Oleje silnikowe
Oglądaliście program Sonda o olejach
http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0
jest 3 części i co ciekawe mówią ze nowy jak na owe czasu olej SELEKTOL 15W-40 ma super właściwości i pozwala na wymiane co 15kkm.To coś tu jest nie tak olej z lat 80 można wymieniać co 15 kkm a nowoczesne oleje półsyntetyczne i syntetyczne zalecają co 10 kkm zmieniać.
http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0
jest 3 części i co ciekawe mówią ze nowy jak na owe czasu olej SELEKTOL 15W-40 ma super właściwości i pozwala na wymiane co 15kkm.To coś tu jest nie tak olej z lat 80 można wymieniać co 15 kkm a nowoczesne oleje półsyntetyczne i syntetyczne zalecają co 10 kkm zmieniać.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
Krisek napisał(a):marchello
Zmien Olej z ta woda
taka mała ilosc moze zaszkodzić??jeżdziłem juz zrobiłem 20km,i nic dziwnego nie zauważyłem.Mam kumpla co mu uszczelka pod głowića poszła w dużym fiacie i lała sie woda do oleju miał smarowanie cappuccino i jeździł tak z m-c
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
o wtryskiwaniu do diesla słyszałem ale to do komory spalania ,a nie do oleju.
Zobacze czy będzie żółta maź na korku,jak tak to zmienię,po 20km silnik sie nagrzał i para wodna powinna się skondensować .Zreszta starsze konstrukcje są bardzie odporne na ciężkie i nieprzewidywane warunki pracy,tej wody w sumie było tyle co w małej łyżecce.
jak ktoś jeździ krókie dystanse to też ma wode w oleju bo nie zdązy odparować.Starszy ma siene jeździe po 10-20km i korek ma w żółtej mazi.
Zobacze czy będzie żółta maź na korku,jak tak to zmienię,po 20km silnik sie nagrzał i para wodna powinna się skondensować .Zreszta starsze konstrukcje są bardzie odporne na ciężkie i nieprzewidywane warunki pracy,tej wody w sumie było tyle co w małej łyżecce.
jak ktoś jeździ krókie dystanse to też ma wode w oleju bo nie zdązy odparować.Starszy ma siene jeździe po 10-20km i korek ma w żółtej mazi.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
Sprawdzałem bagnet i korek przed chwila i wody ni widu ni słychu,no ale po oglądnięciu tej sądy trochę sie przeraziłem tymi kwasami i korozją ale te zjawiska zachodza nieustannie w każdym silniku,może trochę zwiększyłem to zjawisko.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
marchello napisał(a):To coś tu jest nie tak olej z lat 80 można wymieniać co 15 kkm a nowoczesne oleje półsyntetyczne i syntetyczne zalecają co 10 kkm zmieniać.
a kto powiedzial ze dzisiejsze oleje sprzedawane jako syntetyczne trzeba wymianiac po 10kkm? to ze wiekszosc wymiania co 10kkm nie stanowi wymogu producenta. wiekszosc robi tak ze wzgledu na dawne normy spoleczne w tej kwestji albo dlatego ze robia te 10kkm w rok. grunt aby raz na rok olej wymienic obowiazkowo.no chyba ze robisz rocznie 30-40kkm.ja np: wymianiam po 10kkm z wielu przyczyn o ktorych nie bede sie juz rozpisywal.ale jak bym zmienil po 15kkm silnika bym nie skrzywdzil napewno.widac mam za male zaufanie do dzisiejszych technologii ktore sa naprawde na magicznym poziomie.szczegolnie w tej kwestji
Ostatnio edytowano 16 maja 2009, 22:38 przez travisowski, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
hehe co do zmian oleju to producenci oleju (niektorzy) zalecaja wymiane co 10kkm wiadomo dla czego wiekszosc olei ma napis wymieniac wg zalecen producenta auta a ci wiekszosci zalecaja co 15kkm i 20kkm wystarczy zajrzec w ksiazke obslugi.
Bylo gdzies w testach olej jezdzony w krotkim terminie (nie przez lata) po 20kkm ma praktycznie te same wlasciwosci co po 2kkm oczywiscie duzo zalezy od warunkow przedewszystkim od przegrzewania oleju i czasu jego esploatacji
Bylo gdzies w testach olej jezdzony w krotkim terminie (nie przez lata) po 20kkm ma praktycznie te same wlasciwosci co po 2kkm oczywiscie duzo zalezy od warunkow przedewszystkim od przegrzewania oleju i czasu jego esploatacji
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Tak tu znalazłem –> http://www.motofakty.pl/artykul/oleje_c ... s_s_a.html
Co do tych wydłużonych wymian – kupiłem swoje Volvo zaraz po wymianie oleju w ASO. Zalano Castrola 0W-30 Longlife. Do tej firmy jestem uprzedzony, ale Volvo zaleca Castrola. Na karteczce napisano, że wymiana za 20 k km. Mogę się tego trzymać ? Czy w przyszłości też warto stosować ten olej ?
Co do tych wydłużonych wymian – kupiłem swoje Volvo zaraz po wymianie oleju w ASO. Zalano Castrola 0W-30 Longlife. Do tej firmy jestem uprzedzony, ale Volvo zaleca Castrola. Na karteczce napisano, że wymiana za 20 k km. Mogę się tego trzymać ? Czy w przyszłości też warto stosować ten olej ?
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Castrol robi dobre oleje
Niektore sa znakomite inne dobre ...
Jesli ASO zaleca 20K km wymiane to pewnie mozesz ... jak bys opisal warunki w jakich jezdzic to bym mogl odpowiedziec troszke lepiej
Ile KM – Do pracy ( Chodzi czy silnik ma czas sie nagrzac ? )
Miasto ?KM
Trasa ?KM
COMMA co znalazlem ze uzywa baz olejowych od Mobila
ale czy to firma mobila niewazne ....
Pytanie chcesz experymentowac ? czy poprostu masz tanio ten olej ..
Jesli jest certyfikowany SL/SM smialo uzywaj
Upewnij sie na stronie API ze olej naprawde ma certyfikacje
bo moze byc napisane ze spelnia normy ale niema certyfikacji ..
Googlalem wyglada na oK olej ...
wszystko zalezy od ceny ?
Jesli ASO zaleca 20K km wymiane to pewnie mozesz ... jak bys opisal warunki w jakich jezdzic to bym mogl odpowiedziec troszke lepiej
Ile KM – Do pracy ( Chodzi czy silnik ma czas sie nagrzac ? )
Miasto ?KM
Trasa ?KM
COMMA co znalazlem ze uzywa baz olejowych od Mobila
Pytanie chcesz experymentowac ? czy poprostu masz tanio ten olej ..
Jesli jest certyfikowany SL/SM smialo uzywaj
Upewnij sie na stronie API ze olej naprawde ma certyfikacje
bo moze byc napisane ze spelnia normy ale niema certyfikacji ..
Googlalem wyglada na oK olej ...
wszystko zalezy od ceny ?
comma jak i 4max i pewnie wiele innych to poprostu oleje innych producentow sprzedawane pod ta nazwa nie pamietam z czego jest przepakowywany olej comma 4max jest z wloszczyzny oleje z tanszej polki ale o specyfikacjach dosc dobrych wiele osob kupowalo te oleje odemnie minerale jak i syntetyki osobiscie sam teraz smigam na 4max 5W-40 i jest cacy a przedewszystkim duzo taniej
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Myśle ze w nowych autkach z przebiegiem powiedzmy do 100kkm można wymieniać co 20kkm,później wraz ze zużyciem silnika częściej,wiadomo osadza się szlam,benzyna rozcieńcza olej,im bardziej zużyty silnik tym lepszej ochrony potrzebuje.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
Krisek napisał(a):Ile KM – Do pracy ( Chodzi czy silnik ma czas sie nagrzac ? )
Miasto ?KM
Trasa ?KM
Na uczelnię – 12 km, z czego 8 km "autostradą", później jeden -dwa krótkie odcinki po mieście 3 – 4 km, i do domu.
W weekendy trasa przeważnie lub autostrada. Ogólnie przebieg 50/50 trasa/miasto.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
czyli zalicza sie do grupy Severe Condition... tzn ze olej jest mocniej obciazony
ja bym zmienial co jakies 12 tys – przy sytntetyku dobrym ...
z 2 strony bez analizy to troche w ciemno bo moze mozesz wieceja moze mniej
no ale lepiej mniej
ja bym zmienial co jakies 12 tys – przy sytntetyku dobrym ...
z 2 strony bez analizy to troche w ciemno bo moze mozesz wieceja moze mniej
no ale lepiej mniej
ALe PO CHOROBE robic cos czego nawet fabryka nie zaleca a komu jak komu im akurat zalezy by silniki sie nie zacieraly masowo i chodzilo troszkie by robic reklame i zachete do zakupu ponownie tej samej marki a wiadomo ze jak ktos sie przejedzie na aucie to ponownie tej marki nie wybierze. !
Uwazam ze wymiana co 15kkm nawet wiecej jest wystarczajaca jesli lejemy w miare dobry olej wiekszosc z nas dolewa 1-3-5l nawet na 10kkm wiec i tak czesciowo miej lub wiecej wymienia ten olej na nowy wiec tym bardziej jest za by wymieniac go rzadziej
WAZNE by nie bylo to rzadziej niz raz do roku.
Uwazam ze wymiana co 15kkm nawet wiecej jest wystarczajaca jesli lejemy w miare dobry olej wiekszosc z nas dolewa 1-3-5l nawet na 10kkm wiec i tak czesciowo miej lub wiecej wymienia ten olej na nowy wiec tym bardziej jest za by wymieniac go rzadziej
WAZNE by nie bylo to rzadziej niz raz do roku.
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
organo napisał(a):a komu jak komu im akurat zalezy by silniki sie nie zacieraly masowo i chodzilo troszkie by robic reklame i zachete do zakupu ponownie tej samej marki a wiadomo ze jak ktos sie przejedzie na aucie to ponownie tej marki nie wybierze.
tutaj nie dokonca. niby logicznym powinno byc to co piszesz.ale rzeczywistosc jest zupelnie inna.
a co do wymian to wszystko zalezy od wielu czynnikow. sposobu jazdy, rodzaju oleju, warunkow w jakich sie poruszasz, miasto, trasa etc.....
zreszta co ma producent silnika do oleju?
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
producent silnika ma wszystko do tego wlasnie bo to on konstruuje silnik decydujac i zalecajac olej do silnika
Ja wiem ze oni tez na serwiscie zarabiaja tyle ze jest wystarczajaca duza ilosc ludzisk niszczacych w taki czy inny sposob swoje auta by zarobic na serwisie i tak do tego dochadza okresowe przeglady a przedewszystkim Japonce od lat wbijaja sie na rynek tym ze robia najsolidniejsze auta nie potrzeba im opinni ze silnik wytrzymal 100kkm i padl itp itp
Jesli zalecaja wymiane co jakas konkretna liczbe km lub co dany czas na danym oleju to silnik ma chodzic i zuzywac sie w normnie dla niego przewidzianej.
Wiekszosc silnikow pada bo ktos kiedys je przegrzal nie dopilnowal jakiejs wymiany zla eksploatacja itp nie z powodu ze jezdzimy na czym co przewidzial producent
oczywiscie ze mozna wymieniac co 5kkm napewno silnikowi to nie zaszkodzi tylko po co te pieniadze mozna przeznaczyc np w prawidlowa wymiane innych plynow typu plyn w chlodnicy czy plyn hamulcowy czego wiekszosc kierowcow wogole nie robi .
Ja wiem ze oni tez na serwiscie zarabiaja tyle ze jest wystarczajaca duza ilosc ludzisk niszczacych w taki czy inny sposob swoje auta by zarobic na serwisie i tak do tego dochadza okresowe przeglady a przedewszystkim Japonce od lat wbijaja sie na rynek tym ze robia najsolidniejsze auta nie potrzeba im opinni ze silnik wytrzymal 100kkm i padl itp itp
Jesli zalecaja wymiane co jakas konkretna liczbe km lub co dany czas na danym oleju to silnik ma chodzic i zuzywac sie w normnie dla niego przewidzianej.
Wiekszosc silnikow pada bo ktos kiedys je przegrzal nie dopilnowal jakiejs wymiany zla eksploatacja itp nie z powodu ze jezdzimy na czym co przewidzial producent
oczywiscie ze mozna wymieniac co 5kkm napewno silnikowi to nie zaszkodzi tylko po co te pieniadze mozna przeznaczyc np w prawidlowa wymiane innych plynow typu plyn w chlodnicy czy plyn hamulcowy czego wiekszosc kierowcow wogole nie robi .
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki