Ciężko zapala – dlaczego? JUŻ WIEM! :) znowu NIE wiem :(

Postprzez wojowniczek » 7 kwi 2009, 13:54

Janusz626 przekaźnik świec żarowych to ten w czerwonym kółeczku (jest po prawej od chłodnicy):

<a href='http://s6.zapodaj.net/56022069.jpg.html'>http://s6.zapodaj.net/56022069.jpg.html</a>

Obrazek
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Riki » 7 kwi 2009, 14:26

wojowniczek napisał(a):odpowiedź prawidłowa: C!

od początku twierdziłem że to pompa... ;) jak u wszystkich, który mieli/mają podobne problemy.. tylko niektórzy nie mogą (nie chcą?) tego przyjąć do wiadomości :D
Gratulacje Marku.. :)

P.S
Zrób to dla mnie i pojedź na hamownie..... ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Paweł Mo » 7 kwi 2009, 14:45

No tak... Być może naprawa pompy wtryskowej jest rzeczą tak samo normalną jak np. wymiana amortyzatorów z tą różnicą, że naprawa pompy jest znacznie droższa od wymiany amorków. Gdyby cena regeneracji była niższa to nikt z nas nie widziałby w niej nic nadzwyczajnego.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Wincam » 7 kwi 2009, 15:41

No dokladnie... i mnie to czeka... właśnie wczoraj byłem w ASO Mazdy i sprawdzali mi błędy na kompie, wyskoczył : P0116 – sterowanie wyprzedzania wtrysku – uszk. obwód.
Tez nie pali mi od jakiegos czasu na ciepłym silniku i musiałem kombinować... przerywac obwod czujnika temperatury zeby moc normalnie jezdzic... ale planuje zrobic ta pompe w koncu tuz po swietach... ehh...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2008, 16:44
Posty: 131 (1/2)
Skąd: Sierpnica
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD 165KM 2022r

Postprzez wojowniczek » 7 kwi 2009, 15:49

Wincam wali w kieszeń, ale auto przechodzi reinkarnację ;)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Jaksa » 7 kwi 2009, 22:28

wojowniczek napisał(a):wali w kieszeń, ale auto przechodzi reinkarnację
Wszyscy tak twierdzą .....po naprawie pompy .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez wojowniczek » 8 kwi 2009, 09:54

<faja>
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Janusz626 » 3 maja 2009, 22:11

Czy ten przekaznik swiec zarowych mozna zastapic jakims innym przekaznikiem ?? Sprawdzilem miernikiem i nie daje pradu na swiece, tylko na ulamek sekundy przekazuje, niby slychac ze zalacza/stuknie ale na chwileczke.
Tez mnie to dopadlo tyle ze interpretacja kodu bledu byla bledna jako P0038 <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez wojowniczek » 4 maja 2009, 09:33

Janusz626 napisał(a):Czy ten przekaznik swiec zarowych mozna zastapic jakims innym przekaznikiem

pojęcia nie mam... pożycz od kogoś – będziesz miał pewność :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez wojowniczek » 5 maja 2009, 14:31

jeszcze jedna korzyść regeneracji pompy: mniejsze spalanie. wychodzi na to, że mam spalanie niższe o 18%, co w moim przypadku daje niecały litr mniej na 100 km
obecnie średnie spalanie mam 5,5 l na 100 km (1/3 miasto, 2/3 droga). przed wymianą 6,7 l / 100 km.
cieszy :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez mahalnet » 25 maja 2009, 10:10

Miasto: wrocław
Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony


PostWysłany: 22 Maj 2009 | 16:51 Temat postu: strasznie długo kręci przy zapłonie Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem Zmień/Usuń ten post
Witam.
w 1 słowach zaznaczam że szukałem.
Problem: długie kręcenie rozrusznika przy starcie.
wcześniej wszystko było ok i w ciągu kilku dni w czasie większego przymrozku bardzo długo kręci rozrusznik, nieraz wogóle nie zapala, dopiero za 2 czy 3 razem się udaje.
Oczywiście nie jest tak zawsze ale bardzo bardzo często.
Myślałem że to akumulator ale chyba jakby był walnięty to by tak długo nie kręcił, czy może świece żarowe.
Pozdrawiam wszystkich

Dzisiaj zabrałem się do sprawdzenia świec i ewentualnie czy wogóle do nich podawane jest jakieś napięcie, więc zabrałem narzędzia i miernik i zacząłem zabawę.
Finał jest taki że sprawdzałem elektrykę w lusterkach i miernik puścił dymek ( made in china za 20 pln) więc nie wiem czy jest napięcie
ale
jak przekręcam kluczyk 2 razy czyli na pozycje grzania świec to przez cały czas ( około 20 min potem dałem sobie spokój) coś pstryka z okolic świec? pompy? chyba że jest tam jakiś przekaźnik do świec i to on ,
coś się moja Mazdolina gruchocze.


dodane:
czyli pompa albo przekaźnik.
właśnie wskoczyłem pod maskę bo zobaczyłem na w/w poście link do fotki gdzie jest przekaźnik http://s6.zapodaj.net/56022069.jpg.html
ale ja mam w tym miejscu tylko 2 bo pośrodku nie ma miejsca po prostu.

W głębi silnika blisko szyby są jeszcze 2 z takim samym oznaczeniem rf2a ale rozebrałem 1 patrząc od przodu i pod gumą oznaczenie nf02 denso czy to to?

sprawdzałem miernikiem (nowym) też napięcie na listwie gdzie są świece na początku było 3 z czymś a po wyczyszczeniu wtyczki 7 ale to są wartości chwilowe.

Myślę że jak świece mają się grzać to napięcie musi być podawane dłużej (tak jak świeci się pomarańczowa kontrolka)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 03:07
Posty: 68
Skąd: wrocław
Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony

Postprzez topik » 25 maja 2009, 12:33

Witam! mahalnet świece żarowe możesz sprawdzić w inny sposób a mianowicie. Odkręć listwe od świec, odsuń ją od świec tak aby nie dotykała do żadnej świecy następnie weź do ręki kawałek przewodu i jeden koniec przyłóż do plusa na akumulatorze a drugi koniec do świecy. Jeżeli w miejscu zetknięcia ze świecą zaiskrzy się to znaczy, że świeca grzeje. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez mahalnet » 25 maja 2009, 15:00

dzięki. właśnie wróciłem z serwisu mazdy i na kompie wyszło że pompa ma niskie ciśnienie, to oznacza że jest ona do roboty.
Patrzyłem na pompę i nie cieknie, nie wiem jak w środku, nie jestem noga w technice ale pompę trzeba "odpinać" od paska rozrządu i boję się że mogę coś pomylić więc nie wiem jak w środku.
Koszt naprawy może to będzie całość około 2000 – 2400.
trzeba robić.
czyli wygłuszanie przesunięte w czasie.
Świece zaraz zejdę i sprawdzę twoim sposobem bo lepiej mieć pewność.
Nawiasem teraz przy zimnym silniku odpala mi lepiej niż na ciepłym.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 03:07
Posty: 68
Skąd: wrocław
Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony

Postprzez wojowniczek » 25 maja 2009, 15:13

mahalnet napisał(a):Nawiasem teraz przy zimnym silniku odpala mi lepiej niż na ciepłym

ludowe potwierdzenie że to pompa.
2000-2400 to nie dużo :)
serwis mazdy – gdzie byłeś? i ile Cię to kosztowało?
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez mahalnet » 25 maja 2009, 16:09

jeszcze nie kosztowało bo byłem na koputerze, terminy mają dopiero od pon.
Byłem w długołęce
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 03:07
Posty: 68
Skąd: wrocław
Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony

Postprzez Autko » 25 maja 2009, 22:41

Oni w Dlugolece (eks ASO mazdy :P ) pomp nie robia- pewnie do Bochenskich wysla a ci pompe moga tylko mechanicznie naprawic. Jakos, patrzac na doswiadczenia innych, na Mabi to za niska cena jest ale glowy nie dam...

W razie potrzeby jest nowy ASO- AutoArt Jaremko, ale ci dla odmiany nie moga w pelni zdiagnozowac GF/GW bo ich wersja interfejsu cos nie jest odpowiednia (probowali mi to jakos tlumaczyc ale im nie wyszlo: sam jestm elektronikiem i tego nie zrozumialem :P)
If youre gonna DIE, DIE with your boots on!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 11:43
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez wojowniczek » 25 maja 2009, 23:14

długołękę bym odradzał, trzy lata temu zdiagnozowali mi padającą turbinę (w rzeczywistości łopatki w vacu się skończyły), za dorobienie kluczyka chcieli 650 pln!!! a za zrobienie padniętego czujnika abs gość napomknął o 1000... :)
jaremko – jak prawie każdy dealer mazdy nie potrafią czytać "starych" aut – czytają od roku 2000 w górę (nie pamietam czy przypadkiem nie od 2001).

ale z tego co wiem (czytałem) komp nie wskazuje błędów pompy...

jeśli dobrze pamiętam, to bocheńscy czegoś nie zrobią i po naprawie każą jechać do serwisu mazdy – kude, nie pamiętam o co chodziło. ale demontaż, czyszczenie pompy i montaż + wycena napraw to ok 1000 pln. zdecydowałym się na nich, ale miałem lepszą ofertę i ostatecznie wylądowałem w warszawie. pomyśl jeszcze nad hofmanem w rzeszowie (tam nie było mi dane dotrzeć –> wózek nie chciał odpalić).
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez mahalnet » 26 maja 2009, 00:04

dzięki za zainteresowanie.
(patrzyłem na aukcjach niemiec stanach, anglii i japonii ale drogo za nowe oczywiście w niemczech najtaniej: 1000e)
też się nie zdecyduje na długołękę, za samo podpięcie policzyli sobie nieźle.
Szkoda że nie czytałem wcześniej wydruku z kompa, cytuje:
"REPORT: DIAGNOSTIC TROUBLE CODES
AUTO:626 (GF) RF-T(MT)
TEST:CZYTAJ/WYCZYŚĆ REZULTATY TESTU DIAGNOS
MODUL:PCM


NO CODES RECEIVED"
czyli żadnych kodów albo nie mogli się połączyć z autem. Tyle o serwisie.
Polecają mi znajomi warsztat z dziwnymi pracownikami przy ul. Kościuszki (tereny PKS),
słyszałem też o sobótce.
Korci mnie samoczynne zajrzenie do pompy ( mam schemat i wielką ciekawość urządzeń – moja żona mnie za to nie lubi bo ciągle coś rozkręcam) ale też się troszkę cykam.

Poważnie myślę o tym na kościuszki bo o bocheńskich nic nie czytałem jeszcze za wiele prócz tego że są.
Zastanawia mnie cykanie pompy lub gdzieś blisko niej gdy załączam kluczykiem grzanie świec. Jest to cykliczne cykanie co około sekundę non stop. schemat pompy:

Obrazek
ze strony http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... V04&grp=K2
i to chyba tyle. Myślę że za tydzień będzie auto sprawne
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 03:07
Posty: 68
Skąd: wrocław
Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony

Postprzez wojowniczek » 26 maja 2009, 00:39

to cykanie to zawór tcv – i jest to zdrowy normalny objaw.

goście z kościuszki na terenie pks-u – słyszałem dobre opinie, ale nigdy tam nie byłem – miałem czas jechać do Jaksy, a nie mam po drodze żeby ich odwiedzić... :)
za to pomp nie robią – byloby o nich słychać... we wrocku robią tylko bocheńscy.

nowa pompa to koszt 6000e – szok :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Autko » 26 maja 2009, 08:57

wojowniczek napisał(a):goście z kościuszki na terenie pks-u – słyszałem dobre opinie, ale nigdy tam nie byłem – miałem czas jechać do Jaksy, a nie mam po drodze żeby ich odwiedzić... :)


oooo- to prawie moi sasiedzi a ja nic o nich nie slyszalem ani w dziale polecane nic nie ma... Niedawno nawet bylem na bazie PKS (mowa o starej bazie za Pulaskiego w kierunku Krakowskiej?) i tez jakos specjalnie nie zauwazylem jakiejs szczegolnej automechaniki. Mozna kilka slow na ich temat i czy warto do nich przeniesc sie z Buraczanej (gdzie w sumie jestem zadowolony i jakos normalnie mi sie rozmawia/zalatwia sprawy z wlascicielami)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 11:43
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6