Rozrząd – oryginalny czy podróbka? Dyskusja wspólna dla BA/BH
moze sprawdz czy mechanik nie dal ciala przy montazu, bo czesci kupiles dobrych i polecanych producentow a czy w sklepie czy na allegro to chyba nie ma wiekszego znaczenia jak masz paragon
- Od: 9 lis 2003, 00:21
- Posty: 227
- Skąd: Luboń/k Poznania
- Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)
ja wczoraj sie zdziwiłem jak zdjąłem pokrywę zaworów okazało sie że nie mam żadnej tam rolki prowadzącej tylko każdy wałek rozrządu jest napędzany bezpośrednio z paska czy były wersje takie śilnika Z5 bo własnie taki mam a we wszystkich programach np infotech itp jest w ogóle co innego że wałki rozrzadu są spięte łancuchem pod pokrywą zaworów i z paskiem rozrządu jest połaczone tylko jedno koło wałka i odrazu nasuwa sie pytanie czy pasek kupiony przezemnię do modelu silnika z jednym kólkiem wielowpustowym i rolką prowadzącą będzię pasował do tego z 2 kółkami na wałkach rorządu bo mam dylemat długość będzię ta sama a ilosć zębów inna
:( pomóżcie czy isć wymieniać pasek w sklepie na inny bo kupiłem do tej pierwszej opcji z rolką prowadzoncą sprzedawca twierdził że nie ma różnicy ale ja sie obawiam żeby nie było póżniej zbędnnych kosztów i komedii
- Od: 1 paź 2008, 18:13
- Posty: 13
- Skąd: Białystok
- Auto: sprzedana madzia Ba
Jest różnica. Po liftingu silnik przeszedł modyfikację i właśnie wtedy już dwa wałki są napędzane z paska, a nie jak wcześniej jeden, a drugi łańcuszkiem od tego pierwszego. Nie pamiętam ile, ale pasek do wersji po liftingu jest dłuższy o kilka zębów. Jak przeszukasz ten temat to znajdziesz o ile
PS. Zapraszam do działu "Spotkania Regionalne" i odwiedzenia naszego tematu Białostockich spotkań![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
PS. Zapraszam do działu "Spotkania Regionalne" i odwiedzenia naszego tematu Białostockich spotkań
gadula Napisales ze pasek do wersji po liftingu jest dłuższy o kilka zębów. Mi dzis gosc w sklepie sprawdził VIN i wyszlo ze pasek jest krótszy w wersji po liftingu 98rok . Dłuzszy byl w wersji do 09.1997 .Juz sam nie wiem jaki ma byc... Zamowilem taki jak jest w katalogu i po VIN -ie czyli krótszy.
U mnie 6 ostatnich cyfr VINu to 636061 czyli odpowiada temu linkowi
http://www.allegro.pl/item428219579_roz ... _1997.html
a gosc w sklepie patrzyl i mówil, ze mam rolke zębatą.
Chyba sie pomylił...
U mnie 6 ostatnich cyfr VINu to 636061 czyli odpowiada temu linkowi
![](./urlscreenshots/4c05044b53742f70b4e50fe738d269aa20de1f43.jpg)
a gosc w sklepie patrzyl i mówil, ze mam rolke zębatą.
Ostatnio edytowano 12 lis 2008, 19:38 przez KUCZYS, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 28 gru 2004, 17:17
- Posty: 107
- Skąd: Polanica Zdrój
- Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12
po lifcie jest krotszy. przed zmianami pasek ma 125 zebow, po zmianach 123
- Od: 9 lis 2003, 00:21
- Posty: 227
- Skąd: Luboń/k Poznania
- Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)
dzięki Yooziu Juz sam nie wiem co z tą rolką zębatą...Czy sklepowicz ją zamówił czy tylko cos sobie mruczał pod nosem o niej.W kazdym razie o niej mówil.Ale w linku powyzszym wersji po lifcie jest pasek + 2 rolki. A cos mi sie wydaje ze zamówił 3 rolki ktore idą w wersji do 97.Jutro sie dowiem. ![ysz :|](./images/smilies/ysz.GIF)
- Od: 28 gru 2004, 17:17
- Posty: 107
- Skąd: Polanica Zdrój
- Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12
po 98r nie ma rolki zebatej, tylko napinajaca i prowadzaca (ktore sa takie same jak przed liftem)
- Od: 9 lis 2003, 00:21
- Posty: 227
- Skąd: Luboń/k Poznania
- Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)
chlopaki zamierzam wymienic kompletny rozrzad do MAdzi 323f BA z 1996 silnik Z5 1.5 16V osttsnie cyfry Vin to 364735
I teraz tak dzis bylem wymieniac paski klinowe dluzszy i krotszy bo mam klime plus wymiana oleju w silniku i skrzyni i wymienilem od razu oring pod kopulka oraz filtr powiwetrza jutro wymieniam TArcze przednie z z klockami
Olej CAstrol MAgnatec 10w40 a do skrzyni wlalem mobil 80w
Przy wymianie paskow zaczelo mi cos cieknac spod pokrywy rozrzadu jakis zielony plyn mysle ze to chlodniczy a raczej na pewno i teraz tak czy mam zatem wymienic od razu pompe wody czy tylko uszczelki pod nia
Cieknie mi tez olej na miske olejowa i mechanik mi powiedzial ze mi cieknie spod symeringu uszczelnienia walu korbowego a poza tym cos mi ten mechanizm sie delikatnie ruszal wyczuwalne byly male luzy:/
Czy zatem trzeba wymienic tylko symering uszczelniajacy czy tez jakies lozysko co tam jest (jesli jest?? jestem nowym uzytkownikem MAdzi i sie ucze:)
I teraz tak jaki komplet rozrzadu kupic jaki mam z 2 rolkami i ta 3 zebata czy tylko 2 rolki???
Jesli mozecie mi cos doradzic bede wdzieczny o nazwy firm poszczegolnych producentow czesci oraz ich przyblizone ceny
czyli pasek, 3 rolki z tego co wiem, symering do walu oraz pompa wody
I teraz tak dzis bylem wymieniac paski klinowe dluzszy i krotszy bo mam klime plus wymiana oleju w silniku i skrzyni i wymienilem od razu oring pod kopulka oraz filtr powiwetrza jutro wymieniam TArcze przednie z z klockami
Olej CAstrol MAgnatec 10w40 a do skrzyni wlalem mobil 80w
Przy wymianie paskow zaczelo mi cos cieknac spod pokrywy rozrzadu jakis zielony plyn mysle ze to chlodniczy a raczej na pewno i teraz tak czy mam zatem wymienic od razu pompe wody czy tylko uszczelki pod nia
Cieknie mi tez olej na miske olejowa i mechanik mi powiedzial ze mi cieknie spod symeringu uszczelnienia walu korbowego a poza tym cos mi ten mechanizm sie delikatnie ruszal wyczuwalne byly male luzy:/
Czy zatem trzeba wymienic tylko symering uszczelniajacy czy tez jakies lozysko co tam jest (jesli jest?? jestem nowym uzytkownikem MAdzi i sie ucze:)
I teraz tak jaki komplet rozrzadu kupic jaki mam z 2 rolkami i ta 3 zebata czy tylko 2 rolki???
Jesli mozecie mi cos doradzic bede wdzieczny o nazwy firm poszczegolnych producentow czesci oraz ich przyblizone ceny
czyli pasek, 3 rolki z tego co wiem, symering do walu oraz pompa wody
Such is life is MAZDA ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
- Od: 31 gru 2008, 01:37
- Posty: 15
- Skąd: Gosań
- Auto: Mazda 323f 1.5 16V 1996r. bord
dzis zakupilem kompletny rozrzad 3 rolki pasek pompa wody plus wszytskieuszczelniacze pod wal korobwy rozrzadu i pokrywe zaworow i wyszlo mi jakies 650 zl
dobra cena
i tak
rolki GMB pasek mitsumoshi pompa gmb a uszczelniacze to nie wiem jak je dostne to napisze jakiej firmy
Teraz tylko znalezc warszatt dobry![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
i tak
rolki GMB pasek mitsumoshi pompa gmb a uszczelniacze to nie wiem jak je dostne to napisze jakiej firmy
Teraz tylko znalezc warszatt dobry
Such is life is MAZDA ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
- Od: 31 gru 2008, 01:37
- Posty: 15
- Skąd: Gosań
- Auto: Mazda 323f 1.5 16V 1996r. bord
Robiłem rozrząd na tych samych podzespołach co ty. tylko,że ja mam pompe z JC . Wymieniałem we wrześniu i wszystko ładnie chodzi
ja wymieniałem tylko rolke prowadzącą i napinacz. tej zębatej nietrzeba było. Wszystko widać jak sie rozbierze. Dobrze,że kupiłeś pompe,bo jakby ci padła po wymianie to masz kolejne dodatkowe koszty za robocizne
Po wymianie,powinien lekko szumiec pasek. ![zeby :D](./images/smilies/zeby.GIF)
ja wymieniałem tylko rolke prowadzącą i napinacz. tej zębatej nietrzeba było. Wszystko widać jak sie rozbierze. Dobrze,że kupiłeś pompe,bo jakby ci padła po wymianie to masz kolejne dodatkowe koszty za robocizne
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
to ja Wam coś takiego napiszę
Pasek rozrządu oryginał OE MAZDA (na 100.000km) – 125zł, zamiennik
Mitsuboshi (60.000km) – 80zł, Conti 80zł.
Rolka prowadząca gładka GMB (60.000km) – 46zł,
niestety rolek tych co szły na oryginał aktualnie brak, gdy ewentualnie przyjdą, to rolka NTN
(100.000km) -79zł.
Napinacz oryginał OEM MAZDA – NSK (100.000km) – 79zł, ewentualnie GMB
(60.000km) 39zł
Sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
takie coś polecam
Pasek rozrządu oryginał OE MAZDA (na 100.000km) – 125zł, zamiennik
Mitsuboshi (60.000km) – 80zł, Conti 80zł.
Rolka prowadząca gładka GMB (60.000km) – 46zł,
niestety rolek tych co szły na oryginał aktualnie brak, gdy ewentualnie przyjdą, to rolka NTN
(100.000km) -79zł.
Napinacz oryginał OEM MAZDA – NSK (100.000km) – 79zł, ewentualnie GMB
(60.000km) 39zł
Sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
takie coś polecam
- Od: 19 sie 2008, 14:11
- Posty: 94
- Skąd: Czarny Dunajec
- Auto: 323F (BA), 1.5, '98
Dokladnie dolaczam sie do pytania poprzednika. To znaczy ze oprocz napinacza nalezy dokupic jeszcze sprężynę czy ona jest juz w zestawie?
Ja zakupiłem wlasnie taki oto zestaw:
-pasek mitsuboshi 72zl
-rolka prowadząca: GMB 55zł
-rolka napinająca: NSK (oryginalna japońska) 49zł
-rolka zębata: GMB 99zł
-uszczelka pokrywy 35zł Dokuji
tzn ze zeby mechanik mogl przystapic do wymiany musze mu jeszcze dostarczyc ta sprezyne czy czesci ktore kupilem w zupelnosci wystarcza?
Prosze o w miare szybka odpowiedz bo jutro chce jechac do mechanika:)
Ja zakupiłem wlasnie taki oto zestaw:
-pasek mitsuboshi 72zl
-rolka prowadząca: GMB 55zł
-rolka napinająca: NSK (oryginalna japońska) 49zł
-rolka zębata: GMB 99zł
-uszczelka pokrywy 35zł Dokuji
tzn ze zeby mechanik mogl przystapic do wymiany musze mu jeszcze dostarczyc ta sprezyne czy czesci ktore kupilem w zupelnosci wystarcza?
Prosze o w miare szybka odpowiedz bo jutro chce jechac do mechanika:)
- Od: 5 lis 2008, 13:02
- Posty: 17
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 323F 1.5 16V '96
Wystarczą ![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
lord_wojt napisał(a):wszytskieuszczelniacze pod wal korobwy rozrzadu
możecie podać ile jest tych uszczelniaczy i jaki koszt? chcę wymienić rozrząd i przy okazji uszczelnić cały silnik, czy oprócz uszczelki pod pokrywę zaworów i simmeringu na aparacie jest jeszcze jakaś uszczelka?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=106969&p=1910099#p1910099
- Od: 25 sie 2008, 23:19
- Posty: 36
- Skąd: Poznań
- Auto: 323F 1.5 BA 1997
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości