Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez baluckityp » 6 kwi 2009, 21:03

kopci na bialo... tak na bialo w 100% <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 mar 2009, 09:07
Posty: 17
Skąd: eudezet (blokowiska i ulice)
Auto: probuffka 2.0 16v (FS)

Postprzez SubZer0 » 6 kwi 2009, 22:03

Czy Pan Grzyby ma jeszcze jakieś sugestie??.

Grzyby napisał(a):Jak w tulei jest jajo, to żadne pierścienie ani uszczelniacze tu nie pomogą i będzie brać olej i dymić.


To kopcenie to oczywiście na zimnym silniku występuje.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 02:55
Posty: 11
Auto: Mazda 626GF 2.0 16V 85kW 97/98

Postprzez kiler00718 » 6 kwi 2009, 22:06

sq2jul dzięki za uspokojenie bo już się wkurzałem że nie patrzyłem mechanikom na ręce :]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2008, 10:22
Posty: 17
Skąd: malbork
Auto: mazda 626 2.0i 97r GE

Postprzez SubZer0 » 6 kwi 2009, 22:20

domingez napisał(a):Jak kopci na biało to nie jest żadna usterka. Gdy kolor dymu przybierze barwę niebieską to może być wtedy powód do stresu.

tzn.?? Mógłbyś rozwinąć trochę swoją wypowiedzi
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 02:55
Posty: 11
Auto: Mazda 626GF 2.0 16V 85kW 97/98

Postprzez Grzyby » 6 kwi 2009, 23:34

Nie wiem. :)
Jak dużo przejechałeś po remoncie? Jak niewiele (mniej niż 1-2kkm) to może jeszcze poczekaj
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzyby » 6 kwi 2009, 23:37

Oooo, nie wiedziałem że i tu ciągniecie ten sam temat.

Jak kopci na biało to NIC złego się nie dzieje. Wypala się woda z wydechu (zawsze (szczególnie przy takich różnicach temperatur) w wydechu następuje kondensacja pary wodnej i po odpaleniu gorące spaliny ją podgrzewają i wylatuje jako biała para wodna. To normalny objaw.
Jeśli po odpaleniu pojawia się niebieski lub siwy dym to oznacza że silnik spala olej. I wtedy wiadomo że coś nie jest szczelne np. pierścienie czy też uszczelniacze.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez SubZer0 » 6 kwi 2009, 23:58

Grzyby napisał(a):Nie wiem. :)
Jak dużo przejechałeś po remoncie? Jak niewiele (mniej niż 1-2kkm) to może jeszcze poczekaj


zrobiłem jakieś 15 tyś.

Próbować ze zmianą tego oleju??
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 02:55
Posty: 11
Auto: Mazda 626GF 2.0 16V 85kW 97/98

Postprzez Grzyby » 7 kwi 2009, 00:03

Jasne. Najpierw płukanka, potem zalej syntetyk.
Jak tylko tyle po remoncie to praktycznie dziewiczy.

A, jaki w końcu masz kolor dymu?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez centaurea » 7 kwi 2009, 00:15

to moze i ja spróbuje, mi po remoncie żre ok 1 litra oleju, najpierw lałem mobila półsyntetyk a pozniej lotos, po remoncie przejechane 10 tys km rano tez lekko kopci.moze jakis lepszy półsyntetyk?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 23:55
Posty: 34
Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93

Postprzez Grzyby » 7 kwi 2009, 00:23

A kto leje po remoncie pólsyntetyk? Z jakiego powodu? Po co?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez centaurea » 7 kwi 2009, 00:30

nie wiem, nie znam sie...., ale czy jak zmienie olej na syntetyk to nie bedzie brał wiecej i czy nie wycieknie wszelkimi dziurami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 23:55
Posty: 34
Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93

Postprzez Grzyby » 7 kwi 2009, 08:10

centaurea napisał(a):czy jak zmienie olej na syntetyk to nie bedzie brał wiecej

na to pytanie nikt Ci nie odpowie na 100%
Nie powinien.

centaurea napisał(a):czy nie wycieknie wszelkimi dziurami?

sorki, ale skoro miałeś remont to do grzyba jasnego O JAKICH DZIURACH PISZESZ? Stare uszczelki masz założone?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez domingez » 7 kwi 2009, 09:28

Właśnie...
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez zibi626 » 7 kwi 2009, 10:55

Grzyby napisał(a):Jeśli po odpaleniu pojawia się niebieski lub siwy dym to oznacza że silnik spala olej. I wtedy wiadomo że coś nie jest szczelne np. pierścienie czy też uszczelniacze.


Co jeśli wogóle nie ma dymu a olej znika ? Sorry za lekki OT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Grzyby » 7 kwi 2009, 11:07

Nic.
Nie zawsze ubywanie oleju objawia się dymem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez baluckityp » 7 kwi 2009, 11:10

moj kopci na siwo/bialo ale np wiem ze musze zmienic uszczelke pod klawiaturka bo... bo po prsotu widac ze trzeba heh bdw, jedna srubka od pokrywy jest chyba ukrecona (nie ma gornego gwintu jest tylko dol), moge zastapic ja jakas zwykla czy musi byc made by mazda ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 mar 2009, 09:07
Posty: 17
Skąd: eudezet (blokowiska i ulice)
Auto: probuffka 2.0 16v (FS)

Postprzez Grzyby » 7 kwi 2009, 11:18

baluckityp napisał(a):moj kopci na siwo/bialo ale np wiem ze musze zmienic uszczelke pod klawiaturka

jedno nie ma związku z drugim :)

baluckityp napisał(a):moge zastapic ja jakas zwykla czy musi byc made by mazda

możesz, ale pamiętaj że niewłaściwa kolejność dokręcania śrub czy niewłaściwa siła ich dokręcenia może spowodować skrzywienie się pokrywki klawiatury i wtedy będzie ciekło. Może właśnie już tak jest u Ciebie?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zibi626 » 7 kwi 2009, 11:18

baluckityp napisał(a):zmienic uszczelke pod klawiaturka bo


Tylko oryginał – w ASO cena ok 50 pln, nawet nie myśl o zamienniku i nie dzwoń do IC bo Ci powiedzią 100-pare zlotych tak jak mi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez baluckityp » 7 kwi 2009, 13:09

Grzyby napisał(a):Jeśli po odpaleniu pojawia się niebieski lub siwy dym to oznacza że silnik spala olej. I wtedy wiadomo że coś nie jest szczelne np. pierścienie czy też uszczelniacze.


czyli to ze sie poci pod klawiaturka i brakuje srubki i musze zmienic uszczelke to nie o to kamon??

:( swoja droga przydalby mi sie namiar na sprawdzone sklepy w Lodzi... sorki za OT
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 mar 2009, 09:07
Posty: 17
Skąd: eudezet (blokowiska i ulice)
Auto: probuffka 2.0 16v (FS)

Postprzez Grzyby » 7 kwi 2009, 13:13

baluckityp napisał(a):czyli to ze sie poci pod klawiaturka i brakuje srubki i musze zmienic uszczelke to nie o to kamon??

to nie ma wpływu na kopcenie (spalanie oleju)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6