Olej – Mazdy 3 2.3 VCT

Postprzez Krisek » 9 kwi 2009, 21:47

travisowski.. oleje i ich formuly sa produkowane na caly swiat podobnie z dodtkami ...

Castrol sa olejami OK .... ale niesa nadzwyczajne ...
Tez uzywam bialego .... czasami GTX

GTX to GTX
Syntec to Syntec niema Syntec GTX .. ;) tak zeby sie nie mieszalo innym

roznica w z uzyciu silnika ? w stabilnosci oleju, w dodatkach czyszczacych itd itd niechce sie rozpisywac od chemicznej strony ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Karwoś » 9 kwi 2009, 22:06

Aż sprawdze co na tych czarnych piszą – SYNTEC na pewno a czy GTX to teraz już sam nie wiem . – na białych na pewno GTX – ale to półsyntetyki.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Krisek » 9 kwi 2009, 22:09

Ani jeden ani 2 nie jest syntetyczny

Syntec to grupa 3 = Bardzo Wysoka Jakosc Bazy zblizona do PAO ...
GTX to bodajze grupa 3 ...

:) Jak bedziesz chcial wysle ci cos na zmiane oleju :) z Amsoil zeby przekonac cie ... :P
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Karwoś » 9 kwi 2009, 22:13

Znaczy że taki dobry jest – no ale nie wiem czy to dobrze dla silnika zalać lepszy olej jak 5 x wymieniany był na słabszy.

A i jeszcze 1 sprawa – wysyłając paczkę podpisuje się że w paczce nie ma różnych rzeczy – wśród nich nie może być OLEJÓW – jest zakaz wysyłania takich rzeczy – nawet na cło – zostaną skonfiskowane (jak znajdą) i bedzie kara :)
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Krisek » 9 kwi 2009, 22:20

Nie mozna wysylac droga lotnicza ...
Ladowa IE – statek mozesz wysylac oczywiscie musisz zaplacic akcyze.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Karwoś » 9 kwi 2009, 22:34

No w 2005 wysyłałem samochód – oczywiście morską :) to musiałem podpisać że nie przewoze tam płynów olejów itp – nawet chcieli spuścić paliwo – władowali ok 2.5m rury w bak – ale niestety nie da się tak wylać paliwka z "6" i musiał płynąć z 60litrami w baku:)
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Krisek » 9 kwi 2009, 22:55

Interesujace :) to paliwo to pewnie ze wzgledow bezpieczenstwa ... latwo palne ...

ja ciagle wysylam male zbiorniczki do Analizy do USA ... zwykla koperta tyle ze jest specjalnie w niej zapakowane .. + Informacje dla poczty ...

http://www.blackstone-labs.com/postal_letter.html
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 10 kwi 2009, 00:10

krisek a po co ci te analizy?to twoje hobby czy jak?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 10 kwi 2009, 01:48

Praca/Hobby :) 2w1
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez bull » 10 kwi 2009, 14:52

Krisek, a jaki olej jest najlepszy właśnie do silnków 2.3 i 3.0 ze zmiennymi fazami rozrządu??
Widzę, że robiłeś jakieś analizy więc może coś podpowiesz, bo zbliża mi się wymiana oleju.
Jeździłem do tej pory na castrol edge 5w-30, elf sxr 5-w 30 i teraz mam valvoline synpower 5w-30.
Castrola dużo mi "łykał" i mam wrażenie, że słabszy silnik był. Elf i valvoline są bardzo porównywalne i nie odczułem różnicy. Co teraz wypróbować??
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez travisowski » 10 kwi 2009, 15:03

a testowales mobila 1 ESP Formula 5w30?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 10 kwi 2009, 16:33

Bull,

1 sprawa jesli zmieniasz marke oleju ... moze wystapic branie oleju do pierwszych 3 zmian pozniej przestanie ...albo zmaleje ..
Ciezko odczuc ruznice przy 2 olejach 5w30 ( jedyny moment to jesli ktorys jest blizej w40 ) No ale silnik sam w sobie widzial jakas roznice ... Slabszy silnik etc to efekty placebo .. niestety zaden olej nie potwierdzil przyrostu HP wlacznie ze slynnym dobrym olejem Royal Purple ... test wykazaly ze zmiany sa o 1% wiec to moze byc granic bledu ?

mozesz sobie po prubowac 0w30 ... Jesli masz kogos w Angli sciagnij sobie Amsoil SSO 0w30 Signature Series ... to nie zaden magiczny olej ... to poprostu pozadna baza PAO! plus najlepsze dodatki olejowe na rynku ....
Jakosc! do tego sciagnij sobie EAO11 Absolute Efficiency Oil Filte > Taki filtr oleju jest tylko do 3L

I bedziesz mial najlepsza filtracje I olej dostepny na rynku ..

Pamietaj ze wazny jest filtr powietrza ... ktory jesli przepuszcza syff .. podnosi silicon w oleju


ESP
nawet jak tak .. to Formula na EU bedzie inna wiec ciezko mi cokolwiek powiedziec Mobil robi dobre oleje ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 10 kwi 2009, 17:36

krisek a jak czesto proponujesz wymianiac filtr powietrza?jezdze glownie miasto.

ps.tez uwazam ze filtr powietrza jest jedna z podstawowych kwestji. Apropo niedawno rozmawialem z kierownikiem serwisu ASO Mazda Ksiezyno i w rozmowie zostala poruszona kwestja filtra powietrza.zostalem poinformowany ze w 3-kach moge sobie calkowicie wymontowac filtr ze nie ma on zadnego wplywu na silnik ani pomaga ani szkodzi.bylem zszokowany ze pracownicy renomowanego serwisu tak twierdza.rozmawialismy przez tel.bron boze nie chce tutaj nikogo obrazic ale wydaje mi sie ze takie informacje przekazywane użytkownikom to kpina.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez GrabaOP » 10 kwi 2009, 18:07

U mnie tez zbliza sie wymiana .Jak zakupilem mazde nie wiedzialem jaki olej jest w srodku korek wlewu zaleca 5w20 lecz ciezko na rynku o taki . na wymianie powiedzieli mi ze odpowiednik to bedzie 5w40 .wiec go zalalem castrol magnatec . Teraz jak sie naczytalem postow to mam watpilwosci czy dobry olej zalalem. przymierzam sie do wymiany na castrol edge 5w30 .Tylko czy taka wymiana z 5w40 na 5w30 nie jest szkodliwa dla silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 22:22
Posty: 51
Skąd: Opole
Auto: M6 L3 2005

Postprzez Krisek » 10 kwi 2009, 18:48

GrabaOP – nie jest ... kontroluj poziom oleju do 1 zmiany tylko
5w30 bedzie odpowiedni lub 0w30 ...

Filtr powietrza jest cholernie wazny ... ma duzy wplyw ... wymontowanie filtra powietrza to zgroza niewiem jak komus moze przyjsc cos takiego do glowy...

Jak czesto ? zalezy czy miasto jest zakurzone ;) ja aktualnie mieszkam na placu budowy ...
najlepiej kontrolowac filtr organo leptycznie widac w jakim jest stanie ... Wiec albo zgodnie z instrukcja albo wczesniej jesli widzisz ze jest syff ..

Pamietaj ze filtr uzyskuje pelna optymalnosc dopiero jak troszke sie przybrudzi w aucie ...

I ja polecam tylko filtry papierowe .. albo syntetyczne .. ( nie jestem zwolenikiem filtrow ktorze trzeba oliwic )
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323