Elektrozawór od vrisa

Postprzez ozman » 14 kwi 2009, 19:31

Jaka powinna być oorność tej cewki od elektrozaworu? Na vris1 mam 6Mega Ohm a druga opór nieskończony co zresztą komp potwierdza wywalając błąd 46.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 14:58
Posty: 66
Auto: Ford Probe 2,5V6

Postprzez ozman » 15 kwi 2009, 20:46

No Panowie ściągnijcie wtyczkę od solenoidu i zmierzcie rezystancję u siebie. To jest 30sekund roboty bo dostęp jest świetny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 14:58
Posty: 66
Auto: Ford Probe 2,5V6

Postprzez czuchus » 16 kwi 2009, 11:42

Witam, niestety mega ohmy to zły wynik, masz uwalone obydwa solenoidy, dokładnie nie mierzyłem, ale opór musi być rzędu kilkudziesięciu ohmów tak jak na przekaźniku dwunastowoltowym , poza tym można sprawdzić te solenoidy na odpalonym silniku podając 12volt na nie ,powinny działać dżwignie vrisów, oczywiście odpięte od instalacji. Dalszy problem z vrisami jest taki,że komputer nimi żle steruje , np u mnie jeden jest non stop otwarty i to może być przyczyną uszkadzania solenoidów. W takim przypadku widziałem rozwiązanie niezależne od komputera sterowanie vriss dodatkowym sterownikiem biorącym impulsy z obrotomierza i tps, lecz nie sprawdzałem osobiście. Pozdrawiam. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2007, 23:16
Posty: 4
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6

Postprzez Basasael » 16 kwi 2009, 12:42

czuchus napisał(a):mputer nimi żle steruje , np u mnie jeden jest non stop otwarty i to może być przyczyną uszkadzania solenoidów. W takim przypadku widziałem rozwiązanie niezależne od komputera sterowanie vriss dodatkowym sterownikiem biorącym impulsy z obrotomierza i tps


Poproszę więcej info, lub namiary na stronę o takim rozwiązaniu. Czy jest to coś innego od opisywanego kiedyś na forum VRIS-Boxa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez czuchus » 16 kwi 2009, 12:47

Chyba to było to rozwiązanie, bo to dość dawno czytałem , i było to właśnie na forum , układ otwierał vrisy w zależności od obrotów silnika i położenia przepustnicy pomijając pcm.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2007, 23:16
Posty: 4
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6

Postprzez bazyl wspaniały » 16 kwi 2009, 19:46

Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Basasael » 16 kwi 2009, 20:19

Dzięki, nie trzeba było odkopywać tyle tematów. Już z kumplem wałkowaliśmy wszystko co się znalazło w szukajce. Myślałem, że jakiś nowy sposób na VRISy się pojawił na jakimś zewnętrznym/zagranicznym forum :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez bazyl wspaniały » 17 kwi 2009, 18:18

Basasael, zacznij od zdjęcia wtyczek selenoidów i przetrzyj je pilnikiem iglakiem co by łączność była z gniazdkiem (je również przeszlifuj), u mnie coś takiego+ chemia "uzdrowiło" V2, obadaj czy wszystkie wężyki na swoim miejscu, czy któryś nie jest pęknięty. No i aby się otworzyły musi być przepustnica w min 3/4 otwarta, same obroty nie wystarczą
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6