Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.
moj silnik jest wlasnie skladany – dostalem info, ze w moim KFie byly starte pierscienie olejowe (nie zapieczone, tylko starte)
Dla mnie mazda to samochód " zagadka ". Kupiłem od kolesia używany silnik z gwarancją. Zalałem olejem mobil 5W-50 bo na takowym jeździł, z początku dymu nie było, gdy temp. spadła poniżej zera pojawił sie poranny dymek. Zmieniłem olej na mobila 10W-40 nie było żadnej poprawy. Za radą forumowiczów zrobiłem płukankę i zalałem elfem 5W-30 od tego czasu dymku nie zobaczyłem nawet delikatnego podczas gazowania, ale oleju ubywa. Czyżbym miał dziurawą miske olejową 
- Od: 15 wrz 2008, 18:55
- Posty: 19
- Auto: Xedos 6 1,6 rok. prod.95+LPG
Ja miałem podobnie. Z tym że moj KF brał około litra oleju /600 km.Przy takim braniu powinna dymić jak szalona, a ona puszczała dymka na zimnym, a jak cieply to tylko na wysokich obrotach. jak nie butowałem to i tak znikał. Dymu nie było, wycieków też nie. Po remoncie idealnie jak na razie...
PS> Jak ktoś z okolic Wrocławia ma KF/KL do mini remontu, chętnie się tym zajmę.
PS> Jak ktoś z okolic Wrocławia ma KF/KL do mini remontu, chętnie się tym zajmę.
damianero napisał(a):koledzy maździarze a ja powroce jeszcze do tego porannego dymienia na niebiesko. czy to są rzeczywiście pierścienie jak to do tej pory było mowione czy tylko uszczelniacze?
trudno stwierdzić
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
- Od: 25 maja 2008, 20:26
- Posty: 439
- Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
- Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'
Dół silnika ale robi się wszystko gorę tez – tak to wyglada fachowo.czy to są rzeczywiście pierścienie jak to do tej pory było mowione czy tylko uszczelniacze?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Czege napisał(a):"mini remont"
nie taki mini,kapitalny to dobre slowo,podobno do 1000km po remoncie musi brac olej a pozniej trzeba zrobic wymiane,widocznie cos w tym jest
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
- Od: 25 maja 2008, 20:26
- Posty: 439
- Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
- Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'
ja wlasnie odebralem swojego xedosa z operacji wymiany pierscieni olejowych, uszczelniaczy zaworowych i panewek korbowodowych. Pierwsze 150km za mna – silnik stal sie zwawszy na niskich obrotach. Na wysokich jeszcze nie wiem jak jest – docieram
Pierwsze zalanie po 'remoncie' bylo wykonane olejem castrol magnatec 10w40, po 1000km wymieniam na elf SXR 5w30.
Normalne.nie wiem czy macie to samo ale u mnie zaczyna dymic nie od razu po odpaleniu ale po kilku sekundach a pozniej przestaje
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
No wymiana uszczlniaczy, pierścieni i panewek to nie jest generalny remont:)
Ja u siebie też zalałem Castrol 10W40 i jeszcze nie wiem jaki zaleje potem. Zastanawiam się pomiędzy 5 a 10W40;)
Ja u siebie też zalałem Castrol 10W40 i jeszcze nie wiem jaki zaleje potem. Zastanawiam się pomiędzy 5 a 10W40;)
No wymiana uszczlniaczy, pierścieni i panewek to nie jest generalny remont:)
Ale jeżeli reszta silnika nie wymaga remontu to po co ją remontować?
w takim razie co rozumiesz jako remont "kapitalny"?
Czege napisał(a):nie wiem jaki zaleje potem
proponuję jednak dobry syntetyk
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
- Od: 25 maja 2008, 20:26
- Posty: 439
- Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
- Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'
Czege napisał(a):No wymiana uszczlniaczy, pierścieni i panewek to nie jest generalny remont:)
a kto i gdzie tak napisal?
łysy83 napisał(a):co rozumiesz jako remont "kapitalny"?
kapitalny remont to wg mnie powrót do fabrycznych własciwosci. Wymiana wszystkich elementów, które się zużywaja w wyniku współpracy (tłoki, wałki.... itp.) A wymiana pierścieni oraz panewek i uszczelniaczy to nic innego jak "mini-remont" zwany uszczelnieniem. Ale nie ważne co jak się nazywa, ważne, że po tym zabiegu jest dużo lepiej

łysy83 napisał(a):proponuję jednak dobry syntetyk
Tak też zrobię. Tylko poczytam co to jest dobry syntetyk:P
sq2jul
Powiedz, jeśli możesz ile wyniosło Cię wszystko. Części + robocizna. Oczywiście o ile to nie tajemnica:P
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6