Wymiana rozrządu – różne szkoły
Witam wszystkich
Zakupiłem Mazdę Premacy 2.0 TDI (90KM) 2000r. przebieg (teoretyczny) 150 tys. km .
Przymierzam się do zmiany rozrządu i pompy wodnej. Czy z pompą wstrzymać się do opini mechanika o jej stanie, czy zmieniać w ciemno?
Może ma ktoś namiary na mechanika w okolicach Płocka, który ma doświadczenie w naprawie Mazd ?
Marek
Zakupiłem Mazdę Premacy 2.0 TDI (90KM) 2000r. przebieg (teoretyczny) 150 tys. km .
Przymierzam się do zmiany rozrządu i pompy wodnej. Czy z pompą wstrzymać się do opini mechanika o jej stanie, czy zmieniać w ciemno?
Może ma ktoś namiary na mechanika w okolicach Płocka, który ma doświadczenie w naprawie Mazd ?
Marek
- Od: 20 kwi 2009, 21:45
- Posty: 59
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW
Marek Płock napisał(a):przebieg (teoretyczny) 150 tys. km .
Przebieg: teoretyczny.
Korzyść w powstrzymaniu się od wymiany pompy: teoretyczna.
Spokojny sen: teoretyczny.
Żal po zerwaniu paska: praktyczny.
Za dużo teorii, wymieniaj komplet jak najszybciej. Adres mechanika znajdziesz na forum.
Pozdrawiam !

- Od: 29 paź 2008, 16:30
- Posty: 98
- Skąd: Zakopane
- Auto: Premacy 2.0 DiTD `02
Wymieniał ktoś może rozrząd i pompę u H. Sikorskiego ul Rezedowa 22 W- wa. Samemu kupować części? Jakieś opinie o fachowości?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 20 kwi 2009, 21:45
- Posty: 59
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW
Marek Płock napisał(a):Wymieniał ktoś może rozrząd i pompę u H. Sikorskiego ul Rezedowa 22 W- wa. Samemu kupować części? Jakieś opinie o fachowości?
Pozdrawiam
Jak już będziesz w W-wie to spróbuj się umówić na wizytę u Jaksy. Pewnie będzie miał na miejscu wszystkie niezbędne części – przez to dostaniesz gwarancję na robociznę. Adres i telefon znajdziesz na forum.
Podobno naprawia tak dobrze, że chyba nawet wybiorę się do niego z moimi bolącymi plecami


- Od: 29 paź 2008, 16:30
- Posty: 98
- Skąd: Zakopane
- Auto: Premacy 2.0 DiTD `02
Czyli podsumowując nie ma paska idealnego? Ja mam m6 z 2005 2.0 dziel TS(cokolwiek to znaczy) z przebiegiem 136tys mil czyli niecałe 220tys km i następna wymianę mam przy 150 tys mil i to będzie druga wymiana. Czy to znaczy ze będę musiał wymienić pompę?
Jest ktoś na forum kto kupił rozrząd wraz z pompa od tego sprzedawcy:http://moto.allegro.pl/item615774664_rozrzad_mazda_6_5_diesel_pompa_wody.html#gallery
Zastanawia mnie jedna rzecz jeżeli mazda prowadzi w rankingach niezawodności to jak często psuja się inne samochody bo moja szóstka przysporzyła mi trochę kłopotów. Aha jeszcze jedno, może trochę banalne ale lepiej na zimne dmuchać, czy rozrząd wraz z pompa kupiony w Polsce( z podanego wyżej linku) będzie pasował do wersji angielskiej?
Jest ktoś na forum kto kupił rozrząd wraz z pompa od tego sprzedawcy:http://moto.allegro.pl/item615774664_rozrzad_mazda_6_5_diesel_pompa_wody.html#gallery
Zastanawia mnie jedna rzecz jeżeli mazda prowadzi w rankingach niezawodności to jak często psuja się inne samochody bo moja szóstka przysporzyła mi trochę kłopotów. Aha jeszcze jedno, może trochę banalne ale lepiej na zimne dmuchać, czy rozrząd wraz z pompa kupiony w Polsce( z podanego wyżej linku) będzie pasował do wersji angielskiej?
- Od: 15 lip 2008, 21:14
- Posty: 30
- Auto: Mazda6 2.0 CiTD TS 136KM 2005
Silnik jest ten sam, tylko kierownicę i układ rurek od klimy masz inaczej.
Za drugą wymianą rozrządu musisz wymienić pompę wody. Możesz nie chcieć ale potem i tak będziesz musiał, przy wymianie całego rozrządu za kilkadziesiat kkm, jak rozpadnie Ci się pompa, do wymiany masz wtedy jeszcze połamane dźwigienki zaworowe i kilka innych "drobnych" rzeczy.
Za drugą wymianą rozrządu musisz wymienić pompę wody. Możesz nie chcieć ale potem i tak będziesz musiał, przy wymianie całego rozrządu za kilkadziesiat kkm, jak rozpadnie Ci się pompa, do wymiany masz wtedy jeszcze połamane dźwigienki zaworowe i kilka innych "drobnych" rzeczy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Widziałem dzisiaj resztki paska z M6 , był to pasek SUN najciekawsze jest to ze przejechał 52 tys km wow .... na rolkach z DiTD
a jednak mozna ?!

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Panowie mam pytanie, szykuje sie na wymiane rozrzadu, bede to robic razem z kumatym mechanikiem, o ile sama kwestia wymiany jest stosunkowo prosta (mam manuale itd) chodzi mi o montaż napinacza, jak widze zabezpieczony jest on zawleczka stad moje pytanie jak go zamontowac zeby nie zapowietrzyc wiem ze nie mozna sciskac w pionie... Jak bys Jaksa mogl jakis porad udzielic czy cos bylbym niezmiernie wdzieczny
Pzdr!
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
- Od: 25 gru 2007, 17:05
- Posty: 185
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'
Zakładasz rolki , pasek a na koncu napinacz hydrauliczny , wyciągasz zawleczkę i tyle ..... nic tutaj manualnie nie napinasz dlatego bardzo wazny jest napinacz – zawsze nowy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nie no oczywiscie ze ori i noweczka sztuka, ale mam jeszcze jedno pytanko. Moj chrzestny ma tez DiTD i stwierdzil ze to nie tak latwo trzeba odkrecac jakas łape itd itd ;| Nie wydaje mi się zeby to bylo potrzebne ale moze sie myle...
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
- Od: 25 gru 2007, 17:05
- Posty: 185
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'
Jaksa a co możesz powiedzieć o takich kompletach
http://www.moto.allegro.pl/item62707390 ... _wody.html
http://www.moto.allegro.pl/item62719710 ... zelki.html
Czy to są prawdziwe oryginały?? Po czym to poznać??
Jeśli oryginały to czemu aż tak tanie??
http://www.moto.allegro.pl/item62707390 ... _wody.html
http://www.moto.allegro.pl/item62719710 ... zelki.html
Czy to są prawdziwe oryginały?? Po czym to poznać??
Jeśli oryginały to czemu aż tak tanie??
- Od: 10 wrz 2007, 19:25
- Posty: 68
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.
Witam! Jeśli mogę się wtrącić to podzielę się swoim doświadczeniem.
I tak – rozrząd wymieniałem w listopadzie 2007 r przy przebiegu 172 000 – teraz ma zrobione 204 500 =32 500km i nadal wszystko ok! Oczywiście wszystkie części oryg.– rolki, hydronap. i pasek. Początkowo miałem mieszane uczucia co do mechanika jak mi powiedział , że ten silnik to dla niego wyzwanie bo właściwie przy mazdach nie robił a już na pewno nie przy ditd. Zważywszy na to , że już wcześniej robił mi przy "francuzach" i byłem zadowolony z jego pracy i niewygórowanch stawek to się zdecydowałem. Nie żałuję bo autko śmiga.
Wniosek – nie ma się co bać domorosłych mechaników aczkolwiek trzeba selekcjonować. Jeżeli jest ktoś z moich okolic i chce namiary to podam na priv. Sprawdził przy okazji pompę bo też chciałem wymienić ale zdecydował (mechanik), że nie ma takiej potrzeby (oczywiście stare części mi oddał – żeby nie było

I tak – rozrząd wymieniałem w listopadzie 2007 r przy przebiegu 172 000 – teraz ma zrobione 204 500 =32 500km i nadal wszystko ok! Oczywiście wszystkie części oryg.– rolki, hydronap. i pasek. Początkowo miałem mieszane uczucia co do mechanika jak mi powiedział , że ten silnik to dla niego wyzwanie bo właściwie przy mazdach nie robił a już na pewno nie przy ditd. Zważywszy na to , że już wcześniej robił mi przy "francuzach" i byłem zadowolony z jego pracy i niewygórowanch stawek to się zdecydowałem. Nie żałuję bo autko śmiga.
Wniosek – nie ma się co bać domorosłych mechaników aczkolwiek trzeba selekcjonować. Jeżeli jest ktoś z moich okolic i chce namiary to podam na priv. Sprawdził przy okazji pompę bo też chciałem wymienić ale zdecydował (mechanik), że nie ma takiej potrzeby (oczywiście stare części mi oddał – żeby nie było

Parys napisał(a):Jeżeli nie zdecyduje się na wymianę pompy razem z rozrządem a po jakim czasie okaże się że przecieka i trzeba ją zmienić to będę musiał zmienić ponownie elementy rozrządu?
spokojnie 'stare' klamoty będą się nadawały, warto jednakże zainwestować w oryginalne elementy.
SquidoPL napisał(a):czy pęknięty pasek w drodze robi jakieś szkody czy też jest bez kolizyjny?
Spece na forum już pisali, że wszystkie silniki benzynowe Mazdy są bezkolizyjne, choć gdzieś ktoś pisał również, że po awarii paska czekał go remont silnika.. więc być może na ogół są to przypadki, gdzie nie ucierpi nic więcej poza paskiem, ale 'tylko' na ogół...
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości