Wymiana rozrządu – różne szkoły

Mazda Premacy 1999–2004

Postprzez Yard » 30 mar 2009, 23:45

Zdanowicz zawsze miał zabójcze ceny.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Marek Płock » 20 kwi 2009, 22:01

Witam wszystkich
Zakupiłem Mazdę Premacy 2.0 TDI (90KM) 2000r. przebieg (teoretyczny) 150 tys. km .
Przymierzam się do zmiany rozrządu i pompy wodnej. Czy z pompą wstrzymać się do opini mechanika o jej stanie, czy zmieniać w ciemno?
Może ma ktoś namiary na mechanika w okolicach Płocka, który ma doświadczenie w naprawie Mazd ?
Marek
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Postprzez Yard » 20 kwi 2009, 22:19

Zostało Ci 30 000 km do wymiany pompy. Ja bym wymieniał. Jedna robota.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez mackie76 » 20 kwi 2009, 22:31

Marek Płock napisał(a):przebieg (teoretyczny) 150 tys. km .


Przebieg: teoretyczny.
Korzyść w powstrzymaniu się od wymiany pompy: teoretyczna.
Spokojny sen: teoretyczny.

Żal po zerwaniu paska: praktyczny.

Za dużo teorii, wymieniaj komplet jak najszybciej. Adres mechanika znajdziesz na forum.

Pozdrawiam !
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 16:30
Posty: 98
Skąd: Zakopane
Auto: Premacy 2.0 DiTD `02

Postprzez Yard » 20 kwi 2009, 22:40

[quote="mackie76"][/quote]
Premacy i Giewont. <jupi>
Ostatnio edytowano 22 kwi 2009, 08:03 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Marek Płock » 22 kwi 2009, 07:45

Wymieniał ktoś może rozrząd i pompę u H. Sikorskiego ul Rezedowa 22 W- wa. Samemu kupować części? Jakieś opinie o fachowości?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Postprzez mackie76 » 22 kwi 2009, 16:34

Marek Płock napisał(a):Wymieniał ktoś może rozrząd i pompę u H. Sikorskiego ul Rezedowa 22 W- wa. Samemu kupować części? Jakieś opinie o fachowości?
Pozdrawiam


Jak już będziesz w W-wie to spróbuj się umówić na wizytę u Jaksy. Pewnie będzie miał na miejscu wszystkie niezbędne części – przez to dostaniesz gwarancję na robociznę. Adres i telefon znajdziesz na forum.

Podobno naprawia tak dobrze, że chyba nawet wybiorę się do niego z moimi bolącymi plecami <lol> – u mnie w mieście wszyscy lekarze rozkładają bezradnie ręce...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 16:30
Posty: 98
Skąd: Zakopane
Auto: Premacy 2.0 DiTD `02

Postprzez D4vor » 23 kwi 2009, 17:49

Czyli podsumowując nie ma paska idealnego? Ja mam m6 z 2005 2.0 dziel TS(cokolwiek to znaczy) z przebiegiem 136tys mil czyli niecałe 220tys km i następna wymianę mam przy 150 tys mil i to będzie druga wymiana. Czy to znaczy ze będę musiał wymienić pompę?
Jest ktoś na forum kto kupił rozrząd wraz z pompa od tego sprzedawcy:http://moto.allegro.pl/item615774664_rozrzad_mazda_6_5_diesel_pompa_wody.html#gallery
Zastanawia mnie jedna rzecz jeżeli mazda prowadzi w rankingach niezawodności to jak często psuja się inne samochody bo moja szóstka przysporzyła mi trochę kłopotów. Aha jeszcze jedno, może trochę banalne ale lepiej na zimne dmuchać, czy rozrząd wraz z pompa kupiony w Polsce( z podanego wyżej linku) będzie pasował do wersji angielskiej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 21:14
Posty: 30
Auto: Mazda6 2.0 CiTD TS 136KM 2005

Postprzez xANDy » 27 kwi 2009, 10:07

Silnik jest ten sam, tylko kierownicę i układ rurek od klimy masz inaczej.
Za drugą wymianą rozrządu musisz wymienić pompę wody. Możesz nie chcieć ale potem i tak będziesz musiał, przy wymianie całego rozrządu za kilkadziesiat kkm, jak rozpadnie Ci się pompa, do wymiany masz wtedy jeszcze połamane dźwigienki zaworowe i kilka innych "drobnych" rzeczy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 27 kwi 2009, 18:12

D4vor napisał(a):Czyli podsumowując nie ma paska idealnego?

Jest, nazywa się: łańcuch :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 28 kwi 2009, 00:20

Widziałem dzisiaj resztki paska z M6 , był to pasek SUN najciekawsze jest to ze przejechał 52 tys km wow .... na rolkach z DiTD <lol> a jednak mozna ?!
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Iktorn92 » 2 maja 2009, 11:25

Panowie mam pytanie, szykuje sie na wymiane rozrzadu, bede to robic razem z kumatym mechanikiem, o ile sama kwestia wymiany jest stosunkowo prosta (mam manuale itd) chodzi mi o montaż napinacza, jak widze zabezpieczony jest on zawleczka stad moje pytanie jak go zamontowac zeby nie zapowietrzyc wiem ze nie mozna sciskac w pionie... Jak bys Jaksa mogl jakis porad udzielic czy cos bylbym niezmiernie wdzieczny ;) Pzdr!
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez Jaksa » 2 maja 2009, 15:30

Zakładasz rolki , pasek a na koncu napinacz hydrauliczny , wyciągasz zawleczkę i tyle ..... nic tutaj manualnie nie napinasz dlatego bardzo wazny jest napinacz – zawsze nowy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Iktorn92 » 3 maja 2009, 11:27

Nie no oczywiscie ze ori i noweczka sztuka, ale mam jeszcze jedno pytanko. Moj chrzestny ma tez DiTD i stwierdzil ze to nie tak latwo trzeba odkrecac jakas łape itd itd ;| Nie wydaje mi się zeby to bylo potrzebne ale moze sie myle...:)
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez Siwy21 » 6 maja 2009, 14:42

Jaksa a co możesz powiedzieć o takich kompletach

http://www.moto.allegro.pl/item62707390 ... _wody.html


http://www.moto.allegro.pl/item62719710 ... zelki.html

Czy to są prawdziwe oryginały?? Po czym to poznać??
Jeśli oryginały to czemu aż tak tanie??
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez Riki » 7 maja 2009, 01:34

Allegro... :|

Siwy21 posiadam rozrządy w dobrych cenach.. zapraszam na PW.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez maxpayne25 » 11 maja 2009, 09:07

Witam! Jeśli mogę się wtrącić to podzielę się swoim doświadczeniem.
I tak – rozrząd wymieniałem w listopadzie 2007 r przy przebiegu 172 000 – teraz ma zrobione 204 500 =32 500km i nadal wszystko ok! Oczywiście wszystkie części oryg.– rolki, hydronap. i pasek. Początkowo miałem mieszane uczucia co do mechanika jak mi powiedział , że ten silnik to dla niego wyzwanie bo właściwie przy mazdach nie robił a już na pewno nie przy ditd. Zważywszy na to , że już wcześniej robił mi przy "francuzach" i byłem zadowolony z jego pracy i niewygórowanch stawek to się zdecydowałem. Nie żałuję bo autko śmiga.
Wniosek – nie ma się co bać domorosłych mechaników aczkolwiek trzeba selekcjonować. Jeżeli jest ktoś z moich okolic i chce namiary to podam na priv. Sprawdził przy okazji pompę bo też chciałem wymienić ale zdecydował (mechanik), że nie ma takiej potrzeby (oczywiście stare części mi oddał – żeby nie było :) <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2007, 14:16
Posty: 43 (1/0)
Skąd: Dębica
Auto: Było – 626 GW DiTD '99

Postprzez Parys » 11 maja 2009, 15:41

Witam.

Panowie jedno pytanko. Jeżeli nie zdecyduje się na wymianę pompy razem z rozrządem a po jakim czasie okaże się że przecieka i trzeba ją zmienić to będę musiał zmienić ponownie elementy rozrządu?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2008, 11:02
Posty: 24
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 323f BJ DITD 2.0 2002 r.

Postprzez Squido » 11 maja 2009, 19:20

Ja mam takie pytani co prawda dotyczące silnika benzynowego 1.5 16v ZL 99r. czy pęknięty pasek w drodze robi jakieś szkody czy też jest bez kolizyjny?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 14:31
Posty: 10

Postprzez thy » 11 maja 2009, 21:18

Parys napisał(a):Jeżeli nie zdecyduje się na wymianę pompy razem z rozrządem a po jakim czasie okaże się że przecieka i trzeba ją zmienić to będę musiał zmienić ponownie elementy rozrządu?

spokojnie 'stare' klamoty będą się nadawały, warto jednakże zainwestować w oryginalne elementy.
SquidoPL napisał(a):czy pęknięty pasek w drodze robi jakieś szkody czy też jest bez kolizyjny?

Spece na forum już pisali, że wszystkie silniki benzynowe Mazdy są bezkolizyjne, choć gdzieś ktoś pisał również, że po awarii paska czekał go remont silnika.. więc być może na ogół są to przypadki, gdzie nie ucierpi nic więcej poza paskiem, ale 'tylko' na ogół...
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy