Jak działa klimatronic?
hey mam u sibie w madzi klimatronik i mam pytanko. Jak wlaczam klima czyli guzik A/C to na wyswietlaczu pojawia sie ac czyli ze jest wlaczona klima a jak wcisne jeszcze raz ten guzik to jest A/C a pod spodem econ, co to znaczy, a i czy guzik AMB to jest temp zewnetrzna. Ostatnie pytanie jak zapalam auto to przez chwile na desce zapala sie kontrolka z narysowanym autem i kluczykiem co to oznacza ze mam imobilaiser w kluczyku?
- Od: 7 lis 2004, 06:38
- Posty: 23
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 TDI 2001r
A/C econ oznacza ekonomiczną pracę klimatyzacji;
AMB to temp. zewnętrzna;
Kontrolka samochodu z narysowanym kluczykiem oznacza, że samochód jest wyposażony w immobiliser.
AMB to temp. zewnętrzna;
Kontrolka samochodu z narysowanym kluczykiem oznacza, że samochód jest wyposażony w immobiliser.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):A/C econ oznacza ekonomiczną pracę klimatyzacji
Co to znaczy "ekonomiczną" słabiej pracuje, mniej pali
ekono – załącza się tylko w momencie gdy termostat wskaże , że żądanej temp nie ma. popracuje i się wyłącza. pracuje jak klimatyzator – tylko schładza
a normalnie – pracuje cały czas, działa jak klimatyzacja – schładza lub podgrzewa powietrze, utrzymując jego stałą temperaturę.?
to tylko przypuszczenia. swoją drogą, ciekawe pytanie. ma ktoś napisane w instrukcji?
a normalnie – pracuje cały czas, działa jak klimatyzacja – schładza lub podgrzewa powietrze, utrzymując jego stałą temperaturę.?
to tylko przypuszczenia. swoją drogą, ciekawe pytanie. ma ktoś napisane w instrukcji?
W instrukcji nie jest to wyjaśnione, ale pewnie na tym to mniej więcej polega, bo gdy używamy klimy w trybie AUTO to zmiana z A/C na A/C ECON następuje, gdy nawiew już został znacznie zmniejszony (automatycznie), czyli temp. panująca w aucie jest bliska zadanej przez nas komputerowi.
Wpływ na ekonomiczną prace ma też stosunek temp. panującej na zewnątrz auta do panującej w środku zdarzało mi się, że po włączeniu AUTO od razu było A/C ECON.
Wpływ na ekonomiczną prace ma też stosunek temp. panującej na zewnątrz auta do panującej w środku zdarzało mi się, że po włączeniu AUTO od razu było A/C ECON.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Dobra dobra, ale ja dalej nie kapuje. U was jest komputer sterujęcy ECO, natomiast ja mam odrębny przycisk do tego celu Nie ta epoka ). Więc kiedy i do w jakim celu go używać
Nie znam podstaw technicznych, ale w GD ta funkcja pozwala na oszczednosc paliwa podczas pracy klimatyzacji.
Witam
Jak juz pisalem
Slabsze chlodzenie = w momencie kiedy auto juz sie troche ochlodzilo
Osuszanie powietrza = wlacza sie rownoczesnie z slabszym chlodzeniem i powoduje ze przy wiekszej roznicy temp. powietrze schlodzone ma wyzsza wilgotnosc dlatego dobrze jest gdy ta wilgotnosc zmniejszy sie
Tak wiec:
Nagrzane w sloncu auto -ruszamy -otwieramy okna – po paru minutach zamykamy okna i wlaczamy klime – po ok 10 min wlaczamy eco
Milego uzytkowania
Jak juz pisalem
Slabsze chlodzenie = w momencie kiedy auto juz sie troche ochlodzilo
Osuszanie powietrza = wlacza sie rownoczesnie z slabszym chlodzeniem i powoduje ze przy wiekszej roznicy temp. powietrze schlodzone ma wyzsza wilgotnosc dlatego dobrze jest gdy ta wilgotnosc zmniejszy sie
Tak wiec:
Nagrzane w sloncu auto -ruszamy -otwieramy okna – po paru minutach zamykamy okna i wlaczamy klime – po ok 10 min wlaczamy eco
Milego uzytkowania
- Od: 25 paź 2004, 20:18
- Posty: 30
- Auto: mazda 6 cd top 2.0 100kW
Ja coprawda nie mam mazdy 6 / 626, ale moja mazda również została wyposażona w "climatronic".
U mnie sytuacja jest troche inna.
Gdy wybiorę temp i włączę "auto" to klimatyzacja nie zawszę się włącza. Gdy jednak wykryje, że jest za ciepło włącza a/c. Czasem nawet zamyka obieg. Gdy natomiast temp. osiągnie ustawiony poziom a/c zostaje i za nic – tj. nigdy nię przeszedł na a/c ECO.
Gdy przy włączonym "auto" chcę przejść na tryb ECO naciskam przycisk a/c. Wtedy wyłącza się tryb "auto". To mnie dziwi.
Każde naciśnięcie przycisu (np. mocy went., a/c, etc.) przy włączonym "auto" powoduje wyłączenie tego trybu. Inni użytkownicy milleni też tak mają.
Ciekawe jest również to, gdy włączając ECO (aut. wychodzi z "auto") zachowuje jakąs kontolę na tym – tj. zmienia kierunek wiania (to muszę jeszce sprawdzić) i reguluje mocą wentylatora. Choć "auto" pozostaje wyłączone.
NIC Z TEGO NIE ROZUMIEM ...
U mnie sytuacja jest troche inna.
Gdy wybiorę temp i włączę "auto" to klimatyzacja nie zawszę się włącza. Gdy jednak wykryje, że jest za ciepło włącza a/c. Czasem nawet zamyka obieg. Gdy natomiast temp. osiągnie ustawiony poziom a/c zostaje i za nic – tj. nigdy nię przeszedł na a/c ECO.
Gdy przy włączonym "auto" chcę przejść na tryb ECO naciskam przycisk a/c. Wtedy wyłącza się tryb "auto". To mnie dziwi.
Każde naciśnięcie przycisu (np. mocy went., a/c, etc.) przy włączonym "auto" powoduje wyłączenie tego trybu. Inni użytkownicy milleni też tak mają.
Ciekawe jest również to, gdy włączając ECO (aut. wychodzi z "auto") zachowuje jakąs kontolę na tym – tj. zmienia kierunek wiania (to muszę jeszce sprawdzić) i reguluje mocą wentylatora. Choć "auto" pozostaje wyłączone.
NIC Z TEGO NIE ROZUMIEM ...
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
eeeeee – ja mam tak samo – szczególnie jeśli chodzi o to "pół-auto", że zmienia kierunek wiania...
Szkoda, że nie mam kompa pokładowego, bo wiedziałbym jak wpływa klima (A/C oraz ECON) na pobór paliwa... To by też sporo wyjaśniło. Ale narazie nie wyjaśnia.
Szkoda, że nie mam kompa pokładowego, bo wiedziałbym jak wpływa klima (A/C oraz ECON) na pobór paliwa... To by też sporo wyjaśniło. Ale narazie nie wyjaśnia.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):eeeeee – ja mam tak samo – szczególnie jeśli chodzi o to "pół-auto", że zmienia kierunek wiania...
No o to mi chodzi ... wreszce ktoś mnie zrozumiał – nie rozumiem czym się różniki pół-auto od auto właściwiego i dlaczego, przy kazdej zmianie czegkolwiek przechodzi w "pół-auto"
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
dlaczego, przy kazdej zmianie czegkolwiek przechodzi w "pół-auto"
nie do końca się zgadzam – jeśli zmienisz ręcznie kierunek wiania (klawisz mode) to wtedy owe półąuto się wyłącza.
Jak masz włączone tylko ręcznie (załóżmy że jest zima) i ustawisz sobie 20 stopni, to powietrze, które wwiewa będzie miało taką temperaturę – np. puszczasz sobie na nóżki delikatnym silniczkiem 20st. To "pół-auto" zachowuje się jednak inaczej bo dogrzewa do temperatury zadanej (owe 20st.) czyli powietrze, które wieje ma często inną temperaturę, dobieraną przez komputer.
Sprawdzałem to zimą i przynajmniej u mnie tak jest. Nie wiem jak jest latem, bo nie miałem takiej możliwości jeszcze (auto mam pół roku).
Przy pełnym auto – obawiam się, że sprężarka chodzi zawsze tylko nie wiem ile "bierze mocy" z silnika wtedy. Nie jestem pewny swoich szcunkowych przeliczeń, ale wydaje mi się, że nawet zimą zjadało mi więcej paliwa.
Cała ta klima jest jedną wielką zagadką.
xANDy napisał(a):nie do końca się zgadzam – jeśli zmienisz ręcznie kierunek wiania (klawisz mode) to wtedy owe półąuto się wyłącza.
Rozprtrywałem przypadek przy włączonym "auto"
xANDy napisał(a):Przy pełnym auto – obawiam się, że sprężarka chodzi zawsze tylko nie wiem ile "bierze mocy" z silnika wtedy. Nie jestem pewny swoich szcunkowych przeliczeń, ale wydaje mi się, że nawet zimą zjadało mi więcej paliwa.
Tylko u was w GF, podobno jak przy włączonej fukcji "auto" środek samchocu osiągnie zadeklarowaną temp. to klima przełącza się w tyb "auto – ac/econ". Natomiast u mnie się tak nie dzieję, wieć spreżarka cały czas obciąża silnik, co powoduje większe spalanie, mnijszą moc, itp. Gdy ręcznie przestawiam w tryb "ac/econ" poprzez naciśnięcie przycisku "ac" to automatyka się wyłącza i przechodzi w tyrb "pół-aut" co jest dla mnie zgadaką.
Ps. Co do spalania. Wynik w zimie jest prównyywalny do lata z klimą. Nigdy nie próbowałem jeździć latem bez klimy. Często, też włączam "auto", gdyż wychodzę, z zalożenia iż nie poto kupowałem taki samochód oaby oszczedzać 0.5 l /100 km na klimatyzacji ....
Tylko algortymy jej działania, w tym funcji "auto", są dla mnie zgadaką
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
No tak, ale ja mam ledwie 100 kucyków a Ty sporo więcej, dla mnie ubytek paru koni, szczególnie przy zapakowanym bagażniku (wszak to kombica) ma znaczenie dość spore (szczególnie przy wyprzedzaniu). Puste autko z pełnym bakiem waży półtorej tony (bez chyba 15 kg).
Przy moich zarobkach i moich kilometrach staram się oszczędzać nawet te pół na sto. Pali mi w granicach 5,5; nie wyszedłem jeszcze powyżej 6, a minimalnie to prawie 5,3.......
A algorytmy działania – ciągle są zagadką. MUSI być gdzies jakiś zaawansowany opis do niej!
Przy moich zarobkach i moich kilometrach staram się oszczędzać nawet te pół na sto. Pali mi w granicach 5,5; nie wyszedłem jeszcze powyżej 6, a minimalnie to prawie 5,3.......
A algorytmy działania – ciągle są zagadką. MUSI być gdzies jakiś zaawansowany opis do niej!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Puste autko z pełnym bakiem waży półtorej tony (bez chyba 15 kg).
Moje, przygotowane do jazdy 1440.
xANDy napisał(a):Przy moich zarobkach i moich kilometrach staram się oszczędzać nawet te pół na sto. Pali mi w granicach 5,5; nie wyszedłem jeszcze powyżej 6, a minimalnie to prawie 5,3.......
Ja chce takie spalanie ;( .... mi pali 2x tyle w mieście
Nie miało to zabrzmieć, tak jakbym rozrzucał pieniądze, i miał ich bardzo dużo. Jak nigdzie nie jadę to do prazy i z powrotem mam 30 km. Co daje miesięcznie 720 km. Nie jest to chyba jakiś oszałamiający wynik, moim zdaniem to mało ...
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Witam
Zaawansowany opis??
eco nie oznacza ze jest to polauto ale ze klimatyzacja dziala w trybie oszczednym !
jezeli komus nie przelacza sie sama na tryb eco to moze to zrobic recznie w momencie kiedy wentylator nie bedzie juz tak szybko sie krecil i gdy osiagniemy zadana temp.
Nawet gdy kontrolka od auto gasnie gdy przelaczymy na tryb eco to i tak dalej jest tryb auto/eco tzn. nadal automatycznie jest sterowana moc wentylatora i kierunek nawiewu. Tak sie dzieje dopoki nie bedziemy krecic sami moca wentylatora i kierunkiem nawiewu. Wtedy auto lub auto/eco sie wylacza
Tak przynajmniej dzieje sie w 6
Pozdrawiam MarcinR.
Zaawansowany opis??
eco nie oznacza ze jest to polauto ale ze klimatyzacja dziala w trybie oszczednym !
jezeli komus nie przelacza sie sama na tryb eco to moze to zrobic recznie w momencie kiedy wentylator nie bedzie juz tak szybko sie krecil i gdy osiagniemy zadana temp.
Nawet gdy kontrolka od auto gasnie gdy przelaczymy na tryb eco to i tak dalej jest tryb auto/eco tzn. nadal automatycznie jest sterowana moc wentylatora i kierunek nawiewu. Tak sie dzieje dopoki nie bedziemy krecic sami moca wentylatora i kierunkiem nawiewu. Wtedy auto lub auto/eco sie wylacza
Tak przynajmniej dzieje sie w 6
Pozdrawiam MarcinR.
- Od: 25 paź 2004, 20:18
- Posty: 30
- Auto: mazda 6 cd top 2.0 100kW
Marcin26 napisał(a):eco nie oznacza ze jest to polauto ale ze klimatyzacja dziala w trybie oszczednym jezeli komus nie przelacza sie sama na tryb eco to moze to zrobic recznie w momencie kiedy wentylator nie bedzie juz tak szybko sie krecil i gdy osiagniemy zadana temp.
Nawet gdy kontrolka od auto gasnie gdy przelaczymy na tryb eco to i tak dalej jest tryb auto/eco tzn. nadal automatycznie jest sterowana moc wentylatora i kierunek nawiewu.
To by pasowało .... Gdzy ręcznie zmienie na eco lampa od auto gaśniie ... tyle.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):To by pasowało ....
a własnie u mnie jest troszkę inaczej. Oczywiście mam wersję A/C oraz ECON i te funkcjonują prawidłowo. Jednak jeśli sam wyłączę tryb A/C to automat ciągle sam reguluje kierunek wiania i temperaturę – "przyłapałem" go jak zmienia kierunek. Temperatura zmienia się na 90% (nie dam głowy). Nie reguluje siły nadmuchu! mogę to nawet zmienić ręcznie a on ciągle przestawia kierunki. Dopiero, gdy ja ręcznie przestawię kierunek wiania, wtedy ten pół-automat wyłącza sie na dobre. Nie wiem na czym to polega oraz czy nie bierze więcej mocy z silnika, nie mam jak sprawdzić. W każdym razie jest to dziwne.
Puhcio napisał(a):Tylko u was w GF, podobno jak przy włączonej fukcji "auto" środek samchocu osiągnie zadeklarowaną temp. to klima przełącza się w tyb "auto – ac/econ". Natomiast u mnie się tak nie dzieję, wieć spreżarka cały czas obciąża silnik, co powoduje większe spalanie, mnijszą moc, itp
No i ja z tym ECON to jeszcze nie doszedłem do ładu, ale na pewno wiem że nawet na AUTO, jek temperatura wnętrza zaczyna dochodzić do tej ustawionej, to kompresor się wyłancza i włancza w miare potrzeby.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6