Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez Oloo66 » 23 mar 2009, 09:43

BLUEJACEK napisał(a):Witam jestem posiadaczem Mazdy Tribute 2002 lx-v6 w automacie. Zakupiłem ją w autohandlu ,jest sprowadzona z USA. Mam mały problem otóż silnik mi nierówno chodzi ,jak stoję na światłach i czasem szarpie jakby nie dostawał paliwa , nie wspominając już o tej pomarańczowej kontrolce :(. Jestem zmuszony oddać go na warsztat ale się trochę boje bo mi raz zepsuli auto na warsztacie. Byłbym wdzięczny za wszystkie sugestie dotyczące przyczyny usterek i naprawy. Byłbym zapomniał jeszcze od czasu do czasu występuje dziwne zjawisko wszystkie wskazówki skaczą do góry a później opadają z powrotem.Pozdrawiam!

Pewnie masz luźną klemę na aku i resetuje Ci komputer co jakiś czas. Tylko wtedy wskazówki jadą do max. wskazania. Po takim resecie trzeba ustawić wolne obroty, czyli doczekać aż sobie sam samochód ustawi i nie wolno nim jeździć aż osiągnie normalną temperature. Po tym przejechać 10 mil minimum i dopiero jest ustawiany komp. Sterownik skrzyni automatycznej regupluje się dopiero po kilkuset kilometrach!!! Przyczyną tych resetów u mnie była WODA, która dostała się do bezpieczników w skrzynce przy lewej nodze kierowcy przez odklejoną przednią szybę i potem płynęła po słupku w dół:–( Brak styku w jednej ze złączek powoduje reset kompa!!! Niestety wszystkie złączki w tym aucie wymagają przeglądu!!! utleniają się i śniedzieją. Wszystko czysciłem – bezpieczniki, złączki, przekaźniki. POLECAM. Najlepszyn przypadkiem jest lampka od poduszek – typowa dolegliwość braku styków złączek pod fotelami. UWAGA!!!!!!! Nie wolno poprawiać tych wtyczek bez odłączenia aku i odczekania 5-10minut!!!!!, bo wystrzelą poduszki.
Mam auto zagazowane i też mi czsem gaśnie. Tak jak palenie się lampki "check engine" jest to spowodowane zbyt bogatą mieszanką na wolnych obrotach w sosunku do pb. Komputer nie jest w stanie "zubożyć" mieszanki do momentu w którym działa poprawnie lambda (stoi na 1). Nie mam na to rady. Po dodaniu gazu zaczyna działać sonda juz poprawnie. Właściwie chodzi o 2 sondy oczywiście.
Pablo – nie mówiłem że to auto terenowe, bo oczywiście nie jest takie. Jest natomiast dosyć lekkie i zgrabnie sobie radzi jak na to czego się spodziewałem. Prześwitu oczywiście terenowego nie ma. I słusznie , bo po co? Jek napisałeś – podniesione zgrabne kombi.
Rozwaliłem skrzynię automatyczną – przestrzegam wszystkich przed zmianą biegów z R na D, czy 1 lub 2 starając się wyjechać z błota. Koła jeszcze się kręciły w jedną stronę, a ja zmieniałem bieg żeby "rozbujać" auto. Miałem załączone 4x4. W efekcie w skrzyni wyrwało pierscień zabezpieczajacy koszyk. To bardzo typowa skrzynia fordowska (mondeo coguar) ma tylko dodatkowo wyjscie na wał. Ale i tak spore wydatki. Trzeba uważać. Na asfalcie to się nie stanie. Moja mazda ma wszystkie chyba dolegliwości opisywane na forach w USA. Włącznie z tym , że pękła mi klamka wewnętrzna kierowcy – wymieniłem na tą z tylnych drzwi.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2008, 09:23
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Tribute 3.0

Postprzez BLUEJACEK » 23 mar 2009, 16:38

Globy napisał(a):Poczytaj w dziale 3/5/6 – takie zachowanie wskazówek to test komputera, przeprowadzany pewnie ze względu na wykryte usterki. Wklej tu błędy, jakie wywala Ci kontrolka CE i popatrzymy na forach zagranicznych. 3-litrowe silniki Forda nie należą do perełek bezawaryjności, powodzenia <usmiech>
Ale jest pytanie jak odczytać te błędy? czy mam jechać na stację diagnostyczną czy też mogę we własnym zakresie w garażu jakoś odczytać? Kupiłem kota w worku :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 18:02
Posty: 10
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda Tribute 2002 lx-v6 3.0

Postprzez Oloo66 » 23 mar 2009, 23:47

To zwykłe połaczenie OBD2. Można zczytać samemu, np. scatoolem lub innym programem.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2008, 09:23
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Tribute 3.0

Postprzez BLUEJACEK » 24 mar 2009, 17:15

Witam byłem na stacji sprawdziłem i oto wyniki badań diagnostycznych: Mazda benzin (0BD) tryb 3/7 odczyt pamięci błędów sterowania silnika
tryb3: usterka statyczna P0141 obwód grz. sondy lambda (rząd 1 czuj.2)
P0301 Cylinder1
Rozpoznano wypadanie zapłonów
Tryb7. usterka sporadyczna. Liczba błędów 2. Mazda Benzin (0BD) tryb 2 warunki robocze: S10 Sterowanie silnika, S02 kod błędu P0301, S03 Status systemu wtrysku Rząd 1 (B1) Aktywna regulacja bez ograniczeń, S04 Obciążenie obliczeniowe 33.3%, S05 Temp. płynu chłodzącego 90 *C ,S06 Integrator lambda B1 3.1% ,S07 L-Adaptacja B1 7.8%, S08 Integrator lambda B2 6.3%, S09 L-adaptacja B2 8.6%, S0C obroty 799 1/min.
-------------------------------
Nie wiem co to znaczy ale polecili mi wymianę świec na firmę NGK i przewodów, jestem umówiony na jutro zobaczymy czy coś pomoże. Mam nadzieje że mnie nie naciągają ;) . Pozdrawiam[/list]
p.s Oloo sprawdzałem klemy wszystko ok.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 18:02
Posty: 10
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda Tribute 2002 lx-v6 3.0

Postprzez Tomash » 25 mar 2009, 00:24

Dzizasssssss, ale tego masz... Sama wymiana swiec i przewodow nie na wszystko moze pomoc. Na taka grzaleczke Lambdy to swiece nie za bardzo pomoga... W razie czego, gdybys zaczal wymieniac polowe silnika i osprzetu – w Tczewie jest facet co ma zlomowiec i mozna sobie powiedziec, ze Tribute dla niego to chleb powszedni. Sam jezdzil tym samochodem i zawsze ma sporo czesci do niego. Na Allegro wystepuje pod nickiem [b]any-a[/b, tel kontaktowy 0602743308 i z wlasnych zakupow wiem, ze zlomu nie wciska. Nawet jesli nie wystawia to smialo dzwon bo jest duza szansa, ze ma to mimo wszystko. Tylko konkretnie musisz wiedziec czego szukasz. Gdzie robiles test?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez trashskate.pl » 26 mar 2009, 17:11

Jeszcze odnosnie skrzyni autmatu...Gdy samochód stoi krzywo (na górce) to bardzo cięzko na zimnym silniku zmienić bieg. Trzeba użyć sporej siły. Olej sprawdzany po przejechaniu kilkunastu kilometrów i miesci sie w normie, kolor piekny. Przy zimnym silniku oleju malutko ale w automatach ponoć tak ma być...
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez BLUEJACEK » 26 mar 2009, 20:30

Zakupiłem świece (60zł sztuka NGK Iridium) i nie podjęli się wymiany bo powiedzieli że ten silnik jest zbyt skomplikowany i że nie mieli wcześniej do czynienia z takim motorem <glupek2> Wielcy Mechanicy... muszę szukać człowieka co sprosta wyzwaniu :) Co ciekawe kontrolka CE cały dzień się nie odzywała dziwne .... Może ktoś mi poleci DOBREGO mechanika w Poznaniu co zna się na rzeczy??
Tomash: niestety nie ma mnie teraz w Gdańsku bo stacjonuję w Poznaniu i do Tczewa mi daleko ;) Test robiłem na stacji kontroli ,ale dzięki za namiar jak tu mi nikt nie pomoże to pojadę nawet do Tczewa :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 18:02
Posty: 10
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda Tribute 2002 lx-v6 3.0

Postprzez marcin3z7adi » 27 mar 2009, 12:37

Ja moge polecic mechanika od japonczykow , ale w Warszawie, jesli ktos bedzie zainteresowany pisac na PRIV. Sam serwisuje tam moje mazdeczki i inne japonczyki ktore sie po drodze przytrafily od 1992r i jestem super zadowolony, wszystkie modele, nigdy sam nie kupowalem zednych czesci serwisowych, wszystko dostepne w zakladzie , pozdrawiam.
http://www.moloski.republika.pl – to moje kolejne hobby, a jest ich jeszcze kilka :D
http://www.hotelglass.radom.pl – polecam klub BABYLON

Pozdrawiam-MARCIN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2007, 18:43
Posty: 121
Skąd: Bialobrzegi
Auto: 323F BA 1.8, MPV LW 2.0

Postprzez hinzr » 1 kwi 2009, 10:03

Poniewaz jestem nowy – na poczatek witam wszystkich.

Mam okazje kupic Mazde Tribute z silnikiem 2.0 (4x4).
Zastanawiam sie czy nie jest to odrobine za slaby silnik. Uzytkownicy z silnikami 3.0 pisza, ze maja male scigacze – a jak jest z tym slabszym silnikiem.
Glownie chodzi o elastycznosc. Czy na trasie nie ma problemow z wyprzedzaniem ??
Tak na marginesie – pozniewaz duzo jezdze powaznie rozwazam zamontowanie gazu (mam jednak sprawdzonego gazownika i nauczony doswiadczeniem nie mam zamiaru montowac taniego zwyklego gazu).

Bede wdzieczny za wszelkie informacje od dwuzerowcow ....
;)
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2009, 09:55
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda Tribute 2001, 2.0 + LPG

Postprzez bkruchy » 3 kwi 2009, 10:38

Witam,

Chciałbym dołożyć swoje 3 grosze do tematu Check Engine. W moim autku zaczęła się świecić dopiero po przejechaniu ok. 7tys. na gazie, ale tym nie przejmuję się, póki silnik pracuje OK. Nauczyłem się żyć z tą świecącą lampką, kiedy posiadałem jeszcze Corollkę i to nie zagazowaną. Pierwszym pytaniem, jakim witano mnie w stacji diagnostycznej, było: "Czy auto jeździ na gazie?", więc jest to chyba typowy problem dla samochodów z LPG. Co prawda u mnie problemem była walnięta sonda, ale też kultura pracy silnika była inna niż teraz. Czasami silnik osiągał max 4000 obr/min i nic więcej, co było trochę niebezpieczne podczas wyprzedzania. Wymieniłem sondy na uniwersalne i silnik chodził już równo pomimo nadal świecącej się kontrolki CE. W ASO powiedzieli mi, że silnik jest sterowany prawidłowo, a lampka świeci się dlatego, że sondy są inne niż dedykowane. I tak przejeździłem 2 lata do momentu, aż udało mi się kupić identyczne, używane sondy (nowe kosztowały po 800 pln/szt <glupek2> ). Po wymianie kontrolka zgasła.

Reasumując: olać CE jeśli auto jeździ, bo to pewnie wina złego wskazania sondy. W tym przekonaniu dodatkowo utwierdził mnie znajomy, który ma Octavię (na gwarancji) z fabryczną instalką i też u niego świeci się CE jak jeździ na LPG. Skoro w ASO Skody nie panikują z tego powodu, więc nie jest to jakieś groźne zjawisko.

Jednak jeśli zacznie się dziać coś niepokojącego (j.w.), to lepiej sprawdzić.

Jeszcze jedno. Na diagnostykę i ewentualne naprawy osprzętu silnika, poleacam (to nie reklama) udać się do warsztatu sieci Bosch-Service. W Łodzi z Toyotą odwiedziłem dwa i pomimo nie małych kosztów (ale i tak dużo taniej niż w ASO) byłem bardzo zadowolony. Dobrze diagnozują usterki i nie naciągają na części (najpierw starają się naprawić, a dopiero później sugerują wymianę).
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez bkruchy » 3 kwi 2009, 11:13

hinzr napisał(a):Poniewaz jestem nowy – na poczatek witam wszystkich.

Mam okazje kupic Mazde Tribute z silnikiem 2.0 (4x4).
Zastanawiam sie czy nie jest to odrobine za slaby silnik. Uzytkownicy z silnikami 3.0 pisza, ze maja male scigacze – a jak jest z tym slabszym silnikiem.
Glownie chodzi o elastycznosc. Czy na trasie nie ma problemow z wyprzedzaniem ??
Tak na marginesie – pozniewaz duzo jezdze powaznie rozwazam zamontowanie gazu (mam jednak sprawdzonego gazownika i nauczony doswiadczeniem nie mam zamiaru montowac taniego zwyklego gazu).

Bede wdzieczny za wszelkie informacje od dwuzerowcow ....
;)

Cześć,

Ja, prawdę mówiąc trochę żałuję, że nie mam silnika 3.0, ale niestety akcyza wyższa o 10% skutecznie zahamowała moje zapędy. Niestey, nie miałem czasu na uzbieranie dodatkowej kasy. Aczkolwiek na 2.0 też nie ma co narzekać. Na trasie z przyczepką i 4 osobami na pokładzie radziła sobie świetnie, ale wtedy jeździła jeszcze na benzynie. Na gazie jest nieco słabsza, ale i tak rusza się żwawo :) Nie ma problemu, aby na dwójce rozpędzić do ok. 70km/h, na trójce miałem najwięcej chyba 110. W większości jeżdżę po mieście i polnych drogach, więc od kiedy jest LPG, nie miałem okazji przetestować w trasie na dłuższym dystansie.
Max. prędkość jaką udało mi się osiągnąć, to było prawie 180 km/h (benzyna) na autostradzie w Niemczech z pełnym bagżnikiem i trójką pasażerów.

Więc, jeśli masz możliwość, to bierz z silnikiem 3.0. Co prawda nie mam porównania, ale jeśli z 2.0 jazda jest przyjemnością, to z większym silnikiem musi być już prawdziwą frajdą :).
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez marcin3z7adi » 3 kwi 2009, 15:57

Witam, piszecie duzo o tych problemach z kontrolka CE, mam pytanie w jakich silnikach to sie dzieje? bo ja mam w mojej MPV(2000r) silnik 2.0 benz+gaz sekwencja i zadnych klopotow, silnik smiga extra, nic nie szarpie, nic nie przerywa zadne kontrolki sie nie swieca i jak na auto o masie 1600kg bez zaladunku i pasazerow to 2.0 radzi sobie calkiem dobrze, max predkosc na gazie to 180km/h na GPS pokazywalo 173 okolo. Napiszcie w jakich to silnikach sie dzieje? i czy 2.0 w TRIBUTE to ten sam silnik co w MPV???
http://www.moloski.republika.pl – to moje kolejne hobby, a jest ich jeszcze kilka :D
http://www.hotelglass.radom.pl – polecam klub BABYLON

Pozdrawiam-MARCIN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2007, 18:43
Posty: 121
Skąd: Bialobrzegi
Auto: 323F BA 1.8, MPV LW 2.0

Postprzez mario_g76 » 6 kwi 2009, 08:33

OLO – co do styków pod siedzeniami (poduszki) już raz przeczyszczałem, ale znów muszę tam pogrzebać. Może się orientujesz bo chyba żółte kostki są od poduszek?

Ktoś z was może słyszał o "patencie", że wstawiane są oporniki właśnie przy stykach od poduszek? Nie bardzo wiem co miałoby to dać i tak z ciekawości pytam bo kiedyś gdzieś o tym czytałem.

Co do kontrolki check engine u mnie wszystko ok. Z instalacją gazową przejechałem około 25 tys. km.
W silnikach 2 litrowych jest pod maską ford:) chyba z focusa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez hinzr » 6 kwi 2009, 09:09

bkruchy napisał(a):Więc, jeśli masz możliwość, to bierz z silnikiem 3.0. Co prawda nie mam porównania, ale jeśli z 2.0 jazda jest przyjemnością, to z większym silnikiem musi być już prawdziwą frajdą :).


No wlasnie nie mam wyboru. Znajomy chce sprzedac (samochod jest wiec pewny) ale ma wlasnie slilnik 2.0.

A moze z innej beczki – czy ktos podnosil moc w tych dwulitrowcach (mechanika i/lub elektronika) ?
Chociaz to chyba pytanie na form Forda (bo zdaje sie to silnik fordowski).

pozdr
R.
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2009, 09:55
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda Tribute 2001, 2.0 + LPG

Postprzez trashskate.pl » 6 kwi 2009, 20:37

Ma ktoś pomysł co za cholerstwo może skrzypiec z tylu przy przejezdzaniu przez polciantow?
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez Tomash » 7 kwi 2009, 07:03

trashskate, sprawdz czy to nie jest pokrywka od trojkata ostrzegawczego. To ta podluzna klapka pod prawym okienkiem w bagazniku. W razie czego pomajdruj nia, przeczysc Plakiem do plastikow i powinno byc OK.
Z tym patentem od rezystorow to slyszalem, ze sa magicy co wstawiaja cos takiego, zeby kontrolka od poduszek nie swiecila sie jak auto jest po crashu i jaski wywalilo.
U mnie jakby przestalo poszarpywac autem od czasu jak wstawilem lubryfikator gniazd zaworowych. Nie wiem czy to przypadek czy efekt rzeczywisty, jednak autem nie szarpie. Cholerna kontrolka nadal sie swieci ale szykoje sie z nia do ostatecznej rozgrywki. Nawet juz mam zamiar podlaczyc drugi komputer, zeby sprawdzic czy aby napewno przy gazowaniu cos nie padlo w moim.
Sprawdzalem tez cos co bylo wspomniane jako reset pompy paliwowej. Owszem, jest taki bajer ale na moj gust przycisk jest wcisniety. Po konsultacjach z mechanikami wychodzi, ze jest to bezwladnosciowe zabezpieczenie na wypadek wypadku. Ze niby przy silnym uderzeniu to zabezpieczenie ma za zadanie odciac pompe paliwa, zeby nie podawala benzyny gdzies, gdzie moze sie pozar zrobic...
Bede walczyl z ta kontrolka CE! Albo ja albo ona!
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez jankacz » 7 kwi 2009, 21:10

Tomash – z tyłu może jeszcze skrzypieć zamek szyby -tą część która wchodzi w zamek należy natłuścić. A co do szarpania to u mnie jest coś takiego że przy wolnych obrotach zakuleje silnik. Coprawda zdarza sie to żadko ale...denerwuje. Łudze się że jak wymienie swiece to ta przypadłość znikinie mam około 103 tys a jeszcze ich nie wymieniałem. Jak nie świece to stawiałbym na cewkę lub właśnie na kompa.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2009, 22:26
Posty: 10

Postprzez bkruchy » 9 kwi 2009, 07:15

mario_g76 napisał(a):OLO
W silnikach 2 litrowych jest pod maską ford:) chyba z focusa.


Jest tam fordowski silnik ZETEC. Więcej szczegółów na forum http://www.mondeoklubpolska.pl
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez trashskate.pl » 9 kwi 2009, 15:43

skrzypi i skrzypi, postaram sie jakis magiczny natluszczac zakupic i bedziemy dzialac. Znajomy twierdzi ze to amortyzatory i ze to niby normalne...
Jeszcze przy szybkim skrecaniu przy okolo 20 km na godzine i przy sporych nierównosciach slychach stuk od spodu. Po przejechaniu sie na stacje djagnostyczną wykryli tylko male luzy w stabilizatorach. Moze jakies inne pomysly na te stuki?
Jescze pytanie odnosnie automatow. Przy parkowaniu pod górke, albo z górki mam problem z przestawieniem z P na D strasznie ciężko sie zmienia bieg. Olej sprawdzany po przejechaniu kilkunastu kilometrow i poziom w normie, kolor wisniowy :) Rano oleju malutko ponizej normy ale w automatach slyszalem ze sprawdza sie na wlaczanym silniku po przejechani X km. Czym moze byc spowodowany taki opor?
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez Tomash » 10 kwi 2009, 21:10

A pewnie tym, ze... parkujesz pod gorke. Sprobuj po zatrzymaniu zaciagnac najpierw reczny, dopiero pozniej zmien z D na P. Przy ruszaniu wcisnij hamulec, zmien z P na D lub R, dopiero pozniej zwolnij reczny. W pozycji P blokowane sa kola i jesli parkujesz pod gorke to autko zawsze sie ciut cofnie no i zapiera ta blokade i musisz ja silowo cofnac ( no jakby to powiedziec – wyszarpnac ) zmieniajac bieg z P na cos innego.
Co do skrzypienia to bez obsluchania ciezko powiedziec. Czy to jest jakby od plastikow czy moze cos metalicznie skrzypi? U mnie brzeczy albo kratka albo skrzypi ta pokrywka od trojkata.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele