Alarm mrugając kierunkowskazami włącza zapłon

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bajer0 » 22 mar 2009, 16:05

Mam taki dość osobliwy problem.
Jeżeli przełącznik kierunkowskazów nie zostawię w pozycji neutralnej (czyli zostawie na kierunku prawym lub lewym) po podczas uzbrajania alarmu razem z kierunkowskazami w mażdzie załącza się zapłon (na desce rozdzielczej zapalają się kontrolki od aku, oleju itp oraz słychać włączającą się pompe paliwa i nadmuch). Problem nie występuje przy pozycji neutralnej przełącznika kierunkowskazów.

Alarm podpiąłem do koski idącej bezpośrednio od stacyjki, po prawej stronie kolumny kierowniczej, odrazu dodam, że były to jedyne kable gdzie pojawiało się +12 po włączeniu kierunkowskazów.

Wydaje mi się, że w przełączniku zespolonym po włączeniu kierunkowskazu zwiera obwód zasilania (przy włączonym zapłonie) z obwodem kierunków, a wpinając zasilanie z alarmu pod kierunki jak gdyby zasilam obieg zapłonu od drugiej strony.... nie wiem czy to jasno wytłumaczyłem...

Czy wy macie podobne problemy? Czy zastosowanie diody na kablu od kierunkowskazów rozwiąże problem?

P.S. do moderatora.
jeżeli jesteś w stanie poprawniej nazwać temat to proszę popraw mnie, mi nic sensownego nie przychodzi do głowy.
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Paul » 22 mar 2009, 16:22

Witam. Dodanie diód pomoże oczywiście ( minimum 5A). Trzeba je dodać szeregowo w oryginalnej instalacji do kierunkowskazów (między przerywaczem a wyjściem na strony L i P), żeby nie zasilać całej instalacji "od tyłu". Usmażysz przekaźnik w centralce od alarmu, bo przybywa mu sporo odbiorników prądu (sama pompa paliwa i nawiew to ok 30A)
Mam nadzieję że nie zakręciłem za bardzo.

PS.
ALBO !!
Przepnij podłączenie centralki alarmowej bezpośrednio za przerywacz od kierunków i dopiero wstaw diody ale na kable od strony centralki alarmowej. Bez nich jak będziesz używał kierunkowskazów, będą działały wszystkie na raz jak awaryjne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2009, 01:35
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: HGW :D

Postprzez bajer0 » 22 mar 2009, 21:30

chyba latwiej mi bedzie dodac te diody do tego co mam.

Moglbys mi pomoc i napisac w jaki sposob je podlaczyc i jakie kupic?

z gory dziekuje :)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Paul » 22 mar 2009, 22:43

Chętnie pomogę, tylko właśnie dlatego dopisałem PS, bo zdałem sobie sprawę, że nie wiem gdzie dokładnie się wpiąłeś w instalacje z tą centralką alarmową :(
Znajdz przewody zielono-biały i zielono czarny w 8-mio pinowej białej kostce po lewej stronie kolumny kierownicy. Te przewody to jest wyjście z przerywacza na kierunkowskazy ( grupy P i L)
Z Twojej centralki alarmowej wychodzi jeden przewód do sterowania kierunkowskazami. Rozdziel go na 2 końcówki. Dolutuj diody na końcach i podłącz do tych znalezionych wcześniej kabli (zielono-biały i zielono czarny). I tyle. Ma działać.

Takie dwie diody potrzebujesz
http://www.tme.eu/katalog_pics/0/6/e/06ef69d58ecd489ce870340d1d9a7db8/uf600m.jpg

Tu masz hurtownie. Cena 99 groszy
http://www.tme.eu/katalog/diody/78551d8be53787393b498223309d362c.html

WAŻNE

Diody musisz podłączyć tym srebrnym paskiem w strone tych kabli (zielono-biały i zielono czarny)

Powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2009, 01:35
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: HGW :D

Postprzez bajer0 » 22 mar 2009, 23:00

Wpiąłem się właśnie w te kolory kabli tylko kostka jest po prawej stronie kolumny (po lewej nie mam żadnej białej kostki na 8 kabli)

Dziękuje za fachową porade w sprawie diody, słyszałem o nich ale nie wiedziałem dokładnie jak się je stosuje i nawet jak wyglądaja.

Z alarmu wychodzą mi odrazu 2 kable (na prawy i lewy kierunkowskaz), oba z bezpiecznikami 10A.

Rozumiem, że mam to zrobić tak:



stacyjka |---|dioda prostownicza (srebrny pasek -->)----|(kabel od alarmu)| -----|(biała kostka)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Paul » 22 mar 2009, 23:11

Nie

centralka od alarmu kabel 1 |---| Dioda-----srebrny pasek|---|zielono-biały
centralka od alarmu kabel 2 |---| Dioda-----srebrny pasek|---|zielono czarny

źle napisałem

to miejsce wpięcia alarmu do tych kabli zielono białego i z. czarnego. Żarówki kierunkowskazów są w którą stronę od tej wtyczki? po prostu napisz mi czy kable z tej białej wtyczki idą do komory silnika?
Diody muszą być na kablach po drodze z przerywacza do żarówek a centralka alarmowa wpięta za diodami (po stronie srebrnego paska). Wtedy prąd podany z centralki alarmowej nie będzie wracał do przerywacza itd i zasilał reszty instalacji.

Schemat
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2009, 01:35
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: HGW :D

Postprzez bajer0 » 14 kwi 2009, 09:20

Witam.
Jeszcze jedno szybkie pytanie.
Ostatnio straciłem kierunkowskazy, zdiagnozowałem włącznik awaryjnych ( po poruszaniu samym przyciskiem na jakiś czas działały kierunki poprawnie).Od kolegi z forum kupiłem nowy włącznik i było dobrze na dosłownie 3 dni. Dzisiaj znowu ten sam problem....
Czy alarm może coś tutaj mieszać??
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6