Koło, które samo się odkręca.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Airplay » 3 maja 2009, 22:21

Ostatni mam trochę pracy przy przednich hamulcach i wymaga to zdjęcia koła, zarówno prawego i lewego. Po skończonej pracy zakręcam nakrętki na kole kluczem do oporu. I po iluś kilometrach jazdy pojawia się problem, mianowicie stukanie w kole... Sprawdzam i na nakrętkach jest luz ( ćwierć obrotu, pół, czasami cały). A zakręcone było do oporu :| Za jakiś czas to samo... Nigdy wcześniej to się nie zdarzało. Jak myślicie, skąd ten luz na kole może się brać?? Szpilki?? Nakrętki??
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2009, 13:15
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE`93 2.0D Comprex

Postprzez Hazu » 3 maja 2009, 23:22

Airplay napisał(a):Ostatni mam trochę pracy przy przednich hamulcach i wymaga to zdjęcia koła, zarówno prawego i lewego. Po skończonej pracy zakręcam nakrętki na kole kluczem do oporu.

co to za praca?

o co chodzi z tymi hamulcami może to ma związek właśnie z tym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Paweł » 3 maja 2009, 23:37

Krzywa/brudna płaszczyzna tarczy do której przylega felga, krzywa felga, zły otwór centrujący lub rozstaw śrub, zużyte szpilki i/lub nakrętki.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Airplay » 3 maja 2009, 23:39

Jesli chodzi o koło to były wymieniane łożyska McPhersona i na piaście, łączniki stabilizatora a z hamulcami to czyszczenie tłoczka, wymiana tarcz, uszczelki na tłoczku, odpowietrzanie. Generalnie z przednimi hamulcami jest cienko, słabo biorą :( ale to już inna, niestety smutna bajka...
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2009, 13:15
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE`93 2.0D Comprex

Postprzez Airplay » 5 maja 2009, 20:53

Hm... Jakiś czas temu jak byłem w warsztacie to przykręcili mi koło wiertarką pneumatyczną. Wówczas problemów z odkręcającymi się śrubami nie było ale za to jak próbowałem sam je przy jakiejś okazji odkręcić kluczem to za Chiny Ludowe nie chciało puścić... :| Dopiero jak znów do nich się pofatygowałem przynieśli rurkę 1,5 m, założyli na klucz i odkręcili... Może powinno się właśnie zakręcać śruby wiertarką pneumatyczną?? Znikęłyby problemy z samoodkręcającym się kołem. Ale z drugiej strony jak gdzieś w trasie pójdzie koło to co?... 1,5 metrowego żelastwa nie będę z sobą przecież taszczył... :|
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2009, 13:15
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE`93 2.0D Comprex

Postprzez DamianMX6 » 5 maja 2009, 20:59

Airplay napisał(a): Może powinno się właśnie zakręcać śruby wiertarką pneumatyczną?? Znikęłyby problemy z samoodkręcającym się kołem. Ale z drugiej strony jak gdzieś w trasie pójdzie koło to co?... 1,5 metrowego żelastwa nie będę z sobą przecież taszczył... :|


Pneumatyk jest tylko dla wygody.

Jak jest jeszcze auto podniesione zakręcasz śruby ile się da, opuszczasz i dociągasz nic nie ma prawa się odkręcać.

Może za lekko dokręcałeś przed opuszczeniem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez zadra » 5 maja 2009, 22:45

Zazwyczaj po zdejmowaniu koła dokręcam śruby ręką, do oporu bez używania przedłużek.
Robię to ze względu na inne osoby (moją kobietę) które używając auta będą być może zmuszone do wymiany koła. Przykręcam je dość mocno, ale bez przesady. Szpilki przesmarowane smarem antyzacierowym na bazie grafitu. Przez ostatnie 10 lat żadne koło z moich 4-ech aut nie odkręciło się i nawet nie zamierzało się odkręcić...nie robię dużych przebiegów – przejechałem może z 500 000 km...

Moim skromnym zdaniem Twoje koła nie odkręcają się bez powodu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3314 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Hugo » 6 maja 2009, 00:02

Krzywe felgi powodują odkręcanie się nakrętek/szpilek kół, śrub przegubów, itd.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Airplay » 6 maja 2009, 12:24

DamianMX6 napisał(a):Jak jest jeszcze auto podniesione zakręcasz śruby ile się da, opuszczasz i dociągasz nic nie ma prawa się odkręcać.

Może za lekko dokręcałeś przed opuszczeniem ?

Hehe, nie no... nie tłumaczcie mi rzeczy oczywistych :P Jesli chodzi o zakręcanie kluczem to wszystko wykonuję prawidłowo :)

muunek napisał(a):Szpilki przesmarowane smarem antyzacierowym na bazie grafitu

Gdzie można dostać taki smar?? W pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym znajdę czy to bardziej wyszukany specyfik??

Hugo napisał(a):Krzywe felgi powodują odkręcanie się nakrętek/szpilek kół, śrub przegubów, itd.

Czy tyczy się to również alufelg??
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2009, 13:15
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE`93 2.0D Comprex

Postprzez Hugo » 6 maja 2009, 12:48

Airplay napisał(a):Czy tyczy się to również alufelg??
Przede wszystkim alufelg, ponieważ łatwiej je zgiąć niż felgi stalowe.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez rafal_ldz » 6 maja 2009, 14:53

do alufelg chyba są inne śruby, te od fabrycznych stalówek się nie nadają
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez Speed » 6 maja 2009, 15:05

rafal_ldz napisał(a):do alufelg chyba są inne śruby, te od fabrycznych stalówek się nie nadają


oczywiscie ze pasuja ale zalezy to od alufelgi bo sa stożkowe , kuliste noi plaskie
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez DamianMX6 » 6 maja 2009, 18:09

Hugo napisał(a):Krzywe felgi powodują odkręcanie się nakrętek/szpilek kół, śrub przegubów, itd.


Eeee, no to chyba kolega by poczuł podczas jazdy że ma krzywe, nie sądzisz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez zadra » 6 maja 2009, 22:36

Gdzie można dostać taki smar

Ja miałem dostęp do proszku grafitowego, to sobie zrobiłem taki specyfik(proszek grafitowy + towot = dobry smar antyzacierowy odporny na wysoką temperaturę :P )
Nie wiem,gdzie moożna to kupić, może w sklepach zajmujących się dystrybucją chemii, kwasów i innych takich.
Można użyć smaru miedziowego dostępnego w marketach i sklepach samochodowych.

Ja prócz smarowania szpilek mam wysmarowane powierzchnie styku felga-piasta, ddzięki czemu łatwiej zdemontować koło.

Dla Ciebie proponuję jednak specyfiki LOCTITE które działają w drugą stronę. Sprawiają,że sruby przesmarowane TYM trudniej się odkręcają.
Może to Ci pomoże, Ale to tylko półśrodek, musisz znaleźć przyczynę problemu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3314 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Hugo » 6 maja 2009, 23:42

DamianMX6 napisał(a):Eeee, no to chyba kolega by poczuł podczas jazdy że ma krzywe, nie sądzisz?
Może czuje, a nie napisał :P
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez waldii » 7 maja 2009, 00:03

eeeej bez jaj.Do smarowania szpilek mozna nawet zwyklego ŁT4 uzyc.Ma byc nasmarowane i tyle.Nawet w instrukcjach jest napisane,ze jezeli na sucho skrecamy to po 100km trzeba dokrecic,jesli z towotem to nie ma potrzeby ;) moze obiad zjedz i wtedy dokrec? <lol>
waldii
 

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 8 maja 2009, 08:07

A może koledze przy pracy przy hamulcach kapnęło troche płynu hamulcowego na szpilki...on bardzo ładnie penetruje i smaruje, a bardzo niewiele go trzeba. Ja bym proponował wyczyścić szpilki i nakrętnki etyliną i wtedy sprawdzić czy nadal się śruby luzują.
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Airplay » 8 maja 2009, 18:08

Dobra, wyczyściłem co sie dało, przesmarowałem i mocno zakręciłem. Zobaczymy czy to coś da.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2009, 13:15
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE`93 2.0D Comprex

Postprzez zadra » 8 maja 2009, 23:09

Na moje, to nic nie da...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3314 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 18 sie 2009, 17:07

Chyba pomogło bo cisza...
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6