Migająca kontrolka świec żarowych.
klubowicz – co masz na myśli? Turbo diesel? tak, 74 KM. Masz jakieś sugestie? Może padła jakaś świeca? Jeżdżę już tak ok. 100 km po mieście i madzia chodzi bez zmian, tzn. świetnie.Wybieram się w trasę 600 km z rodzinką i trochę mam obawy czy dojedziemy, bo nie chcę madzi robić jakiejś krzywdy.Dzięki i pozdrowienia

- Od: 16 mar 2005, 01:10
- Posty: 8
- Skąd: Wiedeń 70%/Zgierz 30%
To kontrolka silnika i całego jego osprzętu. Oznacza, że jest jakiś błąd. Możesz odczytać sam, albo podjechac do AZ Auto, bo sprzęt do diagnozy jest mało gdzie. Jeśli samochód chodzi OK to może być np. jakiś system eko. Trzeba diagnozować.
- Od: 20 wrz 2004, 10:45
- Posty: 8
- Skąd: Piaseczno
- Auto: Mazda Premacy 2.0TD, 2001
Mam dokładnie taki sam problem. Posiadam Mazde 626 z '98 2.0 TDI. Autko sprawuje sie bez zarzutów, jednak na desce rozdzeilczej ciagle miga kontrolka świec żarowych. Świece były sprawdzane i sa w 100% sprawne. Pisaliście, ze moze być to jakis błąd. Jak go mogę zdiagnozować ?
- Od: 23 mar 2005, 22:22
- Posty: 23
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 16V 98'
wg autodaty (dla 323 DITD, więc i dla 626 chyba też) można zczytać kody migowe ze złącza pod maską (coś wcześniej mostkując), ale ja sam już nie wiem...
a na kupno autka z migającą kontrolkę świec już mnie próbowali naciągnąć w łódzkim autokomisie ( włókniarzy przy pabianickiej) – facet przysięgał, że służy ona wyłącznie do diagnozy świec żarowych...
a na kupno autka z migającą kontrolkę świec już mnie próbowali naciągnąć w łódzkim autokomisie ( włókniarzy przy pabianickiej) – facet przysięgał, że służy ona wyłącznie do diagnozy świec żarowych...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):a na kupno autka z migającą kontrolkę świec już mnie próbowali naciągnąć w łódzkim autokomisie ( włókniarzy przy pabianickiej) – facet przysięgał, że służy ona wyłącznie do diagnozy świec żarowych...
Jak ja oglądałem kiedyś alfę, na pracującym silniku wyciągnąłem bagnet, a z tamtąd wyleciały spaliny, to pan zapewniał mnie, że to energia ulatuje


Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
dragoo napisał(a):No niestety nie bardzo wiem gdzie mozna dokladnie znalezc opis zagadnienia Szukam na stronie klubowje i nic...
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Zastrzegam, że się na tym nie znam i osobiście prosiłem Smirnoffa, żeby mi odczytał.
Ja mam podobny problem – przy pierwszym odpaleniu zimnego silnika – miga mi miarowo kontrolka żarzenia. Zimą po przejechaniu dystansu 2 km jeśli wyłączę i włączę silnik – kontrolka już nie miga. Gdybym jechał od "pierwszego odpalenia" 200 km bez gaszenia – będzie mrugać. Latem (jak jest ciepło) jest prościej – wystarczy, że zrobię 30 metrów i odpalę jeszcze raz i kontrolka więcej się nie aktywuje.
Sprawdziłem świece – poprawne. Podczas pracy silnika nie dostają napięcia. Czy to możliwe, że ta kontrolka pokazuje jakiś "stary" błąd i wystarczy skasować pamięć? Chociaż dziwne, że świeci się tylko na zimnym silniku. Jeśli auto stało na słońcu w minione upały – kontrolka zgasła zaraz po skończeniu żarzenia – nie mrugała!
Czy ktoś spotkał się z czymś takim??
Sprawdziłem świece – poprawne. Podczas pracy silnika nie dostają napięcia. Czy to możliwe, że ta kontrolka pokazuje jakiś "stary" błąd i wystarczy skasować pamięć? Chociaż dziwne, że świeci się tylko na zimnym silniku. Jeśli auto stało na słońcu w minione upały – kontrolka zgasła zaraz po skończeniu żarzenia – nie mrugała!
Czy ktoś spotkał się z czymś takim??
Zrobiłem sobie "próbnik", wpiąłem się nim w złącze diagnostyczne, zrobiłem zworę "serwisową" i okazało się, że próbnik milczy za to kontrolka świec żarowych sobie mruga. Dostałem zwrotnie takowe błędy z kompa 10 (chyba – jeden dłuuugi impuls); 12; 11; 16; 23; 18; 22. Niektóre znajdują się w spisie błędów a inne nie. Co to znaczy np. EMS?
Generalnie jestem trochę wygłupiony. Może skasuję i coś się zmieni? A może część z tych sygnałów jest "prawidłowa"? np. sygnał zapłonu trudno, żeby był, skoro silnik jest wyłączony... Kto mi pomoże?
Generalnie jestem trochę wygłupiony. Może skasuję i coś się zmieni? A może część z tych sygnałów jest "prawidłowa"? np. sygnał zapłonu trudno, żeby był, skoro silnik jest wyłączony... Kto mi pomoże?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6