Stukanie podczas skręcania i przyspieszania w lewo!!!
1, 2
hejka ja mem ten sam problem z autem koleżanki tyle tylko że przy jeździe na wprost na 1 i 2 biegu wszystko jest ok jednak przy 3,4 i 5 biegu słychać głuche stukanie ale tylko jak auto ciągnie jak chamuje silnikiem lub z minimalnym obciążeniem nic nie słychać, myślałęm że to prawy przegub i go wymieniłem jednak nic sie nie zmieniło teraz zastanawiam sie nad wymianą lewego ale gdy przeczytałem wasze posty zwątpiłem :/
- Od: 22 mar 2008, 20:53
- Posty: 9
- Skąd: Ostrzeszów (WLKP)
- Auto: Mazda MX-5
DO GADULA hej luz na przegubach wewnetrznych to rzecz normalna jezeli masz drgania ... to ja mam pytanie czy zmieniales z przodu felgi przez ten rok
???? jezeli tak i drgania sa dalej sprawdz stabilizatory czy gumki w nich nie sa przegnite jezeli nie zostana ci jeszcze glowiczki drazkow kirowniczych i sworznie [waaaczego?] czy nie sa juz wybite bo tak powinno byc wszystko w porzadku pozdrawiam Wariat 
- Od: 4 mar 2008, 17:19
- Posty: 4
- Skąd: Dretyń k. Słupska
- Auto: mazda323f 1.6 16V GLX 92
Witam. Ja mam podobny problem, sluchac delikatne stuki podczas przyspieszania na biegach 2 , 3. Mechanik mowil ze to przeguby i nakazal wymienic lozysko ma racje?
-
CostA_88
Robercik i Madzia napisał(a):DO GADULA hej luz na przegubach wewnetrznych to rzecz normalna jezeli masz drgania ... to ja mam pytanie czy zmieniales z przodu felgi przez ten rok jezeli tak i drgania sa dalej sprawdz stabilizatory czy gumki w nich nie sa przegnite jezeli nie zostana ci jeszcze glowiczki drazkow kirowniczych i sworznie [waaaczego?] czy nie sa juz wybite bo tak powinno byc wszystko w porzadku pozdrawiam Wariat
Heh, koła zmieniałem na zimówki, na letnie z tylniej osi itd, i to samo. W między czasie wymieniłem tuleje i sworznie na wachaczach i łączniki stabilizatorów, na końcówkach kierowniczych luzów brak. Jedyne co mi przychodzi to uwalone w jakiś dziwny sposób amorki, bo tylko one zostały...
Ja tak|e mam zamiar zmienic przeguby, tylko chyba bede musial 2 od razu
u mnie i przy skrecie w lewo i przy skrecie w prawo cos stuka i puka. Dodatkowo jadac po sredniej jakosci drodze (nie po kakretnych dziurach) slychac stukanie i puknie, nawet chyba z tylu.... ;/ nie wiecie moze czy wymiana samych przegubow wystarczy
mam jeszcze jedno pytanko, na allegro jak szukalem przegubow to na aukcjach pisza ze do modeli 1.5i 16V (10.1994 – 09.1998).... moja madzi 323f z 96r ma silniczek v6 2.0, to kasta calego samochodu jest taka sama jak 1.5 16v 
wszyscy maja mazde..... MAM I JA 
- Od: 20 wrz 2008, 15:14
- Posty: 6
- Skąd: gniezno
- Auto: mazda 323f v6 2.0 96r.
miałem to samo przy skręcaniu w prawo.
Okazało się ze sa walniete łaczniki stabilizatorów.
co za tym idzie przy wymianie łączników trzeba było wymienic wszystkie gumy od stabilizatorów no i ofkoz same łączniki stabilizatorów. Po wizycie u mechanika i wymianie tych cudownych gumeczek nic nie stuka nie puka i jest ogolnie cacy. Polecam sprawdzic czy tez nie ma luzów na łącznikach. a jak sa to raczej napewno tez gumy padły.
Okazało się ze sa walniete łaczniki stabilizatorów.
co za tym idzie przy wymianie łączników trzeba było wymienic wszystkie gumy od stabilizatorów no i ofkoz same łączniki stabilizatorów. Po wizycie u mechanika i wymianie tych cudownych gumeczek nic nie stuka nie puka i jest ogolnie cacy. Polecam sprawdzic czy tez nie ma luzów na łącznikach. a jak sa to raczej napewno tez gumy padły.
@Groch24
Wymieniales oba przeguby zewnetrzxne ?
Wymieniales oba przeguby zewnetrzxne ?
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
Panowie przewertowałem forum i szczerze mowiąc nie mam jasności co do odpowiedzi na poniższe pytanie:
1. W 90 % przypadków przy dość mocnym skręcie w lewo i większej prędkości (i tylko w lewo) słychąć stuknięcie z przodu, raczej przy kołach/kole niż przy skrzyni. Przeguby czy dyferencjał? Jest jakis test, który pozwoli bez wymiany jednego z tych elementów stwierdzić co jest przyczyną?
Zjawisko nie jest mocno zauważalne ale zasiewa niepokoj.
1. W 90 % przypadków przy dość mocnym skręcie w lewo i większej prędkości (i tylko w lewo) słychąć stuknięcie z przodu, raczej przy kołach/kole niż przy skrzyni. Przeguby czy dyferencjał? Jest jakis test, który pozwoli bez wymiany jednego z tych elementów stwierdzić co jest przyczyną?
Zjawisko nie jest mocno zauważalne ale zasiewa niepokoj.
- Od: 28 sty 2007, 12:29
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.8 DOHC 1995r.
Witam.
widzę ze rozmowa toczy się o przegubach wiec przedstawię mój Problem ... wymieniłem niedawno oba przeguby zewnętrzne ( stare strzelały przy skręcaniu) Po wymianie było wszystko pięknie lecz po jakimś tygodniu zaczęło coś "rzęzi" tak jak bym miał opony z grubym bieżnikiem, dzieje się to tylko przy jeździe do przody w zakresie 40 – 60 Km/h i przy braniu zakrętu z tą prędkością się nasila. Znajomy mechanik zalecił WD-40 spróbuje napryska do środka i zobaczę czy coś pomogło, wcześniej chciałbym uzyska czyjąś opinie i czy miał ktoś taki przypadek ...
Mazda na PJ: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/47144
- Od: 6 sty 2008, 17:01
- Posty: 60
- Skąd: Sosnowiec (ślask)
- Auto: Mazda 323c 1.3 16 v --> Corolla E12 TS
elo.mam mazde 323f BA 1.5 16V Z5 98r i otoz mam podobny problem co wy,przy wiekszym skrecie w lewo na 2 biegu slychac jak przy prawym kole cos mi doslownie przez chwile stuka jak juz wyjade na prosta to jest dobrze.dzis bylem u mechanika bo wymienial mi gumowa oslone na przegub zewnetrzny lewy i jak patrzyl to bylo wszysto ok..poradzcie cos????
- Od: 2 wrz 2008, 23:37
- Posty: 18
- Skąd: Tomaszów Maz
- Auto: Mazda 323F 1.5i 16v (1998r)
Witam
Od kupna w mojej mazdzie przy ruszaniu poka przegub. Problem jest taki, że neiwiem czy to lewy czy prawy. Jak to najlepiej sprawdzic?
Druga sprawa – czy w moim modelu mazdy 1,5 BA manual, bez ABSU, auto przed liftem występował jeden typ przegubów czy kilka?
Jakiej firmy poelcacie przeguby?
-SPIDAN
-HART
-DOKUJI
z gory dziekueje za pmoc
pozdrawiam
luki88
Od kupna w mojej mazdzie przy ruszaniu poka przegub. Problem jest taki, że neiwiem czy to lewy czy prawy. Jak to najlepiej sprawdzic?
Druga sprawa – czy w moim modelu mazdy 1,5 BA manual, bez ABSU, auto przed liftem występował jeden typ przegubów czy kilka?
Jakiej firmy poelcacie przeguby?
-SPIDAN
-HART
-DOKUJI
z gory dziekueje za pmoc
pozdrawiam
luki88
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
Było co najmniej kilka tematów o przegubach, więc dołączam do pierwszego podobnego.
Kierownica w lewo na max i gaz, jeśli puka, to przegub prawy. Jeśli nie, to kierownica w prawo, gaz, jeśli puka to przegub lewy.
bardzo dobry zamiennik.
luki88 napisał(a): Problem jest taki, że neiwiem czy to lewy czy prawy.
Kierownica w lewo na max i gaz, jeśli puka, to przegub prawy. Jeśli nie, to kierownica w prawo, gaz, jeśli puka to przegub lewy.
Jakiej firmy poelcacie przeguby?
-SPIDAN
bardzo dobry zamiennik.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
Moim zdaniem to na 95% drążki stabilizatora. Miałem to samo co wy.koszt z wymiany jakeis 150 zł z robota. Mówie tu o przodzie.wymieniajcie zawsze 2 strony,lewa i prawa. Szwagier kupił ostatnio taka sama mazde jak ja.323f ba.Miał takie samo stukanie.Też stwierdziłem ze to drążki i jak sie okazało miałem racje. Tydzień temu cos w mojej zaczeło stukac na tyle..Wymieniłem drążki z tyłu i cisza i spokój.
- Od: 24 lut 2008, 22:19
- Posty: 7
- Skąd: Gniezno
- Auto: Mazda 323f 1,5 16v 1995r
Witam,
podczepiam sie pod temat bo mam podobny problem. Slysze miarodajne w miare ciche stukanie przy skrecie w prawo ale tylko przy pelnej jezdzie po luku, gdy dodaje gazu. Z poczatku myslalam ze dzwiek dochodzi z tylu i wymienilam laczniki stabilizatorow z tylu. Niestety, nadal stuka choc mniej. Teraz mysle ze dzwiek dochodzi z przodu, i moze sie rozchodzic po aucie. Stukanie jest slyszalne jako miarowe pukanie, zadne skrzypienie czy zgrzytanie. Nie wiem, czy to na pewno przeguby? Dodam ze dotychczas nie slyszalam takiego pukania przy ruszaniu przy maksymalnie skreconych kolach, a to ponoc glowny objaw zuzytych przegubow. Oprocz stukania nie mam zadnych innych objawow. Stukanie pojawia sie nie zawsze, czasami cos postuka krotko i lekko przy jezdzie na wprost, stukalo takze przy skrecie w lewo, ale ostatnio juz tego nie slyszalam, choc mysle ze przy odpowiedniej jezdzie postuka:D. Stuka glownie przy skrecie w prawo, a i to nie zawsze (mam wrazenie ze przy dynamiczniejszej jezdzie i mocniejszym obciazeniu). Im szybciej wpadam w zakret tym szybciej stuka...
W sumie nie jest to tak bardzo uciazliwe, ale znajomy ma stare zaniedbane audi i u niego nic nie stuka. Moja madzia wyglada jak nowka, wiec takie stuki mnie denerwuja. Znajomy mechanik stwierdzil ze mam minimalny luz na ktoryms przegubie (nie pamietam ktory), ale ze da sie jeszcze jezdzic, wiec z wymiana by sie nie bawil... Jest to typ mechanika ktory nie naciaga niepotrzebnie klientow na kase, ale i ktory glownie zalecza a nie leczy:)
Czy oprocz przegubow moga to byc inne rzeczy? Czy lozyska moga dawac takie objawy, wahacze, a moze laczniki stabilizatorow z przodu? Zaznacze, ze potrafie operowac jedynie ich nazwami, ale ni w zab nie wiem do czego te czesci sluza...
podczepiam sie pod temat bo mam podobny problem. Slysze miarodajne w miare ciche stukanie przy skrecie w prawo ale tylko przy pelnej jezdzie po luku, gdy dodaje gazu. Z poczatku myslalam ze dzwiek dochodzi z tylu i wymienilam laczniki stabilizatorow z tylu. Niestety, nadal stuka choc mniej. Teraz mysle ze dzwiek dochodzi z przodu, i moze sie rozchodzic po aucie. Stukanie jest slyszalne jako miarowe pukanie, zadne skrzypienie czy zgrzytanie. Nie wiem, czy to na pewno przeguby? Dodam ze dotychczas nie slyszalam takiego pukania przy ruszaniu przy maksymalnie skreconych kolach, a to ponoc glowny objaw zuzytych przegubow. Oprocz stukania nie mam zadnych innych objawow. Stukanie pojawia sie nie zawsze, czasami cos postuka krotko i lekko przy jezdzie na wprost, stukalo takze przy skrecie w lewo, ale ostatnio juz tego nie slyszalam, choc mysle ze przy odpowiedniej jezdzie postuka:D. Stuka glownie przy skrecie w prawo, a i to nie zawsze (mam wrazenie ze przy dynamiczniejszej jezdzie i mocniejszym obciazeniu). Im szybciej wpadam w zakret tym szybciej stuka...
W sumie nie jest to tak bardzo uciazliwe, ale znajomy ma stare zaniedbane audi i u niego nic nie stuka. Moja madzia wyglada jak nowka, wiec takie stuki mnie denerwuja. Znajomy mechanik stwierdzil ze mam minimalny luz na ktoryms przegubie (nie pamietam ktory), ale ze da sie jeszcze jezdzic, wiec z wymiana by sie nie bawil... Jest to typ mechanika ktory nie naciaga niepotrzebnie klientow na kase, ale i ktory glownie zalecza a nie leczy:)
Czy oprocz przegubow moga to byc inne rzeczy? Czy lozyska moga dawac takie objawy, wahacze, a moze laczniki stabilizatorow z przodu? Zaznacze, ze potrafie operowac jedynie ich nazwami, ale ni w zab nie wiem do czego te czesci sluza...
- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości