Nowe paliwo Shell z dodatkiem gazu
Tez mi sie wydawalo ze wiecej pali i tez na podstawie komputera. ALe wstrzymam sie jeszcze od opinii ostatecznej do przejezdzonego Forte + wypalenie kilku czystych i dopiero GTL. Ale na dzien dzisiejszy popieram opinie o braku zalet GTL procz koloru (i moze mniejszej ilosci dymu)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Witam
Ja dziś zalałem kolejny cały bak nowego Shella (chyba już 5 zbiornik wypaliłem) i nadal jestem zadowolony, wcześniej jak kilka razy zalałem paliwo z Shella (V-POWER poprzedni) moja M6 nie trawiła tego paliwa, natomiast z tym jest OK
Napewno co jakiś czas będę je zalewał.
Ja dziś zalałem kolejny cały bak nowego Shella (chyba już 5 zbiornik wypaliłem) i nadal jestem zadowolony, wcześniej jak kilka razy zalałem paliwo z Shella (V-POWER poprzedni) moja M6 nie trawiła tego paliwa, natomiast z tym jest OK
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
Witam wszystkich.Niedawno pojawilo sie na stacjach shella paliwo v power z formula GTL.Roznica osiagow jest znaczaca ze wzgledu na duzo wiekasz liczbe cetanowa.Moje pytanie brzmi czy moge ja lac do comrexa bez uszczerbku dla silnika i ukladu zasilania.Pytam bowiem jest t paliwo syntetyczne.Pozdrawiam
Lukson
- Od: 25 lut 2008, 22:04
- Posty: 10
- Skąd: opole
- Auto: mazda 626 comprex 1995r 325 ty
myślę,że gdybyś był zwykłym "Kowalskim" który nie ma pojęcia o liczbach cetanowych oraz paliwach syntetycznych a dodatkowo byłby (nie urażając nikogo) np. weterynarzem bez bladego pojęcia o budowie silników itp.. to pytanie nawet by nie padło.
Moim zdaniem, jeśli Cię stać, to zalewaj no i oczywiście podawaj na forum czy nastąpiły siakieś zmiany pracy motoru, spalania, elastyczności lub poprawa humoru kierowcy
Nie należy przesadzać z ostrożnością, jeżdżą po Polsce auta, które w DTR'kach mają informację iż należy dobierać paliwo np 80 oktanowe a zmuszone są śmigać na 95 i 98 oktanów.
Co do zmiany liczby cetanowej, to przecież zmiana taka następuje, gdy nalejemy uzdatniacza do paliwa na zimę, ewentualnie innego dodatku w innych okolicznościach.
Z drugiej strony, to może należy zadawać takie pytania jak Ty..?
Moim zdaniem, jeśli Cię stać, to zalewaj no i oczywiście podawaj na forum czy nastąpiły siakieś zmiany pracy motoru, spalania, elastyczności lub poprawa humoru kierowcy
Nie należy przesadzać z ostrożnością, jeżdżą po Polsce auta, które w DTR'kach mają informację iż należy dobierać paliwo np 80 oktanowe a zmuszone są śmigać na 95 i 98 oktanów.
Co do zmiany liczby cetanowej, to przecież zmiana taka następuje, gdy nalejemy uzdatniacza do paliwa na zimę, ewentualnie innego dodatku w innych okolicznościach.
Z drugiej strony, to może należy zadawać takie pytania jak Ty..?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Zalałem mojego comprexa i śmiga jak złoto. Więcej mocy, cichsza praca silnika, mniej pali (trasa Poznań Katowice, troche po górnym śląsku i z powrotem). A z tego co piszą na stronie shella to paliwo to przede wszystkim czyści układ paliwowy.
Łamanie przepisów Kodeksu Drogowego jest publicznym udowadnianiem własnego infantylizmu.
- Od: 6 cze 2006, 20:18
- Posty: 34
- Skąd: Tulce
- Auto: Mazda 626 2.0 Comprex '97
Lukson, ale temat to mogłeś lepiej nazwać
Poza tym to istnieje już wątek o paliwie z GTL...
Nowe paliwo Shell z dodatkiem gazu
Przenoszę do Eksploatacji.
Niech mod zadecyduje czy dokleić do ww. wątku czy kosz...
Poza tym to istnieje już wątek o paliwie z GTL...

Przenoszę do Eksploatacji.
Niech mod zadecyduje czy dokleić do ww. wątku czy kosz...
Podłączę temat do istniejącego 
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
Zatankowałem, wyjechałem blisko pół baku, nie widzę różnicy – może to sprawa wieku auta, ma przecież już parę wiosen... Dam znać, jak wypali cały zbiornik – może komputer musi się przestawić na takie cudo?!
- Od: 11 kwi 2008, 22:45
- Posty: 27
- Skąd: Oborniki k/Poznania
- Auto: Mazda 626 Wagon 2.0 DiTD 1998
Brii, a wiesz cos wiecej skoro uwazasz ze nie cudo?
Z tych reklamowek Shell'a wynika ze niby cudo 
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Tak samo jak V-Power, Ultimate itd.
Koncer zadał sobie pytanie – jak sprzedawać drożej to co mamy – trzeba to jakoś podpicować i zareklamować – ot cała filozofia.
Nie mogą dać na stacje żadnego rewolucyjnego paliwa bo normy co do właściwości paliw działają przez kilkanaście lat i w międzyczasie nie można wiele zmienić.
Koncer zadał sobie pytanie – jak sprzedawać drożej to co mamy – trzeba to jakoś podpicować i zareklamować – ot cała filozofia.
Nie mogą dać na stacje żadnego rewolucyjnego paliwa bo normy co do właściwości paliw działają przez kilkanaście lat i w międzyczasie nie można wiele zmienić.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
To jak wytlumaczysz fakt, ze w tej samej cenie sprzedaja stare co nowe (diesel extra = vpower gtl)?
I jak to sie ma do syntetycznego ON ktorego zawartosci w vpower nikt nie zna ale podobno jest? Oszustwo? I kolor tez oszukany?
I jak to sie ma do syntetycznego ON ktorego zawartosci w vpower nikt nie zna ale podobno jest? Oszustwo? I kolor tez oszukany?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych – sprawa prosta – trzeba mieć coś co ściągnie ludzie na stacje Shella a nie konkurencji
Sam dla eksperymentu zalałem bak tego paliwa i powiedzieć mogę tyle – bez różnicy. Nawet jeśli robi jakąś różnicę to nie dla naszych silników – były one projektowane pod zwykłą ropę i taka im wystarczy.
Sam dla eksperymentu zalałem bak tego paliwa i powiedzieć mogę tyle – bez różnicy. Nawet jeśli robi jakąś różnicę to nie dla naszych silników – były one projektowane pod zwykłą ropę i taka im wystarczy.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Brii, troche to bez sensu.
Shell twierdzi, ze _tworzy_ ON z gazu, tak? Skoro tak (a chyba az tak nie naginaja) to faktycznie zanieczyszczen powinno byc mniej, a skoro tak, to mniej kopci, a skoro tak to DPF ma lepiej. To raz. Dwa, nagar jest mniejszy. Trzy, jakkolwiek Mazda nie projektowala silnika, czystszy ON nie powinien poprawiac osiagow, a jedynie tak samo pracowac minus zanieczyszczenia, czyli jak lejesz dobrej jakosci ON to versus GTL bedzie zero roznicy, tak?
Tak ja to widze. Nie doszukiwalbym sie roznic, a raczej czystosci spalin i silnika.
Shell twierdzi, ze _tworzy_ ON z gazu, tak? Skoro tak (a chyba az tak nie naginaja) to faktycznie zanieczyszczen powinno byc mniej, a skoro tak, to mniej kopci, a skoro tak to DPF ma lepiej. To raz. Dwa, nagar jest mniejszy. Trzy, jakkolwiek Mazda nie projektowala silnika, czystszy ON nie powinien poprawiac osiagow, a jedynie tak samo pracowac minus zanieczyszczenia, czyli jak lejesz dobrej jakosci ON to versus GTL bedzie zero roznicy, tak?
Tak ja to widze. Nie doszukiwalbym sie roznic, a raczej czystosci spalin i silnika.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Nie wiem czemu GTL ma mniej kopcić – jeśli wszystko z silnikiem jest OK to nie kopci nawet na zwykłej ropie
Z argumentami z Twojego ostatniego posta mogę się zgodzić, ale weź pod uwagę, że czystość ropy też jest określona normami i układy oczyszczania spalin biorą te normy pod uwagę. Ja nie widzę sensu lania takiego paliwa na Shellu – wolę lać zwykłe na Lukoil i tyle w temacie, ale to moja opinia.
Z argumentami z Twojego ostatniego posta mogę się zgodzić, ale weź pod uwagę, że czystość ropy też jest określona normami i układy oczyszczania spalin biorą te normy pod uwagę. Ja nie widzę sensu lania takiego paliwa na Shellu – wolę lać zwykłe na Lukoil i tyle w temacie, ale to moja opinia.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):nie kopci nawet na zwykłej ropie
DPF i inne konstrukcje Ci to daja.
brii napisał(a):nie widzę sensu
Jesli nie chcesz dlugo jezdzic Madzia to ok, zgadzam sie, problem zuzycia elementow czyszczacych spaliny, paliwo itp bedzie mial nastepny wlasciciel
I to chyba jedyny sens GTL ktory jest tak samo tani jak Diesel Extra
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):DPF i inne konstrukcje Ci to daja.
Nie mam DPFa i dyma nie puszczam
krzych napisał(a): problem zuzycia elementow czyszczacych spaliny, paliwo itp bedzie mial nastepny wlasciciel
Raczej zamierzam dłużej pojeździć i to ja będę miał problem ale różnica w kosztach paliwa pozwoli mi bez problemów kupić nowego kata i jeszcze zostanie
Z resztą kat bardziej dostaje w pupę od temperatury i tlenków
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Hm, no moze i tak, ale wtryskow to juz sobie roznica ceny paliwa nie zasponsorujesz
A Ty w ogole diesla masz? 
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):Hm, no moze i tak, ale wtryskow to juz sobie roznica ceny paliwa nie zasponsorujesz A Ty w ogole diesla masz?
Mam i z wtryskami nie mam problemów bo to nie Mazda
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
krzych napisał(a):ON z gazu
Tak, ale tylko część tego "ON z gazu" jest w paliwie jako syntetyczny dodatek. Ktoś wie ile tego "ON z gazu" jest w czystym ON? Może 10%, a może 5%...
Tak jak z olejem półsyntetycznym – baza syntetyczna to tylko 30% a nazywa się półsyntetyczny.
Sam się zastanawiam nad tym paliwem ale jak będę lał DieselExtra i co 10kkm Forte to i tak wyjdzie taniej.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki