Gaśnięcie silnika po odkręceniu korka wlewu oleju

Postprzez ThomasTsT » 18 maja 2005, 22:10

Witam w poniedziałek zakupiłem Mazde MX-3 1,8 V6... 130 000km przebiegu i mam pare pytan... czy podczas gdy silnik jest właczony i chodzi na wolnych obrotach ma prawo zgasnac po wyjeciu bagnetu od oleju lub po odkreceniu korka wlewowego oleju?? PO 2... gdy odkrece korek od wlewu płynu od chłodnicy(ten po lewej stronie gdy patrzy sie na silnik od przodu)(gdy silnik jest ZIMNY) po dodaniu gazu płyn wypływa ?? tak ma byc?? bo mi wyglada to na uszczelke pod ktoras głowica... szczeze silnik nie zaskakuje duzymi osiagami... ile powinna miec orginalna mazda mx-3 v6 do 100km/h?? ZA WSZELKA I W MIARE SZYBKA POMOC DZIEKUJE... bo niewiem czy nie jechac i nie oddac auta poprzedniemu włascicielowi... :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2005, 22:02
Posty: 14
Skąd: ŁDZ
Auto: Mazda MX-3 1,8L 24v V6

Postprzez nero » 18 maja 2005, 22:30

8.5 sekundy w serii, co do reszty pytan to nie wiem ale z tego co pamietam to byla dyskusja kiedys na forum na temat gasniecia silnika po odkreceniu korka wiec poszukaj.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2004, 21:48
Posty: 193
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Postprzez MAXX » 18 maja 2005, 22:58

z tego co sie orientuje to w wiekszosci MX3 V6 po odkreceniu korka silnik gasnie

co do osagów to jak je mierzyłes ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2004, 15:59
Posty: 219
Skąd: średniej wielkości
Auto: Nissan Primera 2.0 GT SR20DEH

Postprzez ThomasTsT » 18 maja 2005, 23:20

Czyli z gasnieciem sie uspokoiłem.. ale pozostaje kwestja z tym płynem chłodniczym.. mogł by ktos z was sprawdzic czy u niego tez tak jest??Co do osiagow to jeszcze nie miezyłem... ale kolega ma G-Techa... wiec jak sie wszystko z silnikiem wyjasni to pomierze...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2005, 22:02
Posty: 14
Skąd: ŁDZ
Auto: Mazda MX-3 1,8L 24v V6

Postprzez mazdyfan_tomek » 18 maja 2005, 23:46

A trzeba było kupic moją madzie to byś nie miał takich problemów <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 23:08
Posty: 78
Skąd: Tarnów
Auto: HONDA ACCORD 2,0 136 PS

Postprzez ThomasTsT » 19 maja 2005, 13:14

A masz na sprzedanie to moze kupie?? podaj cene itp..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2005, 22:02
Posty: 14
Skąd: ŁDZ
Auto: Mazda MX-3 1,8L 24v V6

Postprzez mazdyfan_tomek » 19 maja 2005, 13:49

Prosze oto link na forum http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=8414 albo na gratka .pl wpisz mazda mx3 i na trzeciej stronie jest moje ogłoszenie
Pozdrawiam !!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 23:08
Posty: 78
Skąd: Tarnów
Auto: HONDA ACCORD 2,0 136 PS

Postprzez xXx » 19 maja 2005, 20:44

Jedne V6 gasną po odkręceniu korka inne nie, dlatego nie ma reguły.

Gdy wyciągasz bagnet i przygasa to już gorzej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez ThomasTsT » 20 maja 2005, 07:07

Powyciagnieciu bagnety troche spadaja wolne obroty... byłem w serwisie mazdy... i wszystko przejzeli... i powiedzieli ze tak musi byc... powiedzieli tylko ze musze wymienic płyn chłodniczy a wczesniej przepłukac go octem.. co do osiagow to chyba miałem nie podokrecane swiece :| ... bo wyjołem je oczysciłem... popryskałem specjalnym preparatem... i gdy wszystko poskrecałem to niemogłem poznac tego auta... JEZDZI SUPER!! :D .. teraz musze tylko wymienic rozzad... i powinno byc GiTeS :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2005, 22:02
Posty: 14
Skąd: ŁDZ
Auto: Mazda MX-3 1,8L 24v V6

Postprzez ThomasTsT » 22 maja 2005, 11:17

Mam małe pytanie odnosnie silnika... jak mozna poznac czy auto ma 129KM czy 133KM?? sa gdzies jakies oznaczenia silnika?? jakie silniki miały jakie oznaczenia??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2005, 22:02
Posty: 14
Skąd: ŁDZ
Auto: Mazda MX-3 1,8L 24v V6

Postprzez xXx » 22 maja 2005, 15:17

U Ciebie jest tylko jedno oznaczenie. Z tyłu nad pompą wspomagania jest stopka na której powinineś mieś napisany typ silnika i numery K8 XXXXXX.


Po 94 roku K8 miało 129 KM z tego co pamiętam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez ThomasTsT » 23 maja 2005, 14:25

DZIEKI :) ... sory ze zadaje tyle pytan ale ciekawy jestem jaka predkosc maksymalna moze osiagnac mx3?? jak najszybciej jechaliscie swoimi Mazdami?? katalogowo jest chyb a 202km/h??... jak kiedys gadałem z kolesiem co miał taka mx 3 V6 to mowi ze swoja jechał 220km/h to prawda??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2005, 22:02
Posty: 14
Skąd: ŁDZ
Auto: Mazda MX-3 1,8L 24v V6

Postprzez ThomasTsT » 31 maja 2005, 15:09

Wie ktos czy mazda MX-3 ma układ korbowodo-tłokowy kolizyjny?? i ile mozna przejechac na rozzadzie??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2005, 22:02
Posty: 14
Skąd: ŁDZ
Auto: Mazda MX-3 1,8L 24v V6

Postprzez XsiX » 31 maja 2005, 16:03

wszystkie silniki K-series są bezkolizyjne
wymiana co ok. 100 kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez tomekrvf » 4 cze 2005, 14:20

xXx napisał(a):Jedne V6 gasną po odkręceniu korka inne nie, dlatego nie ma reguły.

Gdy wyciągasz bagnet i przygasa to już gorzej...

KL musi gasnąc(patrz schemat ukladu wtryskowego, kontroli odsysania par paliwa, PCV)
Po wyciągnięciu bagnetu MUSI gorzej chodzić(patrz wyżej)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xXx » 4 cze 2005, 18:09

No wszystko fajnie, tylko że nie wszystkie gasną. Dowodem na to jest fakt, że mój KF nie gasł, obecny nie gaśnie, Smirnoffa nie gaśnie, Krzynia nie gaśnie i wielu innych osób nie gaśnie dlatego akurat z tym nie ma reguły...

Jest jednakowo podczas odkręcania korka oleju jak i wyciągania bagnetu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez ThomasTsT » 26 cze 2005, 17:28

Mam kolejne pytanie czy załozenie stozka i wydechu Supersprinta było dobrym pomysłem?? nie uszkodze silnika?? mozna wywalic katalizator?? i wstawic strumiennice??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2005, 22:02
Posty: 14
Skąd: ŁDZ
Auto: Mazda MX-3 1,8L 24v V6

Postprzez brii » 26 cze 2005, 17:42

Wg. mnie nie warto wydawać kasy na tego rodzaju tuning – kasy dużo, a wynik prawie żaden. Takie modyfikacje mogą coś dać w wpyadku gdy masz już pod nie podkład w postaci mocnych zmian w silniku (wałki, splanowane głowice itd.).
Jeśli chcesz mieć szybszy samochód to albo swap silnika albo zmiana na inny samochód. Ja bym się kierował w stronę innego auta. Z seryjnymi rzeczami jest mniej problemów, są trwalsze i wychodzą taniej niż tuningowanie (nie mówimy o hardcorowych osiągach)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez tomekrvf » 27 cze 2005, 09:18

xXx napisał(a):No wszystko fajnie, tylko że nie wszystkie gasną. Dowodem na to jest fakt, że mój KF nie gasł, obecny nie gaśnie, Smirnoffa nie gaśnie, Krzynia nie gaśnie i wielu innych osób nie gaśnie dlatego akurat z tym nie ma reguły...

Jest jednakowo podczas odkręcania korka oleju jak i wyciągania bagnetu...

Nie gasnie na gazie czy na benzynie?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez ThomasTsT » 28 cze 2005, 18:24

co do tuningu EKSTREMALNEGO to cos wiem o tym.. moja corsa1,2 Swap 1,6 na gazniku przyspieszała do 100km/h w 8,5 s... ale srednio co 2 miesiace wymieniałem tłoki bo sie topiły... dlatego kupiłem OrGiNaLnIe szybkie auto... ale okazuje sie ze i V6 to z amało:) <lol> ...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2005, 22:02
Posty: 14
Skąd: ŁDZ
Auto: Mazda MX-3 1,8L 24v V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323