Większe tarcze hamulcowe oraz zaciski hamulców przednich

PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

Postprzez xXx » 26 maja 2009, 21:41

Łukaszu, jakbyś dobrze przestudiował budowę zwrotnicy w MX-3 to doszedłbyś w wniosku, że każdy zacisk który chcesz tam zamontować musi być odsadzony od zwrotnicy w kierunku przeciwnym do środka piasty, dlatego z pozoru zwyczajne zaciski z BA KF V6 mogą być zamontowane jedynie w przypadku 18" felg tak samo jak czterotłoczkowe zaciski z S14A...


Problemem nie jest zacisk, bo czterotłoczki nie muszą być wcale z brembo, problemem nie jest tez tarcza oraz adapter, problem to sama zwrotnica która jest totalnie archaiczna...

Jak na razie walczę dalej z tematem hamulców w MX-3, ale z tego co widzę to "chyba" nie obejdzie się bez wymiany zwrotnicy...



Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez fazzi » 1 cze 2009, 16:51

xXx w założeniach było:
xXx napisał(a):W skład takiego zestawu wchodzą:

– Tarcze hamulcowe 274-280mm
– Zaciski hamulcowe z większym klockiem hamulcowym mazda(jednotłoczkowe).
– Adaptery służące do zamontowania większego zacisku do zwrotnicy
– Klocki hamulcowe przystosowane do większego zacisku oraz tarczy(mazda)

xXx napisał(a):Inna sprawa, ze tarcza 274-280mm miesci się wraz z zaciskiem pod koło 15"...

Jak wiadomo ogólnie hamulce w MX-3 to słabizna ale do tego dochodzi dziwny problem 'zastających' się zacisków tylnych. Za zestaw reperaturek krzyczą w aso jakieś 300złociszy, a same gumeczki-harmonijki są niedostępne.
Ponieważ ostatnio znów musiałem uruchamiać tylne zaciski myślałem, że może wykorzystując zestaw by xXx uda się wykombinować coś mniej zawodnego na wszystkie kółka. Jednak jak widzę powstają plany wielotłoczkowych zacisków pod inne zwrotnice.... Ponieważ niewątpliwie zdobyłeś wiedzę na ten temat, może powiesz czy istnieje jakieś sensowne kosztowo rozwiązanie dla 'kowalskiego', który che mieć sprawne hamulce w MX-3, ale bez kombinacji z większymi felgami czy wymianą połowy zawieszenia.

P.S. Z góry dzięki za wszelkie informacje. Nie tylko od xXx rzecz jasna :). Natomiast z powodu natłoku zajęć będę mógł znów odwiedzić forum dopiero pod koniec tygodnia – to tak żeby nie było że temat to chwilówka ;)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Jacek176 » 1 cze 2009, 21:33

fazzi napisał(a):Za zestaw reperaturek krzyczą w aso jakieś 300złociszy, a same gumeczki-harmonijki są niedostępne.

Nie jestem pewien czy w MX-3 tylne hamulce są takie same jak 323 BG GT (średnica tarczy 251mm). Ale do GT jak najbardziej można kupić zestaw naprawczy w cenie 27PLN za komplet na jeden zacisk. Ja swoje zaciski regenerowałem w ten sposób i hamują bez zarzutu. Dodatkowo do tylnych hamulców zamontowałem klocki przeznaczone do Forda Probe. Pasują plug & play ale są o 1cm szersze niż klocki do GT i wykorzystują do hamowania ponad połowę powierzchni tarczy, gdzie oryginalne klocki do GT trą tylko o 1/3 powierzchni tarczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez xXx » 1 cze 2009, 22:04

Panowie, pamiętajmy że temat dotyczy w tym momencie hamulców tarcz przednich.


Generalnie chodzi o to, aby zrobić coś prostego oraz w miarę taniego co poprawi znacznie skuteczność działania przednich hamulców.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Jacek176 » 1 cze 2009, 22:06

xXx napisał(a):Panowie, pamiętajmy że temat dotyczy w tym momencie hamulców tarcz przednich.

W tytule tego nie uwzględniłeś :P
Ale OK, nie będę już robił offtopic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez xXx » 1 cze 2009, 22:08

Wybacz, już zmieniłem.....



:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Hvil » 1 cze 2009, 22:24

Taniego:-D pojęcie względnie wiec poczekajmy na werdykt i każdy sobie uzna czy to tanio czy nie:–) narazie można sie powstrzymać od dywagacji cenowych:–)
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez jackkpl » 1 cze 2009, 23:17

Dobra, temat juz sie ciagnie miesiac. Beda te hamulce do mx-3 (i pewnie do 323 BG ), czy nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez xXx » 1 cze 2009, 23:39

jackkpl napisał(a):Dobra, temat juz sie ciagnie miesiac. Beda te hamulce do mx-3 (i pewnie do 323 BG ), czy nie?


Rozkapryszone dziecko, czy osiołek ze shreka ? Tak, będą ale to nie takie proste, ponieważ największy problem jest ze znalezieniem odpowiedniego zacisku. Pewnie potrafisz zrobić to szybciej, skoro piszesz że temat ciągnie się już miesiąc...

Powinieneś zrozumieć, że poza tym tematem ludzie mają co robić na codzień, a jeżeli nudziesz się to zapraszam na najbliższy Tobie "szrot" w celu dobrania odpowiedniego zacisku do zwrotnicy w MX-3...


Po prostu dramat, inaczej tego nie potrafię nazwać...



P.S. Znając życie skończy się to prawdopodobnie tak samo jak w temacie laminatów w MX-3, wszyscy krzyczą dużo a gdy przychodzą konkrety wymiękają. Ogólnie przyjęło się chyba, że wszystko ma być za darmo, a najlepiej to jeszcze całować w pupę, że wogóle jest zainteresowanie tematem :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez jackkpl » 1 cze 2009, 23:45

xXx napisał(a):
jackkpl napisał(a):Dobra, temat juz sie ciagnie miesiac. Beda te hamulce do mx-3 (i pewnie do 323 BG ), czy nie?


Rozkapryszone dziecko, czy osiołek ze shreka ? Tak, będą ale to nie takie proste, ponieważ największy problem jest ze znalezieniem odpowiedniego zacisku. Pewnie potrafisz zrobić to szybciej, skoro piszesz że temat ciągnie się już miesiąc...

Powinieneś zrozumieć, że poza tym tematem ludzie mają co robić na codzień, a jeżeli nudziesz się to zapraszam na najbliższy Tobie "szrot" w celu dobrania odpowiedniego zacisku do zwrotnicy w MX-3...


Po prostu dramat, inaczej tego nie potrafię nazwać...



P.S. Znając życie skończy się to prawdopodobnie tak samo jak w temacie laminatów w MX-3, wszyscy krzyczą dużo a gdy przychodzą konkrety wymiękają. Ogólnie przyjęło się chyba, że wszystko ma być za darmo, a najlepiej to jeszcze całować w pupę, że wogóle jest zainteresowanie tematem :]


No coz, chyba trafilem w bolesny punkt. Lubisz sie oglaszac , ale jak ktos zadaje konkretne pytanie ,to robisz wycieczke personalna... Na tym chyba zakoncze wpisywanie sie do tematu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Hvil » 2 cze 2009, 01:58

poco się pucujesz. XXX dal ogłoszenie będzie werdykt to się okaże czy sa szczere intencje deklarujących się czy nie:-D ponad polowa ludzi ogląda temat ale nie komentuje póki niema konkretów.


P.s. A co w maździe chcieliście laminować?
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez xXx » 4 cze 2009, 18:00

jackkpl napisał(a):Lubisz sie oglaszac , ale jak ktos zadaje konkretne pytanie ,to robisz wycieczke personalna


<lol>


Nadal swoje...




Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

Postprzez xXx » 4 cze 2009, 18:41

Cały czas jestem powazny, konkretów brak, ciężko jest dobrać cokolwiek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez fazzi » 6 cze 2009, 23:54

xXx miałem na myśli to, że niestety układ hamulcowy w MX-3 ogólnie nie jest najlepszy. Znalezienie jakiegoś rozwiązania na przód to połowa sukcesu. Ważna połowa ale tylko połowa. Skuteczność hamowania to jedno a straty w osiągach czy paliwie powodowane zacierającymi się zaciskami to drugie. Zauważyłem że po kompletnym zakonserwowaniu zacisków (z przodu a zwłaszcza tyłu), hamulce działają świetnie i gdyby ten stan utrzymywał się dłużej jak 2 – 4 tygodnie to nie musiałbym nic zmieniać. Niestety nie wiem dlaczego tak nie jest i po pewnym czasie znów stają się "gumiaste i ciągnące". Może warto pokombinować nad jakimś rodzajem smaru czy sam nie wiem czego żeby poprawić ten układ, który jest a nie próbować na siłę dobrać coś innego – zwłaszcza że jak piszesz nic nie pasuje. W wolnej chwili spróbuję też poszukać jakiegoś odpowiedniego smarowidła, które byłoby odporne na temperaturę i warunki ale wiąże się to z wydaniem konkretnej kasy na zestaw reperaturek na wszystkie koła i czasu na regenerację oraz sprawdzenie... Chwilowo nie mam ani jednego ani drugiego więc jeśli moja wizja nie jest utopijna może warto to sprawdzić?
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Udesky » 7 cze 2009, 00:38

Dobrze byłoby również wymienić płyn hamulcowy, bo zapewne nie wielu ludzi to robi.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez mlody1921 » 7 cze 2009, 01:43

I kolega dobra zwrócił uwage, płyn hamulcowy i drożność przewodów hamulcowych, a tak czy inaczej trzeba do prowadnic używać smaru na wysoką temperaturę, albo mi sie wydaje albo te gumki też stważaja to ze te zaciski chodzą za twardo. Ostatnio zmieniałem klocki w toyocie korolli i tam prowadnice tak jak w audi a4 to chodziły tak ze można było paluszkiem je ruszać najmniejszym.
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Hvil » 7 cze 2009, 16:34

ja zmieniałem i płyn i przewody:-D a "hamulcy" jak hu***e były tak som:–) a i jeszcze jedno:-D czy wam tez po pol roku w mx'ie wichruje tarcze? co jest kurcze nowe nie starte a znowu zwichrowane mam:/
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Gared » 7 cze 2009, 18:02

To, że dobrać jakiś zamiennik do przednich hamulców mx'a jest trudno to było wiadome od zawsze – inaczej już dawno ktoś by coś takiego zrobił. Najbardziej zmartwiłeś mnie XXX informacją o tym, że przy okazji wymiany hamulców trzeba też zmienić felgi. Niestety, ale w najbliższym czasie na to sobie pozwolić po prostu nie będę mógł, jednak trzymam kciuki za projekt i jeśli coś się z tego finalnie urodzi (bo przecież nie wiadomo, czy uda się znaleźć jakąś rozsądną alternatywę) będę zbierał fundusze ;)
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje