Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Postprzez steven » 13 maja 2009, 13:48

dawaj jeszcze raz porządnie, ale czy nie odpalałeś samochodu na wyjętym kablu od przepływki?? :D jak dla mnie to właśnie jej błąd wywalało... ;)

ale poproś kogoś żeby włączył Ci stacyjkę a ty nagrywaj, tylko w lepszej jakości i nie zwalniając !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Vince » 13 maja 2009, 13:54

Czege napisał(a):I najlepiej jakbyś nagrał jeszcze raz. Porządnie !! :)

Jak się znowu pojawią, nagram nawet w Full HD :D

Czege napisał(a):Mi wychodzi 12 błąd z tego filmu.


12 – Czujnik położenia przepustnicy

Wiesz, to by nawet miało sens. Na pomysł sprawdzenia błędów kompa wpadłem, ponieważ ostatnio zdarzyło mu się "przygasać" na wolnych obrotach. Wyglądało to tak, że obroty spadały na chwilę, dosłownie na 0,5s, i wracały do normy. Po resecie zdarza się to jakby rzadziej, ale nie zniknęło zupełnie. Może coś się dzieje właśnie z przepustnicą?
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez Czege » 13 maja 2009, 14:02

Poczekajmy na to, aż wrócą. O ile wrócą :) Wtedy będzie wiadomo o co mu chodzi.
Czekam na Full HD ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Vince » 13 maja 2009, 14:04

steven napisał(a):czy nie odpalałeś samochodu na wyjętym kablu od przepływki?? :D jak dla mnie to właśnie jej błąd wywalało... ;)

08 – Przepływomierz powietrza
Musiałoby być 8 krótkich sygnałów... Jakoś ich tam nie widzę ;)

steven napisał(a): nagrywaj, tylko w lepszej jakości i nie zwalniając !!

Nie zwalniałem. Mój telefon tak nagrywa <lol>
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez Czege » 13 maja 2009, 14:12

Vince napisał(a):08 – Przepływomierz powietrza
Musiałoby być 8 krótkich sygnałów... Jakoś ich tam nie widzę

Ale przetestować możesz :) Odłącz przepływkę i sprawdź czy pokazuje 8 krótkich. Będzie pewność, że dobrze pokazuje ;)

Vince napisał(a):Nie zwalniałem. Mój telefon tak nagrywa

:| Jak to? Czyli nie będzie Full HD...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez steven » 13 maja 2009, 15:07

a może mryga 4 znakowcami ;> ?? bo bardziej mi na to wygląda...
tzn. jkby mrygało 2 znakowcami to odstęp pomiędzy długim sygnąłem powinien być dużo krótszy !! tak więc dla mnei to wywyala błąd 0100, ewentualnie 0101 ;p ale oba od przepływki ;p
poza tym jakby to miało być mruganie dwuznakowe, to chyba by potwarzał błędy a tutaj powtarzałby tylko 21 czyli błąd którego nie ma...

Ale bierz poprawkę, na to że w Xedosie nigdy błędów nie odczytywałem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Czege » 13 maja 2009, 15:19

No może być.

Obrazek

ale który??

Ja odczytywałem z Xedosa (co jest naturalne, bo go mam :)), ale mam 2-cyfrowe błędy. Myślałem, że we wszyatkich Xedach były "2".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez steven » 13 maja 2009, 15:32

no 0100 albo 0101 albo 0110 tu większość jest od przepływki lub temperatury powietrza, która pewnie jest w przepływce lub w dolocie, ewentualnie w kolektorze dolotowym ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Czege » 13 maja 2009, 15:39

Tak czy inaczej czekamy na nowy HD film:P A potem będzie już wszystko jasne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez wolly1987 » 19 cze 2009, 16:49

Witam.
Mam prosbe aby pomóc mi z usunieciem usterek.
Wywala mi błedy 8, 28
Ostanio na benzynie jak jest zimny to niechce jechac( dławi sie i gasnie) czy te kody mogą miec jakis zwiazek z tym problemem. Jak to ugryzc i posprawdzac?? Z góry dzieki za wszystkie informacje
Aha dodam jeszcze ze mam madzie 626 Ge 1994r + LPG. 1.8 16V Jak niechce isc na bezynie to przełaczam na lpg i idzie jak burza. Oczywiscie tylko dla sprawdzenia :D
Początkujący
 
Od: 19 lut 2009, 22:11
Posty: 17
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 626 1.8 Hatchback-pozostał sentyment
Ford Focus 1.6 Sedan- Może byc:)
Szukam Mazda 6 Pb

Postprzez steven » 19 cze 2009, 17:22

a tabelek na stronie mazdy speed nie ma ;p

no ale już niech będzie...
kod 8 to przepływka, na gazie chodi pewnie jak cie mogę, bo to proste komputery i czesto wogole niesterowane przepływomierzem, a samym tpsem... najprawdopodobniej do wymiany – bardzo często lecą przy gazie, ale nie są za drogie z tego co widzę to od 100 do 500 zł w zaleności czy zgwarancją czy bez, pamiętaj jednak że bez gwarancji to Ty masz u siebie ;p chociaż może tylko wtyczka wypadła ;p

a kod 28 to egr... recyrkulacja spalin... jak jeździsz na gazie to zapomnij, że będzie to chodziło jak należy... ;p

swoją drogą chyba jest jeszcze dział LPG :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez wolly1987 » 19 cze 2009, 17:37

A przepływomierz moze miec cos wspólnego z tym dławieniem na zimnym silniku?? A i jeszcze jedno. ja mam przerobiony troche dolot powietrza i mam zamontowana taka rure i na jej koncu jest własnie zamontowana przepływka. Czyli mam dwie :D zaraz ide zbadac ja jak wygląda i w zwiazku z tym mam pytanko. Czy jezeli te druciki sa całe to znaczy ze przepływka jest wporządku?? czy moze byc tez w jakis inny sposób uszkodzona?
Początkujący
 
Od: 19 lut 2009, 22:11
Posty: 17
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 626 1.8 Hatchback-pozostał sentyment
Ford Focus 1.6 Sedan- Może byc:)
Szukam Mazda 6 Pb

Postprzez steven » 19 cze 2009, 17:50

może być uszkodzona w inny sposób...
z tego co opisujesz masz niezłą Hiroszimę pod maską ;p

więc najlepiej to uporządkuj, bo nigdy nie będzie chodziło jak należy...
a odnośnie:
wolly1987 napisał(a):A przepływomierz moze miec cos wspólnego z tym dławieniem na zimnym silniku??


to jak najbardziej, jak jużpisałem na gazie będzie to jakoś funkcjonwało, ale do poprawnej pracy na benzynie informacje z przepływki są dość ważne ;) jeżeli nie bardzo ważne!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Barthek » 21 paź 2009, 17:28

Dziś byłem na diagnostyce u tadziola (dzięki za pomoc i masę wiedzy) i wyskoczyły błędy 17 i 24, czyli sprężanie zwrotne. Po oględzinach i zbadaniu przez niego wszystkiego co może powodować owe błędy wychodzi, że wszystko jest w jak najlepszym porządku i wszelkie wskazania czujników są prawidłowe. Niestety nie potrafi określić co jest przyczyną tego, polecił mi sprawdzić czy nie ciekną wtryski albo czy w baku nie ma przypadkiem wody. Sondy działają poprawnie, więc są wykluczone. Macie jeszcze jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Soluks » 21 paź 2009, 17:36

17 Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage does not change
Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie nie zmienia się

24 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage does not change
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się

przeczytaj sobie:
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
Ostatnio edytowano 21 paź 2009, 17:49 przez Soluks, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez marimart81 » 21 paź 2009, 17:42

te błędy wskazują na sondy jak napisał kolega Soluks , sprawdż wtyczki od sondy i je psiknij czymś miałem tak kiedyś tylko że z jedną sondą i wina leżała we wtyczce -zaśniedziała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez Barthek » 21 paź 2009, 18:37

Dzięki soluks i marimar81 za podpowiedź.
Czy ta będzie pasować? :
http://allegro.pl/item754101313_ngk_ntk ... odowa.html

PS czytałem kilka tematów o tych błędach i w wielu przypadkach nie pomogła zmiana sondy... A wiele z tych tematów pozostało otwartych.
PS2 sprawdzę jeszcze raz te moje sondy na wykresie
PS3 – jeszcze na niej nie grałem :D <glupek2>
Ostatnio edytowano 23 paź 2009, 09:15 przez Barthek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez tadziol » 21 paź 2009, 21:30

Soluks napisał(a):17 Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage does not change
Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie nie zmienia się

24 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage does not change
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się


a Workshop Manual MMC mówi: 17/24-feedback system
Xedos to Ford czy Mazda,bo już sam nie wiem??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez MazDarek » 21 paź 2009, 21:37

tadziol napisał(a):Xedos to Ford czy Mazda,bo już sam nie wiem??

Mazda czystej krwi :)
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez Soluks » 21 paź 2009, 22:38

ford i mazda w V6 maja wszystko to samo a co do kodów błędów to różnią się z silnikiem B6
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6