Po odpaleniu silnik nie wchodzi na obroty, dymi na czarno
Auto spisywalo sie bez wiekszych problemow do dzis :/ Wybralem sie w trase, przejechalem 80mil bez zadnych problemow. Odpalenie auta po 20 min rowniez nie bylo wyzwaniem, niestety ruszenie z miejsca okazalo sie problemem nie do przeskoczenia. Brak obrotow wyzszych niz 1000-1200, im gaz mocniej wcisniety tym wieksza czarna chmura z wydechu.
Odpialem akumulator na kilka godzin i po tym czasie auto zapalilo jakby nic mu przedtem nie bylo. Wrocilem do domu, kolejne 80mil i nic niepokojacego sie nie dzialo. Niestety po godzinie juz nie pali, obroty chyba nawet do 1000 nie chcialy dojsc, silnikiem rzuca i przy dodawaniu gazu slychac stukanie. Oczywiscie dymu co niemiara. Zadna kontrolka silnika sie nie swieci.
Diagnoza padla na ktorys z wtryskow. Ok, tylko dlaczego jak juz odpali jak nalezy to jedzie bez problemow?
Odpialem akumulator na kilka godzin i po tym czasie auto zapalilo jakby nic mu przedtem nie bylo. Wrocilem do domu, kolejne 80mil i nic niepokojacego sie nie dzialo. Niestety po godzinie juz nie pali, obroty chyba nawet do 1000 nie chcialy dojsc, silnikiem rzuca i przy dodawaniu gazu slychac stukanie. Oczywiscie dymu co niemiara. Zadna kontrolka silnika sie nie swieci.
Diagnoza padla na ktorys z wtryskow. Ok, tylko dlaczego jak juz odpali jak nalezy to jedzie bez problemow?
Ostatnio edytowano 1 cze 2009, 22:13 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Jak resetujesz kompa poprzez odpiecie klem aku troche czasu musi minac zeby komp "stwierdzil " ze cos jest nie tak i przechodzi w tryb serwisowy . Sam dzis widzialem to u Ciebie i odrazu bylo widac ze to wtrysk leje . Po zdjeciu pokrywy plastikowej na okolo wtrysku byla ropa . Proponuje zrobic test przelewkowy i zobaczyc ktory wtrysk leje . 1 wtrysk to na oko widac ze juz cos z nim nie halo . Na forum bya instrukcja jak przeprowadzic test przelewkowy poszukaj 
- Od: 9 lip 2008, 21:01
- Posty: 579
- Skąd: Wawa/Northampton
- Auto: Mazda 6 Ts2 SL
Ukman napisał(a):Jak resetujesz kompa poprzez odpiecie klem aku troche czasu musi minac zeby komp "stwierdzil " ze cos jest nie tak i przechodzi w tryb serwisowy . Sam dzis widzialem to u Ciebie i odrazu bylo widac ze to wtrysk leje . Po zdjeciu pokrywy plastikowej na okolo wtrysku byla ropa . Proponuje zrobic test przelewkowy i zobaczyc ktory wtrysk leje . 1 wtrysk to na oko widac ze juz cos z nim nie halo . Na forum bya instrukcja jak przeprowadzic test przelewkowy poszukaj
Klucil sie nie bede, w koncu byles i widziales
Na razie pieknie umylem pokrywe, szukam wtryskow na ebayu (w sumie znalazlem ale niestety bez przewodu z opornikiem, nie wiem czy takowy mozna dokupic pozniej w ASO) no i jutro wyprawa do sklepu po rurki do zrobienia testu i apteki po pojemniki na mocz
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
No wiesz mozemy myslec i dochodzic co to takiego ale ja jestem 100 % pewny ze to byl wtrysk walil jak szalony jak dodawales mu gazu i to byl taki stukot ze kazdy wiedzial by ze cos jest nie tak . Ne dosc ze ropa na okolo wtrysku to jeszcze ten stukot 
- Od: 9 lip 2008, 21:01
- Posty: 579
- Skąd: Wawa/Northampton
- Auto: Mazda 6 Ts2 SL
Ukman napisał(a):No wiesz mozemy myslec i dochodzic co to takiego ale ja jestem 100 % pewny ze to byl wtrysk walil jak szalony jak dodawales mu gazu i to byl taki stukot ze kazdy wiedzial by ze cos jest nie tak . Ne dosc ze ropa na okolo wtrysku to jeszcze ten stukot
No to teraz dam Ci zagadke.
Test przelewowy wykonany, zajelo to pewnie z 10 min az wszystkie pojemniczki 100ml sie zapelnily. Wynik conajmniej dziwny, biorac pod uwage ze obecne objawy sa spowodowane wadliwym wtryskiem.
Otorz w pojemniczkach od wtryskow 1 (podejzany o padniecie), 2 i 4 ilosc ropy byla praktycznie identyczna – roznice praktycznie trudno bylo ocenic. Natomiast wtrysk nr 3 wydalil najwieksza ilosc ropy, jednak roznica nie jest duza bo tak na oko 1/2 – 3/4 zakretki od wody gazowanej 1,5 litra. Dodam ze test zrobiony na zimnym silniku, auto odpalone po ponad 12h postoju. Bylem sklonny kupic nowe wtryski, w tej chwili juz taki pewnien nie jestem.
Ja w tej chwili stawiam na BP Ultimate, ktorego moj silnik nie polubil. Nie wiem jaki kolor ma miec ropa, ale w tym przypadku byla zolta jak siuski
Mam fotke koncowa:

oraz krotki filmik, moge gdzies wrzucic.
PS: Wygralem ten spoilerek na eBayu

Ostatnio edytowano 5 kwi 2009, 21:27 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Możliwe że bp daje ciała z ropką, spróbuj shella v-power diesel, ja go leje i powiem że silnik lepiej pracuje i mniej dymi. Zalej jeszcze bak całą butlą forte diesel treatment i może jej przejdzie... Jak nie to ja tez nie wiem co jest grane bo coś tam było...
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
melass napisał(a):Możliwe że bp daje ciała z ropką, spróbuj shella v-power diesel, ja go leje i powiem że silnik lepiej pracuje i mniej dymi.
Brak obrotow wyzszych niz 1000-1200, im gaz mocniej wcisniety tym wieksza czarna chmura z wydechu.
Panowie, nic nie powinno dymić! Chyba, że deptacie na maksa w pedał to wtedy EGR może trochę podkopcić ale nie podczas normalne jazdy!
darow jak dla mnie pada ci turbina ale to trzeba potwierdzić u mechanika bo na forum będziesz wróżył z fusów.
PS. Proponuję to potraktować pilnie bo przy walniętym turbo będziesz palił olej, a tu tylko krok od zatarcia silnika.
domin1979 napisał(a):melass napisał(a):Możliwe że bp daje ciała z ropką, spróbuj shella v-power diesel, ja go leje i powiem że silnik lepiej pracuje i mniej dymi.Brak obrotow wyzszych niz 1000-1200, im gaz mocniej wcisniety tym wieksza czarna chmura z wydechu.
Panowie, nic nie powinno dymić! Chyba, że deptacie na maksa w pedał to wtedy EGR może trochę podkopcić ale nie podczas normalne jazdy!
darow jak dla mnie pada ci turbina ale to trzeba potwierdzić u mechanika bo na forum będziesz wróżył z fusów.
PS. Proponuję to potraktować pilnie bo przy walniętym turbo będziesz palił olej, a tu tylko krok od zatarcia silnika.
Jesli chodzi o dymienie to napewno nie bylo ono spowodowane praca EGR. Jest on zaslepiony od ok. 2 lat (pekla rurka od chlodnicy EGR). Do tej pory nie zdazylem sie za to zabrac. Poza tym dymi jedynie wowczas gdy obroty sa ograniczone do max 1200, jezeli silnik pracuje normalnie w pelnym zakresie, to zadnego dymienia nie ma!
Co do padajacej turbiny – sprawdze w najblizszym czasie metodami opisanymi na forum (luzy na osce i czy nie pluje za bardzo) ale osobisnie nie podejzewalem tego podzespolu. Zadnych ubytkow oleju nie ma poki co.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Ukman napisał(a):A widzisz Darek wysłuchiwałem wtryskow i powiedzialem ze na pierwszym jest ropka a na 3 waliCzyli 3 odbiega od reszty i leje najbardziej
Ale mi sie wydawalo, ze im wiecej paliwa wraca tym lepiej – mniejsza dawka wtryskiwana przez wtrysk. Wiec leje najmniej a nie najwiecej wg mnie...
Wrzucilem filmik z testu na YT, moze ktos obejrzy porocz mnie
http://www.youtube.com/watch?v=o7vv1DkKOzY
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Jakies kontrolki na zegarach sie swiecą czy nie ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Czytajac o problemie przypomniał mi sie klient ktory pojechal do niemców po madzie , kupił . Na polskiej stronie zatankował rope i po przejechaniu 40 km auto zaczeło podobnie sie zachowywac , krotkimi skokami jechał do Warszawy ( konsultujac telefonicznie problem ) co się okazało ? Padł/padał zawor SCV , za małe cisnienie na railu ( dlatego tez wtryski mogą klepac ) po wymianie na nowy silnik odzyskal wigor. Jak u Ciebie z tym tematem ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Czytajac o problemie przypomniał mi sie klient ktory pojechal do niemców po madzie , kupił . Na polskiej stronie zatankował rope i po przejechaniu 40 km auto zaczeło podobnie sie zachowywac , krotkimi skokami jechał do Warszawy ( konsultujac telefonicznie problem ) co się okazało ? Padł/padał zawor SCV , za małe cisnienie na railu ( dlatego tez wtryski mogą klepac ) po wymianie na nowy silnik odzyskal wigor. Jak u Ciebie z tym tematem ?
No u mnie jest troche innaczej. Auto jak jedzie to bez problemow, problem zaczyna sie gdy lekko przestygnie i chcesz odpalic ponownie motor.
Faktem jest, ze jak juz nie chodzi jak powinien to widac jak telepie silnikiem, a przy dodaniu gazu slychac wtrysk (badz wtryski), wskazowka zatrzymuje sie w rejonach 1000-1200 i dymi jak smok po do daniu gazu. bez gazu jest ok.
No i pokrywa jest troche zapackana (na uszczelce wtrysku nr 1 byla ropa w rowku, reszta byla wilgotna), a jezdze bez plastikowej oslony wiec w tym przypadku dalo sie to zauwazyc od razu.
W styczniu bylem na kompie profilaktycznie, pokazal:
P0118 ECT Sensor
Circuit High Input
P0183 Fuel
Temperature Sensor A
Circuit High Input
P0193 Fuel
Rail Pressure Sensor
High Input
potem bylem jeszcze raz upewnic sie i bylo czysto.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Witaj,
Jakiś rok temu miałem identyczny problem. Moja M6 raz kopciła a za chwile wszystko było Ok.a ze 2 razy był problem z jazdą bo silnik po odpaleniu i wcisnieciu gazu kręcił się do 1200 i dymil jak diabli.
Okazało się ze przepustnica się nie otwiera i silnik nie dostawał powietrza. Trzeba było ja wyjąć przeszlifować i problem ustał. Problem zidentyfikował maxkls wiec jak nie będziesz wiedział co i jak to napisz do niego może ci pomoże.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
Jakiś rok temu miałem identyczny problem. Moja M6 raz kopciła a za chwile wszystko było Ok.a ze 2 razy był problem z jazdą bo silnik po odpaleniu i wcisnieciu gazu kręcił się do 1200 i dymil jak diabli.
Okazało się ze przepustnica się nie otwiera i silnik nie dostawał powietrza. Trzeba było ja wyjąć przeszlifować i problem ustał. Problem zidentyfikował maxkls wiec jak nie będziesz wiedział co i jak to napisz do niego może ci pomoże.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
-
setian
Podobnie kuzyn mial w VW wtedy padl przeplowomierz wiec ja raczej stawial bym na te powietrze 
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
setian napisał(a):Witaj,
Jakiś rok temu miałem identyczny problem. Moja M6 raz kopciła a za chwile wszystko było Ok.a ze 2 razy był problem z jazdą bo silnik po odpaleniu i wcisnieciu gazu kręcił się do 1200 i dymil jak diabli.
Okazało się ze przepustnica się nie otwiera i silnik nie dostawał powietrza. Trzeba było ja wyjąć przeszlifować i problem ustał. Problem zidentyfikował maxkls wiec jak nie będziesz wiedział co i jak to napisz do niego może ci pomoże.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
Moze wskazowka gdzie ta przepustnica sie znajduje? Bo w benzynach wiem jak takowa wyglada i gdzie sie znajduje, natomiast w Mazdzie nic podobnego nie zauwazylem. Rura od IC wchodzi do kolektora i tyle.
Na razie auto 2 dzien dziala bez problemow, co prawda dalej niz 10km jednorazowo nie bylem ale sam fakt ze juz sie nie "burzy" lekko mnie pociesza. Wydaje mi sie ze moze jest troszeczke glosniejszy ale rownie dobrze moze to byc efekt psychologiczny.
Dzieki wszystkim za pomoc do tej pory, jak sie znowu cos posypie to nieomieszkam o tym napisac.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6