Mazda6 (GH) – Wrażenia i opinie

Mazda6 2007–2012

Postprzez mazgh » 30 kwi 2009, 22:55

Lorento napisał(a):Tego się należało spodziać.. Co nowsza Mazda – tym większe g....o. :| Ale to trend ogólnomarkowy... Testujta koledzy GH dalej. To przez Was kierowcy testowi są bezrobotni... ;)


to tylko zwykły dla mnie ładny samochód,a tendencja w branży jest chyba taka aby dany model wytrzymał ten okres gwarancji , a klient potem kupił już model po f/l lub nowy.

to nie gd technologia wykonania troszkę inna i wytrzymałość też.
Ostatnio edytowano 30 kwi 2009, 22:59 przez mazgh, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 23:22
Posty: 145
Skąd: Bydgoszcz
Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"

Postprzez Jaksa » 30 kwi 2009, 22:56

mazgh napisał(a):Naisz do Sławka niech sprawdzi Ci takie przypadki w mazda de
Rozmawiałem juz ze Sławkiem – dopytywał sie niemców ale tam tez cisza w tym temacie , mam nadzieje ze lada dzien / miesiąc wyjdzie jakas nota serwisowa . Gdybym miał auto po gwarancji wydłubał bym te skrzynie i sprawdził co sie dzieje a tak musze sie meczyc i czekac na odpowiedz z MMP....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez domin1979 » 1 maja 2009, 08:17

corky1 napisał(a):domin1979 napisał:
Jest to możliwe bo M6 '09 przeszła kosmetyczne zmiany.


Mozesz cos na ten temat wiecej powiedziec? Gdzie znalazles te informacje? Dzieki.
Z zewnątrz nic nie nie zmieniło ale dodali RVM, więcej poziomów wyposażenia, miały też dojść jakieś nowe kolory. Co do mechaniki to trudno powiedzieć, mogli coś podprawić i nie informować bo by tym samym przyznali, że wcześniej było coś nie tak.
Wszystko to pojawiało się przy okazji nowego 2.2. diesla. Za 2-3 miesiące zaczną jeździć po Polsce to może coś się wyjaśni.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez domin1979 » 1 maja 2009, 13:41

Celowo nie edytuję posta, żeby nikt nie przeoczył:

Na http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?md=1228 wyczytałem, że w M6 trzeba uważać na jedną rzecz:

Spodnia osłona silnika zbiera wodę podczas przejazdu przez duże kałuże przez co może się zerwać. Wymaga więc wycięcia otworu w celu lepszego drenażu.

Może warto podpytać przy okazji przeglądu?

Poza tym litania o DPF ale nic czego nie ma na forum :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Waikiki » 1 maja 2009, 22:05

Jaksa napisał(a):myslę ze moze to byc łozysko podporowe wałka sprzegłowego muszę przyatakowac chłopaków z ASO <lol>


Masz na myśli łożysko osadzone w wale korbowym od strony koła zamachowego? Że niby się przycina i pomimo rozłączonego sprzęgła wałek sprzęgłowy nadal się obraca?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 12:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez Jaksa » 1 maja 2009, 22:18

Waikiki napisał(a):Masz na myśli łożysko osadzone w wale korbowym od strony koła zamachowego? Że niby się przycina i pomimo rozłączonego sprzęgła wałek sprzęgłowy nadal się obraca?
Dokładnie , w starych modelach było troche z tym problemu no nie po 10 tys km .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waikiki » 1 maja 2009, 22:40

Szczerze nie wydaje mi się, żeby to było przyczyną. Wtedy byłyby też problemy z wrzuceniem wstecznego biegu, który by zgrzytał. Poza tym gdy auto się toczy, to takie "wleczenie" wywołane przycinającym łożyskiem ułatwiałoby wrzucenie 1. biegu (mniejsza różnica prędkości obrotowych do wyrównania przez wynchronizator), a w rzeczywistości jedynka wchodzi opornie.

Akcja serwisowa na to łożysko puściłaby Mazdę z torbami... wyjęcie skrzyni to wg SRT pewnie ze 4 godziny :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 12:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez Jaksa » 1 maja 2009, 23:00

Waikiki napisał(a):Szczerze nie wydaje mi się, żeby to było przyczyną.
Nikt nic nie wie w tej sprawie , nie ma akcji serwisowej a skrzynia nie pracuje tak jak powinna ..... łozysko nie , sprzegło tez nie , czyli zostaje synchronizator II biegu .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Myjk » 2 maja 2009, 08:02

OK, to może taka sama przyczyna jest w moim przypadku nie wchodzenia jedynki i dwójki...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 2 maja 2009, 15:27

Myjk napisał(a):OK, to może taka sama przyczyna jest w moim przypadku nie wchodzenia jedynki i dwójki...
Michał , w GG po lifcie wymieniaja mechanizm lewarka dlatego tez i mnie koledzy wymienili ale w moim przypadku nic nie pomogło, zgłos sie do Tomka i zapytaj czy Ciebie tez to dotyczy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez j32 » 3 maja 2009, 11:26

Ja jeszcze zauważyłem w sedanie podobny problem, ale przy klapie bagażnika. Obłe narożniki powodują wytarcie lakieru w progu (górna część zderzaka). Teraz staram się zamykać tylko poprzez dociśnięcie klapy.
mazgh napisał(a):jeżeli eksplatujecie m6 gh to sprawdżcie po zimie ranty tylnych drzwi ,są mocno wypiaskowane ich krawędzie.problem leży w zbyt głebokim zamykaniu drzwi kierowcy i pasażera,zamek trzeba wyregulować aby drzwi lekko wyszły na zewnatrz.widac to ładnie w ciemnych kolorach mazd 6 gh przy 1 przeglądzie.
ciekawe kiedy bedzie (as ) na zabezpieczenie antykorozyjne tylnych drzwi.Szkoda tylko ,że trzeba będzie lakierować auta nie uszkodzone.
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2008, 17:10
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH Sedan 2.0 MZR-CD 140KM

Postprzez j32 » 3 maja 2009, 11:37

U mnie zarówno spalanie zmalało jak i mocy przybyło już w okolicy 5-6k km. Zmiana biegów natomiast poprawiła się już przy 3,5k km, a od 6k km jest już elegancko. Nawet denerwujący bulgoczący odgłos zniknął. Jedna uwaga, ja jeżdżę po mieście i na szczęście mało stoję w korkach, czyli angażuję prawie wszystkie biegi.

mazgh napisał(a):zgadzam się z moich obserwacji nie jest to nic strasznego jak piszą inni ,jest to standard – w 6 gg po f/l też to było na początku mazda de chciała nam wymieniać zbiorniki (sprawdzałem to u dlugiego w Gorzowie) lecz nie korzystałem z tego,proponowali używać auto i kontrolować hałas,który sam zanikł po przebiegu 20tk,podobnie jak paliwo o którym non stop ktos pisze,już po 10 tk spalanie spada o 1l/100km a po przejechaniu 20-30 tk auto jezdzi jeszce żwawiej i pali mniej.za dużo marudzicie to tylko zwykły samochód, uzywać lać on, robic serwisy i nie przejmować sie tak mocno.Fakt ,że bez power boksa auto (jak ktoś wczesniej miał gg 143KM jest lekko ospałe)
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2008, 17:10
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH Sedan 2.0 MZR-CD 140KM

Postprzez D-fens » 3 maja 2009, 21:34

Osobiście nie zauważyłem żadnych problemów ze skrzynią biegów. Od początku wchodzą "jak w masło".
Spalanie rzeczywiście spadło po około 10.000 km o około 1 litr. Teraz oscyluje w okolicy 5.9 – 6.2 w zależności jaki mam humor :)
Bulgoczący odgłos po zalaniu do pełna był i jest pomimo 25000 km – ale nie żebym miał z tego powodu sobie żyły podcinać – po prostu jest a jak by nie było to by było świetnie.
Czy mocy przybyło – sam nie wiem. Na tym samym zbiorniku paliwa raz się chce zbierać i powoduje uśmiech na mojej gębie a innym razem mówię sam do siebie – Mondeo zrobiło by to lepiej Madziu.
Poza tym obejrzałem sobie drzwi z tyłu i nie wiem o czym mowa – może ktoś z kolegów wkleił by jakieś fotki czego konkretnie problem dotyczy.
Wkurza mnie dalej skrzypiący daszek od komputera czy co to tam w okolicy skrzypi – ale co tam, w Mercedesach też potrafi skrzypieć.
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 13:34
Posty: 110 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GJ Sedan 2.0 benzyna 6MT Snowflake White
Mazda MX-5 NB 1998 1.8

Postprzez kkk13 » 4 maja 2009, 14:02

Pojawil sie test porównawczy z udziałem Madzi 6 w nowym numerze Auto-Swiat.
Madzia stanela w szranki z Mondeo, Insignia, Accordem i Cytryną C5.
Test był przeprowadzony przez przypadkowo wybranych czytelników, nie dziennikarzy ponoć.
Zajęla ostatnie miejsce, a swą przewagę roztrwonila w tescie dynamicznym, gdzie powinna pobic nawet Accorda.
Ale uwaga – do testu trafil egzemplarz z trafionym układem kierowniczym, wspomaganie raz działało, raz nie.
Uważam to za skandal że Mazda Polska podstawila takie auto do testu, a redakcja nie poprosiła o sprawny egzemplarz..
Ostatnio edytowano 4 maja 2009, 14:37 przez kkk13, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2009, 15:35
Posty: 9

Postprzez Myjk » 4 maja 2009, 14:33

Skandalem to jest czytanie Auto-Świąd. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Lorento » 4 maja 2009, 15:02

Myjk napisał(a):Skandalem to jest czytanie Auto-Świąd. :P

Skandalem jest kolejna nic nie wnosząca merytorycznie uwaga :| w których zaczynasz brylować. Przedstaw swoje testy :P
A w temacie: Mazda powoli schodzi na pieski. Znamienne jest że przegrała przez jakość wykonania....
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez tarkan » 5 maja 2009, 10:24

Myjk napisał(a):Skandalem to jest czytanie Auto-Świąd. :P
– right!!
Panowie... przykro to stwierdzać, ale... kto "posmarował" więcej... tego samochód lepszy... :D
...i niech nikt nie mówi, że to nie prawda. Świat się zmienił, dla niektórych liczą się tylko pieniądze... Nie będę przytaczał rankingów z innych dziedzin, gdzie wygrywają produkty, które nie powinny...
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez Maciej Loret » 5 maja 2009, 10:36

tarkan napisał(a):Panowie... przykro to stwierdzać, ale... kto "posmarował" więcej... tego samochód lepszy... :D


Dowodziki...
Chyba, że nie mówisz o tym konkretnym przypadku...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Myjk » 5 maja 2009, 11:04

Maciej Loret napisał(a):Dowodziki...

Pogadaj sobie z Prezesem na temat takich "dowodzików" -- pewnie z przyjemnością Ci opowie jak to się odbywa w redakcjach motoryzacyjnych. :P Dodatkowo mój kolega (dla uściślenia, świadek ślubny) pracuje w centrali Mitsu Motors Poland i parę razy opowiadał mi jak takie testy samochodowe przebiegają...

Że Mazda ma wiele braków to ja wiem, i dlatego ufam tylko temu co sam mogę namacać. Dla porównania obecnie jeżdżę Insignią – po za automatyczną skrzynią, której Mazdom mocno brakuje, nie zdecydowałbym się na to auto.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Maciej Loret » 5 maja 2009, 11:45

Myjk napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Dowodziki...

Pogadaj sobie z Prezesem na temat takich "dowodzików" -- pewnie z przyjemnością Ci opowie jak to się odbywa w redakcjach motoryzacyjnych. :P


Nie pytałem jak to się odbywa, tylko jak to się odbyło w tym jednym konkretnym przypadku.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6