Montaż czujników cofania
czy ktoś z Was montował czujniki cofania – sprawa niby banalna ale interesuje mnie w szczególności którędy wpuścić przewody do bagażnika , gdzie będzie centralka ( chodzi o otwory fabryczne , żadnego wiercenia )
EDIT widmo82
Fotorelacja: Montaż czujników i kamery cofania.
EDIT widmo82
Fotorelacja: Montaż czujników i kamery cofania.
- Od: 11 kwi 2009, 20:30
- Posty: 105
- Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)
ja u siebie montowałem zaraz po kupnie.
Nie fabryczne ale powiedzmy jakieś alternatywne.
Z poprowadzeniem kabli nie ma najmniejszego problemu. Z lewej jak i z prawej są otwory fabryczne z gumowymi zaślepkami przez które poprowadzasz przewody. Jakbyś miał jakieś pytania to pytaj śmiało
Nie fabryczne ale powiedzmy jakieś alternatywne.
Z poprowadzeniem kabli nie ma najmniejszego problemu. Z lewej jak i z prawej są otwory fabryczne z gumowymi zaślepkami przez które poprowadzasz przewody. Jakbyś miał jakieś pytania to pytaj śmiało
masz jakies fotki jak to wyszlo wewnatrz ( wyswietlacz itp ) i na zewnatrz (zderzaczki). koszt/marka/model ?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
bardzo dziękuję za konkretną i rzeczową odpowiedz – kolega takim podejściem do tematu na prawdę pomaga , co do czujników mam wybrane na allegro pod kolor lakieru co do wyświetlacza to z tego co czytałem – odradzam nie ma tego gdzie mocować, zawala miejsce , widać że dorabiane , za to sam tzw. buzer świetnie załatwia sprawę . POZDRAWIAM
- Od: 11 kwi 2009, 20:30
- Posty: 105
- Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)
toyogdybys byl bardziej precyzyjny w swojej odpowiedzi to bylbym wdzieczny. przegladalem czujniki na allegro jest ich kilkanascie stron i wiekszosc ma tak slaba czulosc ze nie widze sensu montowania. Brat w Vivaro ma domontowane czujniki ( kupil juz taki przerobiony) a ich dokladnosc jest rewelacyjna od 10cm i co kolejne 10 do 1,5metra
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Ja ma u siebie 4 czujniki w tylnym zderzaku. Wyświetlacz mam zamocowany na lusterku wstecznym. Pokazuje odległość do przeszkody (od 2,2 do 0,2m), oraz kolorowymi słupkami z której strony znajduje się przeszkoda.
Mi najwięcej czasu zeszło z podpięciem się pod wsteczne światło. Centralke mam zamontowaną w tej kieszeni co lewarek więc w razie czego łatwo się dostać i wymienić np. bezpiecznik.
Co do Allegro. Kupowałem już 3 razy te czujniki jednej firmy i każdy ze znajomych jest zadowolony. Kolega jeden kupił podobne i narzeka. Więc nie każdej firmy są OK.
Fotek z przebiegu procesu montażu nie mam. Ale mogę wrzucić na forum efekt finalny.
Mi najwięcej czasu zeszło z podpięciem się pod wsteczne światło. Centralke mam zamontowaną w tej kieszeni co lewarek więc w razie czego łatwo się dostać i wymienić np. bezpiecznik.
Co do Allegro. Kupowałem już 3 razy te czujniki jednej firmy i każdy ze znajomych jest zadowolony. Kolega jeden kupił podobne i narzeka. Więc nie każdej firmy są OK.
Fotek z przebiegu procesu montażu nie mam. Ale mogę wrzucić na forum efekt finalny.
Hmmm ja zakupilem takie...(
http://www.allegro.pl/item632872689_czujniki_parkowania_podwieszany_wyswietlacz.html) Lakierują sie w tej chwili... mam zamiar je podwiesić tak jak jest w aukcji z przedmiotem... Zobaczymy czy sie sprawdzą...



Wydaje się być fajnym zestawem aczkolwiek ja montowałem zestawy Golden Eye i się bardzo dobrze sprawdzały. Wszystkie te czujniczki pięknie wskakują i zatrzaskują się w plastiku zderzaka
ma on idealna jak dla nich grubość
kupowałem u tego allegrowicza i z wyglądu identyczne więc te mogę polecić:
http://www.allegro.pl/item638915732_czujniki_cofania_parkowania_4_sondy_promocja.html
Tylko są dwa typy:
1. z czujnikami ze stałym kątem
2. z innym kątem poziomym a innym pionowym
Trzeba dopytać sprzedawcy. Ja mam wariant 1 i w nich bezpośrednio zintegrowana jest drobna regulacja i pierścienie wtedy nie występują. Do wariantu 2 zakłada się pierścienie.
kupowałem u tego allegrowicza i z wyglądu identyczne więc te mogę polecić:

Tylko są dwa typy:
1. z czujnikami ze stałym kątem
2. z innym kątem poziomym a innym pionowym
Trzeba dopytać sprzedawcy. Ja mam wariant 1 i w nich bezpośrednio zintegrowana jest drobna regulacja i pierścienie wtedy nie występują. Do wariantu 2 zakłada się pierścienie.
Ja w swoim poprzednim samochodzie miałem wyświetlacz podobnie jak CezaR83 – tyle że nie u góry, ale na dole. W porównaniu do wyświetlacza z przodu miał dla mnie taką przewagę, że widziałem go zarówno cofając na lusterkach, jak i patrząc przez tylną szybę. Do tego jakoś bardziej logiczne było dla mnie "piszczenie" z tłu samochodu niż z przodu – w końcu przeszkoda jest z tyłu 
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
panowie gdzie tu logika montowania czujnikow ktorych dokladnosc konczy sie przy 30cm? Jesli przeszkoda jest bezposrednio za tablica to nie ma problemu z ocenieniem odleglosci, te ze slaba dokladnoscia ktore piszcza przy 30cm i widza przeszkode w naroznikach... sorki ale to chyba jakas strata kasy.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):panowie gdzie tu logika montowania czujnikow ktorych dokladnosc konczy sie przy 30cm?
Lepiej stanąć 30cm przed niz płacić za lakierownie lub nowy zderzak... taka u mnie logika.... poza tym miałem juz czujki w starym zderzaku
PS w ASO kosztują 1tys zł (sam brzęczyk/buzer) wiec te 120-180zł to dla mnie przyzwoita kwota za takie czujki.
Ja nie neguje samego cofania z prostymi kolami i parkowania 30cm od przeszkody ale parkujac gdzies na wstecznym jesli mamy od naroznika auta jeszcze 30cm to przeciez bardzo duzo miejsca i spokojnie mozna ( czesto ) dokonczyc manewr a tego typu czujniki juz beda piszczaly ze juz cos jest nie tak i wprowadzaja tylko zamieszanie.
cult1 dziwi mnie ze piszesz ze dokladnosc to 15-20cm a w opisie produktu jest ze od 30cm
cult1 dziwi mnie ze piszesz ze dokladnosc to 15-20cm a w opisie produktu jest ze od 30cm
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):ale parkujac gdzies na wstecznym jesli mamy od naroznika auta jeszcze 30cm to przeciez bardzo duzo miejsca i spokojnie mozna ( czesto ) dokonczyc manewr
Hmmm nie wiem czy wiesz... ale manewrując na wstecznym lewo/prawo czujniki i tak nie zbierają tego co jest po bokach auta... tutaj musisz niestety/stety sam korzystac z lusterek bocznych i obserwować co sie dzieje z boku, czujki sa montowane tylko na plaskiej nawierzchni zderzaka, nawet wg instrukcji jest zalecenie by nie montować gdzies po bokach, zgięciach zderzaka... tylko płasko na wprost...
piszę co wiem z doświadczenia. Czujnik pokazuje 0.0,0.3 .... itd. aż do 2.5
więc 0.0 oznacza około 20 cm (zmierzyłem kiedyś) co jak dla mnie jest wystarczające.
Co do ich używania. Czujniki służą jedynie do wspomagania kierowcy podczas parkowania a nie zastępowania rozsądnego myślenia podczas takich manewrów.
więc 0.0 oznacza około 20 cm (zmierzyłem kiedyś) co jak dla mnie jest wystarczające.
Co do ich używania. Czujniki służą jedynie do wspomagania kierowcy podczas parkowania a nie zastępowania rozsądnego myślenia podczas takich manewrów.
jak dla mnie przy parkowaniu samochodu 30 cm. to i tak za mało ( 30 cm z przodu i 30 cm na tyle ) ile to zajmie czasu przy wyjechaniu – manewr nie na 3 tylko na 33 razy , mało tego nie wiadomo co za kierujący jest przed nami i jaki za nami ( może to jest obijacz samochodów
? ) a przy manewrowaniu myślę że warto zostawić sobie odrobinę luzu to włośnie jest te 30 cm – są metody parkowania i manewrowania opierając się na zderzaku pojazdu sąsiadującego , idąc tym tokiem czujniki są zbędne
- Od: 11 kwi 2009, 20:30
- Posty: 105
- Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)
30 cm to za dużo. Fabryczne czujniki (nie wiem jak w Maździe) dają ciągły sygnał przy mniejszych odległościach. Cytryna taki dawała przy mniej niż 10cm., w Renault przy ok. 10cm nie ma jeszcze ciągłego sygnału.
toyo nie rozumiesz idei czujnika cofania. To że piszczy przy np. 30cm nie oznacza że masz zostawiać luz 30cm czy też mniej. Możesz sobie zostawić ile chcesz. Ona ma cie ostrzec przed przeszkodą, przydają się przy manewrowaniu w ciasnych miejscach np. cofasz na parkingu dojeżdżając max do innego samochodu i po chwili podjeżdżasz do przodu.
Jak z hamulcami – samochód od setki do 0 teoretycznie wyhamuje na mniej niż 40m – to nie znaczy że własnie tak zawsze należy hamować, ale czasem może się przydać
toyo nie rozumiesz idei czujnika cofania. To że piszczy przy np. 30cm nie oznacza że masz zostawiać luz 30cm czy też mniej. Możesz sobie zostawić ile chcesz. Ona ma cie ostrzec przed przeszkodą, przydają się przy manewrowaniu w ciasnych miejscach np. cofasz na parkingu dojeżdżając max do innego samochodu i po chwili podjeżdżasz do przodu.
Jak z hamulcami – samochód od setki do 0 teoretycznie wyhamuje na mniej niż 40m – to nie znaczy że własnie tak zawsze należy hamować, ale czasem może się przydać
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości