Fotorelacja – wymiana/czyszczenie zaworu recyrkulacji spalin(EGR)
Fotorelacja – wymiana/czyszczenie zaworu EGR. Mazda 3, 1.6 CiTD
No to bez owijania w bawełnę.
Potrzebne narzędzia:
1. Klucz 10 mm na patyku
2. Klucz 8 mm na patyku
3. Klucz Torx 30
4. Śrubokręt
5. Kombinerki
Ponadto:
6. Benzyna ekstrakcyjna
7. Kawałek dobrej taśmy klejącej
Dodatkowo (ewentualnie):
8. Szmatki do czyszczenia zaworu
9. Suszarka
10. Nowy zawór EGR
I przede wszystkim:
MAZDA 3 1.6 CiTD ze szwankującym zaworem EGR (czego oczywiście nikomu nie życzmy)
No to po kolei:
1. Klucz 10 mm i odkręcamy dwie śrubki osłony silnika.
2. Klucz TORX 30 i odkręcamy 2 śrubki rurki od EGR
3. Klucz 8 mm na patyku, odkręcamy śrubkę uchwytu rurki EGR, znajdującego się za blokiem silnika (od strony kabiny)
4. Teraz odczepiamy spinkę mocującą rurkę EGR z samym zaworem EGR. Robimy to podważając zaczep np. śrubokrętem, rozchylamy ją i zdejmujemy, żeby przypadkiem nam gdzieś nie wpadła.
5. No to pozostał nam już tylko jeden łobuz – sam zawór EGR . Zawór jest przykręcony dwiema długimi śrubami 8 mm. Jedną śrubę widać na zdjęciu i jest do niej dobry dostęp, natomiast z drugą jest troszkę gorzej. Trzeba ją zlokalizować palcami i nałożyć długi klucz 8 mm. Śruba znajduje się po drugiej stronie zaworu, na wysokości około 5 cm poniżej tej pierwszej śruby.
I teraz uwaga! Pod zaworem znajduję się stalowa podkładka. Trzeba umiejętnie odkręcać śruby, żeby podkładka nie przepadła w czeluści komory silnika (a ma gdzie przepaść, wierzcie mi, pełno tam zakamarków ) .
5A. Jeszcze pozostało odłączenie wtyczki zaworu, więc ją odłączamy
6. No i mamy zawór. Teraz albo go czyścimy benzyną i potem suszymy (np. suszarką), albo wymieniamy na nowy. Tej drugiej opcji nie polecam, bo to droga impreza (na dzień dzisiejszy około 1350 zł).
Zawór w całej swej okazałości:
7. Wyczyszczony lub nowy EGR montujemy dokładnie w odwrotnej kolejności. I teraz taka podpowiedź, gdyż jest problem z ową podkładką pod zawór. Mianowicie ciężko ją utrzymać pod zaworem, gdyż nie za bardzo jest do niej dostęp gdy zawór będzie już na swoim miejscu. I teraz się wyjaśni do czego potrzebna nam taśma. To taki mój autorski pomysł . Ano taśma nam po to, żeby sobie tą podkładkę delikatnie przykleić do zaworu, w taki sposób, żeby później można było odkleić taśmę. Ułatwi to znacznie montaż.
8. Teraz przykręcamy zawór śrubami do bloku silnika
9. Podpinamy wtyczkę.
10. Następnie mocujemy rurkę do EGR za pomocą stalowej spinki, którą wcześniej zdjęliśmy. I tu się przydadzą kombinerki. Zakładamy spinkę na rurkę i zawór i chwytamy kombinerkami prostopadle do spinki za haczyki na końcach i ściskamy. Powinny ładnie zaskoczyć.
11. Dokręcamy uchwyt od rurki śrubką 8 mm.
12. Przykręcamy koniec rurki dwiema śrubkami TORX 30.
13. Zakładamy osłonę silnika, zamykamy klapę, odpalamy i oceniamy efekty naszej pracy.
14. Jeszcze jedna istotna informacja – po montażu nowego zaworu należy przeprowadzić adaptację przy pomocy IDS-a.
Tu jeszcze pomocny schemacik:
W moim przypadku konieczna była wymiana zaworu na nowy. Po wymianie samochód dużo lepiej jedzie, nie łapie już błędów. Ale u mnie poza zaworem coś jeszcze szwankuje, więc efekt jest na razie połowiczny.
Wymiana zaworu zajęła mi około 30 min. Jeśli będziecie go czyścić to pewnie troszkę dłużej zejdzie. Ale jest to sympatyczna robota jak w wyobraźni widzimy już naszą pędzącą rakietę
Powodzenia złote rączki
No to bez owijania w bawełnę.
Potrzebne narzędzia:
1. Klucz 10 mm na patyku
2. Klucz 8 mm na patyku
3. Klucz Torx 30
4. Śrubokręt
5. Kombinerki
Ponadto:
6. Benzyna ekstrakcyjna
7. Kawałek dobrej taśmy klejącej
Dodatkowo (ewentualnie):
8. Szmatki do czyszczenia zaworu
9. Suszarka
10. Nowy zawór EGR
I przede wszystkim:
MAZDA 3 1.6 CiTD ze szwankującym zaworem EGR (czego oczywiście nikomu nie życzmy)
No to po kolei:
1. Klucz 10 mm i odkręcamy dwie śrubki osłony silnika.
2. Klucz TORX 30 i odkręcamy 2 śrubki rurki od EGR
3. Klucz 8 mm na patyku, odkręcamy śrubkę uchwytu rurki EGR, znajdującego się za blokiem silnika (od strony kabiny)
4. Teraz odczepiamy spinkę mocującą rurkę EGR z samym zaworem EGR. Robimy to podważając zaczep np. śrubokrętem, rozchylamy ją i zdejmujemy, żeby przypadkiem nam gdzieś nie wpadła.
5. No to pozostał nam już tylko jeden łobuz – sam zawór EGR . Zawór jest przykręcony dwiema długimi śrubami 8 mm. Jedną śrubę widać na zdjęciu i jest do niej dobry dostęp, natomiast z drugą jest troszkę gorzej. Trzeba ją zlokalizować palcami i nałożyć długi klucz 8 mm. Śruba znajduje się po drugiej stronie zaworu, na wysokości około 5 cm poniżej tej pierwszej śruby.
I teraz uwaga! Pod zaworem znajduję się stalowa podkładka. Trzeba umiejętnie odkręcać śruby, żeby podkładka nie przepadła w czeluści komory silnika (a ma gdzie przepaść, wierzcie mi, pełno tam zakamarków ) .
5A. Jeszcze pozostało odłączenie wtyczki zaworu, więc ją odłączamy
6. No i mamy zawór. Teraz albo go czyścimy benzyną i potem suszymy (np. suszarką), albo wymieniamy na nowy. Tej drugiej opcji nie polecam, bo to droga impreza (na dzień dzisiejszy około 1350 zł).
Zawór w całej swej okazałości:
7. Wyczyszczony lub nowy EGR montujemy dokładnie w odwrotnej kolejności. I teraz taka podpowiedź, gdyż jest problem z ową podkładką pod zawór. Mianowicie ciężko ją utrzymać pod zaworem, gdyż nie za bardzo jest do niej dostęp gdy zawór będzie już na swoim miejscu. I teraz się wyjaśni do czego potrzebna nam taśma. To taki mój autorski pomysł . Ano taśma nam po to, żeby sobie tą podkładkę delikatnie przykleić do zaworu, w taki sposób, żeby później można było odkleić taśmę. Ułatwi to znacznie montaż.
8. Teraz przykręcamy zawór śrubami do bloku silnika
9. Podpinamy wtyczkę.
10. Następnie mocujemy rurkę do EGR za pomocą stalowej spinki, którą wcześniej zdjęliśmy. I tu się przydadzą kombinerki. Zakładamy spinkę na rurkę i zawór i chwytamy kombinerkami prostopadle do spinki za haczyki na końcach i ściskamy. Powinny ładnie zaskoczyć.
11. Dokręcamy uchwyt od rurki śrubką 8 mm.
12. Przykręcamy koniec rurki dwiema śrubkami TORX 30.
13. Zakładamy osłonę silnika, zamykamy klapę, odpalamy i oceniamy efekty naszej pracy.
14. Jeszcze jedna istotna informacja – po montażu nowego zaworu należy przeprowadzić adaptację przy pomocy IDS-a.
Tu jeszcze pomocny schemacik:
W moim przypadku konieczna była wymiana zaworu na nowy. Po wymianie samochód dużo lepiej jedzie, nie łapie już błędów. Ale u mnie poza zaworem coś jeszcze szwankuje, więc efekt jest na razie połowiczny.
Wymiana zaworu zajęła mi około 30 min. Jeśli będziecie go czyścić to pewnie troszkę dłużej zejdzie. Ale jest to sympatyczna robota jak w wyobraźni widzimy już naszą pędzącą rakietę
Powodzenia złote rączki
Ostatnio edytowano 30 sie 2011, 13:57 przez BlackM3, łącznie edytowano 2 razy
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Rewelacja! na najlepszym poziomie godnym Działu
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dzięki chłopacy . Wrzuciłem swoje trzy grosze do tej kopalni wiedzy. Mam nadzieję, że będą pomocne
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
rowniez pochwale kolege bo jest za co
obym tego watku nie musial nigdy szukac
obym tego watku nie musial nigdy szukac
BlackM3 napisał(a):Fotorelacja – wymiana/czyszczenie zaworu EGR. Mazda 3, 1.6 CiTD
Kolego-a jakie miales objawy, ze wziales sie za czyszczenie/wymiane egr-u w M3 1.6 diesel???
PS. Super relacja z wymiany <SZACUNEK>
Halski
mam pytanie czy przez przypadek dowiedzałeś się o tym problemie z egr-em podpinając go do kompa czy ta usterka objawiała się np. nierówna pracą sielnika, spadkiem mocy?
czy jakimś innym problemem z motorem
Problem wyszedł, gdy zaczęły się problemy z silnikiem tj. samochód zmuliło, słabiej przyspieszał, słyszalny był metaliczny odgłos z komory silnika. Pojechałem na diagnostykę i wyszło, że zawór się przycina. Zrobili jakąś adaptacje, czy coś takiego. Nie przyniosło to żadnego efektu. No to wziąłem to we własne ręce.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
moglbys wstawic fotke calosciowe zdjecie silnika bez pokrywy i zaznaczyc gdzie jest ten egr mimo ze mam cytryne to silnik jest ten sam i tez mam zawalony zawor a nie wiem jak sie za to zabrac, z gory dzieki
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
zabralem sie w koncu za ten zaworek co sie okazalo w mojej cytrynie, ze nie mam dostepu do tego zaworu od gory, przeszkadza mi w tym ta wielka szyba przednia(mimo rozkrecenia polowy 3/4 plastikow pod maska oraz sciagniecia ramion wycieraczek) i niestety trzeba to wykonac z poziomu z kanalu/podnosnika, ale dzieki tej fotorelacji wiem jakich uzyc narzedzi
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
BlackM3 jaki miales przebieg ?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Doskonale BlackM3 , bardzo dziekuje , wlasnie jestem po czyszczeniu egr , bardzo mi pomogla Twoja relacja. Nie mialem problemow z moca przed czyszczeniem , jednak wywalalo blad zacietego egr i check na desce, wyjalem , oczyscilem, po 50 km nic sie nie dzieje, przed czyszczeniem po skasowaniu bledu wystarczylo uruchomic silnik i juz byl blad. Twoja relacja bardzo pomogla, jednak nie odpinalem zapinki od rurki, da sie to wyjac wraz z rurka a ten klip nie wyglada na taki co mozna go zapiac bez utraty szczelnosci;... ale jak kto lubi:) czyscilem benzyna i wd-40, tzn. zamoczylem calosc (oczywiscie odkrecilem wczesniej elekromagnes z gory:) w benzynie, wydmuchalem sprezonym powietrzem, pozniej wd-40 , pozniej zmienilem benzyne na czysta ( ile tam syfu...!) wydmuchalem i tak kilka razy , suszenie sprezonym powietrzem i na sloncu, , aha mylem rowniez rurke wewnatrz . Piszesz ,ze Twoj oryginal byl zepsuty.... wydaje mi sie dziwne, bo elekromagnes raczej nie powinien pasc.... za to sam zawor jest konkret i po oczyszczeniu przez jakis czas powinien dzialac. masz nadal problem z moca.... hmm... ta zapinka od rurki moze puszcza... ? czytalem na anglojezycznych stronach ze blad egr moze rowniez wykazywac na kompie jesli ciagnie gdzies "lewe" powietrze , chocby przy opaskach intercoolera, moze to posprawdzaj jeszcze raz dziekuje .
-
Mariusz-eu
Właśnie on często pada... już kilka takich widziałem spalonych...Mariusz-eu napisał(a):wydaje mi sie dziwne, bo elekromagnes raczej nie powinien pasc....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
jeszcze nie widzialem spalonego... moze dlatego wydaje mi sie niezawodny ... taki "mazdowy" ... pozdrawiam cieplo.
p.s.po 1200km od czyszczenia nadal nic sie nie dzieje, skaner diagnostyczny tez bledow nie pokazuje
p.s.po 1200km od czyszczenia nadal nic sie nie dzieje, skaner diagnostyczny tez bledow nie pokazuje
-
Mariusz-eu
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości