Podniesienie mocy silnika FS do ok. 160KM

Postprzez Marekkk » 27 maja 2009, 18:28

Witam, posiadam Madkę 626 FS 136KM butelkowa zieleń <list>

Niby jest szybka, ale jak zawsze czegoś brak :) Chciałbym podnieść jej moc do jakiś 160KM, albo więcej :D Jak dużo FS-ów lubi sobie łyknąć troszkę oleju choć jest po remoncie itd. Czy warto wysilać taki silnik? Myślę że jakieś 25KM da się wycisnąć nieskomplikowanymi metodami bez przeciążania silnika...

Tak więc moja koncepcja kończy się na AirBoxie Simota za 200zł, z rurką wyprowadzoną gdzieś na zimne powietrze :]

http://moto.allegro.pl/item643052243_filtr_stozkowy_simota_airbox_stozek_do_300km.html

Obrazek

Do tego może strumienica, ale na forum widzę że nie jest to jakieś extra rozwiązanie :(
Jeżeli zamienię katalizator na strumienice to czy Madzia nie zacznie wiejsko buczeć?

Jakie są wasze propozycje na lekkie modyfikacje w FS-ie?



Jeżeli istnieje taki sam temat, proszę o połączenie, ponieważ ja nie znalazłem dotyczącego FS-a :)
Ostatnio edytowano 27 maja 2009, 22:09 przez Marekkk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez pinky » 27 maja 2009, 18:33

Np wałki rozrządu od fs-ze i kolektor dolotowy, zrobiony dolot i wydech z jakimś niefabrycznym kolektorem. Wystroić to jakimś smt, ecumaster itp i okolice 160 do osiągnięcia. Co do cen to przejrzyj ebay :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Marekkk » 27 maja 2009, 18:42

Dzięki za odpowiedź, ale nie jestem aż tak mocno wtajemniczony w skrótach itp. i prosiłbym o wyjaśnienie następujących :]

– fs-ze ?
– smt, ecumaster ?? – czy to jakieś komputery?

Sorki za moją nieznajomość, ale z tym się jeszcze nie spotkałem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez BratCukierka » 27 maja 2009, 18:46

FS-ZE to wersja tego silnika na japonię :) większa moc i te sprawy :P

smt, ecumaster to piggybacki czyli popularne świnki oszukujące seryjne komputery sterujące pracą silnika co pozwala na wystrojenie auto pod nowy setup
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Marekkk » 27 maja 2009, 18:53

OK dzięki, ale skąd dostać części do tego silnika na japonię, na E-Bay-u będą? (zaraz oblukam) :D

Czy nowe trzeba kupić, bo z używkami cienko?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez BratCukierka » 27 maja 2009, 18:59

jeśli chodzi o wałki rozrządu od wersji FS-ZE to kupisz pewnie na ebayu (używki oczywiście)

a piggybacki często są sprzedawane także używane
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez pinky » 27 maja 2009, 19:01

Marekkk jeszcze napisz jakim budżetem dysponujesz??
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Marekkk » 27 maja 2009, 19:07

Budżet to powiedzmy ok. 2-3 tyś. więc coś chyba da się zrobić...

A może turbo :D Jak to się ma do doładowania, ile taka operacja by wyniosła mniej więcej i co trzeba wymienić przy tym? Z góry dodaje że sam bym tego nie zrobił... niestety :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez Lukas007 » 27 maja 2009, 19:09

Marekkk Jeżeli jesteś poważnie zainteresowany to pisz PW w sprawie wałka. Tak się akurat składa, że mam taki na sprzedaż...

Za 2-3tyś będzie Ci ciężko zmodyfikować ten silnik do 160KM :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Pit » 27 maja 2009, 19:47

Marekkk napisał(a):Budżet to powiedzmy ok. 2-3 tyś. więc coś chyba da się zrobić...
A może turbo :D

Z takim budżetem tylko podtlenek. Turbo – dodaj 10 tys. zł do kwoty i będzie profi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Fiveopac » 27 maja 2009, 19:48

Marekkk napisał(a):Budżet to powiedzmy ok. 2-3 tyś. więc coś chyba da się zrobić...

Raczej ta kwota starczy ci na felgi klasy sredniej i uzywane opony a nie na okolice 160 km :) za ta kwote jak wyjdziesz poza 146 km to bedzie spory sukces :) wiesz wogule ile masz obecnie? Moze bardziej potrzebujesz odszkuac zaginioną moc niz szukac nowej. Mody rozpocznij od wizyty na hamowni.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Marekkk » 27 maja 2009, 19:53

haha... dzięki wielkie :D Paska 2.0 TDi Madzia porobi więc mocy raczej nie uciekło, ale po przejażdżce SL600 mam ochotę na WIĘCEJ MOCY <lol> <lol> <lol> Czyli wnioskuję, że lepiej odłożyć na M6 3.0 V6 niż ładować kasę w FS-a? I na tą hamownie właśnie mam zamiar zabrać Madzie :)

PS: Fele już są i to 17" z M6 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez Pit » 27 maja 2009, 20:14

Marekkk napisał(a):M6 3.0 V6

Oj nie, nie. Taką M6 objeżdża bez trudu MX-6 KL. To straszliwy fordowski motor. Jak 6 to tylko MPS. Zdrowy kręci 14,8.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Marekkk » 27 maja 2009, 20:54

No ale chyba lepszy 3.0 niż 2.3... Tymbardziej że miał by to być automat... Bo jeżeli nie M6 to BMW 530d, albo 530i... Narazie zrobie hamownie i dolot... potem zobaczymy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez pinky » 27 maja 2009, 21:07

lepsze 2.3 niz 3.0 :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez pawelMX6 » 27 maja 2009, 21:09

Marekkk, części do ZE znajdziesz tutaj http://corksport.com/

FS-ZE to japońska odmiana motoru FS – 160PS. Posiada inny wałek ssący, inny kolektor dolotowy, tłoki oraz komputer. Kolektor dolotowy posiada system VICS, czyli zmienne długości kanałów dolotowych (sterowane przepustnicami w kanałach). Co ciekawe, taki sam kolektor posiada Protege. Do tego zrobić wydech i dolot, kupić wałek wydechowy Mazdaspeed, wkładając jak widzisz trochę gotówki, i 160PS jest w zasięgu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Fiveopac » 27 maja 2009, 21:21

Marekkk ok tak w miedzyczasie podnoszenia mocy, nazwij temat zgodnie z regulaminem. 2 lata to sporo na jego opanowanie. Dziekuje.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez jackkpl » 27 maja 2009, 22:07

A nikt nic nie pisze o obrobce glowicy? Przeciez dobrze zrobiona powinna dac 10% momentu w calym zakresie. DO tego rurowy kolektor wydechowy, odetkac dolot i strojenie (kolka na walki rozrzadu) i powinno cos sie ruszyc. Niestety cena obrobki glowicy to okolo 2500zl (np u Chojnackiego).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez check » 27 maja 2009, 23:29

jackkpl napisał(a):Niestety cena obrobki glowicy to okolo 2500zl (np u Chojnackiego).

jak się ma trochę wiedzy to z dwa tygodnie i głowica obrobiona i koszta mniejsze :D

Ale fakt jest taki że 2-3tyś to raczej starczy na dobry układ wydechowy i dolot :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Adaś » 27 maja 2009, 23:43

które razem dadzą optymistycznie +9-10KM

...a poza tym było na 89% o podniesieniu mocy w FS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje