[AJ] Usterki i awarie silnika M6 3.0 V6
A wiecie może co trzeba wymieniać w 2.3l – ja mam już ok 60 000km i nic sie nie dzieje. Skrzynia też bez problemu, ale może coś też tam wypada wymienic zanim coś się zdarzy.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Tu pisal gosc ADq ze potrzebuje kratki wlotu do zderzaka 6s mam takie kratki 2 sztuki i ta duzo srodkowa tez od mojego starego zderzaka bo teraz mam europe takze jak ktos potrzebuje to moge wyslac na maila zdjecia! posiadam tez pasy bezpieczenstwa 2 sztuki popielate!
- Od: 12 sty 2009, 14:53
- Posty: 15
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
junior20,
skoro już zdecydowałeś się sprzedać auto, to byłoby uczciwie gdybyś informował zainteresowanych o takich problemach...
Tymczasem ja dowiedziałem się, że z autem nigdy nie było problemów, jedynie słychać że coś zaczyna stukać w zawieszeniu, no i zderzak nie oryginalny.
Dobrze że ktoś mnie ubiegł w zakupie Twojego auta, pomyśleć, że przez chwilę miałem pomysł żeby zaoferować większą kasę
Ciekawe kiedy nowy właściciel trafi na to forum i jak wtedy zareaguje czytając posta
http://otomoto.pl/mazda-6-C8399373.html
skoro już zdecydowałeś się sprzedać auto, to byłoby uczciwie gdybyś informował zainteresowanych o takich problemach...
Tymczasem ja dowiedziałem się, że z autem nigdy nie było problemów, jedynie słychać że coś zaczyna stukać w zawieszeniu, no i zderzak nie oryginalny.
Dobrze że ktoś mnie ubiegł w zakupie Twojego auta, pomyśleć, że przez chwilę miałem pomysł żeby zaoferować większą kasę

Ciekawe kiedy nowy właściciel trafi na to forum i jak wtedy zareaguje czytając posta

Ostatnio edytowano 22 kwi 2009, 20:58 przez emr, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 16 mar 2009, 01:36
- Posty: 22
- Skąd: Łódź
- Auto: szukam 323f BJ 2002-2003 2.0FS
emr napisał(a):Ciekawe kiedy nowy właściciel trafi na to forum i jak wtedy zareaguje czytając posta
brutalnie!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Tom napisał(a):.... o [cenzura]....wa to ja slysze takie tykanie przy ruszaniu jak powoli dodaje gazu to slysze to ale pozniej jak juz samochod ruszy to nie slychac tego ....
wiec widze ze mam problem porazka
Ja mam tak samo jak Tom czy to jest początek końca silnika? Olej sprawdzam codziennie przed jazdą, zawór PCV wymieniam na dniach, słyszałem że można zastosować 2 zawory PCV szeregowo.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Tykań w tym silniku jest parę – panewka to raczej nie tyka tylko dość mocno wali
moja sobie ostatnio potykiwała na jałowym jak się rozgrzała – tak delikatnie ale dość wkurzająco żeby się za to zabrać. Objaw taki- silnik zimny zero tykania, silnik ciepły tykanie tylko na obrotach od biegu jałowego do 1000 obr/min. Dźwięk dochodził mniej więcej tak jak w opisanej niżej procedurze naprawczej z okolicy głowicy zaraz przy pompie wody.
Pomogło to:
http://www.finishlineperformance.com/pd ... 7-1835.pdf
procedura jasno opisana – nie potrzeba nic wymieniać -tylko potrzebny klucz dynamometryczny. reszta prosta – tylko trochę stresujące zdejmować panewki walka rozrządu. U mnie po tej procedurze silniczek znów pracuje bez żadnych potykiwań.
Druga odnośnie tego silnika, której nie próbowałem bo nie mam potrzeby
pasuje bardziej do opisywanych wyżej objawów:
http://www.finishlineperformance.com/pd ... -1787a.pdf
Może ktoś ją wypróbuje.
moja sobie ostatnio potykiwała na jałowym jak się rozgrzała – tak delikatnie ale dość wkurzająco żeby się za to zabrać. Objaw taki- silnik zimny zero tykania, silnik ciepły tykanie tylko na obrotach od biegu jałowego do 1000 obr/min. Dźwięk dochodził mniej więcej tak jak w opisanej niżej procedurze naprawczej z okolicy głowicy zaraz przy pompie wody.
Pomogło to:
http://www.finishlineperformance.com/pd ... 7-1835.pdf
procedura jasno opisana – nie potrzeba nic wymieniać -tylko potrzebny klucz dynamometryczny. reszta prosta – tylko trochę stresujące zdejmować panewki walka rozrządu. U mnie po tej procedurze silniczek znów pracuje bez żadnych potykiwań.
Druga odnośnie tego silnika, której nie próbowałem bo nie mam potrzeby
http://www.finishlineperformance.com/pd ... -1787a.pdf
Może ktoś ją wypróbuje.
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
lukasgr napisał(a):Pomogło to:
http://www.finishlineperformance.com/pd ... 7-1835.pdf
procedura jasno opisana – nie potrzeba nic wymieniać -tylko potrzebny klucz dynamometryczny. reszta prosta – tylko trochę stresujące zdejmować panewki walka rozrządu. U mnie po tej procedurze silniczek znów pracuje bez żadnych potykiwań.
sam to zroniles wg tej procedury??
mi tyka w momencie ruszania np. jak jade powoli w korku to to slysze w miare wzrostu predkosci dziwek przestaje slyszec.
lukasgr napisał(a):Druga odnośnie tego silnika
jakiego silnika??
- Od: 7 cze 2007, 08:51
- Posty: 1826
Tom napisał(a):jakiego silnika??
3.0V6 – o takowym rozmawiamy
Tom napisał(a):sam to zroniles wg tej procedury??
naprawdę nic trudnego – zdejmujesz osłonę silnika(parę śrubek) na pokrywie głowicy masz chyba trzy kostki, dalej śrubki od pokrywyzaworów i jeszcze śrubka od bagnetu , bo tak to pokrywa nie chce wyjść.
Zdejmujesz pokrywę i dalej już według procedury odkręcasz wszystkie panewki pierwszego wałka – tego na końcu którego jest koło pasowe pompy wody. Ja nie wyjmowałem śrub tylko wykecałem tak na ok 1,5 cm i podnosiłem panewki, acha wcześniej jeszcze ustawiasz wałek rozrządu tak aby zawory najbliżej koła pasowego od pompy były zamknięte. Miałem tu farta że akurat tak się zatrzymał
Ale wg twoich objawów bardziej pasuje do tej drugiej procedury- niestety za ten drugi rodzaj tykania odpowiada jakiś zaworek (PURGE VALVE) i tam piszą, że należy go wymienić, wraz z gumami trzymającymi ale Polak potrafi, więc może wyjęcie i przeczyszczenie coś pomoże, lub napchanie trochę smaru do tych gum trzymających.
Nie zagłębiałem się w tą drugą, ale pisze tam że objawem jest tykanie przy powolnym przyśpieszaniu między 900 a 1200 obr.słyszalne w kabinie- ja swojego tykania w kabinie nie słyszałem tylko jak wychodziłem z auta otwierać garaż i chodził sobie na wolnych obrotach.
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
ogólnie bardzo fajnie,że Amerykanie maja wszystkie zdiagnozowane usterki opisane wraz z rozwiązaniami – na tej stronie są już akcje serwisowe do nowej 6tki także wraz z rozwiązaniami( co prawda do wielu potrzebny jest IDS, ale za to dokładnie opisany jest który plik aktualizacji wgrać przy danej usterce)
Naprawdę jest wiele rozwiązań pasujących też europejskich wersji mazd-wszystkie modele (coś tam czytałem o świszczeniu uszczelek przy drzwiach kierowcy, o drobnych szarpnięciach przy stałej prędkości 40-50mph)
Nie wiem czy tak mieliście kiedyś że mazda wam sama zdechła ( miałem tak może dwa razy jakieś parę minut po odpaleniu jadę sobie powoli dojeżdżam do skrzyżowania zatrzymuję się chcę ruszyć a tu nie jedzie -umarła-odpalam i wszystko ok. – myślę sobie WTF, a tu też jest że to jakaś tam usterka i jest tez rozwiązanie, ale narazie to olałem, bo tam chyba trzeba coś wgrywać a nie mam pojęcia kto w mojej okolicy ma IDSa i jakieś pojęcie o A-spec.
Stronka jest dodana do Poradnika – naprawdę polecam -niestety po angielsku ale dla chcącego nic trudnego.
tylko czemu amerykanie mogli ustanowić takie prawo, że takie info jest ogólnodostępne, a w europie tylko serwis ma takie informacje i bardzo często sami nie wiedzą, że je mają
i mówią, że pierwszy raz słyszą o takiej usterce- no cóż ale to już inny temat
Naprawdę jest wiele rozwiązań pasujących też europejskich wersji mazd-wszystkie modele (coś tam czytałem o świszczeniu uszczelek przy drzwiach kierowcy, o drobnych szarpnięciach przy stałej prędkości 40-50mph)
Nie wiem czy tak mieliście kiedyś że mazda wam sama zdechła ( miałem tak może dwa razy jakieś parę minut po odpaleniu jadę sobie powoli dojeżdżam do skrzyżowania zatrzymuję się chcę ruszyć a tu nie jedzie -umarła-odpalam i wszystko ok. – myślę sobie WTF, a tu też jest że to jakaś tam usterka i jest tez rozwiązanie, ale narazie to olałem, bo tam chyba trzeba coś wgrywać a nie mam pojęcia kto w mojej okolicy ma IDSa i jakieś pojęcie o A-spec.
Stronka jest dodana do Poradnika – naprawdę polecam -niestety po angielsku ale dla chcącego nic trudnego.
tylko czemu amerykanie mogli ustanowić takie prawo, że takie info jest ogólnodostępne, a w europie tylko serwis ma takie informacje i bardzo często sami nie wiedzą, że je mają
i mówią, że pierwszy raz słyszą o takiej usterce- no cóż ale to już inny temat
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
Dzieki lukasgr za info w sierpniu podjadę z tą drugą usterką do ASO i wreczę im wydruk niech robią , juz widze ich miny he he
-
Grucha
zbadałem temat jesli chodzi o ten link
http://www.finishlineperformance.com/pd ... -1787a.pdf
winny jest wspornik zaworu podciśnienia niestety zadne ASO nie sprowadzi go do PL , cena w US 15,80$
http://www.finishlineperformance.com/pd ... -1787a.pdf
winny jest wspornik zaworu podciśnienia niestety zadne ASO nie sprowadzi go do PL , cena w US 15,80$
-
Grucha
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6