Wycieraczka tylnej szyby- przestała działać

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez utaka.pl » 17 lut 2009, 01:10

możesz opisać tego "winowajcę" ? żona właśnie popełniła owe uszkodzenie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sie 2008, 12:36
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GE FP '96

Postprzez m 626 » 12 kwi 2009, 23:19

Jeśli ktoś posiada schemat wycieraczki tylnej szyby, to byłbym bardzo wdzięczny.
Dodam tylko, że znalazłem schemat by Michael, w którym na 40-ej stronie znajduje się Wiper/Washer Circuit, ale dotyczy tylko wycieraczek przednich.
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2006, 21:56
Posty: 24
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 1,8 66kW HB '96

Postprzez Szyna » 21 kwi 2009, 19:32

Witam, jaki rodzaj albo jaki model tego przekaźnika mam kupić ? Bo mam to samo :P Wystarczy jak pójdę z ta puszeczka do sklepu elektronicznego i im to pokaże to mi coś dobiorą ?
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3366 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez eclipse262 » 23 kwi 2009, 08:58

u mmnie to samo :) dokladam si do przedmowcow
eclipse262
 

Postprzez Szyna » 23 kwi 2009, 13:09

No problem sam rozwiązałem :D Trochę się namęczyłem ale zrobiłem :)
Wiec tak wyciągasz ta puszkę co tam pisali wcześniej w środku jest układ sterujący i tam jest taki większy czarny przekaźnik. Ja go wy lutowałem rozebrałem i się okazało ze tam jest jeszcze jeden mniejszy biały przekaźnik. Jednak z nim był problemy bo on był wlutowany do góry nogami w inna jeszcze płytkę i jest duży problem ze go stamtąd wy lutować. Jak już się z nim uporałem to tez go rozebrałem i widać ze styk jest zabrudzony (przynajmniej u mnie tak było) kawałeczek malutkiego drucika wyczyściłem trochę potem psiknąłem zmywaczem uniwersalnym zmontowałem wszystko do kupy i działa :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3366 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez m 626 » 1 maja 2009, 14:43

Ja też naprawiłem sterownik. Wymieniłem przekaźnik na nowy 12V 10A (na allegro oferują takie po 1-2zł za szt.), a oryginał później naprawiłem i leży na półce. Ten który zamontowałem musiałem trochę zminiaturyzowć, bo nie chciał się zmieścić. Wystarczyło obciąć górny dekielek i zakleić cienką taśmą. No i madzia znowu radośnie wymachuje tylną wycieraczką. :)
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2006, 21:56
Posty: 24
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 1,8 66kW HB '96

Postprzez Koniu25 » 10 sty 2010, 20:38

Odświeżam temat i potwierdzam, że powyższy sposób na naprawienie tylnej wycieraczki jest w 100% zgodny z rzeczywistością...Dzisiaj naprawiałem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez bbshark » 15 paź 2011, 17:16

Witam.
Mój problem dotyczy ciągle pracującej tylnej wycieraczki. Wyłącza sie tylko po wyciągnieciu bezpiecznika. Pomocy!!!
Początkujący
 
Od: 14 lut 2008, 18:29
Posty: 8
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: mazda 626 ge 1.8 95r

Postprzez tadziol » 18 paź 2011, 18:04

trzy dni i jeszcze Ci nikt nie odpowiedział???
poszukaj modułu czasowego tylnej wycieraczki.
od sprzęgła w lewo,u góry,w okolicach linki otwierania maski (w kabinie).
czarna obudowa,z dołu konektor białego koloru,chyba 7 przewodów.....
wypnij konektor i sprawdź wycieraczkę,jeżeli się uspokoiła,to moduł do wymiany (wewnetrzny przekaźnik skleił styki),jeżeli nadał działa sama,to zwarcie w instalacji do masy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bbshark » 21 paź 2011, 20:50

Tadziol dzieki za podpowiedź. Przekaźnik zlokalizowałem jest sklejony. W poniedziałek zaliczę elektorniczny moze mi coś dobiorą.
Usterka usunięta – koszt nowego przekażnika 4,50
Początkujący
 
Od: 14 lut 2008, 18:29
Posty: 8
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: mazda 626 ge 1.8 95r

Postprzez damso » 5 lut 2013, 18:50

Witam,

Nie mogę znaleźć tego modułu(przekaźnika) od tylnej wycieraczki. Sprawdzałem pod kierownicą i widzę tam tylko jeden moduł o nazwie Flasher, jak się domyślam jest to do kierunkowskazów.

Czy ma ktoś jakiś pomysł, gdzie to ustrojstwo może być ?

Odpowiedź:
To sprawa wygląda tak, że przekaźnik znalazłem pod kierownicą, ale nie był obok tego białego co jest od kierunkowskazów tylko gdzieś dalej, zaplątany między kablami(nie wiem czemu tam, teraz już jest na swoim miejscu).

Znalazłem go, bo przy włączaniu tylnej wycieraczki cichutko pstrykał, ale nie przełączał do końca.

Tak jak poprzednicy, wylutowałem przekaźnik, zamontowałem nowy i działa jak należy :)


Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2013, 18:43
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BP ENSO 2019 | HB | MT | Skyactiv-X 2.0 180KM

Postprzez mrosi » 20 maja 2013, 19:32

Witam,
Mam pewien problem może nie tyle z samym piórem, co z ramieniem wycieraczki tylej szyby.
W tym modelu, oryginalnie, do ramienia (za pomocą dwóch śrubek) przyczepiona jest blaszka, do której z kolei (wprost do sworznia) jest przyczepione pióro (osoby z tym modelem pewnie wiedzą o co chodzi). Problem z tym, że pióra nie da się wyjąć z tej "łapki", całość wygląda na nierozbieralną. Pozostaje zatem wymiana samej gumki pióra wycieraczki, ale traf chciał, że z racji zaawansowanego wieku, zaczepy gumki poułamywały się przy próbie zaciśnięcia. Zacząłem kombinować z blaszką i tym sposobem zostałem z samym ramieniem, zakończonym... niczym (końcówka ramienia to płaskownik). Nie mam nawet jak zamocować jakiegokolwiek pióra.
Pytanie jest następujące. Czy istnieje możliwość przeróbki (w jakiś cywilizowany sposób) tej końcówki ramienia na system montażu "U"? A może pasują do mojej "Madzi" ramiona od innych modeli Mazdy? Wiem, można poszukać na szrotach, na alledrogo, etc. Tylko to w dalszym ciągu nie rozwiązuje problemu sposobu wymiany piór na przyszłość...
Wdzięczny będę za każdą pomoc...
Pozdrawiam
mrosi
 

Postprzez szumki44 » 22 maja 2013, 23:07

stare wycieraczki (raiona ) sa zrobione z 2 elemenntow typu " U " mianowicie masz 1 element to uchwyt U i jest on pelen metal zgiety w U i idzie do ramienia. wchodzi on w ramie ( ramie jest wyprofilowanie z blachy ) i 1 element U jest zaklonowany 1 nitem oraz scisniety w ramieniu.

Nie wiem jak u ciebie jest tylna wycieraczka z systemem tym co opisujesz ale jak masz tak jak wyzej to mozesz po prostu sam uchwyt przelozyc poprzez rozwiercenie nitu oraz odgiecia i na nowo zgiecia blaszki trzymajacej uchwyt .

inaczej mowiac :) jezeli takie masz ramie
czerwone rozwiercasz .
zielone rozginasz.
zolte podmieniasz nawet z innych ramion byle by byl typ "U" nawiercasz otwor , ewentualnie na wymiar ucinasz .
Sprezynke sciagasz wiadomo :)

tu zdjecia
d30f9bb2.jpg
d30f9bb2 (1).jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6