Jak zamontować wspomaganie kierownicy?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez karol1477 » 19 gru 2008, 09:24

Witam... Mam mazde taka jak widac w opisie... kupilem autko calkiem niedawno i co sie okazalo moja wersja wyszla bezwspomagania kierownicy... Z tego co patrzalem to sa uchwyty do zamocowania pompy wspomagania, wiec chyba istnieje taka mozliwosc... Czy warto zakladac...? Czy gra jest warta swieczki? Co o tym sadzicie... ?
Pozdrawiam Karol ;)
Początkujący
 
Od: 11 gru 2008, 22:45
Posty: 8
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BG B6 1.6 16V 1994 rok

Postprzez Adamos » 19 gru 2008, 09:52

szczerze mówiąc chyba nie warto. az tak trudno się chyba tą kierownicą nie kreci?
chociaz koszty by nie wyszly az tak duze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez Lukano » 19 gru 2008, 10:46

Musisz wstawić pompę, zmienić maglownicę. To główne koszty. jeśli zrobisz to sam to gra warta świeczki ;)
ale jak doliczysz koszty mechanika to ja chyba bym zrezygnował.
Palkerson wstawiał wspomaganie napisz do niego PW to się dowiesz wszystkiego.
http://forum.mazdaspeed.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=6510
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez mundek84 » 19 gru 2008, 18:50

ja tez myślałem nad wstawieniem wspomagania w mojej Magdalenie ale jak na razie to brak gotówki w portfelu :D. Kto wiem może w niedalekiej przyszłości założę.
Obrazek
Była Mazda 323 BG 1.3 16v 1991r. LX
Była Mazda 323f BG 1.6 16v 1993r. GLX
Była BMW 316i Touring e30 1993r.
była Mazda 323 BG 1.6 16v 1993r. GLX
Jest Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.
Jest Audi A3 1.9TDI 1999r.

Mazda zoom zoom bezcenne :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 14:56
Posty: 408
Skąd: Radom/Wrocław/Słupsk
Auto: Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.

Postprzez mundek84 » 19 gru 2008, 19:10

Obrazek
Była Mazda 323 BG 1.3 16v 1991r. LX
Była Mazda 323f BG 1.6 16v 1993r. GLX
Była BMW 316i Touring e30 1993r.
była Mazda 323 BG 1.6 16v 1993r. GLX
Jest Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.
Jest Audi A3 1.9TDI 1999r.

Mazda zoom zoom bezcenne :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 14:56
Posty: 408
Skąd: Radom/Wrocław/Słupsk
Auto: Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.

Postprzez cobra24 » 28 maja 2009, 21:09

hehe a ja właśnie zakupiłem cały komplet tj. maglownice, pompe, przewody ze zbiornikiem za całe 180 zeta heh
Początkujący
 
Od: 18 lip 2008, 18:00
Posty: 12
Skąd: trzciana k/rzeszowa
Auto: 323 1.6 16V BG 92r sedan

Postprzez BratCukierka » 28 maja 2009, 21:10

cobra24 napisał(a):hehe a ja właśnie zakupiłem cały komplet tj. maglownice, pompe, przewody ze zbiornikiem za całe 180 zeta heh


a ja rok temu za 150zł :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez cobra24 » 31 maja 2009, 16:18

pół dnia roboty i wspomaganie zamontowane, nie trzeba nic brzerabiać wymienić maglownice, zamontować pompe i przewody, oczywiście nie obyło scię bez problemów, popękane przewody ciśnieniowe stalowe zalutowane mosiądzem i zerwanie gwintu w bloku do mocowania pompy, rozwiązane wkręceniem szpilki na pakułach i kleju powinno trzymać. koszty 180 zł – pompa, przewody, maglownica. 25zł – pasek. 16 zł – olej. do tego dochodzi kołp pasowe na wał, ja już miałem orginalnie zamontowane
Początkujący
 
Od: 18 lip 2008, 18:00
Posty: 12
Skąd: trzciana k/rzeszowa
Auto: 323 1.6 16V BG 92r sedan

Postprzez Inte » 31 maja 2009, 19:27

a mnie to wyszło 500 zł ;p części wyszły trochedrogo ale były w świetnym stanie, zakłądałem oczywiście sam i uważam, że warto, mi wspom. służyło rok i nie żałuję ani 1 zł wydanej na ten cel.
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez cobra24 » 31 maja 2009, 22:17

stary jest bardzo duża różnica zwłaszcza na parkingu, mój brat ma kadeta bez wspomagania i jemu kierownica chodzi lekko bez wspomagania w poruwnaniu w madzi to chodziła jak w sterze
Początkujący
 
Od: 18 lip 2008, 18:00
Posty: 12
Skąd: trzciana k/rzeszowa
Auto: 323 1.6 16V BG 92r sedan

Postprzez Inte » 31 maja 2009, 22:54

cobra24 napisał(a):jest bardzo duża różnica zwłaszcza na parkingu,


a nie raz przyczynia się to do płynniejszego poruszania, nawet i do bezpieczeństwa, jak trzeba szybko gdzieś zarwócić, skądś wyjechać. szybko machniesz fajera w jedną, drugą i już Cię tam nie ma ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez jaro23 » 31 maja 2009, 23:00

a ja mam problemy z dobraniem kola pasowego na miejsce starego dziwny przypadek z mom silnikiem 1.3 8v :(

bo problemow ze wstawieniem maglownicy nie bylo zadnych...
mocowanie pompy wspomagania zjezdzaja mi sie gwinty na srubach ale to pewnie brudne otwory olej z kurzem trzeba czyscic i tak jak wyzej moze troche pakuly z jakims klejem i wkrecic na chama...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez Inte » 31 maja 2009, 23:06

jaro23 napisał(a):a ja mam problemy z dobraniem kola pasowego na miejsce starego dziwny przypadek z mom silnikiem 1.3 8v


miałem taki sam silnik, też sporo sie naszukałem, ale od 1,6 pasuje jesli Ci to coś pomoże

tak w ogóle to było takich tematów w cholerę
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez jaro23 » 31 maja 2009, 23:31

tylko ze ja dostalem z Fki kolo pasowe ale nie wiem jaki silnik
a jak ja mam inne kolo zebate rozrzadu u siebie? czy to mozliwe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez Inte » 31 maja 2009, 23:41

hmm nie wiem czy w 1,8 są takie same koła jak w 1,6 i 1,3 – mogą się różnić.
generalnie 1,3 było tylko w htb, 1,6 i w e-f-ce i w htb i to ten sam silnik więc różnicy nie ma, a wyżej to już nie wiem. Na pewno od BA nie pasuje ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez jaro23 » 1 cze 2009, 07:53

a BA Fki były? <--- bo sie nie znam :(

Obrazek
jak widać na zdjęciu to jest kolo pasowe mojej mazdy
ma wymiary wewnętrzne 30mm i odległość miedzy śrubami po przekątnej 51mm

jak widać niżej kolo pasowe wymiarami na pas klinowy się zgadza
ale jest już inny otwór wewnętrzny i klin również mniejszy:
Obrazek

Obrazek

Nawet po zdjęciu tej nakładki która widać na trzecim zdjęciu otwór jest większy mogłoby się trzymać na samych śrubach ale niestety rozstaw śrub jest inny

Obrazek

możliwsze to od innej Fki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez Inte » 1 cze 2009, 10:13

jaro23 napisał(a):a BA Fki były

tak były, było, są dosyć popularne teraz ;)

co do tego koła, raczej nic nie wykombinujesz... musisz szukać na szrotach 323 bg C (htb), efki
lub ewentualnie mx3 z silnikiem 1,6 (nie jestem pewny czy też podejdzie ale powinno)
jaro23
tu kolega ma identyczny problem:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... spomaganie
może to Ci cos pomoże ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez krzaku90 » 12 lip 2009, 21:14

Przepraszam, ze odswiezam temat ale nie moge sie zorientowac co trzeba kupic do tego wspomagania.
Nigdzie nie moge znalezc jakie czesci potrzeba kupic. Ktos moglby zobaczyc czy to to?
http://moto.allegro.pl/item676400857_przekladnia_kierownicza_wspomaganie_mazda_323.html
Do tego jeszcze pompa
http://moto.allegro.pl/item682048593_mazda_323_f_323_f_ba_pompa_wspomagania_wspomaganie.html
I juz bedzie? nie licze przewodow.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez Inte » 12 lip 2009, 22:06

krzaku90 już chyba o tym było, ale napiszę jeszcze raz :

* przekładnia kierownicza – maglownica
* przewody
* pompa wspomagania
* chłodnica płynu (będzie raczej z przewodami – taka rurka zagięta w literę "U" z długimi bokami ;) )
* koło pasowe na wał – na pasek wielorowkowy i klinowy jednocześnie (ty w tej chwili masz pewnie tylko na pasek klinowy – alternator)
* pasek wielorowkowy
* płyn atf dextron II (o ile mnie pamięć nie myli)
* śruby :
– 3 do zamontowania pompy na bloku silnika
– 2(?) do zamontowania chłodnicy płynu
– 1 gdzieś mocujesz przewody do bloku silnika czy do błotnika (już nie pamiętam)
a przekładnie przykręcisz nawet na te stare

parę podstawowych kluczy płaskich + nasadowa 10tka z dłuuugą przedłużką bądź nawet dwiema do odkręcenia blachy na ściance grodziowej.

to by było chyba na tyle ;)

EDIT:
co do tego co podałeś, maglownica chyba ok, musi być z htb a nie z eFki (podobno różnią się)
pompa na logikę będzie dobra choć od eFki ale np. silnik B6 (1,6) był i w htb i w eFce a z B6 pasuje do B3 (1,3) z tego co pamiętam.
Ostatnio edytowano 12 lip 2009, 22:11 przez Inte, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez BratCukierka » 12 lip 2009, 22:10

Inte napisał(a):do zamontowania chłodnicy klimy


chłodniczki płynu wspomagania :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323