Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez brii » 15 kwi 2009, 15:39

Jak mało jeździsz i w dodatku po mieście to masz mieszaninę paliwa i oleju w misce olejowej – zmieniaj co rok.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Krisek » 15 kwi 2009, 15:51

Fazzi .. Elf wyciszy tak jak kazdy inny ...
Syntetyk vs Mineralny – niema wplywu na wyciszanie silnika

PS, a nie zmieniles przypadkiem filtra oleju na inna marka .. ( filtr moze rozne cyrki robic ze wzgledu na zawu ADVB )


to co ciagle pisze oleje 10w to wariactwo w takich malych silniczkach ...
to galareta przy starcie zima ;P


Krotkie trasy miasto = sie benzyna w oleju ... jesli auto nie zdarzy sie nagrzac do normalnej temp .. jesli od czasu do czasu zrobisz trasy bezyna sie wypala ..

ogulnie jazda w miescie jest / krotkie dystanse sa najgorsze dla oleju ...

zalezy jaki olej uzywasz .. I wtedy mozna stwierdzic rok czy nie rok ...


Oleje Castrola sa dobrymi olejami ... Poza ich super reklamami ( Napewno przy stosowaniu ich z glowa nikomu nie zaszkodza )
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez bojownik » 15 kwi 2009, 18:41

Grzyby,brii,Krisek wielkie dzięki, na dniach zmieniam olej, dolałbym też jakiegoś uszlachetniacza coby ten silniczek przyciszyć, ale z tego co czytam, na forum sami przeciwnicy tych cudnych wynalazków.

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Krisek » 15 kwi 2009, 18:45

Nic nie dodawaj – bo nic nie zyskasz ....

dodaj do benzyny dawek oleju dobrego syntetycznego do 2 suwow i ci powinno gorna czesc silniczka przyciszyc ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez bojownik » 15 kwi 2009, 18:59

Krisek możesz dokładniej napisać ile tego dolać, może jakaś nazwa ogólnodostępnego oleju, szczerze nie znam się na tym.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Krisek » 15 kwi 2009, 19:09

500:1 Musi byc syntetyczny czysty olej do 2 suwow ...

ja osobiscie uzywam Marvel Mystery Oil ... Turtle Wax to produkuje ... dodaje troche do benzyny

Nie przedawkuj ....
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez fazzi » 15 kwi 2009, 20:01

Krisek napisał(a):Elf wyciszy tak jak kazdy inny

Bzdura nr 1.
Gdyby tak było to na poprzednich olejach moje auto nie chodziłoby głośniej. Tak samo zresztą jak moja poprzednia Mazda oraz Mazdy kilku znajomych osób. Każdy szukał odpowiedniego oleju do swojego samochodu i teraz mnie się udało 'uciszyć' HLA właśnie syntetycznym Elfem.
Krisek napisał(a):Syntetyk vs Mineralny – niema wplywu na wyciszanie silnika

Bzdura nr 2.
Właśnie co niektórzy z tych moich znajomych uciszyli HLA olejem mineralnym ale moim zdaniem to nie jest dobra metoda na dłuższą metę.

Krisek napisał(a):nie zmieniles przypadkiem filtra oleju na inna marka

Wyjaśnij mi proszę co ma filtr oleju do pracy HLA bo tego nie do końca rozumiem?
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Krisek » 15 kwi 2009, 20:05

Filtr ma wplyw na cisnienie oleju ....

No to jestes 1 z takimi odkryciami ....

jedno co ... syntetyczny moze wyczyscic lepiej te kanaliki ....
i ze jak jest zimno ... jest zadzszy I lepiej przedostaje sie ...

i wtedy to HLA's produkuja dzwiek tylko rocker arms ....

I zaufaj mi ze ze oleje nie maja po glasniajacych lub tlumiacych dodatkow ... w sobie ...

zmieniles z 10w na 5w i oceniasz oleje ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez fazzi » 15 kwi 2009, 20:25

Filtr jest tego samego typu więc go wykluczam.

Krisek napisał(a):wtedy to HLA's produkuja dzwiek tylko rocker arms ....

tego nie rozumiem... co to są "rocker arms" i dlaczego one mają klekotać?

Gdyby klekotanie zależało od temperatury to bym o tym napisał. Ponieważ czy na zimnym silniku czy na gorącym klekotało (olej syntetyczny Midland) to raczej wykluczam zależność od gęstości oleju.
Dodatkowo wychodzi na to, że teoretycznie rzadszy olej 5W jest cichszy od gęstszego 10W...

Nie wiem co dodają do oleju. Wiem że jest cicho i jeśli ktoś ma problem ze stukającymi HLA to jest to jakiś sposób na ich wyciszenie. U mnie pomogło więc muszę się nie zgodzić że
Krisek napisał(a):wyciszy tak jak kazdy inny

Gdyby tak było to lecę po 5L najtańszego ;)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Krisek » 15 kwi 2009, 20:57

Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez brii » 15 kwi 2009, 22:43

Krisek napisał(a):Fazzi .. Elf wyciszy tak jak kazdy inny ...

Nie zgadzam się – na Mobilu popychacze napierniczały u mnie jak cymbałki.
Zalałem inny olej (wtedy akurat Midlanda) bez zmiany filtra po 200km (bo nie mogłem wytrzymać dźwięku popychaczy) i cisza :)

Krisek napisał(a):No to jestes 1 z takimi odkryciami ....

Jak widać jednak nie jest ;)


Krisek napisał(a):to co ciagle pisze oleje 10w to wariactwo w takich malych silniczkach ...
to galareta przy starcie zima

Nie popadajmy w przesadę, zależy jak zimno jest, ale wiadomo, że nawet przy -5C łatwiej silnikowi się zebrać do starty na 5W :) Kiedyś przy -23C udało mi się odpalić na 10W40 i nic strasznego się nie stało ale przyznaję – 10W już nigdy nie wleję – w Mazdzie będzie tylko 5W :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Maciej Loret » 15 kwi 2009, 22:55

brii napisał(a):Kiedyś przy -23C udało mi się odpalić na 10W40 i nic strasznego się nie stało ale przyznaję – 10W już nigdy nie wleję – w Mazdzie będzie tylko 5W :)


Bez przesady. Wciąż niektóre auta jeżdżą na 10W40 (i będą jeździły), bo parę lat temu tak zalecał producent i co gorsza nic innego się nie sprawdza... Ja też odpalałem auto przy -30 i kurde nie wybuchło...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Krisek » 15 kwi 2009, 23:17

I nie wybuchnie ... tylko zuzycie silnika jest duzo wieksze ...

Bri ... no zaden trybolog ... niestety sie zwami nie zgodzi .. jedyne wyjasnienie ..
ze 5w30 Mobila nie jest rowne 5w30 Midlanda ....

http://www.youtube.com/watch?v=gKtxqf5OFTU

Olej jest po to zeby chronic silnik aniee .. zeby sprawdzac czy zapali .. bo bez oleju tez zapali ;)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez fazzi » 15 kwi 2009, 23:48

Krisek napisał(a):http://www.mx6.com/forums/1g-faq-engine/40620-hla-maintenance.html

Poczytaj tu ...

Poczytałem. Niestety nie jestem tam zalogowany więc rysunków/zdjęć nie widzę. Natomiast tam ktoś opisuje procedurę czyszczenia, która nie ma nic wspólnego z tematem oleju.
Owszem – czasem warto zrobić gruntowne czyszczenie, ale jest to albo duuuużo roboty (V6) albo duużo kaski jeśli ma to robić ktoś inny, a tymczasem wystarczyło zalać inny olej.
To jest fakt. Rozumiem, ze się nie zgadzasz, ale ja mam naoczny (nauszny ;) ) przykład więc mnie nie przekonasz.

Krisek napisał(a):jedyne wyjasnienie ..
ze 5w30 Mobila nie jest rowne 5w30 Midlanda ....

http://www.youtube.com/watch?v=gKtxqf5OFTU

Ładna reklama... Pracujesz dla Mobila?? ;)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Krisek » 15 kwi 2009, 23:58

wrecz Przeciwnie ... Predzej dla Konkurencji

Ten link mowi ... co zrobic kiedy twoj silnik jest Glosny ...

Actual mechanism of HLA noise is a function of the degree of lash between the cam lobe and HLA surface. When HLAs are pumped up with clean oil & operating correctly they maintain lash at zero for all rpm (so achieving the self-adjusting maintenance-free operation of HLAs). Some HLA noise is often not from the HLAs but from a friction-gear used to reduced backlash noise from the two cam-drive helical-cut gears on the camshafts – for aesthetic noise reasons. Oil cleanliness has a direct bearing on HLA & Friction-Gear noise – as well as the acoustics of reflection of noise from the oil's surface in the oil pan. Hence after an oil change engines may be quieter.


ja nie twierdze ze klamiesz ... I wierze ci ... bo slyszalem juz wielekrotnie od innych ludzi ale chemia jest chemia :P


Keeping HLAs clean

All Hydraulic Lifter equipped cars (eg, BMWs) benefit from regular oil changes to minimise varnish/dirt/carbon which otherwise clogs holes in the lifters, eventually causing ticking noises as HLA-to-Cam interface (lash adjust) is not maintained within specification. Porsche 944 & Audi 4000 are similar sensitive-HLA cars.


Wiec moze jednak olej ... lepszy syntetyk pod wzgledem dodatkow przeczyscil ... ?


Regular Oil Changes

If the driving style is cold stop/start, or short trips, with low annual mileage and few long trips, then regular oil changes every 3k miles helps to eliminate HLA related noise/dirt-buildup problems. The comment from Mazda Master Techs is to just keep changing the oil+filter until HLAs silence (remove dirt).

If a synthetic oil is used then there is less chance of varnish. It seems Castrol Syntec/Magnatek isn't quite as good as Mobil1. Empirically based on the 4-ball wear test, ASTM D4172, Amsoil and Mobil-1 synthetics attain 0.39, Castrol Magnatek/Syntek 0.45 and general dino-oil around 0.60-0.70. Regarding Ash which causes sludge & residue particularly on valves, Mobil1 is minimal, Amsoil <0.5%, but Castrol Syntec/Magnatex is 1.2% (yet most dino oils are circa 1%, suggesting a caveat with Castrols Syntec/Magnatec). Engines will run 200k-300k+ miles if the top-end valve-train is cared for with regular oil changes (some owners are already achieving 200k+), the bottom end being a reliable four 4-bolt Mains.


Ale tak czy inaczej ciesze sie :) ze silniczek chodzi ladniej ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez fazzi » 16 kwi 2009, 01:12

Krisek, jak sam przytoczyłeś w ostatnim cytacie oleje nie są równe. Tu akurat porównują Castrola i Mobil 1 ale jestem pewien że wszyscy producenci mają coś innego w swoich produktach. Oznacza to, że różne oleje mogą (choć nie muszą) mieć wpływ na głośność pracy układu rozrządu.
To właśnie moim zdaniem jest ta 'chemia' o której wspominasz.
Rzecz kolejna:
wiadomo że jak układ jest czysty to chodzi to wszystko ładniej niż jak jest zasyfiony. Ale to czyszczenie za pomocą zmian oleju nie odbywa się w chwilę. To jest proces trwający trochę czasu. A w moim przypadku auto reagowało praktycznie od razu.
Wniosek – nie jest to związane z zabrudzeniem układu.

Dodatkowo dochodzi ciekawa historyjka sprzed paru lat: Moja poprzednia mazda (323F BG 1.8 BP) miała przebieg ok 250 tys km i jak ją kupiłem była zalana olejem mineralnym. Stwierdziłem że przy takim zostanę. Na pierwszy ogień po zakupie poszedł Mobil. Cóż... auto jeździło ale było troszkę słychać stukanie. Po lekturze na forum zalałem Midland. Cisza! Pochwaliłem się tym wujkowi, który prowadzi warsztat i w ofercie ma również oleje. Ponieważ Midland ma dobre ceny to dogadał się i zaczął nim też handlować. Pierwszy klient, który się skusił na ten olej, miał też japońskie auto i po zmianie odjechał zadowolony. Jednak niedługo później przyjechał ktoś starszym mercedesem. Po zmianie oleju na Midland auto hałasowało dużo bardziej niż przed wymianą. I to była kwestia 10 minut! Zlali ten olej i wlali Mobil. Po chwili znów była cisza.
Dla mnie wniosek jest dość oczywisty. Oleje naprawdę różnią się między sobą i do różnych aut pasują lepiej różne oleje. Są również wynalazki z dodatkiem różnych substancji jak np. molibden. Ściema? Nie wiem ale to był olej którym znajomy uciszył rozrząd swojego xedosa.

Nie wiem co oni dodają, jak to robią i tak dalej ale dla mnie liczy się efekt cichego auta i świadomość, że nie wlałem totalnego badziewia.
Oczywiście mógłbym rozebrać zawory i czyścić to wszystko ale w tym momencie nie mam po co (a byłem już blisko tej decyzji).
I na koniec:
Krisek napisał(a):I wierze ci ... bo slyszalem juz wielekrotnie od innych ludzi ale chemia jest chemia

pozwolę sobie zacytować mojego dawnego nauczyciela matematyki:
Jeśli teoria i fakty nie zgadzają się, tym gorzej dla faktów
;)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Krisek » 16 kwi 2009, 01:25

Zaden producent ktory robi dodatki do olejow ... nie sprzedaje wyciszaczy akustycznych ... :)
Bo jak zapewne wiesz wiekszosc firm ktore miesza oleje kupuje takowe ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez brii » 16 kwi 2009, 09:07

Krisek napisał(a):jedyne wyjasnienie ..
ze 5w30 Mobila nie jest rowne 5w30 Midlanda ....

Może i tak jest, bo w PL Mobil i Castrol należą do najczęściej podrabianych marek ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez travisowski » 16 kwi 2009, 12:27

brii napisał(a):bo w PL Mobil i Castrol należą do najczęściej podrabianych marek

jesli ktos zaopatruje sie w oleje w zrodlach niewiadomego pochodzenia to i owszem.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez brii » 16 kwi 2009, 18:21

travisowski napisał(a):jesli ktos zaopatruje sie w oleje w zrodlach niewiadomego pochodzenia to i owszem.

Bez problemów można kupić podróbki w hurtowniach motoryzacyjnych, hipermarketach i w innych miejscach, tak samo jak z wódką...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki