Co wstawic zamiast katalizatora ? GE
1, 2
Mam tłumik przelotowy do sprzedania z USA który wstawiasz w miejsce kata. Używany 2 tygodnie, jakby co pisz na PW.
emiksszesc, jeśli szukasz konkretnie strumienicy to polecam Elteca. Tylko zważ, że w mocy nic Tobie nie da 
nic nie da – no chyba że masz pusty katalizator (wypalony) albo strasznie zapchany, to prywrócisz fabryczną moc... ale na pewno nic więcej
jak dobrze założą to wg mnie głośniej też nie będzie
a pamiętaj że zużyte katalizatory skupują na allegro w cenie od 100 do 240 zł
więc nie daj się wyrolować przez tłumikarza i bierz stary katalizator do domu 
jak dobrze założą to wg mnie głośniej też nie będzie
a pamiętaj że zużyte katalizatory skupują na allegro w cenie od 100 do 240 zł
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
okej dzięki chłopaki,poprostu dam sobie spokój z tą strumiennicą gościu ma jakieś po 50zł dlatego się zainteresowałem,a z tym tłumikiem to dzięki ale grubo już siana włożyłem w fure i nie wyrabiam,może za miesiąc bo w tym czekają mnie jeszcze wahacze,tuleje tył,łączniki stabilizatorów i nabicie klimy aha i osłona przegubu zewnętrzenego hehe
-
emiksszesc
Strumiennicę powinno się dostrajać do silnika każdego indywidualnie, nie ma uniwersalnych strumiennic więc się nie daj naciągać na jakieś takie wynalazki. Strumienicę konstruuje się do silnika i dostraja do dalszej części wydechu i jescze do dolotu. Więc raczej daj sobie na luz 

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
link do dyskusji o strumienicy w Xedosie 9 z silnikiem KL-> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45835
Pozdrawiam,
Darek
Darek
bartenz, nie ma najmniejszego sensu. W 2,0 warto zrobić na pewno zimny dolot na początek.
I mnie czeka ten zabieg i nie wiem czy wstawiać jakiś tłumik czy metalowego kata.
W tej chwili mam kata a w zasadzie obudowę po nim bo został przebity, a muszę zmienić bo pękł mi wzdłuż i nie dość, że stał się głośny to śmierdzi spalinami, czasem benzyną i być może przez to mam błąd jednej z lambd, choć lambda może być uwalona.
Nie wiem czy w KL'u też lepiej się sprawdzi kat metalowy tak jak to jest w FS'ie
W tej chwili mam kata a w zasadzie obudowę po nim bo został przebity, a muszę zmienić bo pękł mi wzdłuż i nie dość, że stał się głośny to śmierdzi spalinami, czasem benzyną i być może przez to mam błąd jednej z lambd, choć lambda może być uwalona.
Nie wiem czy w KL'u też lepiej się sprawdzi kat metalowy tak jak to jest w FS'ie
Siw-y napisał(a):I mnie czeka ten zabieg
i mnie też
resztę wydechu wymieniłem, tylko kat mi został.
po tylu latach to on na pewno niewiele pomaga (szelepie się) a tylko szkodzi,
podejrzewam, że wszytko będzie lepsze niż ten co mam, tylko nie wiem co wspawać, jakiś przelotowy, rozprężny czy strumienicę.
co polecacie by było cicho i tanio?
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
No to widzę,że wielu z nas dopadł syndrom kata
U mnie jest strumienica założona przez poprzedniego właściciela i mocno zastanawiam się nad jej wywaleniem,wydaje mi się,że auto jest strasznie zmulone no i możliwe,że przez to co jakiś czas zaświeca się CHECK..ja będę szedł raczej w stronę kata, tylko nie wiem jaki zapodać..metalowy? Z czym to się "je" 
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Witam, przypadkiem wpadłem na forum, ja rok temu wywaliłem strumiennicę, bo wydech straszny, rezonans itp. Wstawiłem uniwersalny katalizator bosala kupiony na allegro owalny taki do 3 l pojemności i dźwięk zaczął być znośny, z tyłu mam tłumik bosala ale około 4 tys. obrotów też łapie rezonans. Na dźwięk wydechu mają wpływ wszystkie elementy, ja nie mam już orginalnej rury ze złączką elastyczną, nie wiem jaki tłumik środkowy ale wiem jedno: uniwersalny kat zrobił swoje. Katalizator to nic wielkiego, to że jest uniwersalny znaczy że nie jest pokryty szlachetnym metalem (platyna) i wytrzyma dużo mniej ale przewidziany był w projektowniu wydechu tak żeby spaliny nie odprężały sie w końcowym tłumiku więc trzeba go zastosować. Katalizatory uniwersalne metalowe są droższe i bardziej odporne na uderzenia i zmiany temperatury (zatrzymanie się w śniegu), ceramiczne bardziej są odporne na wysoką temperaturę wynikłą np. z zalaniem benzyną w wyniku kłopotów z zapaleniem, ale szkodzi im zmiana temperatur. Tyle wyczytałem kiedyś o katach
- Od: 3 sie 2009, 19:33
- Posty: 6
- Skąd: Tomaszów Lubelski
- Auto: 626 1.8 GE 1996
Mnie niestety też dopadło to jakże upierdliwe bzyczenie, dlatego pytanko do @PawłaMX6.
Proszę podaj cenę te kata.
Generalnie to dość drogi interes, dlatego moze lepiej dołożyc pare złoty i kupić BOSALa lub ciąc koszty i kupić strumienice z obudowie kata od El-teca.
pawelMX6 napisał(a):...katalizator seryjny lub katalizator z wkładem metalicznym. Kupiłem ten drugi i jestem bardzo zadowolony. Znajomy w podobnym aucie przerabiał rurkę zamiast kata i również bzyczało. Kupił strumienicę od El-teca. Bzyczenie ustało całkowicie a cena bardzo przystępna.
Proszę podaj cenę te kata.
Generalnie to dość drogi interes, dlatego moze lepiej dołożyc pare złoty i kupić BOSALa lub ciąc koszty i kupić strumienice z obudowie kata od El-teca.
- Od: 13 kwi 2009, 17:00
- Posty: 17
- Skąd: Lublin
- Auto: Galant 6A13
kme jeżeli strumienina jest dobrze założona to różnicy w dźwięku jak i pracy silnika nie zauważysz, natomiast cena strumienicy to ok. 50-80 zł w zależności od miejsca zakupu
A no i najważniejsze, strumienica nie oczyszcza spalin, jak to dzieje się w przypadku układu z katalizatorem, ale też strumienicy nie wypala LPG – bo nie ma czego :p
A no i najważniejsze, strumienica nie oczyszcza spalin, jak to dzieje się w przypadku układu z katalizatorem, ale też strumienicy nie wypala LPG – bo nie ma czego :p
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Pare informacji na te tematy.
Zródło http://hondapodkarpacie.org/showthread.php?220-Magiczna-moc
Magiczna moc
Widzę, że magia liczb się szerzy w naszym kraju. I pojawia się coraz więcej wynalazków które podobno podnoszą MOC. Nieraz czytam w ogłoszeniach – Sprzedam xxx Po 'Tuningu'. W tym tjuningu zawarte jest min. spotrowy wydech (czytaj końcowy tłumik) Strumienica( w miejsce katalizatora) Filtr stożkowy (-3KM zamontowany na fabrycznej rurze) Magnetyzery itp. Postanowiłem opisać te najbardziej popularne. Z czasem lista się zwiększy.
-Na pierwszy ogień idą tzw. ŚWIECE SPORTOWE. Które podobno zwiększają Moc. Spotkałem się z przypadkami że niektóre silniki po ich zamontowaniu nadawały się do remontu. Ale to tylko i wyłącznie zależy od konstrukcji silnika. W silnikach Hondy NIE zalecam montowania boschy, brisków i innych wynalazków. Producenci wciskają ciemnote że 4 elektrodowa świeca wytrzyma 100kkm co jest czystą abstrakcją bo może i wytrzyma i będzie chodzić ale świec po takim przebiegu to bym nawet do traktora nie założył. Kolejnym magicznym wizerunkiem jest pudełko na którym widać jak świeca daje iskrę z każdej elektrody w tym samym momencie . Jest to niezgodne z prawami fizyki bo iskra zawsze występuje tylko na 1 ponieważ prąd wybiera zawsze najkrótszą drogę. Przejdźmy do rzeczy. W silnikach Hondy nie sprawdzają się Sportowe świece ba przeważnie zmniejszają osiągi. I tu odwieczna prawda się sprawdza Do japońskiego silnika najlepsze są japońskie świece. Wiec albo NGK które są dosyć tanie ale za to można je częściej zmieniać. Lub najlepszy moim zdaniem wybór Nippondenso które są wykonane z wyższej jakości materiałów przez co mniej zawodne ale i droższe. Wybór pozostawiam wam i waszej sakwie które wybierzecie.
-Kolejny Cud wynalazek to MAGNETYZERY wszelkiej maści. Teoretycznie mają prawo działać że niby powietrze naładują
ujemnie paliwo dodatnio i się będą lepiej łączyć przez co mieszanka lepsza. Większość ludzi mówi że odczuła poprawę po ich zamontowaniu. Spalanie nagle spadło osiągi stały się fenomenalne itp. Według mnie jest to wywołane stanem psychicznym osoby posiadającej te wynalazki. Bo co ma ktoś powiedzieć że wydał 200zł i nic to nie dało ? Albo po prostu nagle wydaje mu się że mniej pali bo o tym przestał myśleć. Podobno też pozytywnie wpływają one na toksyczność spalin. Widziałem na 1 stronie testy i nie było poprawy nawet po 3kkm od montażu. Więc też ten aspekt odpada. Więc po co ludzie wydają 200zł na te Magiczne talizmany Nikt do końca chyba nie zna na to odpowiedzi. Wiem jedno wolałbym kupić parę magnetyzerów z allegro po 20 zł niż 1 orginalny za 200. Wtedy są większe szanse że to cokolwiek da no i nasza kieszeń na tym tak bardzo nie ucierpi. Ewentualnie można zalać za te 200zł V-Power i myślę że to byłby najlepszy wybór.
-Jedziemy dalej czyli STRUMIENICE. Moim zdaniem najbardziej dresiarski z dodatków tuningowych. Ale po kolei. Strumienica jest urządzeniem które naprawdę może podnieść moc. Ale wymaga to dostrojenia jej do reszty wydechu i samego silnika. Często słyszę 'MAM zamontowaną strumienicę w miejsce katalizatora' A jest to jedno z najgorszych miejsc jakie może być. Po przeczytaniu paru artykułów o nich wynika jasno że jak jest zamiast katalizatora to istnieje zagrożenie wywalenia uszczelki pod głowicą i nawet gorszych następstw. Ale ze wszystkich moich obserwacji wynika że zamiast katalizatora lepiej wstawić już prostą rurę. W samochodach spod znaku H Strumienice w większości przypadków nie zdają egzaminu z powodu wysoko obrotowego charakteru naszych silników. Strumienica po prostu na wysokich obrotach zamiast spaliny przyspieszać zwalnia je i tracimy na mocy maksymalnej. Więc czy strumienice montować musi zdecydować każdy sam. Ale gdy obliczymy odległość rezonansową wydechu. Można wtedy zamontować strumienicę bądź komorę rezonansową i liczyć na jakąś poprawę. Ale to wszystko wymaga parokrotnego strojenia. Którego zwykły zakład "tłumikarski" raczej nie da rady przeprowadzić.
Pisze to jako moje osobiste zdanie na temat produktów. Pisząc to opieram się na wypowiedziach różnych ludzi
którzy testowali te sprzęty u siebie.
Autor LordZED
Zródło http://hondapodkarpacie.org/showthread.php?220-Magiczna-moc
Wyłącz TV, Włącz myślenie
http://www.prisonplanet.pl/ ,
http://zmianynaziemi.pl/ ,
http://alexjones.pl/ ,
http://www.globalnaswiadomosc.com/ ,
http://www.youtube.com/user/crewEKS
http://www.prisonplanet.pl/ ,
http://zmianynaziemi.pl/ ,
http://alexjones.pl/ ,
http://www.globalnaswiadomosc.com/ ,
http://www.youtube.com/user/crewEKS
- Od: 27 lis 2011, 15:37
- Posty: 128
- Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
- Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3
ja powiem tak
zaczynajmy :
Stozek juz z chlodnym powietrzem
Przyrost mocy nie wiem
Dzwiek Fajnie
tutaj plus
dla akustyki i warto na walory akustyczne
Wydech Kolektor wydechowy 4-2-1 (cena w polsce do 1000 pln ) strumiennice tlumik srodkowy i koncowy ..
Swiece Dragsterowki kable Dragsterowki do tego w pascie przewodzacej
Egr zaslepiony
Efekty ? Dzwiek fajny
przyrost mocy ? nie wiem ale nie odczowalny
Praca silnika ? obroty z 750 na 730 ...
silnik mniej halasuje i lepiej sie wkreca
wiec bardziej elastyczny
wydatek ok spory
elfekty
Cena osiagi – bez sensowne:D
Cena – Akustyka Super:D
wiec wspawaj rurke zwykla bo strumiennica nic nie daje:P
w teori wg wyliczen
Silnik FS 114 koni
Stozek 15% mocy silnika 17 koni
strumiennica 10% 14 konia
kolektor 15% 17 konia
swiece 5% 5,7 konia
kable 5% 5,7 konia
lacznie wg % 156,4 koni powienienem miec po takich modach
Moc rzeczywista nie przekracza 120 koni
chyba bo nie hamowalem go jeszcze po modach
ale mocy az tak sie nie odczowa 
zaczynajmy :
Stozek juz z chlodnym powietrzem
Wydech Kolektor wydechowy 4-2-1 (cena w polsce do 1000 pln ) strumiennice tlumik srodkowy i koncowy ..
Swiece Dragsterowki kable Dragsterowki do tego w pascie przewodzacej
Egr zaslepiony
Efekty ? Dzwiek fajny
Praca silnika ? obroty z 750 na 730 ...
silnik mniej halasuje i lepiej sie wkreca
wydatek ok spory
Cena osiagi – bez sensowne:D
Cena – Akustyka Super:D
wiec wspawaj rurke zwykla bo strumiennica nic nie daje:P
w teori wg wyliczen
Silnik FS 114 koni
Stozek 15% mocy silnika 17 koni
strumiennica 10% 14 konia
kolektor 15% 17 konia
swiece 5% 5,7 konia
kable 5% 5,7 konia
lacznie wg % 156,4 koni powienienem miec po takich modach
Moc rzeczywista nie przekracza 120 koni
Co nieco można jeszcze tutaj poczytać
viewforum.php?f=102
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6