Wszystkie problemy związane z automatyczną skrzynią biegów – 626/MX6 GE
Witam wszystkich.Posiadam mazdę 626 2.0 L.1992r.16v.gaz.z automatyczną skrzynią biegów i mam z nią problem.Poprzednia skrzynia sie popsuła więc zakupiłem drugą.
Zamontowałem ją ale jest jeden problem.Kiedy autko jest zimne jedzie normalnie ale po chwili
miga kontrolka HOLD i przy zmianie biegów występuje mocne szarpniecie,największe przy zmianie z 1-2.Z tego co wiem najprawdopodobniej chodzi wtedy w trybie awaryjnym,bo dochodzi tylko do 3 biegu.
Aha,jedna z wtyczek(czujnika)impulsowego jest uszkodzona,czy może to być tego przyczyną?(czujnik znajduje sie w pobliżu dołu bagnetu)
Chciałbym poradzić sobie z tą skrzynia przy waszej pomocy,bo mechanicy zjadają portfel a zakup skrzyni tez nie był pestką jeżeli chodzi o fundusze.
Zamontowałem ją ale jest jeden problem.Kiedy autko jest zimne jedzie normalnie ale po chwili
miga kontrolka HOLD i przy zmianie biegów występuje mocne szarpniecie,największe przy zmianie z 1-2.Z tego co wiem najprawdopodobniej chodzi wtedy w trybie awaryjnym,bo dochodzi tylko do 3 biegu.
Aha,jedna z wtyczek(czujnika)impulsowego jest uszkodzona,czy może to być tego przyczyną?(czujnik znajduje sie w pobliżu dołu bagnetu)
Chciałbym poradzić sobie z tą skrzynia przy waszej pomocy,bo mechanicy zjadają portfel a zakup skrzyni tez nie był pestką jeżeli chodzi o fundusze.
- Od: 14 lip 2008, 13:42
- Posty: 4
- Skąd: JELENIA GóRA
- Auto: MAZDA 626 2.0,GE.1992r.automat
Użyj opcji "Szukaj", już gdzieś czytałem chyba o podobnym problenie i jeśli mnie pamięć nie myli, w tamtym przypadku był bodaj przepalony jakiś bezpiecznik, ale nie oriętuję się bliżej w automatach.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
aha!
jeszcze jedno,przy montażu skrzyni pogniotlem tzn.powgniatalem miske olejową lewarkiem
moglem uszkodzić filter?
nawet go niewymienialem na nowy
czy ma to jakiś związek z tym migającym HOLDEM??
bardzo was prosze o jakie kolwiek informacje
POZDRAWIAM


moglem uszkodzić filter?
nawet go niewymienialem na nowy

czy ma to jakiś związek z tym migającym HOLDEM??
bardzo was prosze o jakie kolwiek informacje
POZDRAWIAM
- Od: 14 lip 2008, 13:42
- Posty: 4
- Skąd: JELENIA GóRA
- Auto: MAZDA 626 2.0,GE.1992r.automat
kokon napisał(a):bardzo was prosze o jakie kolwiek informacje
popytaj tego gościunia, walczył z takim samym automatem i... niech sam ci opowie

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
------------------------- Witam mam teraz taki sam problem z moją skrzynią w cronosie czy możesz mi podpowiedzieć co mam dokładnie zrobić aby problem znikł Pozdrawiamkokon napisał(a):witam,problem z głowy podlączyłem tą kostke zresetowalem kompa i wszystko dziala jak powinno.Pozdrowienia dla bazyla i skrzypka.dzieki za informacje
-
Keisu
Wysłany: 27 Lut 2004 | 12:38
Globy napisał(a):dam Ci niedlugo namiary.
mneło 5 lat

Sorki za OT ale nie mogłem się powstrzymać

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Od pewnego czasu mam problem z automatem w mojej 626 z 94r, wersja amerykańska, 260 tys km na liczniku.
Podczas trzymania na chamulcu obroty bardzo spadają tak że dochodzi aż do drżenia samochodu. Między pierwszym a 2 biegiem potrafi szarpnąć ale to chyba normalne. To wszystko można przeżyć ale problem jest poważniejszy gdyż jadąc samochodem są momenty jak by skrzynia nie wiedziała jaki bieg wrzucić, skacze z jednego na drugi przy czym potrafi także szarpać. Nie zawsze tak się dzieje czasem działa i zmienia biegi płynnie że aż miło.
Czasem także bardzo mocno skacze tak jak by po puszczenia pedału gazu jadąc z większą prędkością przeskakuje na niższy bieg jak by wogóle nie było sprzęgła.
Proszę o pomoc.
Czy to możliwe że to coś z elektroniką. czy można to zrobić tanim kosztem.
nie wiem też jaka to skrzynia i nie wiem też gdzie tego szukać. Nie wiem też w jaki sposób odczytać błędy ani tego gdzie szukać jakiejś kostki.
jak można skasować błędy (odpięcie od akumulatora nie skutkuje).
dodam jeszcze że dioda chold czasem mruga ale żadko.
Pomocy co robić jak mam bardzo skromny portwel.
Podczas trzymania na chamulcu obroty bardzo spadają tak że dochodzi aż do drżenia samochodu. Między pierwszym a 2 biegiem potrafi szarpnąć ale to chyba normalne. To wszystko można przeżyć ale problem jest poważniejszy gdyż jadąc samochodem są momenty jak by skrzynia nie wiedziała jaki bieg wrzucić, skacze z jednego na drugi przy czym potrafi także szarpać. Nie zawsze tak się dzieje czasem działa i zmienia biegi płynnie że aż miło.
Czasem także bardzo mocno skacze tak jak by po puszczenia pedału gazu jadąc z większą prędkością przeskakuje na niższy bieg jak by wogóle nie było sprzęgła.
Proszę o pomoc.
Czy to możliwe że to coś z elektroniką. czy można to zrobić tanim kosztem.
nie wiem też jaka to skrzynia i nie wiem też gdzie tego szukać. Nie wiem też w jaki sposób odczytać błędy ani tego gdzie szukać jakiejś kostki.
jak można skasować błędy (odpięcie od akumulatora nie skutkuje).
dodam jeszcze że dioda chold czasem mruga ale żadko.
Pomocy co robić jak mam bardzo skromny portwel.
Ostatnio edytowano 10 cze 2009, 22:00 przez sylwekgas, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 4 lis 2008, 12:00
- Posty: 16
- Auto: mazda 626 GE FS
Błędy skrzyni odczytasz sposobem ze strony Probe: http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42 było o tym kilka razy, po za tym w FS-ie jest skrzynia forda i jest tylko częściowo sterowana komputerem: biegi 1,2,D,N i P zaskakują mechanicznie na lince, komputer zaś za pomocą elektrozaworów steruje kick-downem, nadbiegiem, O/D off, zapinaniem skrzyni i opóźnieniem przerzucenia biegu przed odcięciem zapłonu przy gazie w podłodze. Także zrób najpierw test kompa tylko poszukaj na forum jak go prawidłowo wykonać bo może wyjść kilka fałszywych błędów. 
- Od: 9 lis 2008, 12:20
- Posty: 27
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI
zrobiłem tak jak w podanym opisie ale żadna kontrolka mi nie migała. z ciekawości rozebrałem tą kostke i w miejscu tego górnego pinu, na zdjęciach w podanym przez ciebie linku, nie ma dołączonego żadnego kabla więc to chyba jasne że nie będzie migać kontrolka. Na domiar złego po tym zabiegu przestalo mi grać radio(jest dwupoziomowe, dolny poziom ten od radia i kasety gra ale górny poziom od płyt cd już nie gra).
Uprzedzam pytanie Bezpieczniki sprawdziłem.
Uprzedzam pytanie Bezpieczniki sprawdziłem.
- Od: 4 lis 2008, 12:00
- Posty: 16
- Auto: mazda 626 GE FS
Obawiam się, że szykuje się remont skrzyni, szkoda, że tak długo zwlekałeś – wyjdzie drożej...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Zakup używnej skrzyni automatycznej to jak zakup miny – może wybuchnie może nie. Lepiej dobrze napraw swoją – będziesz miał pewność czym jeździsz i spokój na dłuższy czas. Przekładka na manuala to nie taki łatwy proces, ale możesz spróbować – zacznij już się orientować jak jest z częściami co do samej skrzyni to zapytaj Winetou – może Ci sprzeda manuala do FS 
Ostatnio edytowano 16 cze 2009, 09:49 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto podejmie się remontu CD4E i da gwarancje
Jak w mojej, zbyt dużo zużytych (wytartych) elementów.
Dużo miedzianych tulei, które się zużyły, przez co ciśnienie oleju spada znacznie, olej przepływa tam gdize nie potrzeba i przy okazji się przegrzewa a co za tym idzie traci właściwości....... a następstwa tego możnaby mnożyć......
Załóż manuala i ciesz się jazdą przewspaniałym wozem...
Mnie koszt wszystkich elementów do manuala wyszedł 1200 zł + dwa dni w kanale
))
Jak w mojej, zbyt dużo zużytych (wytartych) elementów.
Dużo miedzianych tulei, które się zużyły, przez co ciśnienie oleju spada znacznie, olej przepływa tam gdize nie potrzeba i przy okazji się przegrzewa a co za tym idzie traci właściwości....... a następstwa tego możnaby mnożyć......
Załóż manuala i ciesz się jazdą przewspaniałym wozem...
Mnie koszt wszystkich elementów do manuala wyszedł 1200 zł + dwa dni w kanale
- Od: 11 wrz 2005, 01:09
- Posty: 418
- Skąd: Jasło/Katowice
- Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG
Te dwa dni w kanale u mechanika to będzie więcej niż 1200zł, do tego jeszcze 1200zł na części + 100zł na taksówki i wychodzi 2500zł – w sumie może warto wrzucić manuala, bo dobry remont automatu (nie wiem jak tego) to jakieś 4000zł
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ja za remont CD4E wyłożyłem 1600 zł plus 600 zł za wyciągnięcie skrzyni z silnikiem i wymianę rozrządu jak już silnik był na wierzchu. Wymienili mi kosz bo się rozsypał, nadpalone tarczki, filtr z uszczelką i standardowo 3 miechy gwarancji. Nie wiem jak u kolegi ale u mnie nie było miejsca by samą skrzynię wyciągnąć więc jeden mechanik wyciągnął bebechy a inny grzebał w skrzyni. Generalnie zauważyłem że ta skrzynia gabarytami i wagą niewiele ustępuje silnikowi
A na pytanie czy warto zmienić na manual to powiem, że lepiej sobie kupic cały samochód z ręczna skrzynią a tego ochrobolić w całości lub na części, bo z tego co wyczytałem jak mi skrzynia padła to ten sam komputer obsługuje i silnik i skrzynię i nie wiem czy nie będzie check wariował, no i warto też zegary wymienić przy tej operacji
A na pytanie czy warto zmienić na manual to powiem, że lepiej sobie kupic cały samochód z ręczna skrzynią a tego ochrobolić w całości lub na części, bo z tego co wyczytałem jak mi skrzynia padła to ten sam komputer obsługuje i silnik i skrzynię i nie wiem czy nie będzie check wariował, no i warto też zegary wymienić przy tej operacji
- Od: 9 lis 2008, 12:20
- Posty: 27
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI
Ja mam dwie skrzynie w garażu, jedną w częściach, drugą którą wyciągnąłem ze swojego cronosa, trzecia siedzie pod maską, po przestudiowaniu budowy doszedłem do wniosku że kuuję master kita w stanach, remontuje tą którą wyciągnąłem ze swojej madzi i przeloze raz jeszcze, tak naprawdę sama budowa nie jest skomplikowana, zasada działania trochę bardziej, natomiastnie ma tam nic z kosmosu, trzy sprzęgła, taśma hamulcowa, i dwie przekładnie planetarne.. jak sie wymieni panewki wszystkie, tarcze, uszczelki, filtr.. poprostu nie ma bata żeby to nie chodziło.. wszystkie elementy twarde, tj kosze itp są u mnie w dobrym satnie, wytarty był strator pompy, przez co nie trzyamała ciśnienia, poleciały tarczki, poslizgi, spaliło olej itd.. jak tylko przyjdzie mi master kit zrobię fotorelację z remontu skrzyni, pozdrawiam, aha – nie kupuj używanej skrzyni, ja sie na tym przewiozłem..
- Od: 30 sty 2007, 21:00
- Posty: 71
- Skąd: Krosno/Kraków
- Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6