Prawidłowe obroty biegu jałowego

Postprzez Speed » 30 kwi 2009, 21:16

misiek@07 napisał(a):Jak jest zimna ok. 1500, jak ciepła normalnie 900. Oczywiście jak się nagrzeje może jeszcze troszkę potrzymać te 1500 :]


a nie 750-600 ?
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez MazDarek » 30 kwi 2009, 21:41

marcell, proszę o zapoznanie się z regulaminem Forum. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Regulamin
Twój temat podklejam do podobnego.
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez morfi » 5 maja 2009, 23:08

u mnie był problem ze spadającymi obrotami do ok 300 obrotów , wyczyściłem kanał wolnych obrotów w przepustnicy i problem się skończył
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 255 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez szaman207 » 6 maja 2009, 12:36

a ja mam takie pytanie??
odpalam samochód obroty wskakują na poziom 1500 a potem w trakcie rozgrzewania sie silnika obroty spadaja do 750 na minute i lekko falują ale nie o to mi chodzi. Interesuje mnie to dlaczego w czasie jazdy np jadac 100km/h gdy wrzucam na luz obroty spadają ponizej 1000 a pozniej podnosza sie do 1500 i zostaja na tym poziomie. Moje pytanie czy nie powinny spasc do 750 czy powinny być wyzsze czyli 1500??

Dzięki z góry za odpowiedz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lut 2009, 10:05
Posty: 27 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626GF FP 1.8i 16v

Postprzez steven » 6 maja 2009, 13:06

na zimnym powinny być około 1500rpm na luzie, obojętnie czy stoisz, czy jedziesz, a wrzuciłeś na luz lub wysprzęgliłeś! Natomiast jak się silnik rozgrzeje to powinny wynosić w przypadku silnika 1.8 zarówno 90 jak i 100 konnego 650 +-50 obrotów na minutę... steruje tym komputer!! przynajmniej wg moich programów, tak wynika, że od wersji GF nie ma śróby bypass (czy jak się ona tam zwie) do regulacji prędkości biegu jałowego ;) podobno na GE się skończyło... pomimo, że to ten sam silnik FS ;p
Ale najlepiej żeby to ktoś potweirdził, co ma 626 GF i wie że silnik nie jest przeszczepiany ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez szaman207 » 6 maja 2009, 13:53

w wersji GF jest śruba bypass do regulacji prędkości biegu jałowego
silnik ma oznaczenie FP i nie jest przeszczepiany
na zimnym jest 1500rpm na luzie na postoju
a chodzi mi o to dlaczego na ciepłym w czasie jazdy na luzie przy prędkości np. około 100 km/h obroty są na poziomie 1500rpm a nie 650 bądź 700rpm??
pytanie czy to jest normalny poziom obrotów przy takiej prędkości jeżeli wrzucę luz??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lut 2009, 10:05
Posty: 27 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626GF FP 1.8i 16v

Postprzez steven » 6 maja 2009, 14:47

nie, nie jest to normlany objaw!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez szaman207 » 6 maja 2009, 16:52

czyli prawidłowe powinny byc w okolicach 650rpm??
a powiesz mi może czym jest to spowodowane??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lut 2009, 10:05
Posty: 27 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626GF FP 1.8i 16v

Postprzez zipek » 6 maja 2009, 22:54

to jest normalne a nazywa sie to chyba cut-off, podczas schodzenia z wysokich obrotów zatrzymują się na poziomie 1500 i dopiero od takich powoli schodzą do 750 czy jak tam u Ciebie jest. u mnie obroty są na poziomie około 700 ustawiłem je tak aby silnik nie skakał.
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez morfi » 7 maja 2009, 15:07

ja mam jeszcze problem z klima, tzn przy włączonej klimie obroty mi spadają do ok 400 , za podwyższenie obrotów przy włączonej klimie odpowiada krokowiec przy przepustnicy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 255 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez steven » 7 maja 2009, 15:20

jak najbardziej krokowiec, ale może nie dostaej on informacji od komputera, że klime masz załączoną... a komputer może nie dostawać od przekaźnika, jeżeli to tylko dzieje się przy klimie, a nie przy wlaczeniu np. wentylaotra śwateł drogowych i ogrzewania tylnej szyby, to raczej bym obstawił, że komputer nie dostaje informacji o załączonej sprężarce klimy... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez szaman207 » 7 maja 2009, 16:07

prawidłowo po załączeniu klimy obroty powinny skoczyc do gory jezeli spadaja to pewnie silnik krokowy trzeba sprawdzic jak radzi steven ewentualnie bledy wyblyskac
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lut 2009, 10:05
Posty: 27 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626GF FP 1.8i 16v

Postprzez Pietrzu LDZ » 8 maja 2009, 20:23

Ja powiem tak. Jeżeli masz tak niskie obroty to niestety może być 1 tłok padnięty proponowałbym zmierzyć ciśnienie na nim a przy okazji zmierzyć ciśnienie na pozostałych. A co do obrotów Mazdy 2.0 16v to piwinny być dokładnie 800 obrotów przy skrzyni manualnej natomiast automat powinien mieć 900 rpm. Pozdrówka
Są samochody i jest.....Mazda
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2009, 00:03
Posty: 21
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 2.0 16v 93r 115km

Postprzez morfi » 10 maja 2009, 19:56

dzieje się to tylko w momencie załączania się wentylatora od klimy, wiec to chyba ten przekaźnik tylko gdzie on jest ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 255 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez steven » 10 maja 2009, 21:31

PietrzuLDZ Skąd masz te info o orbotach biegu jałowego ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez morfi » 12 maja 2009, 17:41

wie ktoś może gdzie znajduje się przekaźnik wysyłający sygnał do komputera z informacja o włączonej klimatyzacji ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 255 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez szaman207 » 12 maja 2009, 19:14

to jak jest z tymi moimi obrotami to normalne że są na poziomie 1500rpm po wrzuceniu luzu przy dużej prędkości czy jednak jest coś źle??
a jeśli jest coś źle to o co kaman??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lut 2009, 10:05
Posty: 27 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626GF FP 1.8i 16v

Postprzez morfi » 13 maja 2009, 23:04

szaman207 masz za wysokie obroty , na luzie na ciepłym silniku wskazówka powinna być ne pierwszej kresce pod 1000 czyli ok 700 obrotów, wprowadź silnik w tryb serwisowy i wyreguluj obroty śruba bypass na przepustnicy, mi się udało doprowadzić obroty do właściwego poziomu nawet przy włączonej klimatyzacji. zrobiłem następujące czynności <czytaj>
1, wyczyściłem przepustnice
2. wyczyściłem kanał wolnych obrotów
3. wyczyściłem silnik krokowy na przepustnicy
4. wyregulowałem obroty śruba bypass w trybie serwisowym
teraz jest wszystko ok !!
podziękowania za wskazówki panowie !! <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 255 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez wojtek75 » 20 lip 2009, 15:12

morfi ja w swojej 626 GE FS włączyłem tryb serwisowy i uruchomiłem silnik. Obroty spadły mi do ok.300-400 (pierwsza kreska od 0). Po wyjściu z trybu serwisowego wkakują na ok.750-800 (1 kreska w dół od 1000. Co jest tego przyczyną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez morfi » 20 lip 2009, 23:07

wyczyść przepustnice i spróbuj jeszcze raz, ja przed wyczyszczeniem przepustnicy miałem tak samo, szczególna uwagę zwróć na kanał wolnych obrotów . jak cos to wal na pw zgadamy sie i na pewno pomoge bo temat przewałkowałem na wylot
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 255 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6