Kody błędów OBD2.

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez krzys_Millenia_2.3 » 18 maja 2005, 15:16

witam

Proszę o pomoc

mam taki problem wczoraj wieczorkiem zapaliła mi sie kontrolka CHECK.
Co do zachwania auta nic sie nie zmieniło, przyspiesza i jeździ tak samo jak wcześniej.
I teraz dwa pytania :

Czy ktoś zna jakiś warsztat/serwis w Częstochowie (lub okolice) który ma możliwość podłączenia do kompa i zdiagnozowania tej usterki (w autoryzaowanym serwisie nie da rady) ?

Poprzedni właścicel powiedział że miał czasami ten problem (kontrolka check) i w autryzowanych serwisach powiedzieli mu że to od słabej jakości paliwa, że te auta są bardzo uczulane na jakość benzyny. I tu pytanie do mądrzejszych ode mnie, czy taka interpretacja wogóle ma sens ????.


pzdr
Krzysiek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2005, 10:32
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Auto: 1995 Millenia Miller Cycle

Postprzez Puhcio » 18 maja 2005, 17:58

Hehehe ... poczytaj na forach amerykańskich ...

"CHECK" pali się w naszych milleniach od wsyztskiego ...

Ja już byłem 2 razy na diagnozie i jakieś pierdoły wychodziły ...
Teraz "CHECK" zaświeca się czasmi i teraz wogóle już ignoruję tę lampkę ... czasem tylko zrestaruje kompa, czasem się sama wyłączy <lol>

krzys_Millenia_2.3 napisał(a):Czy ktoś zna jakiś warsztat/serwis w Częstochowie (lub okolice) który ma możliwość podłączenia do kompa i zdiagnozowania tej usterki (w autoryzaowanym serwisie nie da rady) ?


Z tego co wiem to tylko ASO ma taką możliwość, gdyż złącze diagnostyczne jest nad pedałami :| bo to pod maską nie działa <lol>

krzys_Millenia_2.3 napisał(a):Co do zachwania auta nic sie nie zmieniło, przyspiesza i jeździ tak samo jak wcześniej.


Niemożliwe ... z mojej rozmowy z Newbiem wynika że istnieje taki schemat postępowania "usterka –> silnik w tryb awaryjny (zmniejszenie mocy i momentu) + CHECK ENGINE

krzys_Millenia_2.3 napisał(a):Poprzedni właścicel powiedział że miał czasami ten problem (kontrolka check) i w autryzowanych serwisach powiedzieli mu że to od słabej jakości paliwa, że te auta są bardzo uczulane na jakość benzyny. I tu pytanie do mądrzejszych ode mnie, czy taka interpretacja wogóle ma sens


Całkiem możliwe ... ale głowy nie dam :P
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez trojanrob » 18 maja 2005, 20:05

Cześć
CHECK nie zapali się od paliwa (w USA jest leją 91 i jest OK).
I nie od wszystkiego
np miałem przepaloną grzałkę sondy lambda (jest kod błędu) ale check się nie zapala.

Na ebay jest do nabycia czytnik kodów OBDII (tego nad pedałami za ok $30 + wysyłka).
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... %3AIT&rd=1

Chyba kupię, bo za podłączenie do kompa chcą 150,–

robert
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez krzys_Millenia_2.3 » 18 maja 2005, 22:10

trojanrob napisał(a):Cześć
CHECK nie zapali się od paliwa (w USA jest leją 91 i jest OK).
I nie od wszystkiego
np miałem przepaloną grzałkę sondy lambda (jest kod błędu) ale check się nie zapala.

Na ebay jest do nabycia czytnik kodów OBDII (tego nad pedałami za ok $30 + wysyłka).
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... %3AIT&rd=1

Chyba kupię, bo za podłączenie do kompa chcą 150,–

robert


zresetowałem kompa i jak na razie jest OK. ALe nie uważam żeby to było lekarstwo :D . Chętnie kupie coś takiego ( chyba także do dostania na allegro) tylko jestem zielony w temacie rozpoznawania błędów po kodach. Czy jest dostępny jakiś spis oznaczeń tych kodów ?

pzdr
KK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2005, 10:32
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Auto: 1995 Millenia Miller Cycle

Postprzez Puhcio » 19 maja 2005, 14:33

krzys_Millenia_2.3 napisał(a): Czy jest dostępny jakiś spis oznaczeń tych kodów ?


<ok> np na amerykańskich forach ..

Ps. Jak resetujesz kompa :>
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez krzys_Millenia_2.3 » 19 maja 2005, 15:12

Puhcio napisał(a):
krzys_Millenia_2.3 napisał(a): Czy jest dostępny jakiś spis oznaczeń tych kodów ?


<ok> np na amerykańskich forach ..

Ps. Jak resetujesz kompa :>


;) przez odłączenie akumulatora na około 20 sekund ;) . w moim przypadku to pomogło, już sie nie pali.

pzdr
Krzysiek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2005, 10:32
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Auto: 1995 Millenia Miller Cycle

Postprzez Puhcio » 19 maja 2005, 15:13

krzys_Millenia_2.3 napisał(a):przez odłączenie akumulatora na około 20 sekund . w moim przypadku to pomogło, już sie nie pali


Hehe ... stosuję tą samą metodę ;) myślałem, że masz jaką inną :P
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez trojanrob » 23 maja 2005, 13:42

Jak będzie ktoś potrzebował mam opis wszystkich kodów 2.3 i 2.5
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez krzys_Millenia_2.3 » 23 maja 2005, 13:57

trojanrob napisał(a):Jak będzie ktoś potrzebował mam opis wszystkich kodów 2.3 i 2.5


a jakim urządzeniem diagnozujesz te błędy ?
Mi znów pojawił się ten je...ny CHECK. Nie jestem zwollennikiem metody "odłączenia akumulatora" , wole byc pewien na 100 % co to za przyczyna więc jeśli to jest możliwe to bardzo Cie prosze o przesłanie tych opisów na: krzysztofkraw@poczta.onet.pl
Jeśli chodzi o jakieś datek za to , kwestia dogadania ;) .

pzdr
Krzysiek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2005, 10:32
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Auto: 1995 Millenia Miller Cycle

Postprzez Puhcio » 23 maja 2005, 15:31

krzys_Millenia_2.3 napisał(a):Mi znów pojawił się ten je...ny CHECK


Mam to samo i coraz mniej to mnie śmieszy ...


krzys_Millenia_2.3 napisał(a):Nie jestem zwollennikiem metody "odłączenia akumulatora" , wole byc pewien na 100 % co to za przyczyna więc jeśli to jest możliwe to bardzo Cie prosze o przesłanie tych opisów na: krzysztofkraw@poczta.onet.pl
Jeśli chodzi o jakieś datek za to , kwestia dogadania .


Ja też poroszę

Chyba jednak wiem co może być przyczyną mojego CHECK'a <jupi>

Na diagnostyce zawsze wypadały zwarcia w czujnikach, itp.
Miałem problem z chłodeniem – teraz wiem, ze jeden weżyk jest jeszce dziurawy – mopżliwe, żw płyn chłodniczy zalewał czujnik – robiło się zwarcie ... i od tego był CHECK

Mam nadzieję, ze to to ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez trojanrob » 23 maja 2005, 16:05

Osobiście nie miałem zapalonego checka.
Sprawdzałem kody TCS/ABS bo mi sie raz zapaliła.
Sprawdziłem kody – wg których nyło coś ze stkami
Ale porozłączałem styki wszystkich czujników i potraktowałem sprayem do styków .
Wyzerowałem kody (całkiem inna procedura niż przy kasowaniu checka) i jest ok
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez krzys_Millenia_2.3 » 23 maja 2005, 16:53

Mam nadzieję, ze to to ...[/quote]


no no, zawsze pozostaje mieć nadzieję ;)

pzdr
KK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2005, 10:32
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Auto: 1995 Millenia Miller Cycle

Postprzez Puhcio » 23 maja 2005, 17:50

krzys_Millenia_2.3 napisał(a):no no, zawsze pozostaje mieć nadzieję ;)


<lol> Dzięki ...

trojanrob napisał(a):Jak będzie ktoś potrzebował mam opis wszystkich kodów 2.3 i 2.5


trojanrob To co z tymi kodami <faja>
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez trojanrob » 23 maja 2005, 21:34

Dajcie chwilkę
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Feeko » 9 lip 2005, 08:27

Kasowanie check:
– gasimy auto
– wyłączamy stacyjkę
– wyjmujemy na 5 sec bezpiecznik ten od oświetlenia wewnątrz auta (jest niżej oddzielony od reszty)
– wkładamy bezpiecznik

Gotowe check już się nie świeci (bez wychodzenia z auta da się), jedyna niedogodność to fakt resetowania godziny na zegarku pokładowym.

Nie wiem czy u innych zadziała, ale u mnie działa.
Feeko
 

Postprzez krzys_Millenia_2.3 » 4 sie 2005, 13:10

witam

po paru miesiącach użytkowania jestem pewien na 100 % że w moim przypadku lapmka CHECK <killer> zapala się TYLKO gdy zaleje jakieś gówniane paliwo. Z chwilą gdy zostanie ok 1/4 tego syfu w baku i doleje "markową" benzyne (teraz tankuje tylko na BP) po chwili od razu to gaśnie więc może u niektórych osób z tym problemem jest podobnie . Odkąd tankuje na BP od paru dobrych tygodni spokój

pzdr
Krzysiek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2005, 10:32
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Auto: 1995 Millenia Miller Cycle

Postprzez trojanrob » 4 sie 2005, 13:37

Cześć

Bez względu na rodzaj paliwa nigdy nie zapalił mi się CEL.

A ja myślę , że to czujnik spalania stukowego daje znać o sobie przy słabej benzynie.
Gdy CEL zapali się przy słabym paliwie sprawdź jaki jest kod błędu.

Ja nie tankuje na BP – raz zatankowałem (tę reklamowaną) i spalił mi więcej niż zwykłej z NESTE.

Coś mi się wydaje, że po zmianie paliwa (ze słabego na b.dobre) trzba resetowac ECU i zgodnie z procedurą MAZDY uczyć go nowych parametrów.
Zrobię tak przed wyjazdem do Torunia. Zaleje 98 i zresetuję ECU itd. i zobaczymy co wyjdzie.



Na dzień dzisiejszy spala mi na NESTE 95 – w mieście 10.5 11.5 /100km
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez tomekrvf » 4 sie 2005, 14:14

Resetowanie ECU nie rozwiazuje problemu...
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez trojanrob » 4 sie 2005, 14:30

Witam

To co mogło byc przyczyną dużo większego zużycia paliwa ta sama trasa (ten sam styl jazdy) w jedną stronę na paliwie BP ulitmate 98 dojechałem do Wrocławia i zapalił mi sie komornik.
We wrocławiu zatankowałem na ORLENIE 95 wróciłem tą samą trasą do Szczecina i miałem wkaźnik tuż pod kreską ozn. 1/4. Później znaowu jechałem do Wrocławia. W jedna stronę na NESTE 95 w drugą na ORLEN 95 i było ok (tuż pod kreską ozn. 1/4) .

No chyba , że ta stacja BP uzdatniła to paliwko wodą. ???
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Puhcio » 4 sie 2005, 14:43

trojanrob mam pytanie ... scigasz ten czytnik błedów do milleni (podłaczenie pod kierownicą) ?

Bo jak tak, to chtnie bym pogadał, o mozliwsci sprowadzenia 2 sztuk :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9