Xedos 6 Swap KF –> KL

Postprzez Slaby6 » 13 kwi 2009, 16:30

Witam

Jak w temacie, przymierzam się do swapa KF na KL, powodem jest branie oleju w znacznych ilościach:( Więc postanowiłem, że jak będę zmieniał to na większy:) Znalazłem Forda Probe z 95 roku z takim silnikiem, sprawdzany przymnie przez znajomego mechanika, chodzi cicho i równo, nic nie stuka, nie dymi. Martwi mnie tylko ciśnienie na cylindrach tj. na 5 jest ok 14, a na jednym max 12,5. mechanik twierdzi, że trudny dostęp i nie mógł dobrze wkręcić ciśnieniomierza. Pytanie czy takie różnice są dopuszczalne, czy sobie odpuścić ten motor? Cena chyba dobra, 2400pln za:
– motor
– kolektor ssący
– przepływomierz
– komputer
– sprzęgło z dociskiem
– koło zamachowe
Te elementy na szybko mi wyliczył mechanik, że są niezbędne do przekładki. Fotki motoru na aukcji
Czy mogę zastosować mój apart zapłonowy?
Czy potrzebuje coś jeszcze?
Ewentualnie czego nie potrzebuje z tej listy?

Pozdrawiam Krzysiek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 21:50
Posty: 9
Skąd: Mosina_Poznań
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KL-DE 1997r.

Postprzez Hazu » 13 kwi 2009, 18:25

To wszystko zależy który rocznik tego proba który rocznik mazdy. (OBD-I i OBD-II)

Jeżeli zabierasz przepływomierz to i do tego co najmniej sterownik jest potrzebny.
a do tego aparat zapłonowy i pewnie parę innych dupereli z wiązką.

Ja bym tam wstawił silnik od proba w miejsce starego zostawiając kolektory i cały osprzęt ze starego silnika.
co najwyżej podnieść nalezało by ciśnienie paliwa.
Ale niektórzy twierdzą że nie będzie to dobrze.

koło zamachowe o juz napewno zostaw stare ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Slaby6 » 13 kwi 2009, 18:45

Xedzik z 1997 roku, a probe z 1995.
Co do elementów do przekładki to mechanik stwierdził, że to trzeba wymienić żeby chodził tak jak powinien.
A co myślisz o cisnieniach na cylindrach, może tak być?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 21:50
Posty: 9
Skąd: Mosina_Poznań
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KL-DE 1997r.

Postprzez Hazu » 13 kwi 2009, 19:11

Skoro sam tego robił nie będziesz to naprawdę nie wiem czy Ci się opłaci wymieniać silnik skoro mini remoncik może Ci zrobić np: Wiesiek z debicy w sumie za podobne pieniądze.
tym bardziej że musisz do niego dokupić trochę osprzętu.
to po pierwsze
A jeśli chodzi o swapy to zapytaj człowieka o nicku xXx z forum on też pewnie wykonał by Ci taki swap.

Druga sprawa sprawdzenie samaego cisnienia sprężania nie zagwarantuje Ci ze silnik będzie dobry
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Slaby6 » 13 kwi 2009, 19:50

To, że swap nie będzie tani biorę pod uwagę, ale na takiej operacji zyskuję parę koników i mniej wysilony silnik. A fakt posiadania xedosa 6 z KL'em = bezcenne :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 21:50
Posty: 9
Skąd: Mosina_Poznań
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KL-DE 1997r.

Postprzez Hazu » 13 kwi 2009, 19:57

Jest jeszcze jedna sprawa samochody z silnikami KL mają trochę nidorobiony osprzęt (sterownik aparat zapłonowy)
dla tego ja bym spróbował wszystko złożyć na osprzęcie od KF a pokąbinować póżniej z ciśnienie paliwa itd. o ile silnik będzie wart zawracania sobie nim głowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez marimart81 » 13 kwi 2009, 22:07

to niech dobrze wkręci i sprawdzi jakie jest ciśnienie ,jeśli bedzie takie same na wszystkich tłokach ewentualnie minimalnie sie różniąc to jest dobrze ale jak są rozbierzności 14 a 12.5 to troszke dużo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez pawelc » 14 kwi 2009, 08:20

97 r czyli obd2 ,do tych części byś potrzebował jeszcze wiązki komputera i aparat z sprzęgła i koła zamachowego możesz zrezygnować ,trochę rzeźby i da się zrobić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Slaby6 » 14 kwi 2009, 12:00

Czyli mój aparat napewno nie podejdzie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 21:50
Posty: 9
Skąd: Mosina_Poznań
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KL-DE 1997r.

Postprzez Slaby6 » 14 kwi 2009, 16:43

Znalazłem silnik do Xedosa 9 2.5 z 99roku, jeśli ktoś jest w stanie to proszę o napisanie jakich części będę potrzebował do swapa w X6? Wiązka do kompa podejdzie od mojego?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 21:50
Posty: 9
Skąd: Mosina_Poznań
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KL-DE 1997r.

Postprzez Hazu » 14 kwi 2009, 20:36

Też nie bo to będzie raczej to samo co w probe o którym pisałeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 15 kwi 2009, 07:16

Slaby6 na 100% weź:
-silnik- to oczywiste ;)
-komp
-przepływka
-kolektor a najlepiej całość z wiązką i aparatem -jeżeli to będzie anglik to wiązka może być przykrótka ale da radę ją trochę inaczej zamontować
-przecież jak będziesz brał cały silnik to takie elementy jak wiązka ,przepływomierz ,aparat i komp to zawsze można po negocjować z ceną ,a późniejszy swap będzie o wiele łatwiejszy
-sporo wolnego czasu i można przekładać ,pewnie napotkasz niezgodność wiązek ale to zawsze można dojść na podstawie schematów -czy to jest robota dla mechanika? -raczej dla pasjonata
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez ROMAN-R87 » 15 kwi 2009, 21:31

pawelc dobrze gada ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Slaby6 » 15 kwi 2009, 21:43

Dzięki za odpowiedzi, silniczek powinienem mieć jakoś na dniach. Niestety nia ma kompa, ale trochę czytałem na ten temat i może da rade mojego przeprogramować lub wymienić eeprom z wsadem od KL'a. Reszta rzeczy będzie. Od przyszłego tygodnia mam nadzieję, że zacznę operację wymiany serducha w xedzie. Póki co dzięki za pomoc

Pozdro Krzysiek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 21:50
Posty: 9
Skąd: Mosina_Poznań
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KL-DE 1997r.

Postprzez pawelc » 15 kwi 2009, 22:41

co do kompa to u mnie się dwa na półce kurzą od KL-a (KL05) ,tak że jednego mogę Ci za bezcen opchnąć ,-powodzenia w przekładce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez ZeroCool_m1 » 4 wrz 2011, 09:56

Witam,

Mam obecnie w swoim posiadaniu kolektor dolotowy z wtryskami i przepływomierz z 2.5 v6 – podobno KLZE, bo ze sprowadzonej mx6 z kierownicą po prawej stronie.

Pytanie 1:

Jak mogę się upewnić, czy te graty rzeczywiście są z KLZE? Jakieś oznaczenia na kolektorze? Na przepływce?

Obrazek

Obrazek


Fotkę przepływki i oznaczenia na niej wstawię później, bo muszę wygrzebać ją z bagażnika.

Pytanie 2:

Czy ma jakikolwiek sens wkładanie tych gratów do KF? Przepływomierz podpiąłem na chwilę, to obroty mi poleciały do 200/m, ale pewnie jest to do wyregulowania. Kolektora na razie nie ruszałem.

z góry dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez pawelc » 4 wrz 2011, 11:13

To jest KL nie KLZE ,sens przekładki przepływomierza żaden ,ponadto są to całkiem inne przepływomierze ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez ZeroCool_m1 » 4 wrz 2011, 16:15

A możesz mi napisać, po czym widać, że to zwykle KL?

I czy w związku z tym przekładka kolektora też jest bez sensu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez Dominator » 4 wrz 2011, 16:32

...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez pawelc » 4 wrz 2011, 16:39

KL-ZE tak wygląda
Obrazek
jest też drugi rodzaj zagięty ale na 100% to nie ten co pokazujesz
Co Ci da zmiana na kolektor z KL-a w KF-ie ,trudno powiedzieć ale może być gorzej niż na oryginalnym ,ale jak już go masz to możesz się pobawić ,chociaż zabawa nie wydaję mi się sensowna ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6