FOTORELACJA – montaż klimy od podstaw
podejrzewam że jedynym termikiem w klimie jest ten co siedzi w wymienniku i on odpowiada za wyłączanie klimy bo przecież nawet w lecie klima się włącza i wyłącza przez ten czujnik takie mam rozwiązanie tego problemu
Bo w całej klimie są raptem 3 wtyczki:
1 przy sprężarce która tylko podaje napięcie na elektromagnes i włącza pompę
2 przy osuszaczu który sprawdza ciśnienie w układzie
3 przy wymienniku który odpowiada za temperaturę
Jeżeli się mylę poprawcie mnie
Bo w całej klimie są raptem 3 wtyczki:
1 przy sprężarce która tylko podaje napięcie na elektromagnes i włącza pompę
2 przy osuszaczu który sprawdza ciśnienie w układzie
3 przy wymienniku który odpowiada za temperaturę
Jeżeli się mylę poprawcie mnie
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Mam pytanko czy w silniku 1,8 16v otwory do uchwytu sprężarki są nagwintowane czy trzeba samemu i jakie tam śruby powinny być bo przymierzam się do zamontowania pompy a jakoś mi tam śrubki nie pasują,(pytanko dla tych co montowali) dzięki 
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
dziękuję,tylko nawet mi nie chciały złapać choć odrobinkę,ani 8,9,10 żadna może tam jest drobny gwint,zobaczę 10 z drobnym,pojadę na kanał to będę wiedział a takie przymierzanie pod sklepem to lipa
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
zieba1982 napisał(a):żadna może tam jest drobny gwint
możliwe
ale ja to zrobiłem inaczej:
mając już śruby do mocowania sprężarki w jednej wykonałem na koncu dwa nacięcia (tak jak w gwintowniku) nastepnie uzyłem jej jak gwintownika w celu oczyszczenia otworów w bloku.
a powiedzcie mi co może być przyczyną nie załaczania sie sprężarki ?gdy zmostkowałem ta wtyczke co idzie do osuszacza to włączyły sie wentylatory ale sprężarka ani drgnie jutro ja wymontuje i będe kukał na sprzegło może tam coś zaśniedziało zardzewiało <czynnika w klimie nie ma dlatego mostkowałem ta wtyczke co idzie do czujnika ćisnienia w klimie a on odłacza sprężarke jak jest za mało czynnika >
- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
Nie musisz wyciągać od razu sprężarki, odłącz poprostu ten kabelek co od niej idzie i podaj przez niego napięcie prosto z akumulatora, masa bedzie z obudowy, jak sprzęgło jest sprawne do usłyszysz charakterystyczne "klik" a jak nie usłyszysz to prawdopodobnie padło.
aha dzięki dzięki jutro po pracy zabiore sie za sprawdzanie tego wszystkiego a jak padło sprzegło to co sie mogło popsuc czytalem gdzieś że jakiś bezpiecznik termiczny wbudowany w cewke lubi paść i trezba go wygrzebać i wymienić jutro sie okaże dzieki za poradę na pewno zastosuje 
- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
i sie zabrałem sprzęgło jest ok trzyma jak złe ale mam inny problem sprężarka ma dwie wtyczki jedna podłaczasz pod cewke a drugą własnie gdzie
ten kabelek mi wisi tak po prostu a to przez niego powinno iśc zasilanie do kompresora chyba
a nigdzie nie ma jakiejśc innej wtyczki zeby je połaczyć na alternatoze też ktos wie gdzie ten kabelek ma być 

- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
Ten drugi kabelek jest podłączony do korpusu sprężarki – koło takiej cienkiej blaszki ze śrubką, nie mam fotki pod ręką ale wejdź sobie na allegro na sprężarki i zobacz gdzie on wchodzi, tak jest w pompach 323, mx 3, 626 i innych, znajdziesz na pewno ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
pomocy ktoś mi odpowie na moje pytanie gdzie jest podłączone zasilanie do spręzarki a raczej cewki cewka jest podłączona do spręzarki złączka a ta wtyczka co na fotce w linku wyżej <na 3fotce naj lepiej widac > ta wolna wtyczka gdzie ona idzie u mnie ona właśnie nie byłą nigdzie podłączona i nie ma zasilania na cewke ludzie gdzie to podłączyc 2 dzień siedze i kombinuje
- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
Witam!
Mam dylemat – czy chłodnica klimy w wersji "brytyjskiej" jest taka sama jak i w "zwykłej"?
Czy chłodnica z wersji silnika 1.8 pasowałaby do mojego czyli do 1.5 (BA)?
Autko mam z 1995r – z jakiego zakresu roczników można próbować dopasowywać chłodnice? Kiedy nastąpiły jakieś zmiany w tym układzie?
Pytam bo okazało się, że poprzednik miał jednak jakiegoś "dzwona" i chłodnika jest dziurawa (nie wiem nawet w którym miejscu i czy dałoby się ją połatać) i obecnie próbuję coś znaleźć co możnaby zastosować u mnie.
Pozdrawiam!
Marek
Mam dylemat – czy chłodnica klimy w wersji "brytyjskiej" jest taka sama jak i w "zwykłej"?
Czy chłodnica z wersji silnika 1.8 pasowałaby do mojego czyli do 1.5 (BA)?
Autko mam z 1995r – z jakiego zakresu roczników można próbować dopasowywać chłodnice? Kiedy nastąpiły jakieś zmiany w tym układzie?
Pytam bo okazało się, że poprzednik miał jednak jakiegoś "dzwona" i chłodnika jest dziurawa (nie wiem nawet w którym miejscu i czy dałoby się ją połatać) i obecnie próbuję coś znaleźć co możnaby zastosować u mnie.
Pozdrawiam!
Marek
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Co do skraplacza (chłodnicy) od anglika to powiem szczerze, że nie wiem ale wydaje mi się że na 80% pasuje – miałem w łapach aluminiowe przewody od anglika właśnie i poza tym że szły do parownika w przeciwną stronę to podłączenia do skraplacza miały w chyba w tych samych miejscach, nie pamiętam dokładnie bo dawno to było, na tej podstawie wnioskuję że pasuje....
Co do skraplacza od 1,8 to pasuje na bank, od 2,0 też (miałem taki w Z5 założony)
Ale jest jeno ALE, skraplaczy jest trzy rodzaje i musisz trafić na ten który pasuje do Twojego auta – różnią się one lokalizacją krućców podłączeniowych do przewodów, nie szukaj więc do 1,5 tylko szukaj po zdjęciach identycznej jak masz, nie wazne czy od 1,5 ; 1,8 czy 2,0
Co do skraplacza od 1,8 to pasuje na bank, od 2,0 też (miałem taki w Z5 założony)
Ale jest jeno ALE, skraplaczy jest trzy rodzaje i musisz trafić na ten który pasuje do Twojego auta – różnią się one lokalizacją krućców podłączeniowych do przewodów, nie szukaj więc do 1,5 tylko szukaj po zdjęciach identycznej jak masz, nie wazne czy od 1,5 ; 1,8 czy 2,0
mam pytanie- cz klima z BA BP podejdzie bez problemu do Z5? chodzi głównie o sprężarkę, bo reszta powinna pasować, auto europejskie- znaczy się kiera po właściwej-lewej stronie)
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Ja już po robocie,kompletna klima od Mazdy 323C 1,5 16v 1995r zamontowana do 323F 1997r 1,8 16v,
Prawie pasowała ale nie do końca,kilka przeróbek i działa.(1.dorobiony uchwyt do pompy,2.wywiercona dodatkowa dziura w ramie do mocowania chłodnicy,3.lekkie naginanie rurek na gorąco,reszta pasuje.)
Po nabiciu i usunięciu 2 wycieków odpaliła od razu.
Uwaga, nie wymieniłem osuszacza,mało tego stał pod chmurą z rozkręconą instalacją przy pompie (dostęp do wilgoci) 14 dni,3 dni leżał na grzejniku i po zamontowaniu przy wylocie pow miałem 6 stopni ale wieczorem około 20 godz gdzie na dworku było z 15 stopni,wiec chyba nie tak źle teraz w słońcu dobrze chłodzi,wiec co nie którzy sprzedawcy osuszaczy twierdzili że na pewno będzie słabo chłodziło ale zaryzykowałem i jest ok
i
Prawie pasowała ale nie do końca,kilka przeróbek i działa.(1.dorobiony uchwyt do pompy,2.wywiercona dodatkowa dziura w ramie do mocowania chłodnicy,3.lekkie naginanie rurek na gorąco,reszta pasuje.)
Po nabiciu i usunięciu 2 wycieków odpaliła od razu.
Uwaga, nie wymieniłem osuszacza,mało tego stał pod chmurą z rozkręconą instalacją przy pompie (dostęp do wilgoci) 14 dni,3 dni leżał na grzejniku i po zamontowaniu przy wylocie pow miałem 6 stopni ale wieczorem około 20 godz gdzie na dworku było z 15 stopni,wiec chyba nie tak źle teraz w słońcu dobrze chłodzi,wiec co nie którzy sprzedawcy osuszaczy twierdzili że na pewno będzie słabo chłodziło ale zaryzykowałem i jest ok
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
ja mam pytanko.
w mojej madzi jest klima i działała do powiedzmy dzisiaj:(. Problem polega na tym że nie wiem co jest nie tak.
podejrzewam brak gazu (nieszczelność chłodnicy od klimy) tylko nie wiem czy objawy są słuszne.
Mam coś takiego że po wciśnięciu przycisku "AC" nic się nie dzieje:(( tzn nie załącza się wentylator i klima w ogóle nie reaguje . Dodam że kontrolka AC się zapala.
Pytanie . Czy w przypadku braku czynnika chłodzącego (gazu) klima nie będzie się załączać ? tzn. nie wystartuje wiatrak itd?
w mojej madzi jest klima i działała do powiedzmy dzisiaj:(. Problem polega na tym że nie wiem co jest nie tak.
podejrzewam brak gazu (nieszczelność chłodnicy od klimy) tylko nie wiem czy objawy są słuszne.
Mam coś takiego że po wciśnięciu przycisku "AC" nic się nie dzieje:(( tzn nie załącza się wentylator i klima w ogóle nie reaguje . Dodam że kontrolka AC się zapala.
Pytanie . Czy w przypadku braku czynnika chłodzącego (gazu) klima nie będzie się załączać ? tzn. nie wystartuje wiatrak itd?
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
Tak właśnie się dzieje że się nie włącza pompa i wentylatory czyli cała klima,kontrolka świeci na guziku AC.(zapobiega to przed zatarciem sprężarki Zobacz czy też pompa nie pracuje.Podobno jak wyjmiesz kostkę z czujnika znajdującego się w osuszaczu i złączysz 2 piny do kupy to niby powinno się odpalić,ale jeśli się już odpali do szybko odłącz (próba na 2 sek) Ale ja tego nie próbowałem więc nie daje pewności,,, w ten sposób sprawdzisz działanie całego układu i wtedy wiadomo że brak gazu.na moje to na pewno brak czynnika
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości