Paląca się kontrolka silnika

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Jacekm_ » 24 kwi 2009, 20:39

Spokojnie, przecież to tylko żarówka, mogła się spalić. Skoro wszystko jest OK, to czym się przejmujesz? Wyjęcie licznika i sprawdzenie co jest grane to 10 minut roboty.

Obiecany test kontrolek:
Obrazek
[Kliknij na obrazek aby odtworzyć]

Aha, jak było przed liftem to nie wiem, moja Mazda jest poliftowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Bakss » 24 kwi 2009, 21:15

Lubie mieć wszystko tip-top. Wszystko jest ok, tylko tyle się naczytałem o tych nieuczciwych sprzedawcach że już mam manię prześladowczą :D
Dzięki za filmik. Wyświetla się identycznie tylko oprócz check engine. Mógłbyś mi tylko zdradzić co to za kontrolka centralnie nad "TCS" i "TCS OFF" ? Mam trochę inne liczniki od Ciebie bo nie mam wyświetlacza przy obrotomierzu, poza tym niczym się nie różnią.

Pozdrawiam
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:23
Posty: 97
Auto: BJ ZM '03

Postprzez Jacekm_ » 24 kwi 2009, 21:40

Kontrolka ładowania aku? Chyba o tą Ci chodzi. W benzynie nie masz komputera pokładowego? Myślałem, że to tylko diesle takie wychodziły. To wskazanie termometru masz nad wyświetlaczem przebiegu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Bakss » 24 kwi 2009, 22:19

Kontrolkę ładowania aku mam w kolumnie kontrolek po prawej stronie bodajże. Mam wyświetlacz przebiegu, tylko i termometr na tarczy prędkościomierza, na obrotomierzu nie mam nic. Wersja Dynamic.

Pozdrawiam
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:23
Posty: 97
Auto: BJ ZM '03

Postprzez Mariusz Galka » 25 kwi 2009, 23:18

Bakss Z wymianą zaróweczek w mazdzie 323f bj nie ma żadnego problemu wystarczy odkręcić 5 wkrętów srubokrętem krzyżakowym. Cały proces trwa zaledwie kilka minut. U MNIE TEŻ NIE MA ŻADNYCH OBJAWÓW ZŁEJ PRACY SILNIKA. Wszystko OK. ALE PO WSTAWIENIU ZARÓWKI OD CHECK ŚWIECI ONA CAŁY CZAS, NIE GASNIE ANI NA MOMENT. Lubię podróżowac pewnym samochodem dlatego mnie to niepoki. A KOLEGA BAKSS MA WEJŚCIE W ZŁĄCZU DIAGNOSTYCZNYM B+??? BO JESLI GO NIE MA9U MNIE NIE MA) TO NIE MOGĘ SPRAWDZIC BŁĘDU UŻYWAJĄC MIERNIKA, CZY DIODY
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2009, 22:10
Posty: 10
Auto: Mazda 323f bj, 2002

Postprzez Mariusz Galka » 25 kwi 2009, 23:27

Zauważyłem dużo nieprawidłowości na forach mazdy 323f bj, jesli chodzi o wskazniki ( w jednych modelach są a innych nie ma). Czy filtr kabinowy. U mnie na przykład jest klimatyzacja, a filtra kabinowego ani śladu :( ....tylko zaślepka, którą można wyciać i zainstalować go samemu jak już zostało opisane na forum mazdy. <glupek2> z tąd przy kupnie samochodu myslałe że TEN TYP TAK MA :(
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2009, 22:10
Posty: 10
Auto: Mazda 323f bj, 2002

Postprzez Mariusz Galka » 25 kwi 2009, 23:48

Abs działał przy zakupie, ale jak wstawiłem brakujące żarówki to okazało sie że czasami świeci żarówka abs i ręcznego (czyli się rozłańcza) , po przeskanowaniu kompa wyszło prawy tył a po wymianie czujnika okazało się że kabelek ukruszony. <killer>
Wracając do mojej kontrolki check proszę o pomoc kolegów żeby sprawdzili czy maja wejście B+ w złączu diagnostycznym, jesli nie to mam pytanie jak skanujecie błędy CHECK. U MNIE PO ZMOSTKOWANIU check nadal świeci (nie mruga). Natomiast z badaniem ABS nie miałem żADNEGO problemu.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2009, 22:10
Posty: 10
Auto: Mazda 323f bj, 2002

Postprzez Bakss » 26 kwi 2009, 12:19

Ja mostkowałem GND + TEN jak na tym zdjęciu i takie mam złącze:

Obrazek

Tylko prawdopodobnie nie miałem B+. Tak wyczytałem na forum, żeby te dwa mostkować (GND + TEN) tylko właśnie żadna kontrolka mi nie migała, pewnie temu że nie mam check engine'a.

Rozumiem że przy wymianie żaróweczki trzeba odkręcić kierownicę, i tą taką kieszeń w której siedzą zegary?
Ja również tak jak ty lubię podróżować pewnym samochodem. Nie wiesz może jakie tam żaróweczki wchodzą?

Pozdrawiam
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:23
Posty: 97
Auto: BJ ZM '03

Postprzez Jacekm_ » 26 kwi 2009, 12:34

Kierownicy nie trzeba odkręcać. Wystarczy ją opuścić. Później odkręcasz ramkę – 2 śrubki i 2 zatrzaski. Następnie licznik na kilka śrubek i po ich odkręceniu są ze 3 wtyczki do wyjęcia i masz licznik na kolanach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Bakss » 26 kwi 2009, 13:19

Zrobiłem, wydawało się to łatwiejsze niż myślałem :) no i nie zdziwiłem się gdy zobaczyłem brak żarówki.
Jutro kupię taką, jak myślicie będzie w jakimś motoryzacyjnym, czy elektrycznym?

Teraz zobaczymy czy będzie się świecić czy tylko przez 2-3 sekundy... Ale ktoś miał na celu wymontowanie jej :| Powinni bardziej uwidocznić na desce poszczególne kontrolki nawet gdy się nie palą, i w instrukcji napisać ,że zawsze powinna się zapalić przy zapłonie na dany okres czasu. A tak jak się patrzy na deskę to nic lipa :|

Ale trzeba przyznać ,że to forum jest lepsze niż nie jeden ASO Mazdy, wytłumaczą albo pokażą fotorelacje, wszystko wiesz, robisz jak w instrukcji i gra. I jeszcze masz satysfakcje zrobienia coś na własną rękę przy samochodzie :)

Pozdrawiam
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:23
Posty: 97
Auto: BJ ZM '03

Postprzez Mariusz Galka » 26 kwi 2009, 17:14

Baksste żarówki napewno znajdziesz w motoryzacyjnym. Widzę żę masz takie samo autko jak moję 16, 16v. Więc jak już wstawisz tą zaróweczkę to napisz czy po zmostkowaniu (GND + TEN) check mruga Ci błędy. U MNIE PO WSTAWIENIU ŻARÓWECZKI I ZROBIENIU MOSTKA NADAL ŚWIECI ŚWIATŁEM STAŁYM. :(

RÓWNIEŻ ZGADZAM SIĘ Z KOLEGĄ TO FORUM DAJE NAPRAWDĘ BARDZO DUŻO CIEKAWYCH INFORMACJI :) :)
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2009, 22:10
Posty: 10
Auto: Mazda 323f bj, 2002

Postprzez Jacekm_ » 26 kwi 2009, 17:23

Na pewno idzie sprawdzić błędy testerem diagnostycznym, ja taki mam i działa – co prawda błęów jeszcze żadnych nie miałem, ale łączy się z ECU i sprawdza sobie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Mariusz Galka » 26 kwi 2009, 17:46

Jacekm_ Wielkie dzięki za dobre rady a możesz napisac jaki masz tester??? Jestem zainteresowany kupnem testera diagnostycznego, ale na internecie można znajść wiele wersji.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2009, 22:10
Posty: 10
Auto: Mazda 323f bj, 2002

Postprzez Jacekm_ » 26 kwi 2009, 17:54

Ja kupiłem ten i wszystko śmiga:
http://www.allegro.pl/show_item.php?ite ... s%C5%82any.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Mariusz Galka » 26 kwi 2009, 19:49

Jacekm_ WIELKIE DZIĘKI :) WŁAŚNIE OGLĄDAŁEM TEGO TYPU INTERFRJSY.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2009, 22:10
Posty: 10
Auto: Mazda 323f bj, 2002

Postprzez rudy9999 » 29 kwi 2009, 10:18

Witam po przerwie,
W zwiazku z bledem p0420, wymienilem nieoryginalna cewke na oryginalna, uzywana. Auto dostalo niezlego kopa, chcialem wymienic sprzeglo, bo objaw byl taki jakby sie slizgalo, nawet mechanik stwierdzil ze jest do wymiany. Po wymianie cewki i zresetowaniu komputera (wypielem kleme), samochod chodzil jak mazenie... przez 2 dni. Dzisiaj znowu wyskoczyl mi blad p0420 i pojawil sie objaw 'slizgajacego sprzegla' – jak dodaje gazu, obroty rosna ale nie czuje przyspieszenia.
Juz mnie cholera bierze.....
Czy ktos moze cos zasugerowac?
PS: kable i swiece wymienione. Czasami slizga sie pasek od alternatora, regulacja nic niepomaga. Bede musial wymienic ale to chyba nie ma znaczenia przy tym problemie. Akumulator tez juz jest slaby, 10 minut zostawie samochod na swiatlach i juz nie odpali. Samochod startuje jednak bez problemow, za pierwszym razem.
Pozdrawiam
Maciek
rudy9999
 

Postprzez tomciokr » 29 kwi 2009, 21:41

Błąd p0420 to błąd pierwszego katalizatora. Oznacza tylko tyle że kat nie spełnia już swojej roli i jest do wyrzucenia. Tak więc albo zostaje przyzwyczajenie się do świecącej kontrolki check engine albo wymiana kata co wiąże się z dużymi kosztami ze względu na to że tam podejdzie tylko oryginał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez rudy9999 » 7 maja 2009, 12:30

Czy samochod powinien przejsc badania techniczne z uszkodzonym pierwszym katalizatorem? Czy uszkodzenie pierwszego katalizatora powoduje nadmierne zuzycie drugiego? Czy jest mozliwe ze ten katalizator jest zapchany i dlatego samochod jest mulowaty?
Co mi pozostaje:
Kupic uzywany katalizator, nie przejmowac sie, czy sprobowac nieoryginalnego?
Pozdrawiam
Maciek
rudy9999
 

Postprzez tomciokr » 7 maja 2009, 17:52

Czy samochod powinien przejsc badania techniczne z uszkodzonym pierwszym katalizatorem?

Myślę że powinien. Zawsze dopala drugi :) Nie mam obu katów i jakoś mi nikt z tego tytułu życia nie uprzykrza.
Czy uszkodzenie pierwszego katalizatora powoduje nadmierne zuzycie drugiego?

Nadmiernego to raczej nie. Kat ma swoją odpowiednią żywotność i tyle. Średnio do 150-200 kkm. Zależy jeszcze jak uszkodzony jest pierwszy kat. W moim przypadku pierwszy stopił się i drobinki powbijały się w drugiego i go przytkały.
Czy jest mozliwe ze ten katalizator jest zapchany i dlatego samochod jest mulowaty?

Może być przytkany. Warto wyciągnąć go i sprawdzić wizualnie jego stan, ewentualnie przeczyścić.
Kupic uzywany katalizator, nie przejmować się, czy spróbować nieoryginalnego?

To już od uznania. Z zamiennikiem pierwszego może być problem. Pozostaje raczej oryginał. Przy drugim można pokombinować z samym wkładem. Koszt ok 300-400zł. Jak szkoda kasy to nie pakować katów. Samochód na tym nie straci nic, jedynie zyska na usunięciu zatkanych, uszkodzonych katach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez siwek82 » 3 lis 2009, 04:42

Witam,
Mam identyczne problemy jak rudy9999, mechanik podpowiedzial mi ze moze to byc rowniez(oprocz katalizatora) kiepskie paliwo-w moim przypadku raczej odpada, ale w Niemczech podobno sprzedawana jest benzyna 92, lub sonda lambda. Czy to mozliwe ze to sonda czy to raczej jest katalizator? rudy9999 napisz prosze jak rozwiazales problem, bede wdzieczny.
PZDR
Początkujący
 
Od: 27 lut 2009, 01:38
Posty: 5
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 323f 1.6 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323