Schemat wymiany termostatu – 626 GD

Postprzez Maja » 27 maja 2005, 10:11

Mam Mazdę 626 2,0i GD FE z 1988r i chciałbym wymienić termostat. Mam w związku z tym pytanka:
– czy termostat powinien posiadać jakiś gumowy krążek uszczelniający?
– czy pod obudową termostatu znajduje się jakaś uszczelka? Jeśli tak, to czy można ją dokupić w sklepie bez problemu?
Początkujący
 
Od: 31 gru 2004, 10:58
Posty: 6
Skąd: Sieradz
Auto: MAZDA 626 GD, FE 2.0I 8V 88r

Postprzez es » 27 maja 2005, 10:20

Wystarczy poszukac zamiennika, ktory ma wszystko w pudelku. Na szczescie sporo ma, bo uszczelki wymienia sie rutynowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Janu » 28 maja 2005, 11:38

Ja nie miałem uszczelki w pudełku z zamiennikiem (VERNET – koszt ok. 26zł), ale zrobiłem odrys ze starej i wyciąłem z jakiegoś gumowatego materiału. I trzyma ;)
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 14:13
Posty: 53
Skąd: Tczew
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez Waluś » 28 maja 2005, 13:43

Nie musi byś gumowy wystarczy tekturowa teczka i silikon do uszczelek :D
A co do tej gumowej uszczelki, też raz miałęm ją w pudełku, ale po rozebraniu termostatu nie stwierdziłem tam takowej więc nie zakładałem jej i poszła do kosza
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez krzysiek626 » 29 maja 2005, 19:27

ja tez wymieniałem była tez uszczelka ale jak rozebrałem to zobaczyłem ze nie potrzebna jest była ori
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez Maja » 30 maja 2005, 08:56

Dzięki za podpowiedzi. Kupiłem zamiennik, ale nie było tam gumowego pierścienia w komplecie. Więc obejdzie się bez niego. A pokrywę termostatu potraktuję silikonem (w tej chwili trochę się "poci" pod nią). Mam nadzieję, że po wymianie będzie OK.
Początkujący
 
Od: 31 gru 2004, 10:58
Posty: 6
Skąd: Sieradz
Auto: MAZDA 626 GD, FE 2.0I 8V 88r

Postprzez krzysiek626 » 30 maja 2005, 15:05

z zamienikiem juz testowałem zima nie zamykał się wogle po tygodniu od kupienia kupiłem ori był 20 zł droższy ale już 6 miesięcy działa i ok był w pudełku z uszczelką i zafoliowany
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez krzysiek626 » 30 maja 2005, 15:05

z zamienikiem juz testowałem zima nie zamykał się wogle po tygodniu od kupienia kupiłem ori był 20 zł droższy ale już 6 miesięcy działa i ok był w pudełku z uszczelką i zafoliowany
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez babetka » 13 lis 2010, 20:52

WITAM ekspertów mechaniki jestem nowy na ty forum może napiszę coś zle ale nigdy nie korzystałem z tego typu stron mam problem z ogrzewaniem sprawdziłem wszystko co było napisane na forum postawiłem na termostat ale prosłbym o rysunek zdięcie jak sie zabrać do wymiany liczę na wyrozumiałoś jeśli jest to gdzieś pokazane proszę o namiry nie mogę znalezć chodzi mi o mazde626 2,0l 1989r
babetka
 

Postprzez Szyna » 14 lis 2010, 14:40

babetka napisał(a):WITAM ekspertów mechaniki jestem nowy na ty forum może napiszę coś zle ale nigdy nie korzystałem z tego typu stron mam problem z ogrzewaniem sprawdziłem wszystko co było napisane na forum postawiłem na termostat ale prosłbym o rysunek zdięcie jak sie zabrać do wymiany liczę na wyrozumiałoś jeśli jest to gdzieś pokazane proszę o namiry nie mogę znalezć chodzi mi o mazde626 2,0l 1989r


Pierwsze musisz spuścić trochę wody z chłodnicy najlepiej do pojemniczka żeby go potem wlać, albo ewentualnie zalać nowym. Spust u mnie jest na dole chłodnicy patrząc od przodu z prawej strony. Termostat znajduje się z prawej strony pod aparatem zapłonowym, przykręcony na 2 śruby. Wyciągasz jeszcze przed tym ten gruby waz, i następnie odkręcasz te 2 śruby wyciągasz termostat wkładasz nowy ta pokrywkę co wykręciłeś czyścisz i na obrzeza nakładasz trochę silikonu wysokotemperaturowego i skręcasz wszystko w do kupy ;) Potem wystarczy dolać trochę wody najpierw do chłodnicy a resztę do zbiorniczka wyrównawczego i powinno się z czasem samo odpowietrzyć jak masz jeszcze gaz to warto odpalić samochód i pomietolic trochę węże które idą do reduktora bo lubi się tam zapowietrzać ;)
Pozdrawiam
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez babetka » 17 lis 2010, 22:41

podziękowania dla kolegi SZYNA za cenne porady w sprawi wymiany termostatu mam książkę ''sam naprawiam ''MAZDA626 jak by ktoś potrzebował coś tylko nie wiem jak ją umieścić żeby ktoś mógł skorzystać jet tam trochę informacji ma ktoś jakiś pomysł
babetka
 

Postprzez pabloalvaro » 2 gru 2010, 13:37

Właśnie umieściłem książkę "sam naprawiam" na pewno się przyda . <czytaj>
Kiedy każdy pomysł wydaje ci się idealny, dopij wódke i idź spać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 09:06
Posty: 73
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: 626 Cronos 2,5 V6 Automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6