No to bez owijania w bawełnę.
Potrzebne narzędzia:

1. Klucz 10 mm na patyku
2. Klucz 8 mm na patyku
3. Klucz Torx 30
4. Śrubokręt
5. Kombinerki
Ponadto:

6. Benzyna ekstrakcyjna
7. Kawałek dobrej taśmy klejącej
Dodatkowo (ewentualnie):
8. Szmatki do czyszczenia zaworu
9. Suszarka
10. Nowy zawór EGR
I przede wszystkim:
MAZDA 3 1.6 CiTD ze szwankującym zaworem EGR
No to po kolei:
1. Klucz 10 mm i odkręcamy dwie śrubki osłony silnika.

2. Klucz TORX 30 i odkręcamy 2 śrubki rurki od EGR

3. Klucz 8 mm na patyku, odkręcamy śrubkę uchwytu rurki EGR, znajdującego się za blokiem silnika (od strony kabiny)

4. Teraz odczepiamy spinkę mocującą rurkę EGR z samym zaworem EGR. Robimy to podważając zaczep np. śrubokrętem, rozchylamy ją i zdejmujemy, żeby przypadkiem nam gdzieś nie wpadła.

5. No to pozostał nam już tylko jeden łobuz – sam zawór EGR
I teraz uwaga! Pod zaworem znajduję się stalowa podkładka. Trzeba umiejętnie odkręcać śruby, żeby podkładka nie przepadła w czeluści komory silnika (a ma gdzie przepaść, wierzcie mi, pełno tam zakamarków

5A. Jeszcze pozostało odłączenie wtyczki zaworu, więc ją odłączamy

6. No i mamy zawór. Teraz albo go czyścimy benzyną i potem suszymy (np. suszarką), albo wymieniamy na nowy. Tej drugiej opcji nie polecam, bo to droga impreza (na dzień dzisiejszy około 1350 zł).
Zawór w całej swej okazałości:


7. Wyczyszczony lub nowy EGR montujemy dokładnie w odwrotnej kolejności. I teraz taka podpowiedź, gdyż jest problem z ową podkładką pod zawór. Mianowicie ciężko ją utrzymać pod zaworem, gdyż nie za bardzo jest do niej dostęp gdy zawór będzie już na swoim miejscu. I teraz się wyjaśni do czego potrzebna nam taśma. To taki mój autorski pomysł
8. Teraz przykręcamy zawór śrubami do bloku silnika
9. Podpinamy wtyczkę.
10. Następnie mocujemy rurkę do EGR za pomocą stalowej spinki, którą wcześniej zdjęliśmy. I tu się przydadzą kombinerki. Zakładamy spinkę na rurkę i zawór i chwytamy kombinerkami prostopadle do spinki za haczyki na końcach i ściskamy. Powinny ładnie zaskoczyć.
11. Dokręcamy uchwyt od rurki śrubką 8 mm.
12. Przykręcamy koniec rurki dwiema śrubkami TORX 30.
13. Zakładamy osłonę silnika, zamykamy klapę, odpalamy i oceniamy efekty naszej pracy.
14. Jeszcze jedna istotna informacja – po montażu nowego zaworu należy przeprowadzić adaptację przy pomocy IDS-a.
Tu jeszcze pomocny schemacik:

W moim przypadku konieczna była wymiana zaworu na nowy. Po wymianie samochód dużo lepiej jedzie, nie łapie już błędów. Ale u mnie poza zaworem coś jeszcze szwankuje, więc efekt jest na razie połowiczny.
Wymiana zaworu zajęła mi około 30 min. Jeśli będziecie go czyścić to pewnie troszkę dłużej zejdzie. Ale jest to sympatyczna robota jak w wyobraźni widzimy już naszą pędzącą rakietę
Powodzenia złote rączki