Podniesienie mocy silnika FS do ok. 160KM

Postprzez barren » 28 maja 2009, 03:13

Marekkk poczytaj te posty:
1. http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
2. http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
1.8 i twoje 2.0 to bliźniacze silniki

i jak napisał pawelMX6 sprawdź ofertę Corksport (działy 626/mx-6/portage)
– jak zrobisz wszystko co wymienił to jeszcze tylko lżejsze koło zamachowe, wyrównoważenie układu korbowego, honowanie cylindrów, pożądne strojenie na jakiejś śwince bo kompa z fs-ze nie dostaniesz, powinieneś się zamknąć w 8tyś zależy ile zrobisz sam tylko będziesz miał za miękkie zawieszenie do takiej mocy i za słabe hamulce ;) więc najpierw zainwestuj w pożądne opony, lepsze hamulce i zawieszenie – ale budżet już ci się skończy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 10:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez pinky » 28 maja 2009, 04:41

kamilgt napisał(a):jak się ma trochę wiedzy


Marekkk napisał(a):– fs-ze ?
– smt, ecumaster pytajnik – czy to jakieś komputery?


Hmm, tak więc za tę kasę to tylko dolot, wydech i może na ecumastera starczy, ale na jego podłączenie i strojenie już raczej nie :]
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 16:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez barren » 28 maja 2009, 22:30

pinky – oby na dolot i wydech starczyło ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 10:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez Marekkk » 29 maja 2009, 17:57

A przy lżejszym kole zamachowym słyszałem że jak odejmuje się gazu to samochód lubi poszarpywać... A to nie ma być wyścigówka, tylko płynnie przyśpieszający samochód do użytku na codzień :) A jeżeli chodzi o łądowanie 8 tyś. w samochód warty z 13k to dziękuję bardzo <lol> Ja kończę z poważnym tuningiem, może komuś się przyda ten temat ;)

PS: Laczuszki ma Dunlopy 215/45 R17, dystanse, nowe tarcze i klocki na 4 kołach i niedługo nowe całe zawieszenie :] Ale utwardzane i obniżane nie będzie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 11:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez radecki » 30 maja 2009, 12:50

Witam tu patrząc na wasze zmagania sie spytam czy z silnika 1,8 ( auto to mazda 626 GE 1997 ) da sie wydobyć troszkę mocy więcej ?:) Silnik nie traci mocy nie ma kłopotów z olejem uszczelką.......
jak to dziwne być posiadaczem awaryjnej piękności...
Sprzedam częsci z rozbiórki silnika 1,8i (listwa wtryskowa z wtryskiwaczami , głowica termostat pompa wody)
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2008, 07:28
Posty: 50
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 GE 1,8i 16v kat. FP+ LPG 1997 hatchback

Postprzez Pit » 30 maja 2009, 12:54

Oczywiście. Nie ma rzeczy niemożliwych. Są tylko totalnie pozbawione sensu ekonomicznego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Adaś » 30 maja 2009, 16:56

radecki napisał(a):Witam tu patrząc na wasze zmagania sie spytam czy z silnika 1,8 ( auto to mazda 626 GE 1997 ) da sie wydobyć troszkę mocy więcej ?usmiech Silnik nie traci mocy nie ma kłopotów z olejem uszczelką.......

da się http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t=lukas007
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez MaroSportive » 2 cze 2009, 11:37

A może ktoś wie co da się zrobić z silnikiem 2.0 LF czyli 2001 323F sportive 131KM ????
(: 323F SPORTIVE 131KM :)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2009, 12:00
Posty: 12
Skąd: Wawa
Auto: 323F SPORTIVE 2001R

Postprzez pinky » 2 cze 2009, 21:42

MaroSportive to jest ten sam silnik więc i wszystko co już zostało napisane.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 16:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez barren » 3 cze 2009, 10:44

pinky a orientujesz się skąd w 323 są te dodatkowe 15km ?? te silniki (131km) też chyba są w 626gf?

Pit – a powiedz jaki jest sens ekonomiczny w tuningu ?? ;) zawsze taniej wychodzi kupienie mocniejszego auta

Marekkk napisał(a):A przy lżejszym kole zamachowym słyszałem że jak odejmuje się gazu to samochód lubi poszarpywać...
– lekkie koło łatwiej wprowadzić w ruch ale też szybciej się zatrzyma – trochę fizyki, poczytaj co to jest moment obrotowy
Marekkk napisał(a):A jeżeli chodzi o łądowanie 8 tyś. w samochód warty z 13k to dziękuję bardzo
to akurat nie jest dziwne i śmieszne ;) są drastyczniejsze przypadki

Marekkk napisał(a):nowe tarcze i klocki na 4 kołach i niedługo nowe całe zawieszenie Ale utwardzane i obniżane nie będzie

to nie tuning tylko utrzymanie auta ;) bo nic nie poprawiasz w stosunku do serii

i mam pytanie – jak ci się jeździ na 215 w tak relatywnie słabym aucie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 10:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez pinky » 3 cze 2009, 10:52

barren napisał(a):pinky a orientujesz się skąd w 323 są te dodatkowe 15km pytajnik


Wałki rozrządu, kolektor dolotowy i komputer jeżeli chodzi o różnice miedzy 115 a 136. Co do 131 a 136 to myślę że to już sam komp jest.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 16:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez barren » 3 cze 2009, 10:57

pinky – a orientujesz się czy kolektor dolotowy pasował by do silnika FP/FS ? chodzi mi o to czy otwory na śróby pasują w głowicy i o spasowanie otworów wlotowych z kolektorem no i czy jest lepszy niż ten z 626ge ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 10:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez pinky » 3 cze 2009, 11:01

Co do osprzętu to nie wiem, ale ogólnie fp i fs w gf/gw jest innym silnikiem niż ten w ge.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 16:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Marekkk » 5 cze 2009, 23:47

barren napisał(a):mam pytanie – jak ci się jeździ na 215 w tak relatywnie słabym aucie pytajnik



Ma znacznie lepszą przyczepność, dzięki czemu lepiej zbiera się na starcie (nie buksuje). Nie ma żadnych odczuwalnych spadków osiągów. No i zamieli na 2-ce <jupi> Ale ciężko się manewruje w miejscu :|

Ale autko jest przyklejone do drogi :) Żeby zrobić "drift" na ręcznym to już ciężko no i ręczny nie ten :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 11:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez Boris86 » 10 cze 2009, 01:25

To ja od siebie dodam ze w jednej z forumowych mazd jakiś czas temu poprzez:
-obróbkę głowicy
-4-2-1
-kompletny wydech do końca
-dolot
-Strojenie sterownikiem od sekwencyjnego gazu
z mierzonych 113 KM wyciągnąłem mierzone 143KM w FS'ie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2004, 23:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Pit » 10 cze 2009, 06:36

barren napisał(a):Pit – a powiedz jaki jest sens ekonomiczny w tuningu ?? ;) zawsze taniej wychodzi kupienie mocniejszego auta

A proszę bardzo. Bezsensem ekonomicznym jest ładowanie 10 tys zł w podnoszenie mocy w GE FS do 160 KM, kiedy DOKŁADNIE za cenę takiego auta można mieć identyczne z silnikiem KL – i dopiero z tym najmocniejszym dostępnym motorem za rzeczone 10 tys. można zaczynać akcję. I takie postępowanie ma ekonomiczny sens.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez barren » 11 cze 2009, 14:16

Pit i rozumiem żeby kolejne 10tyś pakować w KL – kwestia gustu. Wydaje mi się że w tunigu chodzi o to żeby zmieniać i poprawiać – tak po prostu ;) Oczywiście z ekonomicznego punktu widzenia przyznaje Ci rację :)

Boris86 – możesz sprecyzować na czym polegała obróbka głowicy? i czy wydech był poprostu mniej restrykcyjny i większej średnicy czy konkretnie mierzony pod dolot i silnik? i o ile zwiększałeś kompresję czy została seryjna 9.5 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 10:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez Boris86 » 11 cze 2009, 17:52

Głowica została opuszczona o 0,5 mm.
Obróbka polegała na:
– usunięciu wszystkich nadlewów, niedoróbek produkcyjnych i nadmiernych chropowatości w komorach spalania i kanałach dolotowych i wydechowych.
– spasowaniu idealnym kanałów wydechowych i dolotowych w głowicy z kanałami w kolektorach tak by pozbyć się niepotrzebnych progów.
-delikatnym skróceniu prowadnic zaworowych
-polerowaniu zaworów, kanałów i komór spalania
-dotarciu zaworów
Wydech składał sie z 4-2-1 dedykowanego do FS'a i reszty wyspawanej pod ten silnik przez Basmot'a.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2004, 23:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez barren » 11 cze 2009, 18:36

Boris86 thx za info :)

a masz może wykres z tych 140 kucy ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 10:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez Boris86 » 12 cze 2009, 10:08

Nie, właściciel ma obydwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2004, 23:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje