Kontrolka absu ładowania i spalonej żarówki

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez marcin mx-6 » 5 kwi 2009, 12:35

Witam. Mam mazdę mx6 z silnikiem 2,5v6 KL z 1992r.Problem polega na tym że co jakiś czas( czasami zaraz po odpaleniu a czasami po paru kilometrach) zapalają mi się i gasną(za kilka sekund albo palą się przez dłuższy czas) jednocześnie kontrolki od ładowania, absu i spalonej żarówki. Dodam że alternator jest po regeneracji a ładowanie na mierniku pokazuje ok16 ale to może być wina miernika bo jest własnej roboty. Może ktoś miał podobne problemy? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2005, 22:51
Posty: 11
Auto: 2,5v6 mx-6 175tkm

Postprzez Hazu » 5 kwi 2009, 13:14

Sprawdź koski łączące wiązki po prawej stronie poniżej skrzynki fuse box.
Nie wiem jak jest w GE ale w xedosie lubią tam przewody ugnić.
To ta kostka niezabezpieczona przed wilgocią.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez marcin mx-6 » 5 kwi 2009, 14:37

Dzieki Hazu ale to chyba nie to sprawdziłem wszystkie kostki po odpinałem i popsikałem wd40 i nic nie pomogło nadal zapalają się kiedy chcą, ale co to może być to nie mam pojęcia? Może ktoś powie mi co jeszcze powinienem sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2005, 22:51
Posty: 11
Auto: 2,5v6 mx-6 175tkm

Postprzez pawelc » 5 kwi 2009, 16:51

Zmierz sprawnym miernikiem -16volt to stanowczo za dużo a te kontrolki sa powiązane z ładowaniem -gasną w momencie zapalenia silnika jak jest ładowanie ,musisz sprawdzić czy w momencie zapalenia się tych kontrolek masz ładowanie -mi to wygląda na uszkodzone szczotki alternatora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez ZipperPL » 6 kwi 2009, 09:54

marcin mx-6 napisał(a):Witam. Mam mazdę mx6 z silnikiem 2,5v6 KL z 1992r.Problem polega na tym że co jakiś czas( czasami zaraz po odpaleniu a czasami po paru kilometrach) zapalają mi się i gasną(za kilka sekund albo palą się przez dłuższy czas) jednocześnie kontrolki od ładowania, absu i spalonej żarówki. Dodam że alternator jest po regeneracji a ładowanie na mierniku pokazuje ok16 ale to może być wina miernika bo jest własnej roboty. Może ktoś miał podobne problemy? Proszę o pomoc. Pozdrawiam


Ktoś tu nie dawno pisal, że przy slabej baterii w mierniku pokazuje on za duże wartości :)
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez Topaz » 6 kwi 2009, 11:08

Zacznij od poprawnego miernika, napięcie powinno mieścić się w granicach: 13.8 do 14.8V jak będziesz miał faktycznie 16V to ta regeneracja alternatora spowodowała uszkodzenie modułu alternatora. Trzeba to poprawić i bedzie dobrze, a kontrolki wrócą do normy.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6