[6 GG MPS] Indeks prędkości i nośność opon
silme napisał(a):Chciałem wrócić do Bridgetstone ale nie można ich fizycznie dostać na naszym kontynencie...
Nie pamiętam już jakie miałeś, ale czy to nie te:
http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/5126 ... y_xl.htmlx ?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Bridgestone RE050A 215/45R18 93 Y XL
czyli
http://www.opony.com/opony/53332_bridge ... e050a.html
Auto jeździ fabrycznie na oponach, których nie można kupić.
Paranoja... Te wszystkie internetowe sklepy oponiarskie biorą opony z jednego punktu i nie można ich w tej chwili kupić, nie wiadomo też kiedy będą. Bridgetstone Polska też nie wie. Ogólnie sytuacja beznadziejna pod tym względem. Czekam do połowy maja, potem kupie coś innego.
ps: Mazda Polska ma mieć te opony w połowie maja w ASO.
czyli
http://www.opony.com/opony/53332_bridge ... e050a.html
Auto jeździ fabrycznie na oponach, których nie można kupić.
Paranoja... Te wszystkie internetowe sklepy oponiarskie biorą opony z jednego punktu i nie można ich w tej chwili kupić, nie wiadomo też kiedy będą. Bridgetstone Polska też nie wie. Ogólnie sytuacja beznadziejna pod tym względem. Czekam do połowy maja, potem kupie coś innego.
ps: Mazda Polska ma mieć te opony w połowie maja w ASO.
- Od: 13 lis 2007, 00:58
- Posty: 76
- Skąd: Bydgoszcz / Toruń
- Auto: Mazda 6 MPS
Własnie odebrałem Bridgestone RE050A 215/45R18 93 Y XL ze sklepu www.sklepopon.pl ,były dostępne, ale fakt trzeba poszukać.
- Od: 26 kwi 2007, 11:14
- Posty: 162
- Skąd: Warszawa
- Auto: szybkie sześć
Różnica jest zauważalna, porównywaliśmy z kolegą z Torunia, 2 MPS'y, opony 215 i 225, na pierwszych auto mniej się "kołysało" w zakrętach. Prosiłbym o Twoją opinię jak się te opony sprawują, bo wciąż nie mogę dostać 215...
Bo ja zrobiłem bład i kupiłem 225/45

Pamietajcie nigdy nie montujcie do 6MPS 225/45. Problem o tyle mam powazny, ze fabryczne zjechay sie po 12 tys. km, a te na źle dobranym profilu maja juz 15 tys. i nie widac sladu zuzycia. Zal troche zdjać opon, które nie są zuzyte, nie ?
- Od: 25 kwi 2007, 20:56
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: 6MPS
baccara14 napisał(a):Zal troche zdjać opon, które nie są zuzyte, nie ? oczko
wystaw je na Allegro, może ktoś się skusi
To była wypowiedz raczej ironiczna Fazer jak mniemam
W trójce mam nowe Bridgestone'y Potenza RE050A 225/45/18 95V XL i spisuja sie znakomicie – przy okazji urealniaja troche osiagi z predkosciomierzem, ktory zawsze zawyżał (np pokazywał ponad 270km/h, a wg gps koło 255km/h). Opony mieszczą sie w fabrycznych normach, czyli do 2% – wazne ze wzgledu na DSC. Roznica w trakcji zdecydowanie odczuwalna, szczególnie, że to ośka. Nie wydaje mi sie, zeby do MPSa mozna bylo zalozyc lepsze opony niz wlasnie ten model Bridgestone'a – to wygląda na przemyslana decyzję Mazdy, bo tanie to te oponki nie są, a skoro fabrycznie zakłada je tez Ferarri.. Jestem bardzo zadowolony z wyboru. Opony, sadzac po fabrycznych i przy tych osiagach autka, sa naprawde trwałe. Zimówki miałem praktycznie jedne na jeden sezon (goodyear ultragrip 7, fulda kristall), zjada je w oczach..
- Od: 27 cze 2005, 15:54
- Posty: 53
- Skąd: Dolny Śląsk
- Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3
Powoli zbliza sie wiosna 2010. czas zaczac szukac opon do naszych MPSow. Odkopie temat, bo chcialbym sie dowiedziec, jakich letnich opon uzywacie, jakie profile. I skad ta dyskusyjna burza na temat 225?. Brac ten rozmiar pod uwage, czy nie? Jak zachowuje sie samochod na tych opnach – lepiej, gorzej, piszecie o trakcji – ale nikt nie napisal w jakim stopniu jest ona mniejsza?
Niestety w tym temacie jestem kompletnie zielony, a chcialbym dokonac jak najlepszego wyboru.
Niestety w tym temacie jestem kompletnie zielony, a chcialbym dokonac jak najlepszego wyboru.
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
Chodzilo mi bardziej o letnie warunki. Sniegowe mam zalozone
Jaka jest roznica w uzytkowaniu pomiedzy 215 a 225? Warto kupowac szersze opony do jazdy po miescie i autostradach?
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
BUrdoror napisał(a):Chodzilo mi bardziej o letnie warunki. Sniegowe mam zalozoneJaka jest roznica w uzytkowaniu pomiedzy 215 a 225? Warto kupowac szersze opony do jazdy po miescie i autostradach?
jeżeli uważasz że nie masz problemów z trakcją to kupuj 215


Wyczuwam nutke ironii
Problemow z trakcja nie mam, bo nie mam skali porownawczej. W jednym z watkow byla informacja, ze 235 sa za szerokie (ale do mps6). A na jakich Ty jezdzisz? 235? Na stockowych felgach? I jaki to typ/model/firma 
No i ostatnie pytanie, jaka jest odczuwalna roznica pomieszy tymi szerokosciami? (215,225,235)...
No i ostatnie pytanie, jaka jest odczuwalna roznica pomieszy tymi szerokosciami? (215,225,235)...
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
BUrdoror napisał(a):Wyczuwam nutke ironii![]()
gdzie tam

BUrdoror napisał(a):Problemow z trakcja nie mam, bo nie mam skali porownawczej.
sorry, ale problemy z trakcją czyli przeniesieniem mocy na asfalt to sie albo ma, albo nie i imho skala porównawcza nic do tego nie ma
Jeżeli uważasz, że na oponach 215 jesteś w stanie w pełni wykorzystać oferowaną przez auto moc i efektywnie przenieść ja na asfalt to ja Ci mogę tylko pozazdrościć bo ja nie umiem
BUrdoror napisał(a):W jednym z watkow byla informacja, ze 235 sa za szerokie (ale do mps6). A na jakich Ty jezdzisz? 235? Na stockowych felgach? I jaki to typ/model/firma![]()
Zimówki mam 225/40 i pewnie następne będą 225/45 lub 235/40 na stockowych felgach, 235 to o ile dobrze pamiętam maks który mozna założyć na stockowe felgi. Lato mam 245/40 na Enkei które mają 7,5 cala szerokości. Letnie opony mam takie jak stock czyli RE050A.
BUrdoror napisał(a):No i ostatnie pytanie, jaka jest odczuwalna roznica pomieszy tymi szerokosciami? (215,225,235)...
Odczuwalna jest taka, że na 245 jest trakcja



Bardzo dziekuje za szczegolowa odpowiedz. Nadal mam metlik, czy 235 nie beda za duze, czy nie wymagaja dystansow, czy 4 sosby + bagaz (wiem – ekstremum, ale zawsze jest taka mozliwosc) nie spowoduja opcierania i tak dalej...
Czy 235 wejda na oryginalne felgi? Nie beda za mocno wystawac? Jesli chodzi o felgi.. to gdzie – Misiekwaw – je kupowales? Znalazlem jeden sklep, ale jedyne informacje to srednica i szerokosc. Mowa oczywiscie o Enkei
Biore te felgi pod uwage ze wzgledu na to: http://www.performancealloys.com/details.asp?procedure=wheel&id_wheels=%27Klamp%27&id_wheels_manufacturers=%27Enkei%27&id_wheels_sizes=%2718x7.5%27&price=%27339%27&permission=462120699 Idealnie pasuje kolorystycznie do mojego mpsa

Wybaczcie moj jezyk laika. Pierwszy raz w zyciu planuje zmiane felg i informacje o dystansach, rozstawie srub, indeksach brzmia jeszcze nieco abstrakcyjnie.
Czy 235 wejda na oryginalne felgi? Nie beda za mocno wystawac? Jesli chodzi o felgi.. to gdzie – Misiekwaw – je kupowales? Znalazlem jeden sklep, ale jedyne informacje to srednica i szerokosc. Mowa oczywiscie o Enkei
Biore te felgi pod uwage ze wzgledu na to: http://www.performancealloys.com/details.asp?procedure=wheel&id_wheels=%27Klamp%27&id_wheels_manufacturers=%27Enkei%27&id_wheels_sizes=%2718x7.5%27&price=%27339%27&permission=462120699 Idealnie pasuje kolorystycznie do mojego mpsa
Wybaczcie moj jezyk laika. Pierwszy raz w zyciu planuje zmiane felg i informacje o dystansach, rozstawie srub, indeksach brzmia jeszcze nieco abstrakcyjnie.
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
Troche poczytalem o oponach do naszych mps-ow. I Napotkalem na jeden dosc czesto powtarzajacy sie problem. Ubezpieczalnia. W ogromnej ilosci przypadkow ubezpieczyciele robia problem w kwestii szerokosci opon (nawet nie chodzi o indeksy) twierdac, ze inna szerokosc niz 215 nie byla testowana...
Czy zmieniajac opony nawet na 245 braliscie pod uwage problemy z ubezpieczeniem w razie jakichklwiek (odpukac) zdarzen?
Czy zmieniajac opony nawet na 245 braliscie pod uwage problemy z ubezpieczeniem w razie jakichklwiek (odpukac) zdarzen?
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
Prawdę mówiąc zwracam uwagę na indeks nośności oraz prędkości żeby nie były niższe niż fabryczne, szerokość imho nie powinna mieć znaczenia. Oczywiście w przypadkach ekstremalnych i to może okazać się przyczyną próby wydymania z ubezpieczenia, ale mam nadzieję, że w przypadku zachowania podstawowych paramterów uda się to oddalić. Nadzieję zawsze mi wolno mieć
co mi pozostaje 

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości