Żywotność i ogólnie przebiegi silników Mazd modelu BA
Choć jest to wątek na inny temat, to można krótko rzec, iż silniki V6 Mazdy są raczej wolne od wad konstrukcyjnych. Jeżeli przestrzega się zasad eksploatacyjnych (regularne przeglądy, wymiany pasków, filtrów, olejów, innych płynów), to można przejechać i 300.000 kilometrów bez poważniejszych usterek. Poważniejszych, czyli remont silnika (góra i dół).Czy ktoś może mi powiedzieć, jak jest z silnikiem w Mazdzie 323f 2.0 V6
Wiadomo, że czasami trafiają się jakieś drobne usterki (pęknięta rura od przepływomierza, termostat, zakamieniony układ chłodzenia/ogrzewania), ale to raczej normalne. Trafiają się również i "nieszczęśliwe" egzemplarze, w których częściej się grzebie, niż nimi jeździ. Wtedy jednak trzeba mieć nadprzeciętny kapitał lub pozbyć się wrzoda...
Warto również pamiętać, iż zakładając GAZ do silników V6, instalacja powinna być bardzo dobrze zestrojona, gdyż w przeciwnym razie może polecieć głowica/głowice. Niekiedy również przepływomierz, choć on akurat jest dosyć odporny. Zwłaszcza w silnikach V6 2.5l
Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
ja swoja madzie sprowadzilem z niemiec ponad 2 tygodnie temu gdy ja kupowalem miala przebieg 259 tys prowadzilem ja z niemiec jadac 1400km non stop bez dluzszych postojow srednia predkosc to 120km/h na pelnym baku paliwa przejechalem 756km po polsce tez juz zrobuilem troszeczke i jakos nie narzekam na nia nie wziela nic oleju bardzo ladnie pali przyspiesza silni jest poprostu super az dziwne przy takiej ilosci kilometrow moze dlatego ze byl dobrze uzytkowany jezdzil na dobrym paliwie poprostu byl dobrze serwisowany
-
lukaszb24
Pepey napisał(a):moze sie powtarzam ale dobry serwis to podstawa...
No właśnie...dobry. Niekoniecznie ASO.
Wracając do tematu ja ja mam zrobione 148 000 i olej mi pali jak lokomotywa 1L na 1000km. Czyli tragedia. Silnik do wymiany bo naprawa zbyt drogo wyjdzie.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Witaj farciarz, piszesz że masz przejechane 148 tysi, ale nie wiesz na 100 % że jest to oryginalny przebieg, wg mnie silnik przy takim przebiegu nie ma prawa brać tyle oleju, po prostu to jest niemożliwe, ja mam 18 tysi mniej i nie bierze nic, z tym że przebieg mam udokumentowany, więc u Ciebie albo licznik przekręcony albo auto katowane było przed Tobą i to maxymalnie. Przecież gdy jakas firma wypusci silnik, jest on testowany tysiące raz i na pewno jego żywotność nie kończy się po 140 tyś km przebiegu.
Pozdro... i życzę udanego swapa...
Pozdro... i życzę udanego swapa...
- Od: 23 lis 2004, 13:29
- Posty: 46
- Skąd: Bielin, Szczecin
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V
drakmen dokladnie tak jak mowisz!!! takie cos z to sie dzieje z silnikiem po 200-250 tys km przy normalnej jezdzie, nie wiem chyba ze ktos przed Toba jezdzil non stop na czerwony polu na obrotomierzu
10l oleju/10000 spore koszty...
- Od: 20 maja 2004, 19:22
- Posty: 362
- Skąd: Wrocław/Międzybórz
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'
drakmen napisał(a):piszesz że masz przejechane 148 tysi, ale nie wiesz na 100 % że jest to oryginalny przebieg, wg mnie silnik przy takim przebiegu nie ma prawa brać tyle oleju, po prostu to jest niemożliwe, ja mam 18 tysi mniej i nie bierze nic, z tym że przebieg mam udokumentowany, więc u Ciebie albo licznik przekręcony albo auto katowane było przed Tobą i to maxymalnie
Właśnie dlatego, że tak się dzieje jak i to, że nie wiem co jest z tm silnikiem tak naprawdę postanowiłem go zwyczajnie wymienić
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Pepey napisał(a):drakmen dokladnie tak jak mowisz!!! takie cos z to sie dzieje z silnikiem po 200-250 tys km przy normalnej jezdzie, nie wiem chyba ze ktos przed Toba jezdzil non stop na czerwony polu na obrotomierzu10l oleju/10000 spore koszty...
Na czerwonym polu....to zaczyna mi przerywać odcinając chyba zapłon...ale to tylko podczas jazdy.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Farciarz... mówisz o moim czy o swoim przebiegu??? Mi chodzi tylko o to że ja po prsotu nie uwierze że auto będzie paliło przy takim przebiegu takie ilości oleju, gdyby to był 0,5 – 1 litr na 10000km to ok.
- Od: 23 lis 2004, 13:29
- Posty: 46
- Skąd: Bielin, Szczecin
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V
drakmen napisał(a):Farciarz... mówisz o moim czy o swoim przebiegu??? Mi chodzi tylko o to że ja po prsotu nie uwierze że auto będzie paliło przy takim przebiegu takie ilości oleju, gdyby to był 0,5 – 1 litr na 10000km to ok.
Sprawdziłem bagnet, wyniki na podstawie poprzedniej wymiany oleju.
Wlałem nowy olej przy 175 kkm, dwa milimetry pod fullem, przy 185 kkm wyciągam bagnet i mam dwa milimetry nad minimum. Cały zakres od min do full ma 0,8 litra więc wynika z tego że zjadł w 10 kkm jakies 0,5 litra. Piszę zjadł bo silnik jest suchy jak wiór i nigdy nie miał wycieków.
Na domiar tego wszystkiego, jak nie miałem gazu cały cykl 15 kkm udało się śmignąć bez dolewek
Olej – Mobil 1 0W/40, za 30 kkm w planie 5W/40 (tylko syntetyk).
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
Nie chcę się podkładać FORUM'owiczom, lecz niestety często założenie gazu jest początkiem kłopotów. Jeśli procedura zostanie przeprowadzona przez specjalistów wysokiej klasy na silniku w bardzo dobrej kondycji, to zazwyczaj eksploatacja takiego pojazdu przebiega bezproblemowo. Jednak gdy instalacja zostanie zaprojektowana i zamontowana przez fachowców wątpliwej klasy na silniku w średniej lub lichej kondycji, to kłopoty są wręcz murowane.
Dlaczego? Może dlatego, iż:
Podczas spalania gazu uzyskiwana jest wyższa temperatura, więc i silnik bardziej na tym cierpi.
"Strzały" z powodu źle zestrojonej instalacji gazowej z zakresem obrotowym mogą spowodować uszkodzenie między innymi przepływomierza, co znacząco utrudni jazdę na PB lub ją uniemożliwi.
Gaz jest paliwem dosyć suchym, dlatego też przy jego stosowaniu pojawia się (wzrasta) zużycie oleju silnikowego.
"Deptanie" w aucie wyposażonym w instalację gazową w wyniku wyższych temperatur może spowodować np. nadpalenie zaworów, szybsze zużycie świec, itp.
Źle wpięta instalacja gazowa w układ chłodzenia (ogrzewania) może skutkować ciągłym niedogrzaniem silnika, a więc i wyższym zużyciem paliwa. Może również doprowadzać do nieustannego zapowietrzania układu chłodzenia (ogrzewania) w następstwie czego nastąpić może przegrzanie silnika i jego awarię. A koniecznie warto dodać, że od przegrzania silnika zabawa się dopiero rozpoczyna. Później to już usterki silnika i osprzętu lecą, jak po łańcuszku.
Należy również wspomnieć o tym, że na gazie nie działa odcięcie paliwa przy zbyt wysokich obrotach. Efektem tego jest oczywiście większe obciążenie silnika lub jego przeciążenie przy częstym wykorzystywaniu wspomnianej zalety, albo i przekleństwa podczas jazdy na gazie.
Pozdrawiam.
Dlaczego? Może dlatego, iż:






Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Podczas spalania gazu uzyskiwana jest wyższa temperatura, więc i silnik bardziej na tym cierpi..
Opinia sprzed chyba 8 lat, dotyczy aut niedostosowanych do wyższych temperatur spalania (silniki pracujące jeszcze na paliwach z zawartością ołowiu czyli na "żółtej"). Silniki na benzyne bezołowiową która ma wyższą temperaturę spalania od "żółtej" są dostosowane do pracy na gazie praktycznie dożytowotnio.
Piszesz o samych wadach a nie piszesz w ogóle o najważniejszej zalecie – w wyniku spalania gazu nie tworzy sie zabójczy dla silnika nagar.
GofNet napisał(a):"Strzały" z powodu źle zestrojonej instalacji gazowej z zakresem obrotowym mogą spowodować uszkodzenie między innymi przepływomierza, co znacząco utrudni jazdę na PB lub ją uniemożliwi.
Strzały powodowane są częściej przez kable WN, świece, kopułki, rozdzielacze etc, a w ogóle to SGI już nie strzela o czym też nie piszesz.
GofNet napisał(a):Gaz jest paliwem dosyć suchym, dlatego też przy jego stosowaniu pojawia się (wzrasta) zużycie oleju silnikowego.
Przeżyje te pół litra
GofNet napisał(a):"Deptanie" w aucie wyposażonym w instalację gazową w wyniku wyższych temperatur może spowodować np. nadpalenie zaworów, szybsze zużycie świec, itp.
Jeśli chodzi o nadpalenie zaworów – to AD1 – dotyczy aut starej technologii, a świece zużywają się szybciej i nikt nie ma pretensji (suche paliwo).
GofNet napisał(a):Źle wpięta instalacja gazowa w układ chłodzenia (ogrzewania) może skutkować ciągłym niedogrzaniem silnika, a więc i wyższym zużyciem paliwa. Może również doprowadzać do nieustannego zapowietrzania układu chłodzenia (ogrzewania) w następstwie czego nastąpić może przegrzanie silnika i jego awarię. .
Gdybanie i to nie z winy samej instalacji tylko instalatorów, każdy element techniki na tym świecie może być zle zamontowany, polecam program "usterka".
GofNet napisał(a):Należy również wspomnieć o tym, że na gazie nie działa odcięcie paliwa przy zbyt wysokich obrotach. Efektem tego jest oczywiście większe obciążenie silnika lub jego przeciążenie przy częstym wykorzystywaniu wspomnianej zalety, albo i przekleństwa podczas jazdy na gazie..
W SGI odcięcie paliwa już jest, przynajmniej u mnie.
A w ogóle to jest OT !
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
MiKo napisał(a):GofNet napisał(a):"Strzały" z powodu źle zestrojonej instalacji gazowej z zakresem obrotowym mogą spowodować uszkodzenie między innymi przepływomierza, co znacząco utrudni jazdę na PB lub ją uniemożliwi.
Strzały powodowane są częściej przez kable WN, świece, kopułki, rozdzielacze etc, a w ogóle to SGI już nie strzela o czym też nie piszesz.GofNet napisał(a):Należy również wspomnieć o tym, że na gazie nie działa odcięcie paliwa przy zbyt wysokich obrotach. Efektem tego jest oczywiście większe obciążenie silnika lub jego przeciążenie przy częstym wykorzystywaniu wspomnianej zalety, albo i przekleństwa podczas jazdy na gazie..
W SGI odcięcie paliwa już jest, przynajmniej u mnie.
A w ogóle to jest OT !
U mnie w BA jest sekwencyjny wtrysk i nie strzela, a obroty odcina tak samo jak na benzynie.
- Od: 15 sty 2005, 12:09
- Posty: 64
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 S BA 1,5`96, CIV 1,5
Pepey napisał(a):MiKo zgadzam się z Tobą w 100%
Dzięki
Według mnie szkodliwość gazu jest na dzień dzisiejszy stereotypem, mogę się przychylić tylko do opinii szkodliwości gazu w przypadku źle dobranej mieszanki (głównie zbyt ubogiej), ale to raczej w instalacjach ze sterownikiem i silnikiem krokowym gazu nie powinno mieć miejsca.
Na Świecie jeździ dobrych kilka milionów aut na gazie, instalacje są stale udoskonalane, rozwija się powolutku CNG (głównie za granicą), kombinują z autami na wodór.
Na koniec tylko dodam, że królowa Anglii z powodu ekologii jest wożona Bentleyem na LPG (mówili kiedyś o tym w Tele-expresie).
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
Właśnie kwestia optymalnej mieszanki jest bardzo ważna! Trzeba się trzymać zalecanych regulacji co 10 tys km i będzie OK
Znacząca jest też różnica cenowa, ja ostatnio na trasie zrobiłem 520km na 37litrach gazu (średnia 7,2litra) i wyniosło mnie to 59zł...
Znacząca jest też różnica cenowa, ja ostatnio na trasie zrobiłem 520km na 37litrach gazu (średnia 7,2litra) i wyniosło mnie to 59zł...
- Od: 20 maja 2004, 19:22
- Posty: 362
- Skąd: Wrocław/Międzybórz
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'
Wow – też chcę takie spalanie (może być w PB) 

- Od: 6 maja 2004, 19:22
- Posty: 286
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mitsu Lancer/AR
Gratuluje spalania, ja natomiast mogę się pochwalić spalaniem LPG na poziomie 8 litrów (70% miasto, 30% trasa).Pepey napisał(a):Znacząca jest też różnica cenowa, ja ostatnio na trasie zrobiłem 520km na 37litrach gazu (średnia 7,2litra) i wyniosło mnie to 59zł...
Myślę, że przy spokojnej jeździe na trasie też weźmie około 7+ litrów, w tym roku planuję wyjazd do Włoch na wakacje (1.000 km) to potestuję dokładnie.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości