Słabnący silnik

Postprzez Wodzu » 3 cze 2009, 18:18

Witam
Mam nastepujacy problem z Madzią. Na zimnym silniku auto czasem słabnie, występuje to w przedziale 2500-3000 obrotów. Odczuwalne jest to szczególnie na 1 biegu np podczas ruszania. Objawy występują również na ciepłym silniku. Podczas w/w objawów obroty nie spadaja, nie faluja ssanie działa prawidlowo.
Po odczycie kodów wyszły błędy:
1. TPS-u
2. Sonda lambda
3. czujnik temperatury powietrza zasysanego.
4. – nie ma opisu.

Auto wyposażone jest w tempomat. Objawy nie występują podczas jazdy z tempomatem. lecz nie jestem na 100% przekonany. Pytanie czy podczas jazdy z tempomatem TPS jest odłączany tzn nie ma wpływu na pracę silnika?. Chcę na 100% przekonać się ze winny jest TPS. Winna może być również któraś z sond podając uboga mieszankę osłabia silnik.
Mieliście takie objawy nie wiem co wymieniać najpierw. A diagnostyka w zakładzie jest za droga tylko po to aby za 180 zł + VAT powiedzieli mi że to TPS lub sonda. No i ostatnie pytanie czy uniwersalne sondy 4 przewodowe NTK podpasuja do KF-a.
Pozdrawiam i liczę na szybka odpowiedz.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Lopez.w » 3 cze 2009, 21:22

Wodzu napisał(a):A diagnostyka w zakładzie jest za droga tylko po to aby za 180 zł + VAT powiedzieli mi że to TPS lub so

Strasznie drogo, gdzie Ty byłeś na tej diagnostyce? Ja płaciłem 80 zł z VAT w Bydgoszcy w PZMot i do tego super diagnosta. ;)
LOPEZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2008, 20:06
Posty: 219
Skąd: Toruń/Osówka
Auto: X9 TA KL / 626 GW DiTD

Postprzez Janusz626 » 4 cze 2009, 01:27

Wodzu napisał(a):Po odczycie kodów wyszły błędy:
1. TPS-u
2. Sonda lambda
3. czujnik temperatury powietrza zasysanego.
4. – nie ma opisu.


KL-inny silnik niz u mnie ale widze ze tez bledy te same co u mnie OBDI, ale pojechalem na kompa i wyszlo OBDII i P0325-spalnie stukowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bazyl wspaniały » 4 cze 2009, 09:29

Wodzu napisał(a):No i ostatnie pytanie czy uniwersalne sondy 4 przewodowe NTK podpasuja do KF-a.

tak, prawie na 100%. Szfagger zakładał i się okazało że są takie same jak ori, jeno bez wtyczek. Za to przygotowane ładnie do montażu :)
Pisz do Wiesie5 to ci pomoże (dobre rady ma za darmo :) )
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez voytecku » 4 cze 2009, 15:37

Janusz626 napisał(a):ale pojechalem na kompa i wyszlo OBDII

Masz u siebie OBD2 pod kierownica?

Janusz626 napisał(a):P0325-spalnie stukowe

A dokladniej to uszkodzony czujnik spalania stukowego lub uszkodzona wiazka czujnika spalania. Gdy ten blad wyskoczy najlepiej od razu zresetowac komputer, bo wtedy silnik pracuje w trybie awaryjnym i spalanie drastycznie rosnie.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Wodzu » 4 cze 2009, 20:46

voytecku napisał(a):Masz u siebie OBD2 pod kierownica?

DIAGNOSTIC mam pod maską po stronie silniczka od wycieraczek.
Dodam ze auto spala teraz ok 16l/100km cykl bardziej miejski. Nie wiem czy to spalanie jest normalne??. Na pałe nie chce wymieniać wszystkiego po kolei. Auto ostatnio podczas wymiany oleju w skrzyni stało ponad 30 min bez aku wiec komp sie zresetowal ale objawy nie ustapiły. Po resecie nie sprawdzałem jeszcze błędów. Jak czegoś się dowiem to napisze. Panie i Panowie czy tempomat jest bezposrednio zwiazany z TPS tzn czy podczas pracy tempomatu TPS jest odłaczany?? Prosze pomóżcie.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 5 cze 2009, 00:42

voytecku napisał(a):Masz u siebie OBD2 pod kierownica

no wiec tak: jak sprwdzalem bledy zwora+dioda pod maska czyli OBDI to wyszly wlasnie te bledy czyli dwu-cyfrowe.
Natomiast jak pojechalem do diagnosty podlaczyl sie tez pod maska to wyswietlilo mu tylko P0325, nie zadne czujniki, temp. powietrza, sonda, TPS ....tylko tym sie zasugerowalem :)
voytecku napisał(a):A dokladniej to uszkodzony czujnik spalania stukowego lub uszkodzona wiazka czujnika spalania. Gdy ten blad wyskoczy najlepiej od razu zresetowac komputer, bo wtedy silnik pracuje w trybie awaryjnym i spalanie drastycznie rosnie

...tak wiem, masz racje, moj opis nie jest pelny obiecuje poprawe :)
Wodzu napisał(a):DIAGNOSTIC mam pod maską po stronie silniczka od wycieraczek

...no niby jak u mnie i nie tylko, czyli OBDI.. :|
Wodzu napisał(a):Dodam ze auto spala teraz ok 16l/100km cykl bardziej miejski. Nie wiem czy to spalanie jest normalne

hmm... prawie jak u mnie ale ja mam KJ :D
Wodzu napisał(a):Panowie czy tempomat jest bezposrednio zwiazany z TPS tzn czy podczas pracy tempomatu TPS jest odłaczany?? Prosze pomóżcie

...wydaje mi sie ze tak, oprocz odczytow z predkosci kol ABS+TSC, biegu w skrzyni, obr. silnika, itd...to przydalby mu sie czujnik przepustnicy czyli TPS
..dodac jeszcze ala 'kontroler pracy silnika P0325 i opis voytecku to wychodzic moze, dziure w obrotach i wysokie spalanie... domniemywam :D :D

ps. jesli by wyszlo na czujnik spalania stukowego, to... czy beda one takie same ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 5 cze 2009, 07:27

Janusz626 napisał(a):jesli by wyszlo na czujnik spalania stukowego, to... czy beda one takie same

Gdzie takie cacko mozna dostac?
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 5 cze 2009, 08:41

Wodzu napisał(a):Gdzie takie cacko mozna dostac?

zaraz chwilka spokojnie Wodzu sprawdz najpierwn bledy na silniku jeszcze raz u diagnosty bo sprawdzales dioda ?? skasuj bledy i sprawdz jeszcze raz ewentualnie, sprawdz przewody WN, swiece, wezyki itd moze sie cos rozpielo jakas wtyczka, jak u mnie raz a sralem po gaciach jak nigdy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 5 cze 2009, 18:06

Janusz626 napisał(a):zaraz chwilka spokojnie Wodzu sprawdz najpierwn bledy na silniku jeszcze raz u diagnosty bo sprawdzales dioda pytajnik

Tak sprawdzałem dioda. No i dopiero teraz skojarzyłem fakty, jak miałem podpiety "tester" i odpaliłem silnik zaczął strasznie głośno klekotać, aż kolega się zapytał czemu tak klekocze. A to po prostu zaczął chodzić na stuku :(. Diagnosta obejrzy auto w poniedziałek. Mam nadzieje że będzie winny ten czujnik. Więc ile ciebie kosztował ten czyjnik?.
Pozdrawiam
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 5 cze 2009, 19:14

Wodzu napisał(a):Tak sprawdzałem dioda

jak ja sprawdzalem dioda to wyszly mi te same bledy co u ciebie... czyzby czysty zbieg okolicznosci czy tez nie ??
Wodzu napisał(a):Diagnosta obejrzy auto w poniedziałek

jak w koncu sie do niego wybralem to sie okazalo ze nie bylo tych bledow co dioda wyblyskala, tester wykryl tylko ten czujnik spalania stukowego P0325, malo tego nie dal sie skasowac ten blad, byl nadal nawet po uprzednim skasowaniu i nawet bez odpalania silnika bez jazdy...
Wodzu napisał(a):Więc ile ciebie kosztował ten czyjnik?

nie mam pojecia bo jeszcze go nie znalazlem i jeszcze go wymienic to hoho....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 7 cze 2009, 21:15

Janusz626 napisał(a):nie mam pojecia bo jeszcze go nie znalazlem i jeszcze go wymienic to hoho....

Na ebay-u amerykanskim bez problemu dostaniesz nowy. Ja w sobote pobawielem sie kostka ale dostep przynajmniej w KF jest tragiczny. Musiałem odłaczyć kostke tps-u, i 2 listew zasilania. Dałem rade TPS-owi i jednej listwie drugiej nie dalem rady :( jakos dziwnie jest podłączona. Kostka od KS-ra jest po lewej stronie przepustnicy. Podłączony jest 1 kablem , ktory idzie do głównej wiązki. Musze jeszcze pokombinować i przedewszystkim rozpiąć kostkę.
Z diagnpstylki zrezygnowałem bo diagnosta krzyknął 380zł + VAT-popieprzyło ich wszytskich. :(, nie wiem narazie to chyba odłoże
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez shady » 8 cze 2009, 08:55

Wodzu gdzie byłeś u diagnosty ?? To jest nowe auto i wątpie że odłączanie aku cokolwiek da, w nowszych autach mozesz wymienić styrane części, ale bez resetu kompa na kompie błędy dalej będą odczytywane, druga sprawa co najpierw padło, że mogą dodatkowo wystąpić kolejne błędy jakie u Ciebie wystąpiły, czy od czujnika mogą wyskoczyć takie błędy jak napisałeś??
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez Wodzu » 9 cze 2009, 19:56

shady napisał(a):Wodzu gdzie byłeś u diagnosty pytajnik

Nie bo wszyscy chca ok 180 zł + VAT
shady napisał(a):wystąpić kolejne błędy jakie u Ciebie wystąpiły, czy od czujnika mogą wyskoczyć takie błędy jak napisałeśpytajnik

Ostatnio pogrzebałem i poruszałem wtyczką i jakby auto sie odmulilo albo ja juz sie przyzwyczaiłem, musze poprostu rozłaczyć wszystko i popsikac kontaktem.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 12 cze 2009, 21:00

Ja sie dzisiaj dobralem do wtyczki czujnika spalania stukowego. Sprawdzilem miernikiem i rezystancja na wtyczce czujnika wahala sie od 14 ohm i rosnie do nawet 200 a jak poruszalem kabelkiem to nie bylo nic i tak w kolko. Po rozmowie z Wieskiem utwierdzil mnie ze ten czujnik sie raczej nie psuje i powinien miec rezystancje nieskonczenie wielka-chyba :| ale znowu w manualu powinien miec okolo... no wlasnie wie ktos ?? Wydzwonilem sie po znajomych co maja silnik z seri K (ponoc te czujniki sa takie same) ale nikt wolnego nie posiada, ale wykrecimy od znajomego i podlacze u siebie, wytarczy go wkrecic gdzies do silnika z boku i zobaczymy jak bedzie. Chyba ze jest jakis patent zeby go na probe jakos oszukac... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez voytecku » 13 cze 2009, 07:00

Janusz626 napisał(a):Po rozmowie z Wieskiem utwierdzil mnie ze ten czujnik sie raczej nie psuje

Przy wymianie kompresora zalecana jest wymiana tego czujnika.

Na poczatek sprawdz, jak czesto wyskakuje blad P0325 i dopiero wtedy zajmuj sie tym dalej. Jesli wyskoczyl tylko raz, to nie ma sie czym przejmowac. Na jakim paliwie jezdzisz?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Janusz626 » 13 cze 2009, 12:20

voytecku napisał(a):Przy wymianie kompresora zalecana jest wymiana tego czujnika

a czemu ?? czujnik jest pod SC, kabelek idzie z boku na gore
voytecku napisał(a):Na poczatek sprawdz, jak czesto wyskakuje blad P0325 i dopiero wtedy zajmuj sie tym dalej. Jesli wyskoczyl tylko raz, to nie ma sie czym przejmowac

raz bylem na sprawdzeniu i wyszlo tylko P0325 i tester nie mogl go wykasowac gosc probowal kilka razy ale sie nie dalo i niestety jezdze z P0325 caly czas-chyba, przydalby sie jakis tester
voytecku napisał(a):Na jakim paliwie jezdzisz

teraz na 98 bo na 95 jest gorzej, na 95 choc nie zawsze jakis slaby przymulony miedzy 2000 a 3000 obrotow, na 98 tego prawie nie ma :| 95 czy 98 to zlopie tyle paliwska ze glowa boli, i strasznie smierdzi niespalonym paliwem z wydechu
Janusz626 napisał(a):na wtyczce czujnika wahala sie od 14 ohm i rosnie do nawet 200 a jak poruszalem kabelkiem to nie bylo nic i tak w kolko

mysle ze to okablowanie czujnika bo dzisiaj jeszcze jak podlaczylem miernik i jak poruszalem przewodem (on biegnie u mnie miedzy listwa wtryskowa a kol. ssacym i wychodzi tuz przy korku wlewu oliwy) to odczyty sa rozne a za chwile ich nie ma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 13 cze 2009, 22:15

Janusz626 napisał(a):mysle ze to okablowanie czujnika bo dzisiaj jeszcze jak podlaczylem miernik i jak poruszalem przewodem (on biegnie u mnie miedzy listwa wtryskowa a kol. ssacym i wychodzi tuz przy korku wlewu oliwy) to odczyty sa rozne a za chwile ich nie ma

Kabel gdzies ma przebicie i dlatego tak sie dzieje. Jaki kolor ma kabel u ciebie od czujnika??. U mnie jest szary i biegnie w strone TPS-u. kostka łącząca jest dokładnie pod nim. Słaby mam tam dostęp. a na dodatek nie mogę odłaczyć kostki od 2 listwy tryskowej co uniemozliwia dostanie się do kostki czujnika.
PS. Czy nieszczelna odma może powodowac spadek mocy przy małych obrotach??
Pozdro
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 15 cze 2009, 12:21

Wodzu napisał(a):Jaki kolor ma kabel u ciebie od czujnika??

Tak do konca to nie mam pewnosci ze to kabelek od czujnika, bo jesli nie, to zeby zlozyc to wszystko ewentualnie rozbierac to jeszcze raz i szukac sprawnego czujnika to mi sie nie chce a auto potrzebne, jeszcze pomysle, ewentualnie kupie jakis uzywany od K8 czy KL bo sa one takie same Wiesiek potwierdzil, i podczepie go, podjade na tester i zobacze czyt blad jest czy go nie ma.
A kabelek jest w otulinie chyba az do samego czujnika takiej czarnej a w srodku jest kabelek jednozylowy (bialy) i jego ekran jako drugi. Ekran niby masa ale z masa nie ma polaczenia, a moze to ekran jako przewod a nie masa.
Przed wtyczka okolo 2cm jest laczenie tego ekranu z czarnym kabelkiem do wtyczki, takim jakby zgniotem stalowym okolo 3mm.
Tak wiec przed wtyczka widac dwa kabelki bialy i czarny wychodzace z izolacji termokurczliwej okolo3cm dlugosci ...opis ze hej :D
Wodzu napisał(a):nie mogę odłaczyć kostki od 2 listwy wtryskowej

u mnie bardzo ciezko schodzi
Wodzu napisał(a):Czy nieszczelna odma może powodowac spadek mocy przy małych obrotach

raczej nie, ale lepiej zeby byla czszelna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 15 cze 2009, 18:15

Jak bede mmial chwile to podskocze do auta i zrobie fote moje czujnika i wtyczki. Wtedy sie porówna.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9