Założyłem turbo do MX-3
będzie Ci zalewać auto na podciśnieniu, a jak wstanie turbo to nadal będzie ubogo przez duże U.
ja bym jeździł na podciśnieniu dopóki nie ogarniesz zarządzania paliwem, w przeciwnym razie naprawdę szybko zrobisz nieodwracalne szkody w silniku.
z tym wskaźnikiem EGT nie żartowałem – powinieneś go czym prędzej kupić, po strojeniu też się przyda.
ja bym jeździł na podciśnieniu dopóki nie ogarniesz zarządzania paliwem, w przeciwnym razie naprawdę szybko zrobisz nieodwracalne szkody w silniku.
z tym wskaźnikiem EGT nie żartowałem – powinieneś go czym prędzej kupić, po strojeniu też się przyda.
- Od: 13 gru 2008, 14:21
- Posty: 189
- Skąd: Leeds/Gdynia
- Auto: Type R EP3 04' 245KM
czyli zaczac od wymiany wtryskow, te od mileni powiinny wystarczyc?? po wymianie jakie cisnienie bedzi eoptymalne?? jaka jest optymalna temperatura spalin?? i gdzie dopasc te wtryski bo widze ze na allegro ciezko..
- Od: 31 sty 2009, 19:56
- Posty: 37
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda Mx3 2.5 KL Turbo
bez większych wtrysków nie wystroisz auta, bo nie będzie jak podlać przy doładowaniu, cisnienie paliwa wtedy mozesz nawet lekko zmniejszyc, bo będzie je zdrowo zalewać na podciśnieniu na seryjnej mapie.
przy temperaturze spalin dużo zależy od miejsca zamontowania, za turbiną pokaże temp z wszystkich cylindrów, ale będzie o te 100-200'C niższa niż przy samej głowicy, nie powinna przekraczać przy głowicy 800'C, powyżej 900'C jest już HOT.
przy temperaturze spalin dużo zależy od miejsca zamontowania, za turbiną pokaże temp z wszystkich cylindrów, ale będzie o te 100-200'C niższa niż przy samej głowicy, nie powinna przekraczać przy głowicy 800'C, powyżej 900'C jest już HOT.
- Od: 13 gru 2008, 14:21
- Posty: 189
- Skąd: Leeds/Gdynia
- Auto: Type R EP3 04' 245KM
Adriano_4G dobrze mówi wskaźnik EGT to podstawa co prawda nie tani ale konieczny. Co do podniesienia ciśnienia paliwa to nie kombinuj to w niczym nie pomoże. Jeśli nie masz kasy aby ogarnąć resztę elektryki to zainwestuj w FMU ale to tak prawdę powiedziawszy drut ale pomaga w małym stopniu. Nie kręć narazie silnika wysoko bo naprawdę skończy sie to tragicznie i będziesz miał cała prace w plecy. Trochę cierpliwości lepiej dobierać kasy kupić graty pomontować i cieszyć sie z dobrze wykonanej pracy niż płakać nad rozsypanym silnikiem.
- Od: 19 maja 2006, 00:04
- Posty: 41
- Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT
a z kad wziasc wtryski od tej mileni?? i gdzie najlepiej zamontowac EGT??
- Od: 31 sty 2009, 19:56
- Posty: 37
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda Mx3 2.5 KL Turbo
motorzeszow zadzwon do ASO gdzies w okolicach rzeszowa to Ci raczej na bank sprowadza. albo poszukaj na ebay'ach. z tego co zauwazyłem duzo osób montuje EGT zaraz na poczatku downpip'a (ale moge sie mylić dopiero raczkuje w Tym temacie)
montaż EGT, szczególnie w v6/v8 to w sumie indywidualna kwestia, jeżeli zamontujesz w downpipe'ie to masz obraz pracy całego silnika (ale musisz dodać przynajmniej 100'C do tej temp. zależnie od tego jak długą drogę muszę przebyć spaliny od wylotu z głowicy do czujnika temperatury, jak zamontujesz przy jednej głowicy to znasz dokładniejszą temperaturę, ale kiedy na ktoryms z cylindrow w drugiej glowicy zrobi sie ubogo i temp. wzrośnie to nic na ten temat nie bedziesz wiedzial.
http://www.tuning.aplus.pl/
być może do tego wyświetlacza z pierwszej pozycji da się podpiąc 2 czujniki EGT – po jeden na głowicę, takie rozwiązanie byłoby najbardziej pro przy najniższym koszcie.
http://www.tuning.aplus.pl/
być może do tego wyświetlacza z pierwszej pozycji da się podpiąc 2 czujniki EGT – po jeden na głowicę, takie rozwiązanie byłoby najbardziej pro przy najniższym koszcie.
- Od: 13 gru 2008, 14:21
- Posty: 189
- Skąd: Leeds/Gdynia
- Auto: Type R EP3 04' 245KM
W DP temperatura będzie moooocno zaniżona.
W v6 najlepiej dać 2 zegary EGT po jednym na każdą głowę. Ja chcąc oszczędzić mam tylko w prawej, jak wtryski klękną w lewej mam pozamiatane :/
EGT najczęściej montuje się u zejścia kanałów z każdego cylindra. Jeśli zostawić oryginalne kolektorki w k-series to EGT jest w odległości max 15cm od najdalszego cylindra i tak w moim przekonaniu jest ok.
W v6 najlepiej dać 2 zegary EGT po jednym na każdą głowę. Ja chcąc oszczędzić mam tylko w prawej, jak wtryski klękną w lewej mam pozamiatane :/
EGT najczęściej montuje się u zejścia kanałów z każdego cylindra. Jeśli zostawić oryginalne kolektorki w k-series to EGT jest w odległości max 15cm od najdalszego cylindra i tak w moim przekonaniu jest ok.
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Dobra to moze3 ja cos napisze
1. EGT montuje sie przed turbosprezarka w miejscu gdzie schodza sie wszytskie kanaly taki zegra jest konieczny przy uturbianiu silnika wolnossacego dobra rada kup zegar z alarmem bo jak jezdzisz to nie patrzysz na zegar
2. Co do tego ze auto ma maly zakres obrotwo uzytecznych to turbina wstaje dosc dlugo bo jest duza a u gory masz juz pewnie bardzo ubogo i auto nie jedzie
Niestety co do turbiny to nie bylem w stanie nigdzie znalezc najmniejszej nawet wzmnianki o wykresach dla tej turbiny nie waidomo jakie ma parametry itp. itd. (cisenienem ktore usyzkuje w silniku diesla sie nie sugeruj bo w 1.9 tdi jest malenka turbina a pompuje w serji ponad jeden bar jest to zwiazane z sama budowa takich silnikow) wiec jej dopasowanie do silnika jest niestety niewiadomoma
3. wtryski od milenii trzeba szukac na ebayu
4. wspominales o pompie paliwa pamietaj ze nie tylko cisnienie paliwa jest wazne roznie waznym parametrem jest wydajnosc pompy paliwa zasadniczo sugerowalbym zakup pompy walbro 255 l/h dosc latwo to zmiescic w baku i nie tzreba za bardzo sie natrudzic zeby to wymienic
Co do komentarzy to coz nie dziw sie jesli chcesz uslyszec wow!! i przy okazji tak jak napisales zachwac swoje patenty to pokazujesz auto z wykresem z hamowni na 300kM i pare zdjec jak auto wyglada i wtedy mozesz sie spodziewac takiego odzewu ale jesli chcesz pokazac auto ludziom ktorzy maja przynajmniej metne pojecie o tuningu aut (tutaj mialem na mysli siebie zeby nie bylo ze kogos chcialem obrazic
) to licz sie z pytaniami i z ewentualna krytyka tego co zrobiles
Pozdrawiam
ps. w V-ce faktycznie najlepiej jest miec dwa czujniki po jednym na kolektor
ps.2 adriano niestety ten czujnik nie ma mozlwiosci podpiecia drogiej sondy zreszta zadko ktory ma ten moj mial i jest jeszcze jedna konstrukcja z lotnictwa ale to sa juz koszta
1. EGT montuje sie przed turbosprezarka w miejscu gdzie schodza sie wszytskie kanaly taki zegra jest konieczny przy uturbianiu silnika wolnossacego dobra rada kup zegar z alarmem bo jak jezdzisz to nie patrzysz na zegar
2. Co do tego ze auto ma maly zakres obrotwo uzytecznych to turbina wstaje dosc dlugo bo jest duza a u gory masz juz pewnie bardzo ubogo i auto nie jedzie
Niestety co do turbiny to nie bylem w stanie nigdzie znalezc najmniejszej nawet wzmnianki o wykresach dla tej turbiny nie waidomo jakie ma parametry itp. itd. (cisenienem ktore usyzkuje w silniku diesla sie nie sugeruj bo w 1.9 tdi jest malenka turbina a pompuje w serji ponad jeden bar jest to zwiazane z sama budowa takich silnikow) wiec jej dopasowanie do silnika jest niestety niewiadomoma
3. wtryski od milenii trzeba szukac na ebayu
4. wspominales o pompie paliwa pamietaj ze nie tylko cisnienie paliwa jest wazne roznie waznym parametrem jest wydajnosc pompy paliwa zasadniczo sugerowalbym zakup pompy walbro 255 l/h dosc latwo to zmiescic w baku i nie tzreba za bardzo sie natrudzic zeby to wymienic
Co do komentarzy to coz nie dziw sie jesli chcesz uslyszec wow!! i przy okazji tak jak napisales zachwac swoje patenty to pokazujesz auto z wykresem z hamowni na 300kM i pare zdjec jak auto wyglada i wtedy mozesz sie spodziewac takiego odzewu ale jesli chcesz pokazac auto ludziom ktorzy maja przynajmniej metne pojecie o tuningu aut (tutaj mialem na mysli siebie zeby nie bylo ze kogos chcialem obrazic
Pozdrawiam
ps. w V-ce faktycznie najlepiej jest miec dwa czujniki po jednym na kolektor
ps.2 adriano niestety ten czujnik nie ma mozlwiosci podpiecia drogiej sondy zreszta zadko ktory ma ten moj mial i jest jeszcze jedna konstrukcja z lotnictwa ale to sa juz koszta
Ostatnio edytowano 2 cze 2009, 16:57 przez Quaki, łącznie edytowano 1 raz
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
hopek napisał(a):nadal nie odpisałes czy kute bebechy ...
Odpisał – nie są kute
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
a co powiecie na temat pompy ktora aktualnie mam amontowaną? dałem linka kilka postow wczesniej do niej, czy nie jest ona wystarcajaca?
- Od: 31 sty 2009, 19:56
- Posty: 37
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda Mx3 2.5 KL Turbo
obawiam sie ze wydajnosc tej pompy jest zdecydowanie za mala wprawdzie na podanej stronie nie ma takich danych ale jak poszukasz orginalu pierburga (a sadze ze ta jest slabsza od orginalu albo ma max takie same parametry) wiec wg roznych danych moga miec rozna wydajnosc
rone zrodla podaja od 100-160l/h wiec za malo na uturbiony projekt obawiam sie
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
pytanko takie czy wtryski od 1.8 v6 roznia sie czyms od wtryskow 2,5 chodiz glownie o ksztalt i sposob mocowania, bo mam stara listwe od 1.8V6 i sprobowal bym w niej cos pozeźbic i upchac do niej jakies lepsze wydajniejsze wtryski, i pytanie kolejne sa jakies katalogi lub po czym poznac jaką dany wtrysk ma wydajnosc?
- Od: 31 sty 2009, 19:56
- Posty: 37
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda Mx3 2.5 KL Turbo
hopek napisał(a):wyjasnij jakich porad udzielisz, bo czytając cały temat widze że nie masz pojecia o niczym,popełniłes mase podstawowych błedów o wszystko sie pytasz a na dodatek pokazujesz fochy jak ci ktoś odpowie nie po twojej myśli
myślisz ze turbina od stara i rury + cooler to mega turbo projekt?? zejdź na ziemie
ps
nadal nie odpisałes czy kute bebechy ...
hopek jak jestes taki wielki w temacie to opowiedz nam o twoich doswiadczeniach,opisz swoje projekty i prosimy o udzielenie paru rad
motorzeszow wszystkie wtryski k-series sa identyczne z zewnatrz,roznia sie tylko wydajnoscia
- Od: 22 maja 2006, 23:35
- Posty: 827
- Skąd: UK
- Auto: Jest
Ja jestem ciekawy jak umocować wtryski od 200sx s14 2.0T, czy mocowanie tych wtrysków nadaje sie od innego auta ? czy wtryski bezpośrednio pasują, czy coś trzeba kombinować??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
lukster napisał(a):http://mx-3.com/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=44984&hilit=nissan+injectors
łolaboga ale drutex


Less roof, more fun


pozostaje mi tylko znalezc wtryski od nismo,m dzis odtsawiam ja spoworotem do siebie na garaz, koniec jazdy
dzieku bogu silnik jeszcze nie ucierpiał wiec lepiej zeby ni mu nie bylo, wyjedzie ponownie po zmianie wtryskow
- Od: 31 sty 2009, 19:56
- Posty: 37
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda Mx3 2.5 KL Turbo
Sprawdź czy wtryski od robe 2.2 turbo ci podejdą maja wydajność 330 cc i dostaniesz je w dobrych cenach.
- Od: 19 maja 2006, 00:04
- Posty: 41
- Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje