Oleje silnikowe
marchello napisał(a):Gdzies czytałem ze valvoline mobil1 i jakieś jeszcze to prawdziwe syntetyki ale może sie myle
Bzdura. Cała masa firm robi syntetyki...
Valvoline ma w swojej ofercie syntetyki – oznaczone są w nazwie SynPower od 0W30 do 5W40
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Wiem ze mobil 1/esso jest czyli EXXON Mobile jest jednym z wiekszych producentow ... syntetycznych baz olejeowych czy uzywa je w swoich produktach czy wsztystko idzie na sprzedaz dla innych mieszalni
tego nikt niewie ale wiadomo jest to ze Mobil 1 oleje to swietne produkty !
tu chodzi o prawdziwe syntetyki czyli Grupa 4-5 a nie o Syntetyki grupy 3.
Castrol napewno 0w30 Syntec Made in Germany
Amsoil PAO
Redline Ester
Motul ma Ester/PAO
Valvoline cyzli Ashland ... przynajmiej w N.A. SynPower jest Grupy 3 z tego co pamietam ... Jako ciekawostke powiem ze Ashland chce sprzedac marke Valvoline ...
tu chodzi o prawdziwe syntetyki czyli Grupa 4-5 a nie o Syntetyki grupy 3.
Castrol napewno 0w30 Syntec Made in Germany
Amsoil PAO
Redline Ester
Motul ma Ester/PAO
Valvoline cyzli Ashland ... przynajmiej w N.A. SynPower jest Grupy 3 z tego co pamietam ... Jako ciekawostke powiem ze Ashland chce sprzedac marke Valvoline ...
Ostatnio edytowano 13 maja 2009, 22:12 przez Krisek, łącznie edytowano 1 raz
Wiele firm ma pełne syntetyki, ale Panowie – to czy olej jest wytworzony w pełni syntetycznie nie jest najważniejsze...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Krisek napisał(a):a z kad wiesz jakiej grupy jest Vavoline ?
dobre pytanie
skad mamy wiedziec jakiej grupy jest baza danego oleju?toc na opakowaniu tego nie pisza.w sklepie czy hurtowni tego tez nie powiedza bo nikt nie ma na ten temat zielonego pojecia.niewiem nawet czy piszac meila do mobila czy castrola uzyskamy te informacje.kazdy uzytkownik sugeruje sie tylko tym co jest na opakowaniu.jesli pisze full syn. to kazdy mysli ze syntetyk w 100% a jednak nie do konca.
malkolm napisał(a):karzdy olej nawet pełny syntetyk też jest robiony na bazie mineralnej
te uwazam ze to nieprawda.
krisek ma tutaj racje w 100% twierdzac że syntetyk to olej w ktorym baza jest stworzona sztucznie w labolatorium.i nie jest do zaden mineral poddany procesom uzdatniania dodatkami.
firmy ktore robia prawdziwie syntetyczne bazy olejowe zycza sobie za produkt kupe kasy i w tym jest problem.dodatkowo jest problem z dostepem do tych produktów chociaz zauwazam ze problem ten sie zaczyna niwelowac.
do krisek:
cyt. ze strony elfa
ELF SYNTHESE 0W40 jest najnowocześniejszym, wielosezonowym, olejem syntetycznym (100%), zestawionym ze specjalnie dobranej mieszaniany bazowych olejów syntetycznych (PAO i estry) i ultranowoczesnych dodatków uszlachetniających.
co o tym sadzisz to prawda co pisza? podaje przyklad.
pytanie do uzytkownikow
Panowie co takiego widzicie w Elf Evolution 5w30?jesli porownujac parametry wielu marek wypada tak nisko ?
Ostatnio edytowano 13 maja 2009, 22:14 przez travisowski, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
brii napisał(a):Wiele firm ma pełne syntetyki, ale Panowie – to czy olej jest wytworzony w pełni syntetycznie nie jest najważniejsze...
dokladnie ... bo dodatki sa wazne ... jaki uzyte itd itp.
Kazdy olej klasy SL/SM jest juz swietnym olejem przy regularnej zmianie silniki przezyja bude auta.
Napisz maila z ciekawosci ... bardzo watpie zeby jaka kolwiek firma ci to powiedziala ...
No ten ELF synthese .. cos jak Redline ktory jest Ester/PAO mieszanka jesli pamiec mnie nie myli
to jest dobry olej
http://www.renewablelube.com/ zrobiony z roslinek lol .. to nie zart ... to jest naprawde doskonaly olej kto by kiedys pomyslal .. tak wszystko teraz ewaluje ..
Pogon za grupa 4-5 niema sensu ze wzgledu ze 3 jest dosyc doskonala ...
chyba ze ktos planuje wydluzac cykle wymiany albo jest szurniety jak ja
Krisek napisał(a):Napisz maila z ciekawosci ... bardzo watpie zeby jaka kolwiek firma ci to powiedziala ...
tez w to watpie ale pomysle nad tym meilem moze napisze dla ciekawosci.
a co do Elf evolution srx 5w30 zauwazylem zainteresowanie tak wielkie tym olejem spowodowane tym iz wielu mysli ze jest to to samo co dexelia ultra.a to jest nie prawda.dexelia to nie evolution zaden.maja poprostu podobne parametry.na rynku jest mase o wiele lepszych olejow o znacznie lepszych parametrach niz dexelia i evolution w podobnych cenach.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
travisowski napisał(a):krisek ma tutaj racje w 100% twierdzac że syntetyk to olej w ktorym baza jest stworzona sztucznie w labolatorium.i nie jest do zaden mineral poddany procesom uzdatniania dodatkami.
minerał- baza to produkt przeróbki ropy naftowej + dodatki
syntetyk- baza stworzona w labolatorium- niby rozumiem
Ale dlaczego ten minerał i ten super olej stworzony od podstaw przez chemików mają według API często tą samą klasę jakość np. SL
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Bo klasy API to normy ktory dany olej musi spelnic w danych warunkach.
I zarowno Syntetyczne jaki i mineralne ... Sa wstanie sprostac testom wiec otrzymuja klase API SM/SL
tzn ze olej sa zawansowane techonolgicznie I smialo mozna je uzywac ,,,
I zarowno Syntetyczne jaki i mineralne ... Sa wstanie sprostac testom wiec otrzymuja klase API SM/SL
tzn ze olej sa zawansowane techonolgicznie I smialo mozna je uzywac ,,,
jesli masz na mysli oleje Diesla .. I naprzyklad zalecany do silnika twojego jest 5w30 a to benzyna mozesz uzyc diesla niektorzy uzywaja ze wzgledu na wiecej skladnikow czyszczacych I lepsza stabilnosc .. ja osobiscie nie popieram tej praktyki .. ale napewno nie uszkodzi silnika
tak dla ciekawosci sprawdzilem wskazniki redlina 5w30 dostepnego na naszym rynku. i strasznie jestem zaskoczony ze ma tak niskie wartosci w stosunku do innych olejow np:mobila1.a drogi jak cholera 
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Krisek napisał(a):Import z US niestety pewnie ma duzy wplyw na cene .
niewatpliwie tak jest.
ten dystrybutor na Polske chce w sklepie internetowym 60 zl za około litr.z jednej strony duzo z drugiej strony katastrofy nie ma.po jakim przebiegu sie takiego redlina wymiania?ja wymianiam co 10kkm ale biorac pod uwage wydluzenie okresu na prawdziwie syntetycznym oleju w tym przypadku redline to 60zl wydaje sie nie takie straszne.oczywiscie wydluzenie uzasadnione i poparte bezpieczenstwem dla silnika.
Ostatnio edytowano 15 maja 2009, 21:42 przez travisowski, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Niewiem czy Redline zaleca I jakie cykle
Jesli byl by to Amsoil to bym ci odpowiedzial
naprzyklad Amsoil SSO 0w30 co 55 Tys KM ( oczywiscie filtr pomiedzy trzeba zmienic )normalne uzytkowanie
albo co 29 tys przy samochodzie ktory pracuje w ciezkich warunkach.
Jesli byl by to Amsoil to bym ci odpowiedzial
naprzyklad Amsoil SSO 0w30 co 55 Tys KM ( oczywiscie filtr pomiedzy trzeba zmienic )normalne uzytkowanie
albo co 29 tys przy samochodzie ktory pracuje w ciezkich warunkach.
http://www.mobil.com/Australia-English/ ... _cover.gif
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... /pic12.jpg
ty nagaru nie widziales ...
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... /pic12.jpg
http://www.tegger.com/hondafaq/sludge/mud1-mjd.jpg
ta 1 usyfiona to chyba po wycieku plynu chlodniczego do oleju bo cappuccino jest
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... /pic12.jpg
ty nagaru nie widziales ...
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... /pic12.jpg
http://www.tegger.com/hondafaq/sludge/mud1-mjd.jpg
ta 1 usyfiona to chyba po wycieku plynu chlodniczego do oleju bo cappuccino jest
Ostatnio edytowano 15 maja 2009, 21:45 przez Krisek, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki