Fiveopac napisał(a):E-ee tu chodzi o to, ze przeplywka z rx'a ma szerszy zakres pomiaru przeplywu i nie "zamyka pomiaru" powyzej 6 tys.obr. dlatego montujac ta przeplywke komputer widzi wieksze wartosci i lepiej dobierze dawke paliwa czym zyskuje sie kilka koni powyzej 6 tys.
Nie wiem jak jest w innych Mazdach ale nie wierzę, że inaczej – u mnie przepływka pracuje w systemie 5V-0 (w przeciwieństwie do tradycyjnego w innych autach 0-5V), czyli przy pełnym otwarciu napięcie spada do 0, więc nie ma czegoś takiego jak większy zakres pomiaru, bo ujemnego napięcia nagle nie pokaże.

Pokusiłbym się wręcz o stwierdzenie, że taka przepływka może równie dobrze popsuć osiągi auta. Dlaczego – bo zbyt mała masa powietrza przepływająca przez taką RX-ową przepływkę nie będzie w stanie wychylić klapki na maxa i komp będzie dostawał info, że powietrza jest mniej niż w rzeczywistości i lał mniej paliwa.
Z drugiej strony faktem jest, że zbyt mała przepływka może działać jak zwężka – pytanie czy ktoś to testował i wie jak jest w rzeczywistości, bo jeżeli ta RX-owa nie wychyla się w 100% to silnik może mieć wręcz ubogą mieszankę na wyższych obrotach co jak wiadomo ani zdrowe nie jest ani osiągom nie sprzyja.