Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 31 maja 2009, 17:23

Wymieniony został m.in. przepływomierz. Do tej pory jeździłem na przepływce od SOHC, która jest taka sama jak w 1.6. Myślałem, że w GT też była taka sama. Nie dawno jednak okazało się, że w GT były większe. Także moja przepływka działała jak zwężka w dolocie. Dlatego postanowiłem ją zmienić. Zamiast jednak kupować przepływke od GT poszedłem krok dalej i kupiłem jeszcze większą od Mazdy RX-7:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No forach zagranicznych czytałem, że po samej wymianie tej przepływki w seryjnych silnikach BP DOHC ludzie odnotowywali przyrost mocy 5KM. U mnie niestety nie przyniosło to takiego efektu.

Poza tym wymieniłem głowicę. Kupiłem od Piciu głowicę z dotartymi zaworami, wypolerowanymi kanałami i splanowaną na maxa. Poza tym wymienione były uszczelniacze i była sprawdzana ciśnieniowo. Piciu przejechał na niej 500km i przekręciła mu się panewka a on się wkurzył i rozprzedał Mazdę na części.

P.S.: Zwróćcie uwagę do jakich obrotów rośnie moc na wykresie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check » 31 maja 2009, 19:23

ładnie ładnie ale moc faktycznie średnia jak na takie mody widocznie średnio podatne są te silniki na mody :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez brii » 31 maja 2009, 19:46

Może zmiana na MAP coś da? :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacek176 » 31 maja 2009, 21:57

kamilgt napisał(a):ładnie ładnie ale moc faktycznie średnia jak na takie mody widocznie średnio podatne są te silniki na mody :(

To, że te silniki są odporne na mody to swoja drogą ale druga sprawa, że coś jest nie tak z moim silnikiem. Pochłanianie oleju i spadek momentu obrotowego o 11Nm w porównaniu z poprzednim wykresem daje do myślenia.
W tym tygodniu zamawiam manometr i zmierzę kompresję. Wtedy troche się rozjaśni sytuacja.

brii napisał(a):Może zmiana na MAP coś da? :)

Ludzie z forum Miaty twierdzą, że te przepływki od RX-7 mają na tyle dobrą przepustowość, że do BP spokojnie wystarczy i zmiana na MAP sensor nic już nie da.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 2 cze 2009, 16:04

Dzisiaj przyszedł do mnie manometr i pomierzyłem kompresję.
Tak jak myślałem: silnik jest szrot i nadaje się tylko do natychmiastowego remontu (kolejnego).
Przy moich tłokach katalogowo powinno być ciśnienie 12.8 bar. Wziąwszy pod uwagę, że mam głowicę splanowaną prawie o 1mm to powinno wyjść conajmniej 13.5 gdyby wszystko było OK.
A oto co wyszło:
1 cylinder: 11.4 bar
2 cylinder: 11.0
3 cylinder: 10.5
4 cylinder: 10.0

Jedyne pocieszenie (chociaż nie wielkie) to to, że te moje modyfikacje jednak coś dały skoro przy takiej kompresji silnik wypierdział 143KM. Seryjny silnik przy takim sprężaniu podejrzewam, że wyplułby nie więcej jak 100KM.

Czyli jedyne co teraz mogę zrobić to poszukać fachowca, która juz miał doświadczenie w remontach BP i podjąłby się wymienić tłoki i pierścienie na takie, które działają :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Fiveopac » 2 cze 2009, 16:07

Jacek176 napisał(a):Ludzie z forum Miaty twierdzą, że te przepływki od RX-7 mają na tyle dobrą przepustowość,

E-ee tu chodzi o to, ze przeplywka z rx'a ma szerszy zakres pomiaru przeplywu i nie "zamyka pomiaru" powyzej 6 tys.obr. dlatego montujac ta przeplywke komputer widzi wieksze wartosci i lepiej dobierze dawke paliwa czym zyskuje sie kilka koni powyzej 6 tys.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez jackkpl » 2 cze 2009, 16:20

Fiveopac napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Ludzie z forum Miaty twierdzą, że te przepływki od RX-7 mają na tyle dobrą przepustowość,

E-ee tu chodzi o to, ze przeplywka z rx'a ma szerszy zakres pomiaru przeplywu i nie "zamyka pomiaru" powyzej 6 tys.obr. dlatego montujac ta przeplywke komputer widzi wieksze wartosci i lepiej dobierze dawke paliwa czym zyskuje sie kilka koni powyzej 6 tys.


To ja wyczytalem co innego (zrodlo solomiata.com). Seryjna przpelywka przy cisnieniu atmosferym potrafi przepuscic tyle powietrza, ile silnik 1.8 bierze przy 6000rpm. Powyzej ogranicza przeplyw (zadlawia silnik) i dlatego moment tak leci na ryj. No ale wcale nie musze miec racji, wiec nie dam sobie za to obciac reki (ani nic innego) ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Fiveopac » 2 cze 2009, 16:23

Moze tak moze nie :P widze ze Jacek176 ma teraz powazniejsze problemu na glowie :/
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Adriano_4G » 3 cze 2009, 14:08

Fiveopac napisał(a):E-ee tu chodzi o to, ze przeplywka z rx'a ma szerszy zakres pomiaru przeplywu i nie "zamyka pomiaru" powyzej 6 tys.obr. dlatego montujac ta przeplywke komputer widzi wieksze wartosci i lepiej dobierze dawke paliwa czym zyskuje sie kilka koni powyzej 6 tys.

Nie wiem jak jest w innych Mazdach ale nie wierzę, że inaczej – u mnie przepływka pracuje w systemie 5V-0 (w przeciwieństwie do tradycyjnego w innych autach 0-5V), czyli przy pełnym otwarciu napięcie spada do 0, więc nie ma czegoś takiego jak większy zakres pomiaru, bo ujemnego napięcia nagle nie pokaże. ;) Pokusiłbym się wręcz o stwierdzenie, że taka przepływka może równie dobrze popsuć osiągi auta. Dlaczego – bo zbyt mała masa powietrza przepływająca przez taką RX-ową przepływkę nie będzie w stanie wychylić klapki na maxa i komp będzie dostawał info, że powietrza jest mniej niż w rzeczywistości i lał mniej paliwa.
Z drugiej strony faktem jest, że zbyt mała przepływka może działać jak zwężka – pytanie czy ktoś to testował i wie jak jest w rzeczywistości, bo jeżeli ta RX-owa nie wychyla się w 100% to silnik może mieć wręcz ubogą mieszankę na wyższych obrotach co jak wiadomo ani zdrowe nie jest ani osiągom nie sprzyja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez jackkpl » 3 cze 2009, 14:12

Adriano_4G napisał(a):
Fiveopac napisał(a):E-ee tu chodzi o to, ze przeplywka z rx'a ma szerszy zakres pomiaru przeplywu i nie "zamyka pomiaru" powyzej 6 tys.obr. dlatego montujac ta przeplywke komputer widzi wieksze wartosci i lepiej dobierze dawke paliwa czym zyskuje sie kilka koni powyzej 6 tys.

Nie wiem jak jest w innych Mazdach ale nie wierzę, że inaczej – u mnie przepływka pracuje w systemie 5V-0 (w przeciwieństwie do tradycyjnego w innych autach 0-5V), czyli przy pełnym otwarciu napięcie spada do 0, więc nie ma czegoś takiego jak większy zakres pomiaru, bo ujemnego napięcia nagle nie pokaże. ;) Pokusiłbym się wręcz o stwierdzenie, że taka przepływka może równie dobrze popsuć osiągi auta. Dlaczego – bo zbyt mała masa powietrza przepływająca przez taką RX-ową przepływkę nie będzie w stanie wychylić klapki na maxa i komp będzie dostawał info, że powietrza jest mniej niż w rzeczywistości i lał mniej paliwa.
Z drugiej strony faktem jest, że zbyt mała przepływka może działać jak zwężka – pytanie czy ktoś to testował i wie jak jest w rzeczywistości, bo jeżeli ta RX-owa nie wychyla się w 100% to silnik może mieć wręcz ubogą mieszankę na wyższych obrotach co jak wiadomo ani zdrowe nie jest ani osiągom nie sprzyja.


No to w naszych mazdach (1.8 dohc BG) minimalny odcyzt przeplywki jest w granicach 0.25V. Oszukiwanie piggybackiem ponizej napiecia 0.15V konczy sie przydlawieniem silnika (prawdopodobnie komputer wie, ze nizej zejsc nie moze i oznacza to uszkodzenie przeplywomierza).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 3 cze 2009, 14:13

Panowie z ta przepływką to ja tutaj sam ameryki nie odkrywam.
To jest jeden z podstawowych modów jaki ludzie w USA robią w tych silnikach. Tak jak pisałem wcześniej niektórzy odnotowywali zwiększenie mocy nawet o 5KM po wymianie samej przepływki.
Zainteresowanych odsyła do lektury:
http://www.miata.net/solo/airflowmtr.html

No ale, tak jak Five dobrze zauważył, mam teraz większe zmartwienie na głowie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check » 3 cze 2009, 15:46

no to po remoncie w końcu granica 150KM powinna zostać złamana :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez jackkpl » 4 cze 2009, 10:00

kamilgt napisał(a):no to po remoncie w końcu granica 150KM powinna zostać złamana :D


Zobaczymy, czy jacek czy ja szybciej przekrocze bariere 150 koni ;). Narazie jestem do tylu, ale bede nadrabial :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 4 cze 2009, 10:24

kamilgt napisał(a):no to po remoncie w końcu granica 150KM powinna zostać złamana :D

Szczerze mówiąc to myślę, że gdyby udało się porządnie zrobić remont i doprowadzić do tego żeby kompresja na wszystkich cylindrach była w granicach 13 barów, to nawet 160KM zostanie złamane.

jackkpl napisał(a):Zobaczymy, czy jacek czy ja szybciej przekrocze bariere 150 koni ;). Narazie jestem do tylu, ale bede nadrabial :).

podejrzewam, że na ten sezon już nic nie zrobię, także pewnie będziesz pierwszy.
No i ciekawy jestem twoich czasów na ćwiartkę. Ja mam parę gadżetów, których nie widać na wykresie a pomagają :D np. lżejsze koło zamahowe, krótka skrzynia, mocne sprzęgło :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 4 cze 2009, 14:55

Jacek176 napisał(a):
kamilgt napisał(a):no to po remoncie w końcu granica 150KM powinna zostać złamana :D

Szczerze mówiąc to myślę, że gdyby udało się porządnie zrobić remont i doprowadzić do tego żeby kompresja na wszystkich cylindrach była w granicach 13 barów, to nawet 160KM zostanie złamane.

jackkpl napisał(a):Zobaczymy, czy jacek czy ja szybciej przekrocze bariere 150 koni ;). Narazie jestem do tylu, ale bede nadrabial :).

podejrzewam, że na ten sezon już nic nie zrobię, także pewnie będziesz pierwszy.
No i ciekawy jestem twoich czasów na ćwiartkę. Ja mam parę gadżetów, których nie widać na wykresie a pomagają :D np. lżejsze koło zamahowe, krótka skrzynia, mocne sprzęgło :P


No mam nadzieje,ze bede pierwszy. Ale wazniejsza od tego jest jakas rywalizacja, bo po co mi taka moc, skoro i tak nie bede mial gdzie sie pochwalic ;). Niestety w mazdach szlaki musimy przecierac sami, ale chyba to daje dodatkowa motywacje.

A cwiartke robie z reguly w 15-20 minut, zalezy od towarzystwa ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 5 cze 2009, 13:26

Wczoraj dołączyłem do licznego grona mazdowiczów z padniętą skrzynią biegów <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez seba323f » 5 cze 2009, 16:02

Jacek176 napisał(a):Wczoraj dołączyłem do licznego grona mazdowiczów z padniętą skrzynią biegów <lol>

Witamy... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez piwo » 5 cze 2009, 21:12

to teraz bedziesz szybko robil cwairtki?czy pod razu usiadziesz do 0,7? <lol>
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez seba323f » 5 cze 2009, 23:27

piwo<glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez Jacek176 » 10 cze 2009, 08:39

Skrzynia rozebrana i zdiagnozowana: zmielone tryby w mechanizmie różnicowym <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy