Wycieraczka tylnej szyby- przestała działać
1, 2
Jeśli ktoś posiada schemat wycieraczki tylnej szyby, to byłbym bardzo wdzięczny.
Dodam tylko, że znalazłem schemat by Michael, w którym na 40-ej stronie znajduje się Wiper/Washer Circuit, ale dotyczy tylko wycieraczek przednich.
Dodam tylko, że znalazłem schemat by Michael, w którym na 40-ej stronie znajduje się Wiper/Washer Circuit, ale dotyczy tylko wycieraczek przednich.
- Od: 3 wrz 2006, 21:56
- Posty: 24
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 1,8 66kW HB '96
Witam, jaki rodzaj albo jaki model tego przekaźnika mam kupić ? Bo mam to samo
Wystarczy jak pójdę z ta puszeczka do sklepu elektronicznego i im to pokaże to mi coś dobiorą ?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
No problem sam rozwiązałem
Trochę się namęczyłem ale zrobiłem
Wiec tak wyciągasz ta puszkę co tam pisali wcześniej w środku jest układ sterujący i tam jest taki większy czarny przekaźnik. Ja go wy lutowałem rozebrałem i się okazało ze tam jest jeszcze jeden mniejszy biały przekaźnik. Jednak z nim był problemy bo on był wlutowany do góry nogami w inna jeszcze płytkę i jest duży problem ze go stamtąd wy lutować. Jak już się z nim uporałem to tez go rozebrałem i widać ze styk jest zabrudzony (przynajmniej u mnie tak było) kawałeczek malutkiego drucika wyczyściłem trochę potem psiknąłem zmywaczem uniwersalnym zmontowałem wszystko do kupy i działa
Wiec tak wyciągasz ta puszkę co tam pisali wcześniej w środku jest układ sterujący i tam jest taki większy czarny przekaźnik. Ja go wy lutowałem rozebrałem i się okazało ze tam jest jeszcze jeden mniejszy biały przekaźnik. Jednak z nim był problemy bo on był wlutowany do góry nogami w inna jeszcze płytkę i jest duży problem ze go stamtąd wy lutować. Jak już się z nim uporałem to tez go rozebrałem i widać ze styk jest zabrudzony (przynajmniej u mnie tak było) kawałeczek malutkiego drucika wyczyściłem trochę potem psiknąłem zmywaczem uniwersalnym zmontowałem wszystko do kupy i działa
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Ja też naprawiłem sterownik. Wymieniłem przekaźnik na nowy 12V 10A (na allegro oferują takie po 1-2zł za szt.), a oryginał później naprawiłem i leży na półce. Ten który zamontowałem musiałem trochę zminiaturyzowć, bo nie chciał się zmieścić. Wystarczyło obciąć górny dekielek i zakleić cienką taśmą. No i madzia znowu radośnie wymachuje tylną wycieraczką. 
- Od: 3 wrz 2006, 21:56
- Posty: 24
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 1,8 66kW HB '96
Odświeżam temat i potwierdzam, że powyższy sposób na naprawienie tylnej wycieraczki jest w 100% zgodny z rzeczywistością...Dzisiaj naprawiałem...
trzy dni i jeszcze Ci nikt nie odpowiedział???
poszukaj modułu czasowego tylnej wycieraczki.
od sprzęgła w lewo,u góry,w okolicach linki otwierania maski (w kabinie).
czarna obudowa,z dołu konektor białego koloru,chyba 7 przewodów.....
wypnij konektor i sprawdź wycieraczkę,jeżeli się uspokoiła,to moduł do wymiany (wewnetrzny przekaźnik skleił styki),jeżeli nadał działa sama,to zwarcie w instalacji do masy.
poszukaj modułu czasowego tylnej wycieraczki.
od sprzęgła w lewo,u góry,w okolicach linki otwierania maski (w kabinie).
czarna obudowa,z dołu konektor białego koloru,chyba 7 przewodów.....
wypnij konektor i sprawdź wycieraczkę,jeżeli się uspokoiła,to moduł do wymiany (wewnetrzny przekaźnik skleił styki),jeżeli nadał działa sama,to zwarcie w instalacji do masy.
Witam,
Nie mogę znaleźć tego modułu(przekaźnika) od tylnej wycieraczki. Sprawdzałem pod kierownicą i widzę tam tylko jeden moduł o nazwie Flasher, jak się domyślam jest to do kierunkowskazów.
Czy ma ktoś jakiś pomysł, gdzie to ustrojstwo może być ?
Odpowiedź:
To sprawa wygląda tak, że przekaźnik znalazłem pod kierownicą, ale nie był obok tego białego co jest od kierunkowskazów tylko gdzieś dalej, zaplątany między kablami(nie wiem czemu tam, teraz już jest na swoim miejscu).
Znalazłem go, bo przy włączaniu tylnej wycieraczki cichutko pstrykał, ale nie przełączał do końca.
Tak jak poprzednicy, wylutowałem przekaźnik, zamontowałem nowy i działa jak należy
Pozdrawiam
Nie mogę znaleźć tego modułu(przekaźnika) od tylnej wycieraczki. Sprawdzałem pod kierownicą i widzę tam tylko jeden moduł o nazwie Flasher, jak się domyślam jest to do kierunkowskazów.
Czy ma ktoś jakiś pomysł, gdzie to ustrojstwo może być ?
Odpowiedź:
To sprawa wygląda tak, że przekaźnik znalazłem pod kierownicą, ale nie był obok tego białego co jest od kierunkowskazów tylko gdzieś dalej, zaplątany między kablami(nie wiem czemu tam, teraz już jest na swoim miejscu).
Znalazłem go, bo przy włączaniu tylnej wycieraczki cichutko pstrykał, ale nie przełączał do końca.
Tak jak poprzednicy, wylutowałem przekaźnik, zamontowałem nowy i działa jak należy
Pozdrawiam
Witam,
Mam pewien problem może nie tyle z samym piórem, co z ramieniem wycieraczki tylej szyby.
W tym modelu, oryginalnie, do ramienia (za pomocą dwóch śrubek) przyczepiona jest blaszka, do której z kolei (wprost do sworznia) jest przyczepione pióro (osoby z tym modelem pewnie wiedzą o co chodzi). Problem z tym, że pióra nie da się wyjąć z tej "łapki", całość wygląda na nierozbieralną. Pozostaje zatem wymiana samej gumki pióra wycieraczki, ale traf chciał, że z racji zaawansowanego wieku, zaczepy gumki poułamywały się przy próbie zaciśnięcia. Zacząłem kombinować z blaszką i tym sposobem zostałem z samym ramieniem, zakończonym... niczym (końcówka ramienia to płaskownik). Nie mam nawet jak zamocować jakiegokolwiek pióra.
Pytanie jest następujące. Czy istnieje możliwość przeróbki (w jakiś cywilizowany sposób) tej końcówki ramienia na system montażu "U"? A może pasują do mojej "Madzi" ramiona od innych modeli Mazdy? Wiem, można poszukać na szrotach, na alledrogo, etc. Tylko to w dalszym ciągu nie rozwiązuje problemu sposobu wymiany piór na przyszłość...
Wdzięczny będę za każdą pomoc...
Pozdrawiam
Mam pewien problem może nie tyle z samym piórem, co z ramieniem wycieraczki tylej szyby.
W tym modelu, oryginalnie, do ramienia (za pomocą dwóch śrubek) przyczepiona jest blaszka, do której z kolei (wprost do sworznia) jest przyczepione pióro (osoby z tym modelem pewnie wiedzą o co chodzi). Problem z tym, że pióra nie da się wyjąć z tej "łapki", całość wygląda na nierozbieralną. Pozostaje zatem wymiana samej gumki pióra wycieraczki, ale traf chciał, że z racji zaawansowanego wieku, zaczepy gumki poułamywały się przy próbie zaciśnięcia. Zacząłem kombinować z blaszką i tym sposobem zostałem z samym ramieniem, zakończonym... niczym (końcówka ramienia to płaskownik). Nie mam nawet jak zamocować jakiegokolwiek pióra.
Pytanie jest następujące. Czy istnieje możliwość przeróbki (w jakiś cywilizowany sposób) tej końcówki ramienia na system montażu "U"? A może pasują do mojej "Madzi" ramiona od innych modeli Mazdy? Wiem, można poszukać na szrotach, na alledrogo, etc. Tylko to w dalszym ciągu nie rozwiązuje problemu sposobu wymiany piór na przyszłość...
Wdzięczny będę za każdą pomoc...
Pozdrawiam
-
mrosi
stare wycieraczki (raiona ) sa zrobione z 2 elemenntow typu " U " mianowicie masz 1 element to uchwyt U i jest on pelen metal zgiety w U i idzie do ramienia. wchodzi on w ramie ( ramie jest wyprofilowanie z blachy ) i 1 element U jest zaklonowany 1 nitem oraz scisniety w ramieniu.
Nie wiem jak u ciebie jest tylna wycieraczka z systemem tym co opisujesz ale jak masz tak jak wyzej to mozesz po prostu sam uchwyt przelozyc poprzez rozwiercenie nitu oraz odgiecia i na nowo zgiecia blaszki trzymajacej uchwyt .
inaczej mowiac
jezeli takie masz ramie
czerwone rozwiercasz .
zielone rozginasz.
zolte podmieniasz nawet z innych ramion byle by byl typ "U" nawiercasz otwor , ewentualnie na wymiar ucinasz .
Sprezynke sciagasz wiadomo
tu zdjecia
Nie wiem jak u ciebie jest tylna wycieraczka z systemem tym co opisujesz ale jak masz tak jak wyzej to mozesz po prostu sam uchwyt przelozyc poprzez rozwiercenie nitu oraz odgiecia i na nowo zgiecia blaszki trzymajacej uchwyt .
inaczej mowiac
czerwone rozwiercasz .
zielone rozginasz.
zolte podmieniasz nawet z innych ramion byle by byl typ "U" nawiercasz otwor , ewentualnie na wymiar ucinasz .
Sprezynke sciagasz wiadomo
tu zdjecia
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6