Większe tarcze hamulcowe oraz zaciski hamulców przednich
Łukaszu, jakbyś dobrze przestudiował budowę zwrotnicy w MX-3 to doszedłbyś w wniosku, że każdy zacisk który chcesz tam zamontować musi być odsadzony od zwrotnicy w kierunku przeciwnym do środka piasty, dlatego z pozoru zwyczajne zaciski z BA KF V6 mogą być zamontowane jedynie w przypadku 18" felg tak samo jak czterotłoczkowe zaciski z S14A...
Problemem nie jest zacisk, bo czterotłoczki nie muszą być wcale z brembo, problemem nie jest tez tarcza oraz adapter, problem to sama zwrotnica która jest totalnie archaiczna...
Jak na razie walczę dalej z tematem hamulców w MX-3, ale z tego co widzę to "chyba" nie obejdzie się bez wymiany zwrotnicy...
Pozdrawiam
Problemem nie jest zacisk, bo czterotłoczki nie muszą być wcale z brembo, problemem nie jest tez tarcza oraz adapter, problem to sama zwrotnica która jest totalnie archaiczna...
Jak na razie walczę dalej z tematem hamulców w MX-3, ale z tego co widzę to "chyba" nie obejdzie się bez wymiany zwrotnicy...
Pozdrawiam
xXx w założeniach było:
Jak wiadomo ogólnie hamulce w MX-3 to słabizna ale do tego dochodzi dziwny problem 'zastających' się zacisków tylnych. Za zestaw reperaturek krzyczą w aso jakieś 300złociszy, a same gumeczki-harmonijki są niedostępne.
Ponieważ ostatnio znów musiałem uruchamiać tylne zaciski myślałem, że może wykorzystując zestaw by xXx uda się wykombinować coś mniej zawodnego na wszystkie kółka. Jednak jak widzę powstają plany wielotłoczkowych zacisków pod inne zwrotnice.... Ponieważ niewątpliwie zdobyłeś wiedzę na ten temat, może powiesz czy istnieje jakieś sensowne kosztowo rozwiązanie dla 'kowalskiego', który che mieć sprawne hamulce w MX-3, ale bez kombinacji z większymi felgami czy wymianą połowy zawieszenia.
P.S. Z góry dzięki za wszelkie informacje. Nie tylko od xXx rzecz jasna
. Natomiast z powodu natłoku zajęć będę mógł znów odwiedzić forum dopiero pod koniec tygodnia – to tak żeby nie było że temat to chwilówka 
xXx napisał(a):W skład takiego zestawu wchodzą:
– Tarcze hamulcowe 274-280mm
– Zaciski hamulcowe z większym klockiem hamulcowym mazda(jednotłoczkowe).
– Adaptery służące do zamontowania większego zacisku do zwrotnicy
– Klocki hamulcowe przystosowane do większego zacisku oraz tarczy(mazda)
xXx napisał(a):Inna sprawa, ze tarcza 274-280mm miesci się wraz z zaciskiem pod koło 15"...
Jak wiadomo ogólnie hamulce w MX-3 to słabizna ale do tego dochodzi dziwny problem 'zastających' się zacisków tylnych. Za zestaw reperaturek krzyczą w aso jakieś 300złociszy, a same gumeczki-harmonijki są niedostępne.
Ponieważ ostatnio znów musiałem uruchamiać tylne zaciski myślałem, że może wykorzystując zestaw by xXx uda się wykombinować coś mniej zawodnego na wszystkie kółka. Jednak jak widzę powstają plany wielotłoczkowych zacisków pod inne zwrotnice.... Ponieważ niewątpliwie zdobyłeś wiedzę na ten temat, może powiesz czy istnieje jakieś sensowne kosztowo rozwiązanie dla 'kowalskiego', który che mieć sprawne hamulce w MX-3, ale bez kombinacji z większymi felgami czy wymianą połowy zawieszenia.
P.S. Z góry dzięki za wszelkie informacje. Nie tylko od xXx rzecz jasna
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
fazzi napisał(a):Za zestaw reperaturek krzyczą w aso jakieś 300złociszy, a same gumeczki-harmonijki są niedostępne.
Nie jestem pewien czy w MX-3 tylne hamulce są takie same jak 323 BG GT (średnica tarczy 251mm). Ale do GT jak najbardziej można kupić zestaw naprawczy w cenie 27PLN za komplet na jeden zacisk. Ja swoje zaciski regenerowałem w ten sposób i hamują bez zarzutu. Dodatkowo do tylnych hamulców zamontowałem klocki przeznaczone do Forda Probe. Pasują plug & play ale są o 1cm szersze niż klocki do GT i wykorzystują do hamowania ponad połowę powierzchni tarczy, gdzie oryginalne klocki do GT trą tylko o 1/3 powierzchni tarczy.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Panowie, pamiętajmy że temat dotyczy w tym momencie hamulców tarcz przednich.
Generalnie chodzi o to, aby zrobić coś prostego oraz w miarę taniego co poprawi znacznie skuteczność działania przednich hamulców.
Generalnie chodzi o to, aby zrobić coś prostego oraz w miarę taniego co poprawi znacznie skuteczność działania przednich hamulców.
Dobra, temat juz sie ciagnie miesiac. Beda te hamulce do mx-3 (i pewnie do 323 BG ), czy nie?
jackkpl napisał(a):Dobra, temat juz sie ciagnie miesiac. Beda te hamulce do mx-3 (i pewnie do 323 BG ), czy nie?
Rozkapryszone dziecko, czy osiołek ze shreka ? Tak, będą ale to nie takie proste, ponieważ największy problem jest ze znalezieniem odpowiedniego zacisku. Pewnie potrafisz zrobić to szybciej, skoro piszesz że temat ciągnie się już miesiąc...
Powinieneś zrozumieć, że poza tym tematem ludzie mają co robić na codzień, a jeżeli nudziesz się to zapraszam na najbliższy Tobie "szrot" w celu dobrania odpowiedniego zacisku do zwrotnicy w MX-3...
Po prostu dramat, inaczej tego nie potrafię nazwać...
P.S. Znając życie skończy się to prawdopodobnie tak samo jak w temacie laminatów w MX-3, wszyscy krzyczą dużo a gdy przychodzą konkrety wymiękają. Ogólnie przyjęło się chyba, że wszystko ma być za darmo, a najlepiej to jeszcze całować w pupę, że wogóle jest zainteresowanie tematem
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
xXx napisał(a):jackkpl napisał(a):Dobra, temat juz sie ciagnie miesiac. Beda te hamulce do mx-3 (i pewnie do 323 BG ), czy nie?
Rozkapryszone dziecko, czy osiołek ze shreka ? Tak, będą ale to nie takie proste, ponieważ największy problem jest ze znalezieniem odpowiedniego zacisku. Pewnie potrafisz zrobić to szybciej, skoro piszesz że temat ciągnie się już miesiąc...
Powinieneś zrozumieć, że poza tym tematem ludzie mają co robić na codzień, a jeżeli nudziesz się to zapraszam na najbliższy Tobie "szrot" w celu dobrania odpowiedniego zacisku do zwrotnicy w MX-3...
Po prostu dramat, inaczej tego nie potrafię nazwać...
P.S. Znając życie skończy się to prawdopodobnie tak samo jak w temacie laminatów w MX-3, wszyscy krzyczą dużo a gdy przychodzą konkrety wymiękają. Ogólnie przyjęło się chyba, że wszystko ma być za darmo, a najlepiej to jeszcze całować w pupę, że wogóle jest zainteresowanie tematem
No coz, chyba trafilem w bolesny punkt. Lubisz sie oglaszac , ale jak ktos zadaje konkretne pytanie ,to robisz wycieczke personalna... Na tym chyba zakoncze wpisywanie sie do tematu.
poco się pucujesz. XXX dal ogłoszenie będzie werdykt to się okaże czy sa szczere intencje deklarujących się czy nie:-D ponad polowa ludzi ogląda temat ale nie komentuje póki niema konkretów.
P.s. A co w maździe chcieliście laminować?
P.s. A co w maździe chcieliście laminować?
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!!
"
"Pomożemy!!

- Od: 9 kwi 2005, 13:25
- Posty: 298
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v
xXx miałem na myśli to, że niestety układ hamulcowy w MX-3 ogólnie nie jest najlepszy. Znalezienie jakiegoś rozwiązania na przód to połowa sukcesu. Ważna połowa ale tylko połowa. Skuteczność hamowania to jedno a straty w osiągach czy paliwie powodowane zacierającymi się zaciskami to drugie. Zauważyłem że po kompletnym zakonserwowaniu zacisków (z przodu a zwłaszcza tyłu), hamulce działają świetnie i gdyby ten stan utrzymywał się dłużej jak 2 – 4 tygodnie to nie musiałbym nic zmieniać. Niestety nie wiem dlaczego tak nie jest i po pewnym czasie znów stają się "gumiaste i ciągnące". Może warto pokombinować nad jakimś rodzajem smaru czy sam nie wiem czego żeby poprawić ten układ, który jest a nie próbować na siłę dobrać coś innego – zwłaszcza że jak piszesz nic nie pasuje. W wolnej chwili spróbuję też poszukać jakiegoś odpowiedniego smarowidła, które byłoby odporne na temperaturę i warunki ale wiąże się to z wydaniem konkretnej kasy na zestaw reperaturek na wszystkie koła i czasu na regenerację oraz sprawdzenie... Chwilowo nie mam ani jednego ani drugiego więc jeśli moja wizja nie jest utopijna może warto to sprawdzić?
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
I kolega dobra zwrócił uwage, płyn hamulcowy i drożność przewodów hamulcowych, a tak czy inaczej trzeba do prowadnic używać smaru na wysoką temperaturę, albo mi sie wydaje albo te gumki też stważaja to ze te zaciski chodzą za twardo. Ostatnio zmieniałem klocki w toyocie korolli i tam prowadnice tak jak w audi a4 to chodziły tak ze można było paluszkiem je ruszać najmniejszym.
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
ja zmieniałem i płyn i przewody:-D a "hamulcy" jak hu***e były tak som:–) a i jeszcze jedno:-D czy wam tez po pol roku w mx'ie wichruje tarcze? co jest kurcze nowe nie starte a znowu zwichrowane mam:/
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!!
"
"Pomożemy!!

- Od: 9 kwi 2005, 13:25
- Posty: 298
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v
To, że dobrać jakiś zamiennik do przednich hamulców mx'a jest trudno to było wiadome od zawsze – inaczej już dawno ktoś by coś takiego zrobił. Najbardziej zmartwiłeś mnie XXX informacją o tym, że przy okazji wymiany hamulców trzeba też zmienić felgi. Niestety, ale w najbliższym czasie na to sobie pozwolić po prostu nie będę mógł, jednak trzymam kciuki za projekt i jeśli coś się z tego finalnie urodzi (bo przecież nie wiadomo, czy uda się znaleźć jakąś rozsądną alternatywę) będę zbierał fundusze 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje