ABS – kody błędów DTC

Postprzez es » 27 sty 2005, 17:12

No coz. Dopadl mnie problem natury elektronicznej. Co jakis czas (przewazniej jak jest mokro na drodze) zapala mi sie kontrolka ABS. Jak zabrac sie do ustalenia zrodla problemu? Czy to moje cudo ma jakies gniazdo diagnostyczne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Redoo » 29 sty 2005, 01:39

tak ma gniazdo diagnostyczne!!!a to wyglada mi na czujnik lub na przewody ktore do niego dochodza moze tam cos sie posrało ale nie wiem gdzie ty to masz!!!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Paweł » 29 sty 2005, 02:33

Jest to opisane na stronie klubowej, mowil o tym niedawno newbie – doslownie 10 tematow wstecz. Ugh!
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez newbie » 29 sty 2005, 14:07

tco_tm napisał(a):Jest to opisane na stronie klubowej, mowil o tym niedawno newbie – doslownie 10 tematow wstecz. Ugh!



eeeeee mad dog...nie warcz.

albo ja jestem śelpy, albo nie umiem znaleźć.

kolo w profilu ma GV, więc u niego nie ma DLC 17 Pinowego i zonk...

Słuchaj, pod fotelem znajdziesz złącze czteropinowe z kablami:
1) czarny (GND)
2) zielono-czerwony (FBS i after rapair memory cancel)
3) niebiesko-żółty (wysterowanie przekaźnika)
4) zielono-czarny (TBS)
Teraz łączysz jumper wire-em przewody 1 z 4 i uruchamiasz silnik...i masz pierwszy sukces...wyświetlają ci się DTCs.

Lampka ABS będzie mrugać w określonych cyklach, a twoim zadaniem jest zliczenie i zapamiętanie tego. Następnie napisz tu co ci wyszło...pociągniemy temat dalej...może będziesz miał drugi sukces czyli samodzielną naprawę.

Powodzenia,
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez es » 31 sty 2005, 12:34

newbie napisał(a):
tco_tm napisał(a):Jest to opisane na stronie klubowej, mowil o tym niedawno newbie – doslownie 10 tematow wstecz. Ugh!



eeeeee mad dog...nie warcz.

albo ja jestem śelpy, albo nie umiem znaleźć.

kolo w profilu ma GV, więc u niego nie ma DLC 17 Pinowego i zonk...

Słuchaj, pod fotelem znajdziesz złącze czteropinowe z kablami:
1) czarny (GND)
2) zielono-czerwony (FBS i after rapair memory cancel)
3) niebiesko-żółty (wysterowanie przekaźnika)
4) zielono-czarny (TBS)
Teraz łączysz jumper wire-em przewody 1 z 4 i uruchamiasz silnik...i masz pierwszy sukces...wyświetlają ci się DTCs.

Lampka ABS będzie mrugać w określonych cyklach, a twoim zadaniem jest zliczenie i zapamiętanie tego. Następnie napisz tu co ci wyszło...pociągniemy temat dalej...może będziesz miał drugi sukces czyli samodzielną naprawę.

Powodzenia,


Dzieki za info. Sprawdze jak mryga, ale nie wszesniej niz w weekend.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez es » 11 maja 2005, 20:27

Wreszcie sprawdzilem kody. Wyswietla jeden dlugi i dwa krotkie. Jezeli dobrze doczytalem, a dane zawarte na stronie sa aktualne do mojego antyka, to chyba mam walniety lewy przedni czujnik. Nawet sie by zgadzalo, bo najczesciej kontrolka zapala sie po wjezdzie lewa strona w wode. Prosze o zweryfikowanie moich ustalen, bo elektronika samochodowa dotknela mnie pierwszy raz w mojej karierze mechanika-amatora ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez newbie » 11 maja 2005, 21:53

Jesteś na dobrej drodze...keep going
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez es » 12 maja 2005, 10:24

newbie napisał(a):Jesteś na dobrej drodze...keep going


No to keepam goam. Ile takie cudo kosztuje w oryginale? Mam "na widelcu" goscia, ktory rozsprzedaje proba i ma czujnik. Ile warto zaplacic za uzywany. Ufff. W elektronice samochodowej jestem zupelny lajkonik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez es » 16 maja 2005, 10:03

No to chyba znalazlem przyczyne. Dzieki pomocy w elektronicznej diagnozie odkrylem mechaniczny rodowod usterki. Nie wiem, czy komukolwiek sie cos takiego przedazylo, ale u mnie z obudowy przegubu zsunal sie pierscien ABS. Zasadniczo krecil sie on, ale czesto z inna predkoscia niz pozostale kola. Stad masowanie nogi w zaskakujacych momentach czy zapalanie sie kontrolki w czasie jazdy. Czujnik chyba przezyl kilkukrotne zderzenie z wirujacym pierscieniem. Na razie, od dwoch dni, nie mialem zadnych klopotow. Klopot mam tylko z zalozeniem tego pierscienia. Zapewne bede musial wysunac polos. Az sie pale do tej lekkiej pracy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Huano » 16 maja 2005, 10:18

es napisał(a):Zapewne bede musial wysunac polos

Jeśli podniesiesz autko na tyle abyś mógł wygodnie operować migomatem to nie musisz wyciągać półośki. U mnie dokładnie ten sam problem się pojawił – pierścień się zsunął – "wystarczy" go nałożyć z powrotem na przegub i lekko w trzech miejscach przymocować do obudowy migomatem (dosłownie w trzech miejscach). Niestety nie wiem jak oni to kleją i czym ale jakaś tandeta...
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez es » 16 maja 2005, 10:24

Huano napisał(a):
es napisał(a):Zapewne bede musial wysunac polos

Jeśli podniesiesz autko na tyle abyś mógł wygodnie operować migomatem to nie musisz wyciągać półośki. U mnie dokładnie ten sam problem się pojawił – pierścień się zsunął – "wystarczy" go nałożyć z powrotem na przegub i lekko w trzech miejscach przymocować do obudowy migomatem (dosłownie w trzech miejscach). Niestety nie wiem jak oni to kleją i czym ale jakaś tandeta...


Na razie probowalem zalozyc. Roznymi sposobami. Niestety zastal mnie wieczor oraz koniecznosc posiadania samochodu dzis, w poniedzialek. Pierscien ostal sie zalozony do polowy i ABS wreszcie przestal mnie zaskakiwac. W weeekend zabiore sie do sprawy wiekszym narzedziem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Przemo » 10 gru 2005, 16:12

Witam, kilka dni temu jak odpaliłem samochód niezgasła mi kontrolka od ABS-u. Zmostkowałem GND i TBS przekręciłem kluczyk i zaczeło mrugać. Zliczyłem sygnały i wyszło mi że mruga 4 razy po około sekundzie. Po odpaleniu silnika jest to samo, natomiast we wszystkich opisach jest napisane że ma mrugać szybko i wolno a u mnie tak się nie dzieje. Ze zliczonych mrugnięć powinien więc wynikać błąd 04 lub 40, ale takiego niestety nigdzie nie znalazłem. Nie wiecie co to może być?
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Cebik » 5 sty 2006, 18:24

Mam problem..
Po zwarciu złącz GND i TBS w celu odczytania kodów błędów układu ABS zaczęła mi mrugać szybko 3 razy kontrolka ABS, po czym dopiero podała kod błędu (jeden długi sygnał i jeden krótki). Czy te pierwsze 3 krótkie sygnały coś oznaczają?
Help...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 18:21
Posty: 20
Skąd: Lipniki k. Bydgoszczy
Auto: Mazda 626 4WD sedan

Postprzez Przemo » 19 sty 2006, 13:28

Szperając po necie znalazłem rozwiązanie mojego problemu, mianowicie natknąłem się na strone Performance Probe, gdzie znalazłem informację że w tym samochodzie były stosowane dwa różne komputery ABSu. Jak wiadomo ford probe był wykonany przez mazde na podzespołach z 626 GD (lub MX6 GD), więc skoro w fordzie były stosowane dwie różne centraliki jedna w latach 1989-91, natomiast druga w samochodach z roczników '92, to jest całkiem możliwe że w 626 mogło być podobie. W mojej maździe jak zmostkowałem odpowiednie piny w złączu diagnostycznym to kontrolka cztery razy się zaświeciła, co po sprawdzeniu w tabeli 89-91 Sensor Rotor – Right Front Wheel (czujnik prawy przedni). Po odkręceniu czujnika okazało się że był cały zasyfiuny opiłkami metalu itp. po przeczyszczeniu jak ręką odją. Więc jestem pewien że w 626 były także stosowane dwa różne komuptery, ja mam ten z probe 89-91, który ma inne kody usterek niż te co są opisane na http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php, one pokrywają się z kodami z tabeli probe 92.

odczytywanie w probe 89-91
http://www.performanceprobe.com/doityou ... php?app=89

odczytywanie w probe 92
http://www.performanceprobe.com/doityou ... php?app=92


PS Trochę długie ale może komuś się przyda!!
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6