Rozmiar alufelgi R16

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bartezgo » 6 lip 2008, 18:16

Witam!
Przymierzam się do zakupu alufelg 16 cali i chciałbym upewnić sie jakie rozmiary będą pasowały.
Czy opony o rozmiarze 205/55 R16 będą pasowały – czytałem na forum że niby tak?
Jakie musi być ET – czy 40 czy ewentualnie mniej będzie ok 38, 35?
Jaka musi być szerokość felgi 7.0 ?
I jaki jest rozmiar piasty?

Na stronie AEZ znalazłem, że felgi powinny mieć rozmiary szerokość 7.0 ET40 i opony 205/50 lub 225/45

Dzięki i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 15:25
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: GF 626 2.0i `98
GY 6 2.0i `03

Postprzez chudy » 6 lip 2008, 18:21

Ja również ostatnio trochę szukałem i przekonałem się że do mojego Xedosa najodpowiedniejsze są 16 cali o ET 35 – 45 i szerokości 7cali. Wtedy nie ma problemu ani z montażem, ani z ocieraniem o ranty. Co do opon to 205/50 czy /55 spokojnie wchodzą. W GF chyba powinno być podobnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Mieczyslaw » 7 lip 2008, 00:09

bartezgo napisał(a): czytałem na forum

to po co drugi temat zakladasz ?? podepnij sie pod stary
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 17 lip 2008, 16:59

A ja się zapytam czy do GF będą pasowały felgi ET50 6J 5x 114,3 otwór 67mm (oczywiście 15") ??
Chodzi mi głównie o pierwszy symbol ET50, ponieważ na moich jest ME85 :|
W miarę możliwości prosiłbym o szybką odpowiedź, ponieważ mam na oku takie felgi po bardzo przystępnej cenie.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Hazu » 17 lip 2008, 19:24

Skrzypek_na_dachu ET 50 jest to właściwy wymiar (fabryczne felgi miały taki)

chudy napisał(a):ET 35

przy takim ET i reszcie tak jak piszesz na 100 % będzie ocierać ale tylko przy max ugieciach zawieszenia. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Mieczyslaw » 17 lip 2008, 19:30

widze ze ile osob tyle mozliwosci ;) spytaj sie RiKiego, on ma temat felg obcykany tak ze masakra jesli chodzi o GFki
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 17 lip 2008, 21:34

Dzięki, w sumie taka odpowiedź mi całkowicie wystarczy :)
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Radex » 17 lip 2008, 22:31

ja mam goodyear eagle f1 205/55/r16. na pewno mniejsza niz et 40 nie bedzie dobrze dobrane. szerokosc 7 :)

skrzypek – wczesniej mialem wlasnie 6j 5x 114,3 15tki ale ET jakie bylo nie dam glowy sobie uciac, prawdopodobnie to bedzie to...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez hermol » 19 lip 2008, 08:31

ja wstawilem oryginaly od Mazdy, te co były montowane w 6-ce, takie "wiatraki jakby"
R16 7J ET55
nałożyłem na to opony bridgstone turanza er30 205/55 R16
z przodu jest jeszcze sporo miejsca, ale z tyłu weszły na styk, 2mm z boku badż z góry i by tarła o amortyzator
nie sprawdzałem jeszcze jak wsiądzie komplet do auta,

pozdr
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez Hazu » 19 lip 2008, 10:07

O amortyzator nie będzie tarła jak nie trze nawet przy pełnym obciążeniu.
Bo praktycznie koło do niego jest mocowane na stałe. ~`

Jeżeli nawet ET jest za duże to można założyc dystanse ale gdy ET za małe to już tylko poszerzanie nadkoli (rantów0 wchodzi w grę.

Ale niktórzy lubia jak koło trze o nadkole.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Mev » 19 lip 2008, 14:02

Podpowiem, że oryginalne 16" koła do GF (lub GW – nie pamiętam) miały szerokość 205/50/R16
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez hermol » 19 lip 2008, 23:20

Hazu napisał(a):O amortyzator nie będzie tarła jak nie trze nawet przy pełnym obciążeniu.
Bo praktycznie koło do niego jest mocowane na stałe. ~`

Jeżeli nawet ET jest za duże to można założyc dystanse ale gdy ET za małe to już tylko poszerzanie nadkoli (rantów0 wchodzi w grę.

Ale niktórzy lubia jak koło trze o nadkole.


Źle mnie zrozumiałeś, wiem że o amortyzator nie będzie tarło jeśli nie trze teraz, chodziło mi że gdybym wstawił profil 60 to by tarło o podporę sprężyny w amorku/kolumnie, albo gdyby ET było inne, czyli jak piszesz np. za małe to by się obcierało o tubę kolumny McP..

co do tego, że wsiądzie komplet do auta to myślałem o tarciu o nadkole/blotnik

pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez hermol » 19 lip 2008, 23:27

Mev napisał(a):Podpowiem, że oryginalne 16" koła do GF (lub GW – nie pamiętam) miały szerokość 205/50/R16


profil 50 bylby jak dla mnie za mały, na 55 przy szerokości 205 i 16-tu calach, dużo bardziej czuć jakiekolwiek nierówności, w porównaniu do serii na stalowkach 195/60 R15

no ale trakcja i hamulce lepsze, wiadomo, że gorzej podczas przejazdu przez wodę/kałuże aquaplaning nastąpi dużo szybciej aniżeli w przypadku opony duże węższej (wiadomo, że zużycie i model opony/bieżnika ma też wpływ)

przy profilu 55 koło będzie większe o 16,9mm, a przy 50mm mniejsze o 3,6mm

pozdr
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez Mev » 20 lip 2008, 00:53

Mam właśnie 205/50/R16 i złego słowa nie powiem :)
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez hermol » 20 lip 2008, 00:58

najwazniejsze – uzytkownik ma byc zadowolony :))

pozdr
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez jbb » 14 maja 2009, 01:57

hermol napisał(a):ja wstawilem oryginaly od Mazdy, te co były montowane w 6-ce, takie "wiatraki jakby"
R16 7J ET55
nałożyłem na to opony bridgstone turanza er30 205/55 R16
z przodu jest jeszcze sporo miejsca, ale z tyłu weszły na styk, 2mm z boku badż z góry i by tarła o amortyzator
nie sprawdzałem jeszcze jak wsiądzie komplet do auta,

pozdr


Witam wszystkich.
Mam wlasnie felgi 16'' od mazdy 6 zalozone w swojej 626 kombi. Z przodu jest ok. Ale z tylu jest strasznie ciasno. Od gory opony do "kielicha" amortyzatora (to o co opiera sie sprezyna) jest malo miejsca ale jako, ze to nie pracuje wzgledem siebie to moze byc (ciekawe jakby to bylo gdyby zalozyc nowki opony). Problem mam taki, ze opona trze mi mi o sam amortyaztor od wewnatrz – o tube amorka. Opony mam 205/55/16. Zastanawiam sie jakie moge zalozyc max. dystanse aby odsunac kolo od calej kolumny, jednoczesnie nie ryzykujac zbytnio, ze przy duzym obciazeniu kola beda mi tarly o nadkola? 5mm, 10mm? A i czy trzeba zakladac dystanse na obie osie?
Z gory dziekuje za pomoc. :]
jbb
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6