Rdza na śrubach

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Basilius » 9 cze 2009, 19:46

Witam – kupiłem niedawno Mazdę 6. Na tyle niedawno, że jeszcze męczę się z rejestracją. Zauważyłem jednak dziwną rzecz. Po podniesieniu tylnej klapy widać rdzę na siłownikach podtrzymujących klapę – przy mocowaniu do klapy. Pod maską silnika większość śrubek widocznych jest zardzewiała. Martwi mnie to trochę bo nie wiem co jest grane – wymieniać? Jeśli tak to gdzie? W serwisie? Samochód po przeglądzie w Mazdzie niemieckiej około 10000km. Przebieg prawie 90000km. 2006rok. Prosze o opinie. Pozdrawiam wszystkich.
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 09:00
Posty: 272
Skąd: Wolbrom
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez domin1979 » 9 cze 2009, 20:54

Rdzewienie śrub pod maską jest normalne w M6, martwiłbym się jakby śruby były nowe :P

Poczekaj na wymianę tarcz hamulcowych... u mnie był Meksyk.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez mlun » 9 cze 2009, 21:29

Ja słyszałem taką ciekawostkę że jeśli samochód jest garażowany pod chmurką to śruby prędzej czy później zardzewieją.
Początkujący
 
Od: 1 cze 2009, 14:28
Posty: 21
Skąd: Otwock
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI

Postprzez Basilius » 9 cze 2009, 21:42

kurcze nie straszcie – podoba mi się ten wóz :) Tarcze są na razie ok – nie ma progu czy rantu czy jak się tam to mówi. Po wymianie klocków itd.

Przesiadłem się na niego z golfa 2 :D To tak jakby hmm... pewnie tak czuł się Gagarin jak go wsadzili w rakiete i posłali w kosmos :D:D:D (w pozytywnym oczywiście :D)
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 09:00
Posty: 272
Skąd: Wolbrom
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Stivi » 9 cze 2009, 21:44

domin1979 napisał(a):Rdzewienie śrub pod maską jest normalne w M6

tez to potwierdzam. Mnie to jednak na tyle draznilo ze postanowilem rdze wyczyscic i pomalowalem wszystko na czarno i jak na razie jest ok.
Stivi
 

Postprzez domin1979 » 9 cze 2009, 21:49

Ja słyszałem taką ciekawostkę że jeśli samochód jest garażowany pod chmurką to śruby prędzej czy później zardzewieją.
To zależy, bo w zimę akurat garaż daje bardziej w pipę. Cała sól się rozpuszcza i pięknie działa. Na mrozie tego nie ma. No ale wygoda garażu bezsprzeczna.
Tarcze są na razie ok – nie ma progu czy rantu czy jak się tam to mówi. Po wymianie klocków itd.
Nie chodziło mi o same tarcze, a o ich śruby :) Mój mechanior większość brał przecinakiem, a jedna rozwiercał :D Tylne tarcze lubią się za to zapaskudzić trochę. Ale to też zależy od przebiegów i sposobu hamowania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Basilius » 9 cze 2009, 22:34

ok. Dzięki za odpowiedzi. Udam się jednak do blacharza – niech looknie i poprawi to i owo. Jest w paczce jakiś czarny lakier – pewnie do poprawek czy cóś – niech się zajmie tymi śrubami. Jednak troszkę drażnią :( Poza tym jak na razie auto jest dla mnie wypas. Zobaczymy jak zarejestruję (może uda się jutro dobrnąć do miękkiego dowodu) i pośmigam :D Już się nie mogę doczekać hehe
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 09:00
Posty: 272
Skąd: Wolbrom
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez domin1979 » 9 cze 2009, 22:37

Śrubkami się nie przejmuj, na eksploatację wpływu nie mają.
Miłego użytkowania! Auto na prawdę zacne jak to mawia Kornacki. Do dziś miło wspominam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Enduro » 10 cze 2009, 20:07

domin1979 napisał(a):Poczekaj na wymianę tarcz hamulcowych... u mnie był Meksyk.

u mnie też był gnój,
tarcza od strony kierowcy psikałem wszystkim czy możliwe,
naparzałem mlotkiem jak kowal
i dopiero pod ciśnieniem ściżgacza i energią masy młotka odskoczyła...
teraz mam wsio oczyszczone, przemalowane i na termosamr skręcone
a srubki sobie u mnie na prawie nowe wymieniłem, bo nie lubie jak mi czerwona armia sie panoszy..,tobie też polecam
P.S. sprawdz miejsce, gdzie jest przykręcony przedni błotnik
do progu...tam też jest kiepsko......
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Basilius » 11 cze 2009, 21:37

hejka, dzięki za porady,
na razie próbuję przebrnąć przez papierki. Może w poniedziałek wyjadę na 'szos' :) Na pewno zajmę się tymi śrubkami i zerknę na słabe elementy. Tzn. nie ja tylko blacharz – ja jestem informatyk od siedmiu boleści :)
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 09:00
Posty: 272
Skąd: Wolbrom
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 20 sty 2012, 00:37.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 20 sty 2012, 00:36.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6