Koło, które samo się odkręca.
1, 2
Ostatni mam trochę pracy przy przednich hamulcach i wymaga to zdjęcia koła, zarówno prawego i lewego. Po skończonej pracy zakręcam nakrętki na kole kluczem do oporu. I po iluś kilometrach jazdy pojawia się problem, mianowicie stukanie w kole... Sprawdzam i na nakrętkach jest luz ( ćwierć obrotu, pół, czasami cały). A zakręcone było do oporu
Za jakiś czas to samo... Nigdy wcześniej to się nie zdarzało. Jak myślicie, skąd ten luz na kole może się brać?? Szpilki?? Nakrętki??
- Od: 15 kwi 2009, 13:15
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE`93 2.0D Comprex
Airplay napisał(a):Ostatni mam trochę pracy przy przednich hamulcach i wymaga to zdjęcia koła, zarówno prawego i lewego. Po skończonej pracy zakręcam nakrętki na kole kluczem do oporu.
co to za praca?
o co chodzi z tymi hamulcami może to ma związek właśnie z tym?
Jesli chodzi o koło to były wymieniane łożyska McPhersona i na piaście, łączniki stabilizatora a z hamulcami to czyszczenie tłoczka, wymiana tarcz, uszczelki na tłoczku, odpowietrzanie. Generalnie z przednimi hamulcami jest cienko, słabo biorą
ale to już inna, niestety smutna bajka...
- Od: 15 kwi 2009, 13:15
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE`93 2.0D Comprex
Hm... Jakiś czas temu jak byłem w warsztacie to przykręcili mi koło wiertarką pneumatyczną. Wówczas problemów z odkręcającymi się śrubami nie było ale za to jak próbowałem sam je przy jakiejś okazji odkręcić kluczem to za Chiny Ludowe nie chciało puścić...
Dopiero jak znów do nich się pofatygowałem przynieśli rurkę 1,5 m, założyli na klucz i odkręcili... Może powinno się właśnie zakręcać śruby wiertarką pneumatyczną?? Znikęłyby problemy z samoodkręcającym się kołem. Ale z drugiej strony jak gdzieś w trasie pójdzie koło to co?... 1,5 metrowego żelastwa nie będę z sobą przecież taszczył... 
- Od: 15 kwi 2009, 13:15
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE`93 2.0D Comprex
Airplay napisał(a): Może powinno się właśnie zakręcać śruby wiertarką pneumatyczną?? Znikęłyby problemy z samoodkręcającym się kołem. Ale z drugiej strony jak gdzieś w trasie pójdzie koło to co?... 1,5 metrowego żelastwa nie będę z sobą przecież taszczył...
Pneumatyk jest tylko dla wygody.
Jak jest jeszcze auto podniesione zakręcasz śruby ile się da, opuszczasz i dociągasz nic nie ma prawa się odkręcać.
Może za lekko dokręcałeś przed opuszczeniem ?
Zazwyczaj po zdejmowaniu koła dokręcam śruby ręką, do oporu bez używania przedłużek.
Robię to ze względu na inne osoby (moją kobietę) które używając auta będą być może zmuszone do wymiany koła. Przykręcam je dość mocno, ale bez przesady. Szpilki przesmarowane smarem antyzacierowym na bazie grafitu. Przez ostatnie 10 lat żadne koło z moich 4-ech aut nie odkręciło się i nawet nie zamierzało się odkręcić...nie robię dużych przebiegów – przejechałem może z 500 000 km...
Moim skromnym zdaniem Twoje koła nie odkręcają się bez powodu.
Robię to ze względu na inne osoby (moją kobietę) które używając auta będą być może zmuszone do wymiany koła. Przykręcam je dość mocno, ale bez przesady. Szpilki przesmarowane smarem antyzacierowym na bazie grafitu. Przez ostatnie 10 lat żadne koło z moich 4-ech aut nie odkręciło się i nawet nie zamierzało się odkręcić...nie robię dużych przebiegów – przejechałem może z 500 000 km...
Moim skromnym zdaniem Twoje koła nie odkręcają się bez powodu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Krzywe felgi powodują odkręcanie się nakrętek/szpilek kół, śrub przegubów, itd.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
DamianMX6 napisał(a):Jak jest jeszcze auto podniesione zakręcasz śruby ile się da, opuszczasz i dociągasz nic nie ma prawa się odkręcać.
Może za lekko dokręcałeś przed opuszczeniem ?
Hehe, nie no... nie tłumaczcie mi rzeczy oczywistych
muunek napisał(a):Szpilki przesmarowane smarem antyzacierowym na bazie grafitu
Gdzie można dostać taki smar?? W pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym znajdę czy to bardziej wyszukany specyfik??
Hugo napisał(a):Krzywe felgi powodują odkręcanie się nakrętek/szpilek kół, śrub przegubów, itd.
Czy tyczy się to również alufelg??
- Od: 15 kwi 2009, 13:15
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE`93 2.0D Comprex
Przede wszystkim alufelg, ponieważ łatwiej je zgiąć niż felgi stalowe.Airplay napisał(a):Czy tyczy się to również alufelg??
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Gdzie można dostać taki smar
Ja miałem dostęp do proszku grafitowego, to sobie zrobiłem taki specyfik(proszek grafitowy + towot = dobry smar antyzacierowy odporny na wysoką temperaturę
Nie wiem,gdzie moożna to kupić, może w sklepach zajmujących się dystrybucją chemii, kwasów i innych takich.
Można użyć smaru miedziowego dostępnego w marketach i sklepach samochodowych.
Ja prócz smarowania szpilek mam wysmarowane powierzchnie styku felga-piasta, ddzięki czemu łatwiej zdemontować koło.
Dla Ciebie proponuję jednak specyfiki LOCTITE które działają w drugą stronę. Sprawiają,że sruby przesmarowane TYM trudniej się odkręcają.
Może to Ci pomoże, Ale to tylko półśrodek, musisz znaleźć przyczynę problemu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Może czuje, a nie napisałDamianMX6 napisał(a):Eeee, no to chyba kolega by poczuł podczas jazdy że ma krzywe, nie sądzisz?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
eeeej bez jaj.Do smarowania szpilek mozna nawet zwyklego ŁT4 uzyc.Ma byc nasmarowane i tyle.Nawet w instrukcjach jest napisane,ze jezeli na sucho skrecamy to po 100km trzeba dokrecic,jesli z towotem to nie ma potrzeby
moze obiad zjedz i wtedy dokrec? 

-
waldii
A może koledze przy pracy przy hamulcach kapnęło troche płynu hamulcowego na szpilki...on bardzo ładnie penetruje i smaruje, a bardzo niewiele go trzeba. Ja bym proponował wyczyścić szpilki i nakrętnki etyliną i wtedy sprawdzić czy nadal się śruby luzują.
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Na moje, to nic nie da...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Chyba pomogło bo cisza...
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6