Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez malmund6 » 10 mar 2009, 20:48

Wydaje mi sie ze podkladki na wtryskach to glowna przyczyna dostawania sie spalin do komory silnika ale nie jedyna.W przypadku podkladek pod wtryskami proces ten zachodzi bardzo szybko, dokladnie nie powiem jakies 5k 10k moze nawet szybciej zalezy od nieszczelnosc, gdyz spaliny bezposrednio przechodza przez strumien olejowy oblewajacy wtryski, w przypadku nieszczelnych uszczelniaczy zaworowych jest podobnie ale to sie bardzo zadko zdaza, natomiast w momencie kiedy silnik ma juz troche nastukane kilometrow albo po prostu nie jest w najlepszej kondycji i wystepuja tak zwane nadmierne przedmuchy spalin przez pierscienie to proces ten rowniez wystapi tylko ze po znacznie dluzszym czasie.Dlatego czesta wymiana oleju w tym przypadku moze byc srodkiem zapobiegawczym.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez Enduro » 10 mar 2009, 21:43

ja zasugeruje tu moje dwa spostrzeżenia:

1. jesli po odkreceniu korka od wlewu oleju, podczas pracy silnika,
widac ulatujące sie spaliny, to świadczy to:
o niezbyt szczelnych podkładkach na wtryskach i jest to sygnał do jaknajszybyszej ich wymiany
lub o tzw. przedmuchach (czyli wyeksplatowanych/zapieczonych pierścieniach.
2. a przy odpaleniu silnika kontrolka od smarowanie/ cisnienia oleju powinna momentalnie zgasnąć!!!
a jeśli tak nie jest, to świadzy to w pierwszej lini o przytkanym smoku,
i wymoga bezzwłocznego oczyszczenia...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez doctor7 » 14 mar 2009, 10:38

malmund6 napisał(a):w kazdym przypadku zdjecia wtryskow, ktore wykonuje sie przy regulacji zaworow


Czy rzeczywiście do regulacji zaworów trzeba wyjmować wtryski?
Początkujący
 
Od: 25 gru 2007, 12:08
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 136KM 2004r

Postprzez radekbialy » 16 mar 2009, 23:42

doctor7 napisał(a):Czy rzeczywiście do regulacji zaworów trzeba wyjmować wtryski?


Wyjmowac nie trzeba ale zdejmuja łapy je mocujace a juz zluzowanie tych srub powoduje ze podkładki sie napewno nie ułoża i dobrze nie bedzie.

malmund6 napisał(a):wina zaklejonego smoga, w tym przypadku, wszystkie przeglądy i wymiany oleju były poprawne!
leży bezsprzecznie

w nieszczelnych podkładkach pod wtryskami!


tu sie też zgodze miałem regulowane zawory i zdjete łapy mocujace wtryski po jakis 5tys silnik dostał strasznych przedmuchów kopciło sie z odmy jak z rury wydechowej stara. Postanowiłem wymienic podkładki wtryskiwacze byłu tak odlepione nagarem ze ledwo je wyciagłem. w oleju było pełno gródek sadzy i ta samą sadzą był zapchany smok. Rodzaj dostepnych podkładek tez został zmieniony przez mazde te nowe sa jakby grubsze.
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez kondziorek3 » 27 mar 2009, 02:29

mam takie pytanie:
jak juz zdemontuje miske i smok to jakich srodków uzyc do ich wyczyszczenia?
drugie:
ile czasu powinien schnac silikon po zamontowaniu miski???
Początkujący
 
Od: 26 maja 2017, 17:52
Posty: 6
Auto: mazda 6

Postprzez Miron » 4 kwi 2009, 12:46

Dziś przy okazji wymiany oleju zdjąłem miskę olejową. Smok "zabity" nagarem w swojej dolnej części- powyżej boki po calłym obwodzie były drożne. Przebieg 120000km (100% oryginał) a od początku zalewany ELF 5W40 Exellium LDX. Jaksa – DZIĘKI !!
Początkujący
 
Od: 3 paź 2008, 12:17
Posty: 5
Skąd: Ciechanów
Auto: M 6 GG MZR CD

Postprzez bredok » 5 kwi 2009, 14:59

Witam,

Posiadam Mazde 5 z silnikiem diesla 2.0 143 KM, rok produkcji 2006, przebieg 137 tyś. Problem identyczny co u innych użytkowników 6. Rozebralem wczoraj miske olejową i oczom mym ukazał się zapchany smok, a "zabity" był jakimiś opiłkami gumowatymi/elastycznymi. Zastanawiałem się nawet czy nie jest to nadmiar silikonu który został użyty do uszczelnienia miski, zmielony i osadzony na sitku smoka. Zauważyłem również nierówne zęby na kole pompy olejowej.
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 15:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Postprzez melass » 5 kwi 2009, 16:17

Ciekawe co na to ASO powie,w tak świeżym aucie już zapchany. Porobiles foty? Jak tak to wal do nich!!! Chyba jeszcze masz gwarancje nie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Grzyby » 5 kwi 2009, 18:19

Miron napisał(a):od początku zalewany ELF 5W40 Exellium LDX

niby jak to od początku?
Nie wiedziałem że takim zalewano fabrycznie ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bredok » 5 kwi 2009, 19:06

melass niestety zdjęć nie zrobiłem, ale smok wyglądał prawie, że identycznie jak ten z pierwszej strony który przedstawił Jaksa. Gwarancji już niestety nie mam ze względu na ilość przejechanych kilometrów. Wkleję jutro zdjęcia miski olejowej bo też interesująco wygląda oraz koła zębatego pompy oleju.
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 15:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Postprzez Yapa » 5 kwi 2009, 19:08

bredok napisał(a):melass niestety zdjęć nie zrobiłem, ale smok wyglądał prawie, że identycznie jak ten z pierwszej strony który przedstawił Jaksa. Gwarancji już niestety nie mam ze względu na ilość przejechanych kilometrów. Wkleję jutro zdjęcia miski olejowej bo też interesująco wygląda oraz koła zębatego pompy oleju.

no to nieźle, chyba mazda dała d..y z tym smokiem. przy 115 tyś obejrzę i swój :|
Grzyby napisał(a):
Miron napisał(a):od początku zalewany ELF 5W40 Exellium LDX

niby jak to od początku?
Nie wiedziałem że takim zalewano fabrycznie ....

pierwszy/ poprzedni właściciel mojej 6 zalewał od początku dexelię 5w-40 – takie mam wpisy w książce
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Miron » 6 kwi 2009, 11:36

Przepraszam, skrót myślowy-miałem na myśli przebieg od kiedy ja jestem właścicielem auta tj.40000 km
Początkujący
 
Od: 3 paź 2008, 12:17
Posty: 5
Skąd: Ciechanów
Auto: M 6 GG MZR CD

Postprzez Grzyby » 6 kwi 2009, 11:55

Yapa, to że Dexelię dla Mazdy robi Elf nie oznacza, że 5W40 Exellium Elfa ma identyczne parametry. A ma gorsze. :)

Miron napisał(a):miałem na myśli przebieg od kiedy ja jestem właścicielem auta tj.40000 km

Teraz jasne. Co ile km robiłeś wymiany? Jakie filtry montowałeś?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Miron » 6 kwi 2009, 20:31

Przyznam szczerze,że z tym chyba nie było najlepiej. W chwili zakupu auto było po wymianie oleju przy 38000km. Ja wymieniałem olej co 12 miesięcy-kolejno przy stanie drogomierza: 61000km ( 23oookm), 88600km (27000km),104600km (16000km) i obecnie 121000km(16400km). Filtry to kolejno Filtron !!! ( pewnie mezalians,ale taki mi założyli), Japan Cars, a dwa ostatnie to KNECHT. Nietrudno zauważyć, że dwie ostatnie zmiany jeśli chodzi o przebieg jak i rodzaj filtra to w moim przpadku pewna "poprawa" a to za sprawą lektury Tego Forum.
Początkujący
 
Od: 3 paź 2008, 12:17
Posty: 5
Skąd: Ciechanów
Auto: M 6 GG MZR CD

Postprzez Grzyby » 6 kwi 2009, 20:38

Miron napisał(a):( 23oookm),

Miron napisał(a):(27000km),

Miron napisał(a):Filtry to kolejno Filtron ! ...... Japan Cars

wg mnie to są winowajcy tego stanu rzeczy. Przebieg o wiele za duży jak na jedno zalanie oleju + słabsze filtry.
Można powiedzieć, że efekt na własne życzenie.
Knecht to bardzo dobry wybór, ale to już "po ptokach".

Jeszcze z ciekawości – dużo jeździsz po mieście?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Miron » 7 kwi 2009, 09:51

Przebiegi w relacji miasto trasa układają się różnie, lecz myślę,że w skali roku jest to orientacyjnie 50/50 z tym,że w mieście odcinki zdecydowanie krótkie. Prztoczone przeze mnie wcześniej dane zapewne w jakiś sposób przyczyniły się do "problemu" ale istotą zagadnienia jest generalnie to,że jest to problem Mazdy 6. Nie jestem fachowcem lecz parę aut zajeżdziłem i uważam ,że w każdum nieterminiwa wymiana oleju bądż słabej jakości filtry przyczyniają się do krótszej żywotności silnika zaś zapieczony smok to smutna przpadłość tego modelu. Zresztą mechanik realizując moją prośbę sprawdzenia smoka patrzył na mnie naprawdę dziwnie- " Panie to jest Mazda i to nie z dolnej półki".Powiedzmy uczciwie, dla każdego z nas Mazda to Mazda!
Początkujący
 
Od: 3 paź 2008, 12:17
Posty: 5
Skąd: Ciechanów
Auto: M 6 GG MZR CD

Postprzez bredok » 7 kwi 2009, 10:20

Ojjj po własnym przypadku już wiem, że wcale nie jest to przypadłość Mazdy 6, bo ja mam 5 i problem był ten sam. Smok już wyczyściłem. Tak jak obiecałem wklejam zdjęcia miski olejowej oraz koła zębatego pompy olejowej. Miska olejowa posiada odpryski po jakiś drobinach mielonych przez koła zębate które udeżały o nią z duża siła.


zdjęcie fragmętu miski olejowej w pobliżu koła napędowego pompy olejowej
Obrazek


zdjęcie koła zębatego napędowego pompy olejowej
Obrazek


Przepraszam za kiepskiej jakości zdjęcia, były robione telefonem.
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 15:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Postprzez Grzyby » 7 kwi 2009, 11:15

Miron napisał(a):Prztoczone przeze mnie wcześniej dane zapewne w jakiś sposób przyczyniły się do "problemu" ale istotą zagadnienia jest generalnie to,że jest to problem Mazdy 6

Złe podejście.
Istotą problemu jest niewłaściwa eksploatacja. Ot wszystko.
A jej efektem jest to co widać na różnych fotach.
Nie można własnej ignorancji tłumaczyć błędami producenta.

bredok napisał(a):Miska olejowa posiada odpryski po jakiś drobinach mielonych przez koła zębate które udeżały o nią z duża siła.

Wiesz z jaką siłą musiałoby to uderzać żeby przez warstwę oleju zrobić takie ślady? To niemożliwe po prostu. A już totalnie nieprawdopodobne żeby takie ślady powstały na dnie miski!
Sam pomyśl .... Przecież tam nie ma kawałków metalu wielkości paznokcia a malutkie drobinki które nigdy nie zrobiłyby takiego efektu po przejściu przez warstwę oleju.
Podejrzewam że to co bierzesz za ślady odprysków to zwyczajne pozostałości poprodukcyjne miski.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Yapa » 7 kwi 2009, 22:42

Grzyby napisał(a):Miron napisał:
Prztoczone przeze mnie wcześniej dane zapewne w jakiś sposób przyczyniły się do "problemu" ale istotą zagadnienia jest generalnie to,że jest to problem Mazdy 6

Złe podejście.
Istotą problemu jest niewłaściwa eksploatacja. Ot wszystko.
A jej efektem jest to co widać na różnych fotach.
Nie można własnej ignorancji tłumaczyć błędami producenta.

moim zdaniem te smoki mogłyby być mniej wrażliwe, aczkolwiek terminowe wymiany oleju są jak najbardziej potrzebne. wina – pół na pół :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez melass » 8 kwi 2009, 20:40

Ja troche z innej beczki... Nie macie przypadkiem takiego dzwieku takie trrryyt trrryyt ja silnik sie nagrzeje dobrze? Ten dzwiek troche mnie przerazil, jakby cos mieliło, dochodzilo to z okolic miski wiec sadzilem że mam smoka zapchanego ale jednak nie wszystko czyste tylko skąd ten dzwiek? Pojechałem do aso spytac sie co to moze byc to powiedzieli mi ze te mazdy tak mają.Ale teraz bredok dał mi troche do myślenia z tym kołem zębatym... Może naprwade coś tam siedzi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6