Nowe paliwo Shell z dodatkiem gazu

Postprzez krzych » 11 maja 2009, 22:23

Tez mi sie wydawalo ze wiecej pali i tez na podstawie komputera. ALe wstrzymam sie jeszcze od opinii ostatecznej do przejezdzonego Forte + wypalenie kilku czystych i dopiero GTL. Ale na dzien dzisiejszy popieram opinie o braku zalet GTL procz koloru (i moze mniejszej ilosci dymu)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez ogien82 » 12 maja 2009, 00:23

Witam
Ja dziś zalałem kolejny cały bak nowego Shella (chyba już 5 zbiornik wypaliłem) i nadal jestem zadowolony, wcześniej jak kilka razy zalałem paliwo z Shella (V-POWER poprzedni) moja M6 nie trawiła tego paliwa, natomiast z tym jest OK ;) Napewno co jakiś czas będę je zalewał.
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez Lukson » 19 maja 2009, 14:00

Witam wszystkich.Niedawno pojawilo sie na stacjach shella paliwo v power z formula GTL.Roznica osiagow jest znaczaca ze wzgledu na duzo wiekasz liczbe cetanowa.Moje pytanie brzmi czy moge ja lac do comrexa bez uszczerbku dla silnika i ukladu zasilania.Pytam bowiem jest t paliwo syntetyczne.Pozdrawiam
Lukson
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 22:04
Posty: 10
Skąd: opole
Auto: mazda 626 comprex 1995r 325 ty

Postprzez zadra » 19 maja 2009, 18:08

myślę,że gdybyś był zwykłym "Kowalskim" który nie ma pojęcia o liczbach cetanowych oraz paliwach syntetycznych a dodatkowo byłby (nie urażając nikogo) np. weterynarzem bez bladego pojęcia o budowie silników itp.. to pytanie nawet by nie padło.
Moim zdaniem, jeśli Cię stać, to zalewaj no i oczywiście podawaj na forum czy nastąpiły siakieś zmiany pracy motoru, spalania, elastyczności lub poprawa humoru kierowcy ;)

Nie należy przesadzać z ostrożnością, jeżdżą po Polsce auta, które w DTR'kach mają informację iż należy dobierać paliwo np 80 oktanowe a zmuszone są śmigać na 95 i 98 oktanów.

Co do zmiany liczby cetanowej, to przecież zmiana taka następuje, gdy nalejemy uzdatniacza do paliwa na zimę, ewentualnie innego dodatku w innych okolicznościach.

Z drugiej strony, to może należy zadawać takie pytania jak Ty..?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3310 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Artur68 » 19 maja 2009, 21:26

Zalałem mojego comprexa i śmiga jak złoto. Więcej mocy, cichsza praca silnika, mniej pali (trasa Poznań Katowice, troche po górnym śląsku i z powrotem). A z tego co piszą na stronie shella to paliwo to przede wszystkim czyści układ paliwowy.
Łamanie przepisów Kodeksu Drogowego jest publicznym udowadnianiem własnego infantylizmu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2006, 20:18
Posty: 34
Skąd: Tulce
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex '97

Postprzez poflek » 19 maja 2009, 21:42

Lukson, ale temat to mogłeś lepiej nazwać :P
Poza tym to istnieje już wątek o paliwie z GTL...
<czytaj> Nowe paliwo Shell z dodatkiem gazu

Przenoszę do Eksploatacji.
Niech mod zadecyduje czy dokleić do ww. wątku czy kosz...
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez Rafał » 19 maja 2009, 22:16

Podłączę temat do istniejącego ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez maruda » 27 maja 2009, 22:18

Zatankowałem, wyjechałem blisko pół baku, nie widzę różnicy – może to sprawa wieku auta, ma przecież już parę wiosen... Dam znać, jak wypali cały zbiornik – może komputer musi się przestawić na takie cudo?!
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 22:45
Posty: 27
Skąd: Oborniki k/Poznania
Auto: Mazda 626 Wagon 2.0 DiTD 1998

Postprzez brii » 28 maja 2009, 08:31

Nie musi się przedstawiać i nie jest to żadne cudo...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzych » 28 maja 2009, 09:56

Brii, a wiesz cos wiecej skoro uwazasz ze nie cudo? :) Z tych reklamowek Shell'a wynika ze niby cudo ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 28 maja 2009, 10:59

Tak samo jak V-Power, Ultimate itd. ;)
Koncer zadał sobie pytanie – jak sprzedawać drożej to co mamy – trzeba to jakoś podpicować i zareklamować – ot cała filozofia.
Nie mogą dać na stacje żadnego rewolucyjnego paliwa bo normy co do właściwości paliw działają przez kilkanaście lat i w międzyczasie nie można wiele zmienić.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzych » 28 maja 2009, 11:02

To jak wytlumaczysz fakt, ze w tej samej cenie sprzedaja stare co nowe (diesel extra = vpower gtl)?
I jak to sie ma do syntetycznego ON ktorego zawartosci w vpower nikt nie zna ale podobno jest? Oszustwo? I kolor tez oszukany?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 28 maja 2009, 11:15

krzych – sprawa prosta – trzeba mieć coś co ściągnie ludzie na stacje Shella a nie konkurencji ;)
Sam dla eksperymentu zalałem bak tego paliwa i powiedzieć mogę tyle – bez różnicy. Nawet jeśli robi jakąś różnicę to nie dla naszych silników – były one projektowane pod zwykłą ropę i taka im wystarczy.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzych » 28 maja 2009, 11:19

Brii, troche to bez sensu.

Shell twierdzi, ze _tworzy_ ON z gazu, tak? Skoro tak (a chyba az tak nie naginaja) to faktycznie zanieczyszczen powinno byc mniej, a skoro tak, to mniej kopci, a skoro tak to DPF ma lepiej. To raz. Dwa, nagar jest mniejszy. Trzy, jakkolwiek Mazda nie projektowala silnika, czystszy ON nie powinien poprawiac osiagow, a jedynie tak samo pracowac minus zanieczyszczenia, czyli jak lejesz dobrej jakosci ON to versus GTL bedzie zero roznicy, tak?

Tak ja to widze. Nie doszukiwalbym sie roznic, a raczej czystosci spalin i silnika.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 28 maja 2009, 11:26

Nie wiem czemu GTL ma mniej kopcić – jeśli wszystko z silnikiem jest OK to nie kopci nawet na zwykłej ropie ;)
Z argumentami z Twojego ostatniego posta mogę się zgodzić, ale weź pod uwagę, że czystość ropy też jest określona normami i układy oczyszczania spalin biorą te normy pod uwagę. Ja nie widzę sensu lania takiego paliwa na Shellu – wolę lać zwykłe na Lukoil i tyle w temacie, ale to moja opinia.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzych » 28 maja 2009, 11:32

brii napisał(a):nie kopci nawet na zwykłej ropie

DPF i inne konstrukcje Ci to daja.

brii napisał(a):nie widzę sensu

Jesli nie chcesz dlugo jezdzic Madzia to ok, zgadzam sie, problem zuzycia elementow czyszczacych spaliny, paliwo itp bedzie mial nastepny wlasciciel ;P (ja tam wole nie wymieniac DPF jak padnie z zapchania czy EGR bo sie przytkal itp)

I to chyba jedyny sens GTL ktory jest tak samo tani jak Diesel Extra :) (3.84 ostatnio w Wawie)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 28 maja 2009, 12:49

krzych napisał(a):DPF i inne konstrukcje Ci to daja.

Nie mam DPFa i dyma nie puszczam ;)

krzych napisał(a): problem zuzycia elementow czyszczacych spaliny, paliwo itp bedzie mial nastepny wlasciciel

Raczej zamierzam dłużej pojeździć i to ja będę miał problem ale różnica w kosztach paliwa pozwoli mi bez problemów kupić nowego kata i jeszcze zostanie ;)
Z resztą kat bardziej dostaje w pupę od temperatury i tlenków :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzych » 28 maja 2009, 13:36

Hm, no moze i tak, ale wtryskow to juz sobie roznica ceny paliwa nie zasponsorujesz ;) A Ty w ogole diesla masz? :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 28 maja 2009, 15:43

krzych napisał(a):Hm, no moze i tak, ale wtryskow to juz sobie roznica ceny paliwa nie zasponsorujesz A Ty w ogole diesla masz?

Mam i z wtryskami nie mam problemów bo to nie Mazda ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez poflek » 28 maja 2009, 16:32

krzych napisał(a):ON z gazu

Tak, ale tylko część tego "ON z gazu" jest w paliwie jako syntetyczny dodatek. Ktoś wie ile tego "ON z gazu" jest w czystym ON? Może 10%, a może 5%...
Tak jak z olejem półsyntetycznym – baza syntetyczna to tylko 30% a nazywa się półsyntetyczny.

Sam się zastanawiam nad tym paliwem ale jak będę lał DieselExtra i co 10kkm Forte to i tak wyjdzie taniej.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki