Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy
Wydaje mi sie ze podkladki na wtryskach to glowna przyczyna dostawania sie spalin do komory silnika ale nie jedyna.W przypadku podkladek pod wtryskami proces ten zachodzi bardzo szybko, dokladnie nie powiem jakies 5k 10k moze nawet szybciej zalezy od nieszczelnosc, gdyz spaliny bezposrednio przechodza przez strumien olejowy oblewajacy wtryski, w przypadku nieszczelnych uszczelniaczy zaworowych jest podobnie ale to sie bardzo zadko zdaza, natomiast w momencie kiedy silnik ma juz troche nastukane kilometrow albo po prostu nie jest w najlepszej kondycji i wystepuja tak zwane nadmierne przedmuchy spalin przez pierscienie to proces ten rowniez wystapi tylko ze po znacznie dluzszym czasie.Dlatego czesta wymiana oleju w tym przypadku moze byc srodkiem zapobiegawczym.
- Od: 25 sty 2009, 20:04
- Posty: 28
- Skąd: Manchester
- Auto: MAZDA6 TD 143,2006r
ja zasugeruje tu moje dwa spostrzeżenia:
1. jesli po odkreceniu korka od wlewu oleju, podczas pracy silnika,
widac ulatujące sie spaliny, to świadczy to:
o niezbyt szczelnych podkładkach na wtryskach i jest to sygnał do jaknajszybyszej ich wymiany
lub o tzw. przedmuchach (czyli wyeksplatowanych/zapieczonych pierścieniach.
2. a przy odpaleniu silnika kontrolka od smarowanie/ cisnienia oleju powinna momentalnie zgasnąć!!!
a jeśli tak nie jest, to świadzy to w pierwszej lini o przytkanym smoku,
i wymoga bezzwłocznego oczyszczenia...
pozdr
E.
1. jesli po odkreceniu korka od wlewu oleju, podczas pracy silnika,
widac ulatujące sie spaliny, to świadczy to:
o niezbyt szczelnych podkładkach na wtryskach i jest to sygnał do jaknajszybyszej ich wymiany
lub o tzw. przedmuchach (czyli wyeksplatowanych/zapieczonych pierścieniach.
2. a przy odpaleniu silnika kontrolka od smarowanie/ cisnienia oleju powinna momentalnie zgasnąć!!!
a jeśli tak nie jest, to świadzy to w pierwszej lini o przytkanym smoku,
i wymoga bezzwłocznego oczyszczenia...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
doctor7 napisał(a):Czy rzeczywiście do regulacji zaworów trzeba wyjmować wtryski?
Wyjmowac nie trzeba ale zdejmuja łapy je mocujace a juz zluzowanie tych srub powoduje ze podkładki sie napewno nie ułoża i dobrze nie bedzie.
malmund6 napisał(a):wina zaklejonego smoga, w tym przypadku, wszystkie przeglądy i wymiany oleju były poprawne!
leży bezsprzecznie
w nieszczelnych podkładkach pod wtryskami!
tu sie też zgodze miałem regulowane zawory i zdjete łapy mocujace wtryski po jakis 5tys silnik dostał strasznych przedmuchów kopciło sie z odmy jak z rury wydechowej stara. Postanowiłem wymienic podkładki wtryskiwacze byłu tak odlepione nagarem ze ledwo je wyciagłem. w oleju było pełno gródek sadzy i ta samą sadzą był zapchany smok. Rodzaj dostepnych podkładek tez został zmieniony przez mazde te nowe sa jakby grubsze.
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
mam takie pytanie:
jak juz zdemontuje miske i smok to jakich srodków uzyc do ich wyczyszczenia?
drugie:
ile czasu powinien schnac silikon po zamontowaniu miski???
jak juz zdemontuje miske i smok to jakich srodków uzyc do ich wyczyszczenia?
drugie:
ile czasu powinien schnac silikon po zamontowaniu miski???
- Od: 26 maja 2017, 17:52
- Posty: 6
- Auto: mazda 6
Dziś przy okazji wymiany oleju zdjąłem miskę olejową. Smok "zabity" nagarem w swojej dolnej części- powyżej boki po calłym obwodzie były drożne. Przebieg 120000km (100% oryginał) a od początku zalewany ELF 5W40 Exellium LDX. Jaksa – DZIĘKI 

- Od: 3 paź 2008, 12:17
- Posty: 5
- Skąd: Ciechanów
- Auto: M 6 GG MZR CD
Witam,
Posiadam Mazde 5 z silnikiem diesla 2.0 143 KM, rok produkcji 2006, przebieg 137 tyś. Problem identyczny co u innych użytkowników 6. Rozebralem wczoraj miske olejową i oczom mym ukazał się zapchany smok, a "zabity" był jakimiś opiłkami gumowatymi/elastycznymi. Zastanawiałem się nawet czy nie jest to nadmiar silikonu który został użyty do uszczelnienia miski, zmielony i osadzony na sitku smoka. Zauważyłem również nierówne zęby na kole pompy olejowej.
Posiadam Mazde 5 z silnikiem diesla 2.0 143 KM, rok produkcji 2006, przebieg 137 tyś. Problem identyczny co u innych użytkowników 6. Rozebralem wczoraj miske olejową i oczom mym ukazał się zapchany smok, a "zabity" był jakimiś opiłkami gumowatymi/elastycznymi. Zastanawiałem się nawet czy nie jest to nadmiar silikonu który został użyty do uszczelnienia miski, zmielony i osadzony na sitku smoka. Zauważyłem również nierówne zęby na kole pompy olejowej.
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
www.auto-carrier.eu
- Od: 18 sie 2008, 15:00
- Posty: 58
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 5 MZR CD
Miron napisał(a):od początku zalewany ELF 5W40 Exellium LDX
niby jak to od początku?
Nie wiedziałem że takim zalewano fabrycznie ....
melass niestety zdjęć nie zrobiłem, ale smok wyglądał prawie, że identycznie jak ten z pierwszej strony który przedstawił Jaksa. Gwarancji już niestety nie mam ze względu na ilość przejechanych kilometrów. Wkleję jutro zdjęcia miski olejowej bo też interesująco wygląda oraz koła zębatego pompy oleju.
- Od: 18 sie 2008, 15:00
- Posty: 58
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 5 MZR CD
bredok napisał(a):melass niestety zdjęć nie zrobiłem, ale smok wyglądał prawie, że identycznie jak ten z pierwszej strony który przedstawił Jaksa. Gwarancji już niestety nie mam ze względu na ilość przejechanych kilometrów. Wkleję jutro zdjęcia miski olejowej bo też interesująco wygląda oraz koła zębatego pompy oleju.
no to nieźle, chyba mazda dała d..y z tym smokiem. przy 115 tyś obejrzę i swój
Grzyby napisał(a):Miron napisał(a):od początku zalewany ELF 5W40 Exellium LDX
niby jak to od początku?
Nie wiedziałem że takim zalewano fabrycznie ....
pierwszy/ poprzedni właściciel mojej 6 zalewał od początku dexelię 5w-40 – takie mam wpisy w książce
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Yapa, to że Dexelię dla Mazdy robi Elf nie oznacza, że 5W40 Exellium Elfa ma identyczne parametry. A ma gorsze.
Teraz jasne. Co ile km robiłeś wymiany? Jakie filtry montowałeś?
Miron napisał(a):miałem na myśli przebieg od kiedy ja jestem właścicielem auta tj.40000 km
Teraz jasne. Co ile km robiłeś wymiany? Jakie filtry montowałeś?
Przyznam szczerze,że z tym chyba nie było najlepiej. W chwili zakupu auto było po wymianie oleju przy 38000km. Ja wymieniałem olej co 12 miesięcy-kolejno przy stanie drogomierza: 61000km ( 23oookm), 88600km (27000km),104600km (16000km) i obecnie 121000km(16400km). Filtry to kolejno Filtron
! ( pewnie mezalians,ale taki mi założyli), Japan Cars, a dwa ostatnie to KNECHT. Nietrudno zauważyć, że dwie ostatnie zmiany jeśli chodzi o przebieg jak i rodzaj filtra to w moim przpadku pewna "poprawa" a to za sprawą lektury Tego Forum.

- Od: 3 paź 2008, 12:17
- Posty: 5
- Skąd: Ciechanów
- Auto: M 6 GG MZR CD
Miron napisał(a):( 23oookm),
Miron napisał(a):(27000km),
Miron napisał(a):Filtry to kolejno Filtron ! ...... Japan Cars
wg mnie to są winowajcy tego stanu rzeczy. Przebieg o wiele za duży jak na jedno zalanie oleju + słabsze filtry.
Można powiedzieć, że efekt na własne życzenie.
Knecht to bardzo dobry wybór, ale to już "po ptokach".
Jeszcze z ciekawości – dużo jeździsz po mieście?
Przebiegi w relacji miasto trasa układają się różnie, lecz myślę,że w skali roku jest to orientacyjnie 50/50 z tym,że w mieście odcinki zdecydowanie krótkie. Prztoczone przeze mnie wcześniej dane zapewne w jakiś sposób przyczyniły się do "problemu" ale istotą zagadnienia jest generalnie to,że jest to problem Mazdy 6. Nie jestem fachowcem lecz parę aut zajeżdziłem i uważam ,że w każdum nieterminiwa wymiana oleju bądż słabej jakości filtry przyczyniają się do krótszej żywotności silnika zaś zapieczony smok to smutna przpadłość tego modelu. Zresztą mechanik realizując moją prośbę sprawdzenia smoka patrzył na mnie naprawdę dziwnie- " Panie to jest Mazda i to nie z dolnej półki".Powiedzmy uczciwie, dla każdego z nas Mazda to Mazda!
- Od: 3 paź 2008, 12:17
- Posty: 5
- Skąd: Ciechanów
- Auto: M 6 GG MZR CD
Ojjj po własnym przypadku już wiem, że wcale nie jest to przypadłość Mazdy 6, bo ja mam 5 i problem był ten sam. Smok już wyczyściłem. Tak jak obiecałem wklejam zdjęcia miski olejowej oraz koła zębatego pompy olejowej. Miska olejowa posiada odpryski po jakiś drobinach mielonych przez koła zębate które udeżały o nią z duża siła.
zdjęcie fragmętu miski olejowej w pobliżu koła napędowego pompy olejowej
zdjęcie koła zębatego napędowego pompy olejowej
Przepraszam za kiepskiej jakości zdjęcia, były robione telefonem.
zdjęcie fragmętu miski olejowej w pobliżu koła napędowego pompy olejowej

zdjęcie koła zębatego napędowego pompy olejowej

Przepraszam za kiepskiej jakości zdjęcia, były robione telefonem.
- Od: 18 sie 2008, 15:00
- Posty: 58
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 5 MZR CD
Miron napisał(a):Prztoczone przeze mnie wcześniej dane zapewne w jakiś sposób przyczyniły się do "problemu" ale istotą zagadnienia jest generalnie to,że jest to problem Mazdy 6
Złe podejście.
Istotą problemu jest niewłaściwa eksploatacja. Ot wszystko.
A jej efektem jest to co widać na różnych fotach.
Nie można własnej ignorancji tłumaczyć błędami producenta.
bredok napisał(a):Miska olejowa posiada odpryski po jakiś drobinach mielonych przez koła zębate które udeżały o nią z duża siła.
Wiesz z jaką siłą musiałoby to uderzać żeby przez warstwę oleju zrobić takie ślady? To niemożliwe po prostu. A już totalnie nieprawdopodobne żeby takie ślady powstały na dnie miski!
Sam pomyśl .... Przecież tam nie ma kawałków metalu wielkości paznokcia a malutkie drobinki które nigdy nie zrobiłyby takiego efektu po przejściu przez warstwę oleju.
Podejrzewam że to co bierzesz za ślady odprysków to zwyczajne pozostałości poprodukcyjne miski.
Grzyby napisał(a):Miron napisał:
Prztoczone przeze mnie wcześniej dane zapewne w jakiś sposób przyczyniły się do "problemu" ale istotą zagadnienia jest generalnie to,że jest to problem Mazdy 6
Złe podejście.
Istotą problemu jest niewłaściwa eksploatacja. Ot wszystko.
A jej efektem jest to co widać na różnych fotach.
Nie można własnej ignorancji tłumaczyć błędami producenta.
moim zdaniem te smoki mogłyby być mniej wrażliwe, aczkolwiek terminowe wymiany oleju są jak najbardziej potrzebne. wina – pół na pół
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Ja troche z innej beczki... Nie macie przypadkiem takiego dzwieku takie trrryyt trrryyt ja silnik sie nagrzeje dobrze? Ten dzwiek troche mnie przerazil, jakby cos mieliło, dochodzilo to z okolic miski wiec sadzilem że mam smoka zapchanego ale jednak nie wszystko czyste tylko skąd ten dzwiek? Pojechałem do aso spytac sie co to moze byc to powiedzieli mi ze te mazdy tak mają.Ale teraz bredok dał mi troche do myślenia z tym kołem zębatym... Może naprwade coś tam siedzi...
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6