Oleje silnikowe
krisek wyjasnij mi dlaczego wszystkie firmy olejarskie na teren Polski zalecaja 5w30 do M3 oraz dlaczego firma Mazda zaleca 5w30.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Mazda zaleca to co sprzedaje oni nie robia swojego 0w30 ....
LoL ba kiedys mazda mowila ze nie zalecaja stosowanie syntetycznych w 3 .. bo nie byly testowane .. ( Mazda nie miala swojej syntetycznej lini ) Nagle pojawily sie syntetyki
I jak magia mozna stosowac.
Kazda szanujaca filma olejarska .. zaleci 0w30 ..
http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... 0W-30.aspx
Mobil 1 mowi ze 0w30 moze byc stosowane gdzie zalcany olej to 5w30 albo 10w30....
nie widzialem firmy olejarskiej ktora by powiedziala zeby nie uzywac 0w30 jako zamiennika 5w30
LoL ba kiedys mazda mowila ze nie zalecaja stosowanie syntetycznych w 3 .. bo nie byly testowane .. ( Mazda nie miala swojej syntetycznej lini ) Nagle pojawily sie syntetyki
Kazda szanujaca filma olejarska .. zaleci 0w30 ..
http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... 0W-30.aspx
Mobil 1 0W-30 Advanced Fuel Economy is engineered to deliver outstanding engine protection and to offer improved fuel economy in vehicles where SAE 0W-30, 5W-30 or 10W-30 oil is recommended.
Mobil 1 mowi ze 0w30 moze byc stosowane gdzie zalcany olej to 5w30 albo 10w30....
nie widzialem firmy olejarskiej ktora by powiedziala zeby nie uzywac 0w30 jako zamiennika 5w30
@bojownik
fajny wykresik.. tzn. xw-30 powyżej 20°C nie jest zalecany.. ciepłego lata życzę chłopaki
Już Ci raz pisałem
odpowiedni by był może dla mnie, jak bym się po jakichś highway'ach z 55mph turlał... a nie na autobahnach ze stałą 180-200km/h przez -siąt kilometrów. Miał bym MPS'a(turbo) pomyślał bym o 5W50 (0W50 nie ma i narazie technicznie nie do zrobienia)
Wszystko zależy od: gdzie i jak się auto exploatuje, tego niestety jakieś tam wykresy nie uwzględniają.
Fakt jest ale, że gęściejszy olej ( cyferka po W ) nie zaszkodzi , zato za żadki (cyferka po W) niestety tak. (tarcie mieszane i wyższe zużycie silnika)
Ja bym tu nie każdemu i wyłącznie xW-30 doradzał..
pozdr.
Mo
fajny wykresik.. tzn. xw-30 powyżej 20°C nie jest zalecany.. ciepłego lata życzę chłopaki
Krisek napisał(a):sugerowal bym 0w30 dla twojego 2.3 Silnika ... za oszczedzisz na paliwku ... No I bardziej odpowiedni ...
Już Ci raz pisałem
Wszystko zależy od: gdzie i jak się auto exploatuje, tego niestety jakieś tam wykresy nie uwzględniają.
Fakt jest ale, że gęściejszy olej ( cyferka po W ) nie zaszkodzi , zato za żadki (cyferka po W) niestety tak. (tarcie mieszane i wyższe zużycie silnika)
Ja bym tu nie każdemu i wyłącznie xW-30 doradzał..
pozdr.
Mo
- Od: 7 kwi 2007, 11:19
- Posty: 117
- Auto: Mazda6 2.3 Top
moro napisał(a):@bojownik
fajny wykresik.. tzn. xw-30 powyżej 20°C nie jest zalecany.. ciepłego lata życzę chłopaki
Krisek napisał(a):sugerowal bym 0w30 dla twojego 2.3 Silnika ... za oszczedzisz na paliwku ... No I bardziej odpowiedni ...
Już Ci raz pisałemodpowiedni by był może dla mnie, jak bym się po jakichś highway'ach z 55mph turlał... a nie na autobahnach ze stałą 180-200km/h przez -siąt kilometrów. Miał bym MPS'a(turbo) pomyślał bym o 5W50 (0W50 nie ma i narazie technicznie nie do zrobienia)
Wszystko zależy od: gdzie i jak się auto exploatuje, tego niestety jakieś tam wykresy nie uwzględniają.
Fakt jest ale, że gęściejszy olej ( cyferka po W ) nie zaszkodzi , zato za żadki (cyferka po W) niestety tak. (tarcie mieszane i wyższe zużycie silnika)
Ja bym tu nie każdemu i wyłącznie xW-30 doradzał..
pozdr.
Mo
No Aheaas jezdzi na 5w20 w swoim Ferrari Murcielago
przerabialismy ze 5w50 wcale nie musi byc lepszy dla turbo od 5w30
stabilnosc oleju bla bla nie bende pisal po 10 razy ...
0w40 tez jest ...
zarowno jak 0w50 ... tez jest ENEOS Nippon ...
Shell robi 0w50 ...
Ja czekam na oleje -5wXX ( Tak MInus )
Ps jak bys wiedzial kazdy olej uwielbia dlugie trasy .. I dobrze rozgrzany silnik ... wiec to twoje 180-200 niema przeciwskazan .. poza rozsadkiem zdrowym
A moze 0w10
Krisek napisał(a):Mazda zaleca to co sprzedaje oni nie robia swojego 0w30 ....
moge wypowiedziec sie na przykladnie dexeli
mazda zlecila firmie Total zeby zrobila olej do mazdy.
mazda firmuje ten olej swoja marka i sprzedaje w serwisach. robia tak jak mase innych firm(mopar ,ford itd.)
toc mogli zadac od totala 0w
toc total ma w swojej gamie 0w
ja rozumiem ze 0w30 latem ma zachowywac parametry i chronic tak jak 5w30 ale chodzi mi o to ze 5w30 jest wystarczajacym na nasze warunki wrecz idealnym.zarowno latem jak i zima.z tym 0w nie chodzi mi o lato tylko o zime.co z tego ze on jest tak zadki ze zachowuje plynnosc i pompa wtlacza go odrazu do kazdego zakamarka w temperaturach nizszych niz 5w.on ma tez i smarowac tworzyc okreslony film olejowy.moim zdaniem u nas zimy za cieple zeby ten olej pracowal w warunkach do ktorych zostal stworzony.
valvoline, mobil, castrol etc. nikt chociazby w tabelach nie podaje ze do M3 0w tylko 5w30.toc ktos nad tym myslal.
krisek chodzi o konsystencje czy o wlasciwosci pokryte jakimis cennymi dodatkami?no bo jesli 0w30 lepiej smaruje w tmp.-20 niz 5w30 i tworzy trwalszy film itd. to zwracam honor.napisz mi jak mozesz:
dlaczego 0w30 jest lepszy od 5w30 w tmp.-20.czy chodzi o konsystencje w niskich tmp?czy o dodatki?czy moze i o jedno i drugie?
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
travisowski napisał(a):.czy chodzi o konsystencje w niskich tmp?czy o dodatki?czy moze i o jedno i drugie?
moim zdaniem chodzi o obie te żeczy ale na polskie warunki wydaj mi się że idealny był by 5w40, troszkę gęściejszy ale czasami w lecie dni ponad 30stopniowe się zdarzają
wiec wytlumacz mi .. czemu w Kanadzie/US zalecaja 5w20 /
tu gdzie mieszkam klimat bardzo zblizony do PL. smiem sie powiedziec taki sam !
oleje 0w30 sa drozsze w wykonaniu musza byc uzywane bazy minimum grupy III
FILM oleju niema nic wspolnego z gestoscia oleju .. 0w10 moze miec bardziej odporny film niz 15w50
"ompa wtlacza go odrazu do kazdego zakamarka" jak by bylo tak odrazu to niemieli bysmy zadnego z uzycia w silnikach .. poraz 10 ty mowie najwieksze zuzycie silnika wystepuje przy zimnym starcie – zimnym nie chodzi tu o temeperature otoczenia w tej chwili Wiosna/Lato
Producenci olejow .. nie moga podawac ... jaki olej masz uzywac oni biora te informacje od producentow samochodow ...
Masz tu nowego Minni na ruznych olejach 0w30 5w30 0w40
Wyraznie widac ze Minni bardzo lubi ... 0w40 najmniniejsze zuzycie silnika ?
I to prawie po 20 tys KM!
http://www.accuweather.com/us/pa/johnst ... 0&zipchg=1
tu zobaczysz w jakich temperaturach auto sie porusza bo rozumiem ze sie boisz bardzo tego 0w ze za zadki ...
A tu masz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania
http://www.bobistheoilguy.com/aehaas/
To jest czas zeby pozbyc sie przesadu ze 0W-30 jest zarzadki kiedy nasza instrukcja mowi 10W-30
0W30 jest zawsze lepszym wyborem!
0w30 nie jest rzadszy Ma taka sama gestosc jak 10w30 w operacyjnej temperaturze
Roznica wystepuje kiedy wylaczysz silnik na noc 2 oleje gescieja przez noc... kiedy dojechales do domu 2 mialy gestosc 10 ... to perfekcyjna gestosc dla twojego silnika
Kiedy silnik sie wychladza a ty zbierasz sie do pracy nastepnego dnia olej zrobil sie za gesty zeby dobrze smarowac twoj silnik ..olej zgescial powiedzmy do 90 drugi olej tylko 40 obydwa sa za geste dla rozruchu 40 jest lepszy niz 90
przeczytaj podany link, Jak bedziesz mial pytania po tym ... pomoge odpowiem ...
Zaraz ktos powie mi spokojnie zapala zima po nocy na 20w50 oczywiscie ze tak ... Nikt nie mowil ze tak nie bedzie .. ale nieswiadomie wyzadzasz szkode swojemu silnikowi ...
jesli ktos to podwarza albo mysli sobie wyssane z palca – prosze sobie zalozyc wskaznik cisnienia oleju ... I bedzie bardzo widoczne ... nie tylko zima ...
NIech Kazdy uzywa co mu instrukacja zaleca i spi spokojnie
tu gdzie mieszkam klimat bardzo zblizony do PL. smiem sie powiedziec taki sam !
oleje 0w30 sa drozsze w wykonaniu musza byc uzywane bazy minimum grupy III
FILM oleju niema nic wspolnego z gestoscia oleju .. 0w10 moze miec bardziej odporny film niz 15w50
"ompa wtlacza go odrazu do kazdego zakamarka" jak by bylo tak odrazu to niemieli bysmy zadnego z uzycia w silnikach .. poraz 10 ty mowie najwieksze zuzycie silnika wystepuje przy zimnym starcie – zimnym nie chodzi tu o temeperature otoczenia w tej chwili Wiosna/Lato
Producenci olejow .. nie moga podawac ... jaki olej masz uzywac oni biora te informacje od producentow samochodow ...

Masz tu nowego Minni na ruznych olejach 0w30 5w30 0w40
Wyraznie widac ze Minni bardzo lubi ... 0w40 najmniniejsze zuzycie silnika ?
I to prawie po 20 tys KM!
http://www.accuweather.com/us/pa/johnst ... 0&zipchg=1
tu zobaczysz w jakich temperaturach auto sie porusza bo rozumiem ze sie boisz bardzo tego 0w ze za zadki ...
A tu masz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania
http://www.bobistheoilguy.com/aehaas/
The greatest confusion is because of the way motor oils are labeled. It is an old system and is confusing to many people. I know the person is confused when they say that a 0W-30 oil is too thin for their engine because the old manual says to use 10W-30. This is wrong.
More confusion occurs because people think in terms of the oil thinning when it gets hot. They think this thinning with heat is the problem with motor oil. It would be more correct to think that oil thickens when it cools to room temperature and THIS is the problem. In fact this is the problem. It is said that 90 percent of engine wear occurs at startup. If we are interested in engine longevity then we should concentrate our attention at reducing engine wear at startup.
Ferrari manual. My older 550 Maranello only specified 5W-40 Shell Helix Ultra as the oil to use in all conditions
It is time to dispel the notion that 0W-30 oil is too thin when our manual calls for 10W-30. A 0W-30 is always the better choice, always. The 0W-30 is not thinner. It is the same thickness as the 10W-30 at operating temperatures. The difference is when you turn your engine off for the night. Both oils thicken over the evening and night. They both had a thickness, a viscosity of 10 when you got home and turned your engine off. That was the perfect thickness for engine operation.
To jest czas zeby pozbyc sie przesadu ze 0W-30 jest zarzadki kiedy nasza instrukcja mowi 10W-30
0W30 jest zawsze lepszym wyborem!
0w30 nie jest rzadszy Ma taka sama gestosc jak 10w30 w operacyjnej temperaturze
Roznica wystepuje kiedy wylaczysz silnik na noc 2 oleje gescieja przez noc... kiedy dojechales do domu 2 mialy gestosc 10 ... to perfekcyjna gestosc dla twojego silnika
Kiedy silnik sie wychladza a ty zbierasz sie do pracy nastepnego dnia olej zrobil sie za gesty zeby dobrze smarowac twoj silnik ..olej zgescial powiedzmy do 90 drugi olej tylko 40 obydwa sa za geste dla rozruchu 40 jest lepszy niz 90
przeczytaj podany link, Jak bedziesz mial pytania po tym ... pomoge odpowiem ...
Zaraz ktos powie mi spokojnie zapala zima po nocy na 20w50 oczywiscie ze tak ... Nikt nie mowil ze tak nie bedzie .. ale nieswiadomie wyzadzasz szkode swojemu silnikowi ...
jesli ktos to podwarza albo mysli sobie wyssane z palca – prosze sobie zalozyc wskaznik cisnienia oleju ... I bedzie bardzo widoczne ... nie tylko zima ...
NIech Kazdy uzywa co mu instrukacja zaleca i spi spokojnie
Krisek napisał(a):
No Aheaas jezdzi na 5w20 w swoim Ferrari Murcielago
ciekawe czy też 300-400-500k km
nie będę się z tobą zpierał bo mi się nie chce..na niemieckich forach też trybolodzy siedzą i analizy olei robą i przynajmiej fachowo wytłumaczyć i uzasadnić umieją.
Ja tłumaczył nie będę bo 21 lat tam mieszkam i mi pomału słów brakuje a szczególnie w sprawach technicznych!.
A zanim...takie...kropkowane...coś....bez kupy..i du...wyjdzie ... to sobie odpuszczę
Krisek napisał(a):wiec wytlumacz mi .. czemu w Kanadzie/US zalecaja 5w20 /
wytłumacz mi, czemu tam każde "badziewie" się "synthetic" może zwać .....ach nie..zostaw... nie tłumacz.
no offense krisek...
Mo out...
- Od: 7 kwi 2007, 11:19
- Posty: 117
- Auto: Mazda6 2.3 Top
Krisek napisał(a):0w30 nie jest rzadszy Ma taka sama gestosc jak 10w30 w operacyjnej temperaturze
to ze w temperaturze operacyjnej smaruja tak samo to z tym sie zgadzam.
co do linka to przytlumaczenie go troszke mi zajmie
czy w kanadzie serwisy uwzgledniaja gwarancje jesli stosujesz 0w30? lub 0w20?
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
travisowski napisał(a):Krisek napisał(a):0w30 nie jest rzadszy Ma taka sama gestosc jak 10w30 w operacyjnej temperaturze
to ze w temperaturze operacyjnej smaruja tak samo to z tym sie zgadzam.
co do linka to przytlumaczenie go troszke mi zajmienie jestem az taki biegly w jezyka
czy w kanadzie serwisy uwzgledniaja gwarancje jesli stosujesz 0w30? lub 0w20?
Gwarancja dziala tak na calym swiecie ...
uzyles zlego oleju – Mazda ( albo Inny Producent ) udowodni to .. Twoja Wina .. >>
w tym momencie Amsoil gwarancja/ubezpieczenie pokrywa mi naprawy bo oni dozwalaja uzycia 0w30
w instrukcji jest napisane rekomendowany olej to 5w20 ... Nie jest napisane konieczne uzycie 5w20 ...
Nieznam nikogo kto by uszkodzil silnik przez olej oleje sa tak noweczesne
Jak naprawde bedzie cie ten text interesowal, Pomoge ci przetlumaczyc. czesciowo bo tego jest duzo.
Krisek napisał(a):Jak naprawde bedzie cie ten text interesowal, Pomoge ci przetlumaczyc. czesciowo bo tego jest duzo.
text jak najbardziej mnie interesuje.jak bedziesz mial chwilke oraz checi to mozesz cos skrobnac w sprawie tego tlumaczenia oczywiscie najwazniejsze rzeczy tak z grubsza.
i mam pytanie jak dlugo juz jezdzisz na zerówkach oraz jak sie sprawuje twoj silnik?
czy widzisz jakies roznice miedzy 5w20 a 0w??bo zakladam ze nie od razu zaczales stosowac 0w
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
do krisek
pamietasz jak w jednym z postow rozmawialismy o przypadku VW Polo?to samochod ktory jezdzi w mojej rodzinie.obiecalem ze sprawdze ksiazke gwarancyjna i dokladnie opisze co i jak.tak wiec dzisiaj sprawdzalem od nowosci az do 100tyskm auto bylo w ASO Volkswagena zalewane olejem ARAL 0w40.strasznie zaczelo dzwonic w aucie.na przegladzie przy 100tys.km i dobraniu sie do silnika okazalo sie ze do wymiany jest walek rozrzadu (zjechany krzywki itd.) oraz szklanki popychaczy.udalo sie zregenerowac walek ale szklanki poszly do wymiany.od momentu naprawy zaczelismy zalewac 5w40 castrola i wiecej takich przygod nie bylo.
jak myslisz co moglo byc przyczyna jesli nie olej?
pamietasz jak w jednym z postow rozmawialismy o przypadku VW Polo?to samochod ktory jezdzi w mojej rodzinie.obiecalem ze sprawdze ksiazke gwarancyjna i dokladnie opisze co i jak.tak wiec dzisiaj sprawdzalem od nowosci az do 100tyskm auto bylo w ASO Volkswagena zalewane olejem ARAL 0w40.strasznie zaczelo dzwonic w aucie.na przegladzie przy 100tys.km i dobraniu sie do silnika okazalo sie ze do wymiany jest walek rozrzadu (zjechany krzywki itd.) oraz szklanki popychaczy.udalo sie zregenerowac walek ale szklanki poszly do wymiany.od momentu naprawy zaczelismy zalewac 5w40 castrola i wiecej takich przygod nie bylo.
jak myslisz co moglo byc przyczyna jesli nie olej?
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
do travisowski
Jaka generacja tej polówki być może jest to defekt konstrukcyjny a nie wina oleju.Na stronce http://www.autocentrum.pl/go/550__AutoR ... 18086.html można przeczytac ze rozrząd jest jedną ze słabszych stron polo
Jaka generacja tej polówki być może jest to defekt konstrukcyjny a nie wina oleju.Na stronce http://www.autocentrum.pl/go/550__AutoR ... 18086.html można przeczytac ze rozrząd jest jedną ze słabszych stron polo
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
nie wiem nie znam sie na naprawie silnikow.zaklad ktory dokonywal naprawy stwiedzil ze to mogla byc wina oleju za zadkiego.ale czy ich opinia byla prawidolowa tego niewiem.ARAL byl w tamtych czasach bardzo drogim olejem to byla wysoka polka.0w to byla zadkosc w tamtych czasach.sam niewiem czemu ASO zalewali tym olejem.prawde mowiac 0w nie byl rekomendowany do tego silnika.nie twierdze ze to wina oleju.tylko co moglo byc przyczyna??polo 98r.czyli 3-ka
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Ogólnie rzecz biorąc olej charakteryzuje nie gęstość a lepkość.
I jeżeli przyjżymi się danym olejów np ELF to wynika z nich ze lepkość olejów w 100 stopniach czyli w temperaturze roboczej zarówno dla 10W-40 5W-40 i 0W-40 wynosi 14 .Czyli moim zdaniem każdy z tych wymienionych będzie zachowywał się tak samo w temperaturze roboczej.Natomiast 0W będzie zapewniał najlepsze smarowanie przy zimnym starcie.
I jeżeli przyjżymi się danym olejów np ELF to wynika z nich ze lepkość olejów w 100 stopniach czyli w temperaturze roboczej zarówno dla 10W-40 5W-40 i 0W-40 wynosi 14 .Czyli moim zdaniem każdy z tych wymienionych będzie zachowywał się tak samo w temperaturze roboczej.Natomiast 0W będzie zapewniał najlepsze smarowanie przy zimnym starcie.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
marchello napisał(a):Czyli moim zdaniem każdy z tych wymienionych będzie zachowywał się tak samo w temperaturze roboczej.
w temperaturze roboczej nie watpliwie "powinien" zachowywac sie tak samo.
a porownaj wskaznik lepkosci 0w30 i 5w30 z mobila i elfa.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
przeczytałam już chyba z 4 czy 5 różnych tematów o olejach i wiem jak się wytwarza, normy lepkości, klasy jakości i wiele rzeczy innych zupełnie mi zbędnych. Niesety nie pomogło mi to w wyborze konkretnego oleju. Zauważylam tutaj wiele postów dotyczącyh pytania "jaki olej dla mojej madzi..." ale przeważnie było to dla benzyniaków, kilka dla LPG, i nie natrafiłam na mój model.
Szukam czegoś dla mojej Madzi, która jest w dieslu jest to model 323f 2.0 rocznik 2001 przebieg ponad 160000 niedawno zakupiony i NIE MAM ZIELONEGO pojęcia co bylo lane...
Dzięki, Pozdrawiam J.M.
Szukam czegoś dla mojej Madzi, która jest w dieslu jest to model 323f 2.0 rocznik 2001 przebieg ponad 160000 niedawno zakupiony i NIE MAM ZIELONEGO pojęcia co bylo lane...
Dzięki, Pozdrawiam J.M.
- Od: 28 kwi 2009, 12:09
- Posty: 18
- Skąd: o/Gliwic
- Auto: mazda 323F BJ 2001 diesel 2.0
im wiecej człowiek czyta na ten temat tym wiekszy metlik w glowie i wieksze niezdecydowanie.ja tez juz wiele przeczytalem i doszedlem do wniosku ze nie ma co kombinowac.zalej 5w30 to bedzie bardzo dobry olej dla twojego silnika.zalej cokolwiek castrol, elf, mobil, valvoline to co jest na rynku latwo dostepne i marke ktora najlepiej ci sie kalkuluje finansowo.krzywdy silnikowi tym olejem nie wyrządzisz.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki