Marki najlepszych części do remontu silnika?

Postprzez kurczak » 1 cze 2005, 08:43

Witam,

Będę rozbierał silnik i wymieniał kilka elementów, w związku z tym mam pytanie jakich marek części zakupić, a jakich zdecydowanie sobie odpuścić. Chodzi mi o to, że chcę zrobić remont na tzw. dobrych częściach i próbuję się zorientowac w tym temacie.

Będę zmienial nastepujące graty: pierścienie, uszczelkę pod głowicą + wszystkie pozostałe uszczelki ze szczególnym uwzględnieniem uszczelniaczy zaworów i uszczelniaczy wałków rozrządu. Prawdopodobnie zmienię też wszystkie "hydrauliczne kasowniki luzu zaworowego" (to sie inaczej nazywa, ale jakoś nie moge sobie przypomnieć normalnej nazwy więc pojechałem sobie opisowo :–) ).

Kurczak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 08:22
Posty: 46
Skąd: Gdańsk
Auto: Honda Civic Tourer 1.8

Postprzez radziu » 1 cze 2005, 08:55

witam,

to jednak zdecydowales sie zakupic tą testowaną na Obwodnicy Toruńskiej Madzię?

Co do części to japońskie pierścienie bym Ci proponował. Jest też taka frima Hastings z USA, ale o jakość i trwałość to pytaj Jaksę.

Pozdro,
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez spec » 1 cze 2005, 11:52

a nie lepiej kupić inny silnik????????? ja już nigdy w życiu nie będę robił silnika <glupek2> <glupek2> <glupek2> za to co wsadziłem w stary to miałbym trzy takie jak kupiłem póżniej hehehehehehehehe, ale cóż Twoja kasa ...
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 16:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez kurczak » 1 cze 2005, 13:27

Koszt remontu u mnie to tylko części, pozostałe skałdowe czyli robocizna, warsztat, mechanik, honowania, szlify, itp. mam za darmo więc można spokojnie podejść do remontu.

Zadałem pytanie o części, ale jak macie jakieś szczególnie dobre, czyli tanie i wiarygodne żródła części to równiez poproszę, żeby sobie porównać z tym co sam znalazłem.

Kurczak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 08:22
Posty: 46
Skąd: Gdańsk
Auto: Honda Civic Tourer 1.8

Postprzez Śliwa » 1 cze 2005, 18:01

to jednak kupiłeś tą mazdzie ?? :D
a co do części to lepiej zapytaj JAKSY on ci na pewno dobrze poradzi :)
POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 15:18
Posty: 75
Skąd: Świecie
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16v `93r.

Postprzez Mav » 1 cze 2005, 18:50

Z tego co sie orientuje to wszystkie wymienione przez Ciebie czesci (przynajmniej jesli maja wytrzymac znow ze 200 tys) to tylko oryginalne prosto z ASO. Koszta dosc spore zeby nie powiedziec ze wrecz ogromne.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Jaksa » 1 cze 2005, 20:31

spec napisał(a): nie lepiej kupić inny silnik?
Wszystko zalezy od kogo i po jakim przebiegu , ale to dobry pomysł ( przynajmniej wszystko w takim silniku jest oryginalne a nie podroba )
Mav napisał(a):Koszta dosc spore zeby nie powiedziec ze wrecz ogromne.
Potwierdzam .

Nie wiem czy robisz szlify czy tulejowanie bloku pod stare tłoki.....
Jak chcesz miec motorek zrobiony metodą fabryczną i wymieniasz tłoki,pierscienie ,panewki korby oraz główne ,wszystkie uszczelki ,uszczelniacze i.t.d. to same graty w oryginale będa kosztowac ....Jakies 4000 zł ( mogę się mylic o 500 zeta )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez kurczak » 2 cze 2005, 08:08

Dołu silnika na 99% nie będę robił, bo wszystko wskazuje na to że jest OK. Najprawdopodobniej będę honował tuleje i zmieniał wszystkie pierścienie. Gdyby się okazało, że któras z tulej jest mocniej "wyeksploatowana" to wtedy będzie szlif. Z góry silnika zmienię uszczelkę pod głowicą (to oczywiste po rozbiórce silnika), dotrę zawory i zmienie im uszczelniacze.

Zastanawiam się jak zdiagnozować hydrauliczne regulatory luzu, czy są sprawne, bo tez bym je zmienił ale nie chcę wymieniać dobrych części. Tak przy okazji to słyszałem "plotkę", że dla długiej żywotności tych regulatorów wskazane jest używanie oleju nie gęstszego niż... (chyba 5W40 czy jakoś tak), wiecie cos o tym?

Kurczak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 08:22
Posty: 46
Skąd: Gdańsk
Auto: Honda Civic Tourer 1.8

Postprzez wwy » 2 cze 2005, 18:02

Panowie, a co sądzicie o pierścieniach tłokowych marki GOETZE ???
Słyszałem od kilku osób, że są naprawdę dobrej jakości, ale nie jestem pewien, bo nie miałem okazji spradzić.
Słyszałem również, że ta właśnie firma produkuje pierścienie dla producentów samochodów, tylko pod marką danego producenta.
Wie ktoś na ten temat coś więcej...???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 39
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez Jaksa » 2 cze 2005, 20:30

wwy napisał(a):Panowie, a co sądzicie o pierścieniach tłokowych marki GOETZE


wwy napisał(a):Słyszałem również, że ta właśnie firma produkuje pierścienie dla producentów samochodów,
Do aut niemieckich.
Dla japonca robi to "Podobno" firma Riken na pierwszy montaż ale ile w tym prawdy ....????? Na oryginalnych pierscieniach nie ma oznaczen producenta ( są w opakowaniu mazdy jak inne częsci )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323