No dobra. Na fotorelację z prawdziwego zdarzenia już za późno bo zamontowane, ale co teraz mogę to zrobię.
Z tyłu należy normalnie najpierw zbadać czy robiąc otwór czegoś nie uszkodzimy. Ja zrobiłem to normalnie na leżąco bez kanału (troszeczkę podniosłem koło lewarkiem by więcej było miejsca) zbadałem wzrokowo i namacalnie ręką. U mnie jest hak, ale to nie przeszkadza bo belka jest wystarczająco daleko od zderzaka. Potem dziureczki otwornicą w zderzaku wcześniej zaznaczam punkty gdzie będą czujniki równiutko miareczką, odległości po 40 cm pomiędzy czujnikami. Te na brzegach są umieszczone troszeczkę dalej bo stwierdziłem że tak wizualnie lepiej wygląda i troszeczkę zbierze sygnał z brzegów. Kable poprowadzone przez dodatkowy otwór który zrobiłem obok gdzie idą przewody do gniazda do przyczepy.
<a href='http://zapodaj.net/0df4d1ae763a.jpg.html'>http://zapodaj.net/0df4d1ae763a.jpg.html</a>
Przewód prądowy poprowadziłem z zapalniczki tylnej. Wcześniej oczywiście trzeba zdjąć plastiki. 3 śruby – 2 śrubokręt gwiazdka, 1 nasadowy 10ątka ( o ile pamiętam) znajdujący się klamerce do mocowania bagaży.
Kable zostały też podłączone do prawego światła tył do przewodu masowego, wstecznego i w moim przypadku świateł stop. Światło tył zdejmuje się wyciągając z zatrzasków. Pamiętam tylko że kolor czarny przewodu to "masa".
i tył już mamy.
<a href='http://zapodaj.net/a38416c6168c.jpg.html'>http://zapodaj.net/a38416c6168c.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/806302e0b91e.jpg.html'>http://zapodaj.net/806302e0b91e.jpg.html</a>
Ja mam wskaźnik w lustereczku.
<a href='http://zapodaj.net/82ba32a579ea.jpg.html'>http://zapodaj.net/82ba32a579ea.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/97dd74a5937e.jpg.html'>http://zapodaj.net/97dd74a5937e.jpg.html</a>
Przewód od lusterka poprowadzony górą wcisnąłem w podsufitkę potem pozdejmowałem plastiki na słupku z prawej strony (ten trójkątny plastik) i osłona na dole po prawej stronie pod schowkiem. Oczywiście plastiki na progach również. Osłona plastikowa po prawej stronie w bagażniku (tam gdzie schowany jest pas bezp.) odkręciłem tylko 1 śrubę na górze nie rozkręcałem – uchyliłem delikatnie i już we wnękę tam gdzie znajduje się lewarek (a raczej w pobliżu).
Czujniki przód to już gorsza sprawa.
Niestety trzeba rozkręcić zderzak a co za tym idzie dużo powyjmować kołeczków plastikowych mocujących osłony i inne duperele.
Przewody poprowadziłem za zbiorniczkiem na płyn do spryskiwacza (stojąc przodem do samochodu po lewej stronie). Potem mały otworek wiertarką w gumowej takiej osłonie – zatyczce (gdzie idzie wiązka elektryczna) i tamtędy do środka. Uwaga by nie uszkodzić przewodów – bo kaplica.
<a href='http://zapodaj.net/ccd956d9382b.jpg.html'>http://zapodaj.net/ccd956d9382b.jpg.html</a>
Potem kabelki analogicznie jak kabel od wyświetlacza na lusterku.
I Gites działa.
<a href='http://zapodaj.net/ce04dd79a507.jpg.html'>http://zapodaj.net/ce04dd79a507.jpg.html</a>
Oczywiście trzeba potem poskręcać, bo za mało sympatycznie wygląda tak autko
KONIEC
P.S.
Prawdopodobnie jestem jedyną osobą w Polsce, która posiada czujniki z przodu w Premacy.